[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 18:52

Wat is eigenlijk de reden dat ze gaat bokken?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 18:54

@sieltjuh joligheid ze is op moment zo vreselijk goed te pas, de ene keer gaat ze met de staat in de lucht al snurkend door de baan en de andere keer is ze zo blij dat ze al bokkend door de baan gaat. Het is en blijft een clown

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 18:59

Jammer van je punten Joyce :\
Schud het van je af, volgende keer beter :)

Lekker op buitenrit geweest dus, andere Joyce *D

Nou, het rijden op Djuun was weer van korte duur... Dinsdag die fijne buitenrit gemaakt en Ersiel donderdag, vrijdag matig in de bak en gisteren kreupel :?
Om een lang verhaal kort te maken: omdat Djuun die drukplekken van de singel had, zijn we op advies van de zadelmaker met een andere singel gaan rijden van de week, met singelbontje, maar Djuun heeft zo'n tere huid dat ze zich tot bloedens toe heeft open gelopen met die singel :\ Arm ding, flinke singel wond aan beide kanten... We zagen het niet direct omdat ze al best een lange vacht heeft, we hadden ze gisteren even aan de longe gehad op de kleine volte met zadel, daarna singel verwisseld met oude singel, rechts om niet zuiver, zadel er af, amper wat te zien, terwijl toen ze last had van haar blessure het ook natuurlijk gewoon niet goed was zonder zadel. Dus we gaven het zadel de schuld, maar vreemd genoeg lijkt die dus wel goed te liggen, verschuift niet en ruimte achter haar schouder.
Toen we op het punt stonden naar huis te gaan zag ik ineens bloedvlekken op het singelbontje, gelijk gaan controleren en ja hoor -O-
Dus nu lijkt het zadel goed, maar de singel niet :roll: Daar word je toch inmiddels ook niet goed van he... Banaansingel met bontje: geen schuurplekken, maar wel drukplekken. Lederensingel met bontje: flinke schuur plekken...
De plekken deden ook duidelijk zeer, want heb ze schoongemaakt en zalf opgedaan en dat vond ze zowel vandaag als gisteren niet echt leuk. Maar goed, hoe cru het ook klinkt, ik hoop dat de kreupelheid daar van komt. Dus nu eerst wonden laten genezen en dan weer het zadel proberen met de banaansingel om te zien of ze dan wel goed loopt, zo ja: dan wordt er een fairfax besteld, hopelijk loopt ze daar goed mee :$
Ik vind het super sneu voor haar, gelukkig is het geen doodloper en maakte ze snel kenbaar dat er iets niet goed zat.
Maar eerlijk is eerlijk: voor ons begint het ook een beetje flauw te worden: hebben we na jaren tobben met Darmorah eindelijk een gezond paard die ook haar karakter mee heeft, lopen we er nog steeds vaker naast dan we er op zitten... -O-

Desondanks lijkt ze zich wel goed te voelen, want tijdens het wandelen vandaag gaf ze even een showtje weg, incl staart op d'r rug :+

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:09

@letizia pfff wat een gedoe toch bij jullie, lijkt het weer de goede kant op de gaan en dan nu dit...arme Djuun

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:10

Dus geen vorm van protest oid dus, Joyce? Dat is dan wel beter, maar desondanks is bokken uit joligheid ook niet echt heel handig altijd :+

Letizia schreef:
Desondanks lijkt ze zich wel goed te voelen, want tijdens het wandelen vandaag gaf ze even een showtje weg, incl staart op d'r rug :+

De derde keer in drie jaar dat ze dat aan de hand deed :')

Ja, balen van Djuun -O- Arm dier, rotplekken!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:31

@sieljuh nee totaal niet ze zit zo goed in der vel en idd niet altijd handig maar goed nu we weer vaker gaan gaat al stuk beter, ze moet gewoon kilometers maken

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:53

Jammer van je punten joyce, volgende keer beter :)
He wat ontzettend balen van Djuun zeg, het zit maar niet mee! :(:)

Ik heb vandaag lekker gesprongen! de 5 in-uitjes lekker laag in 1 tempo, paar gewone sprongetjes, de dubbel hadden we totaal geen moeite mee deze keer :+ Terwijl hij net zo staat als vorige keer in de les, maar toen ging het hortend en stotend er over of in de stop :+ gek beest ook... Waterbak ook weer gesprongen, ging óók helemaal zonder gedoe! :roll: af en toe he, weet ik niet meer wat ik nou moet met dat gekke paard van me _O-

