[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 17:44

:wave: Hoi meisjes!
Lees wel mee hoor, ben alleen niet zo actief.

Joyce en Tien, sterkte! :(:)

Ilya is zo'n lekker dinkie! <3

Euffie ook, fijn dat hij zo goed staat. :j

Trailerladen, heel lastig als het niet lukt..mijn vorige paard die ik vanaf zijn geboorte had deed gewoon alles wat ik wilde, Fu is wat moeilijker te overreden, maar ik heb wel al heel veel overwonnen.
Ik heb geen trailer en het is al 100 jaar geleden dat hij erop heeft gestaan, als ik eens de kans krijg wil ik dat nog eens als actiepunt oppakken, maar gelukkig heb ik er nog genoeg, hihi!
Vandaag heb ik met Fu Nikita uit school gehaald, hij is de laatste tijd ontzettend braaf. :j
Afbeelding

Set_Elkol

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 18:07

Euf <3 echt leuk af en toe die foto's op hun fb

Thanks voor de reacties :D Leuk issie he :P Waarschijnlijk ga ik afspenen in april als Set het trekt en dan gaat hij denk ik naar Stal Escapade in de Eifel. Daar ga ik eind maart kijken.

Brave Fu! Guitig koppie.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:00

Hihi Miran, wat n gave moeder ben je toch! Je kind van school ophalen met t paard, GE-WEL-DIG!
Kun je me niet alsnog adopteren? :D

Hoor goede verhalen over de Eiffel! Ben benieuwd Katja!

Ben stiekum toch wel blij m'n mupke lekker bij me te kunnen houden.
Zondag komt n vriend trainen voor Endurance en vertrekken we vanuit Tie d'r stal. Die heeft ook ruime trailer dus mooi moment om TT er eens op te laten lopen. Laatste keer alleen ging top maar lijkt me wel weer goed moment.
M'n onontklitte Braziliaanse schoonheid (en ze is ook nog n mega knuffel, ben nog steeds elke dag superblij dat ik haar heb aangehouden) <3

Afbeelding

Voor degene hier met dekhengsten, wil jullie, voorzover jullie t nog niet wisten natuurlijk, wijzen op de nieuwe wet en regelgeving. Nie leuk nie.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:19

Knapperd die Yahzara!

Deze Eifel opfok is niet de hele bekende maar een kleinere van een nederlandse endurance-amazone. Spreekt mij wel erg aan, ze heeft zelf Arabieren. Hier houden/in Nederland houden had ik wel willen doen hoor maar ik denk dat het voor hem echt het einde zal zijn daar en hij is zo braaf. Ik hoop hem gewoon vaak op te zoeken als het doorgaat.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:24

waarom kan ik mij nog niet inschrijven voor ijzerloo?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:28

Haha thx! :o Benieuwd naar binnenkort als die ijscovacht begint te lossen. Alles is hier nu in de rui.

Ja volgens mij had je t daar al eerder over gehad? Staat me iets van mij. Klinkt goed!
En hopelijk sturen ze dan net als bij Annika ook boel foto's! :D

Geduld duurt nog even toch?

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:50

Idd Iloon, hij heeft tenminste wel zijn prikkie gehad en mag nu officieel naar wedstrijden :j En hij stond er uiteindelijk wel op, dus hopelijk blijft de 'schade'beperkt. Snap hem opzich ook wel, in 4 jaar tijd heeft hij wellicht 3x op de trailer gestaan en nu in de afgelopen 6maanden al zeker 10x .. Misschien niet zo raar dat hij hierin nog wat ontwikkeld/probeert. Iig kan extra oefenen even geen kwaad.

Wat mega goed van Asiyah en Suus. Heb altijd zo mega veel respect voor jullie gehad hoe jullie het aanpakte bij haar! Heel fijn dat ze het nu goed op begint te pakken. En ach, zelf laden, alleen maar makkelijker ey! +:)+ Met de jongens komt het vast ook zo helemaal goed. Ze zijn nog lekker jong, dus tijd zat.

Leuke foto van Fu! Brave-taxi-bier! Fijn dat het zo goed gaat laatste tijd. Is je bak alweer een beetje bijgetrokken?

Komt vast goed met TT en de trailer! Wat is er met Nour toen der tijd fout gegaan? Wel balen zeg, zoiets blijft altijd ergens erin zitten.
Heerlijk fototje van je dametje!

Katja, is het toevallig bij Yvonne van de Velde? Mij lijkt zoiets echt top, zeker voor zo'n harde binkie als Ilya.