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:02

Jammer van de punten Joyce, maar gewoon denken: volgende keer weer een nieuwe kans :)

Oh getsie dames, snap dat dit weer ff balen is! Dus ze loopt alleen rechtsom niet zuiver en alleen met zadel? Hopen dat ze met de andere singel wel weer goed loopt en dat de plekjes snel genezen!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:05

Ja, en rechts zit de ergste plek op de singel, dus natuurlijk niet gek dat een kleine volte op rechts daar extra pijnlijk is. Vond het zo zielig voor dr, het is echt een rotplek. Gisteren proberen op de foto te zetten, maar is vrijwel niet te doen :+

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:06

Ah Tam, dat houdt de spanning erin :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:06

Sieltjuh schreef:
Letizia schreef:

De derde keer in drie jaar dat ze dat aan de hand deed :')

Dus dat was het weer voor dit jaar.. :+

Vervelend met die singelproblemen. :(
Misschien in combi met de vacht en het warme weer, dat is nog lastiger.
Als dat het is is het in ieder geval niks ernstigs, maar wel weer een heel gedoe om op te lossen. :Y)
Hen je de lederen ook zonder bontje geprobeerd?

Tam, Noah heeft gewoon even kunnen nadenken over de hindernissen dus nu wist ie wat hij moest doen! :))

Fuegie ging vandaag ook wel goed hoor, ik hoop dat het een blijvende trend is en dat hij steeds braver wordt buiten! :))

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:09

Sieltjuh schreef:
Ja, en rechts zit de ergste plek op de singel, dus natuurlijk niet gek dat een kleine volte op rechts daar extra pijnlijk is. Vond het zo zielig voor dr, het is echt een rotplek. Gisteren proberen op de foto te zetten, maar is vrijwel niet te doen :+

Oh ja dat verklaart idd een hoop, is niet fijn voor haar :(:)

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:10

hier begint het me toch ineens mega te regenen en onweren zo uit het niets...vreemd

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:14

Dat niets noemen ze de lucht. :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:15

whahah miranda...ik bedoel het was hier zo heerlijk weer lekker zacht buiten en dan keert het weer zo ineens om

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:20

MirandaFuego schreef:
Dat niets noemen ze de lucht. :j

:')

Nee, de singel niet zonder bontje geprobeerd, maar dit werd ook afgeraden door de zadelpasser, dus durft dat ook niet echt...
Gewoon wachten tot het dicht is, dan even de banaansingel proberen, kijken of het echt niet het zadel is, zo nee, dan die fairfax maar bestellen :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:23

Mijn vorige paard had ik ook problemen mee met de singel, maar die deed ik toen wel met een leren, dat ging super. :j

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:24

ik heb ook een anatomische singel en ben er super over te spreken

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:27

Miran, we moeten al jouw opmerkingen eens bundelen. Als er iemand dan een down-dagje heeft, sturen we die jouw opmerkingen-bundel en dan worden ze vanzelf weer blij :')

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:29

:') _/-\o_

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:31

Ja Tam, zou dat werken?
Ik wordt er juist moe van als ik mezelf terug lees. :')

Joyce, ik ben zelf anatomisch correct!Bijna :P

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:36

Kat gelukkig is je hond terug!

Leuk Nikita op de manege

Topic van Asal ga ik zo bekijken, ik wil ook einde dit jaar nog een overzicht maken van mij en Set

Arme Djuun en dr singel -O-

Ga even foto uploaden van Slet, ze voelde zich weer (wat) beter. Ze doet ineens heel hanig over eten, heel erg schreeuwen als ik eten ben halen, vervelend doen. Als ik ermee aan kom wacht ze heel netjes, dus ze houdt keurig haar afstand. Maar ze roept er echt om, ze heeft echt een ander humeur dan anders :roll:

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:41

Hormonen, Kat?

Ik ben ook voor het bundelen van Miranda's opmerkingen :j

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:46

Ja denk het wel :j aan de opvoeding ligt het niet, en te weinig eten krijgt ze ook niet :') het is heel typisch hoe ze verandert, moet je ook maar aan denken als je je merrie laat dekken :+

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:47

Komt het in de verkoop dan?

Hopelijk is haar gedragsverandering iets positiefs Kat :)