Hier nog niks in de rui, maar ben ook wel benieuwd hoe ze er beiden onderuit komen. Desh heeft méga veel vliegjes gekregen deze winter, dus afwachten hoe dat in de zomer wordt. En raff is zo veranderd, dus ook wel erg nieuwsgierig! Hopelijk een iets volwassenere look :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:07

Mooi vliegjes!!! Benieuwd... We zien de foto's *-:) wel verschijnen! :P

Uhm als jaarling geladen/gedreven met n loader met baal stro erop op de vrachtwagen. En toen ten val gekomen... ;(
Dus druk van achter daar hoef ik niet mee aan te komen zeg maar. Dan gaan de luiken dicht.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 20:08

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:10

Kat hoe lang is dat eigenlijk rijden bij jou vandaan?

Canisia, grappig datde vliegjes in de winter duidelijk zijn, bij Fu straks in zijn zomervacht is het pas duidelijk te zien hoeveel er weer bij zijn gekomen.
De bak is hier weer redelijk oke, we zijn weer rustig aan begonnen.

TT heeft zo'n leuk koppie!
Nikita vindt het heel normaal als ik met Fu aankom..Fu staat ook al bijna op het schoolplein.
Ik ben bijna de school ingeweest met hem want ze was nog steeds binnen terwijl alle kinderen allang weg waren.
Vooral de kleine kindjes vinden het heel leuk en vragen altijd standaard of het Amerigo is. :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:14

4 uur rijden :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:33

Pff nou dan kun je het beste overnachten als je hem gaat opzoeken..is natuurlijk ook leuk. :))

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:41

Knappe TT :+: Leuk om te horen dat je zo blij bent met haar!
Fu kijkt ook erg blij Miran! Lijkt me zo leuk, uit school gehaald worden met een paard _O-
f4bjheu schreef:
waarom kan ik mij nog niet inschrijven voor ijzerloo?

Geen idee, niemand van het topic zit in de organisatie :+ Inschrijving is nog niet geopend gok ik :Y)
Kat, klinkt in ieder geval als een erg leuke plek voor je babypaard :j Tent mee nemen als je hem daar gaat opzoeken :+

Ik heb gisteren oefenparcours gesprongen met Uk _O- Hij heeft zeker meer dan vier jaar geen parcours gesprongen. Ik reed aan, eerste hindernis ging super... en daarna ging hij H.A.R.D. _O- Ik heb die dikke GVR nog nooit zo snel zien gaan, hij was zo enthousiast! Alles gesprongen, maar ik heb wel een paar keer een volte gedraaid omdat ik het niet verantwoord vond om hem in zo'n tempo door te laten denderen :+ Ik denk zomaar dat er nog een aantal lesjes, en waarschijnlijk ook een iets strenger bitje dan het watertrensje aan te pas moet komen, want ik kon hem echt niet houden op lange lijnen -O-

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:54

Bij mijn pony hoef ik inderdaad ook niet aan te komen zetten met een watertrens voor het crossen, ze luistert normaal echt super naar t been en m'n zit, maar in de cross wordt ze af en toe wat over-enthousiast.

Mijn oplossing ligt bij de kneveltrens, omdat het opzichte redelijk zacht is, maar scherp wanneer nodig (zoals wanneer ze echt uit de bocht dreigt te vliegen of haar met trainen op een volte wik zettenwanneeer ze dreigt door te slaan)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 21:59

Ja het leed wat trailer laden heet :P ik weet er alles van met onze Sierou man wat een ellende was dat. Nou ja wel veel van geleerd nu is het alleen Noor die nog slecht laad. De veulens gaan met moeders er zo in nu kijken of dat ook zonder moeder lukt. En ja oefenen is het beste als je niet ergens heen moet al heb je soms dat ze super laden en dan in ene :n .

Wel fijn dat het uiteindelijk toch gelukt is met Raffi.

Haha leuk Miranda zoon moeder had ik vroeger ook wel gewild.

Ja vliegjes zijn mooi onze Sil is ook zoon mooie en Sjaak word het denk ik ook maar helemaal spierwit vind ik ook prachtig ik hoop stiekum wel dat Jhadorah straks helemaal wit word.

Wat lief Annica je kleine mannetje leuk dat ze zo dicht bij elkaar liggen.

Ahh wat een lief Snoetje Yildiz die doe je gewoon niet weg ;) .

Ahh Kat je jochie naar de Eifel wel super mooi daar maar ja wel jammer dat hij dan zo ver weg is.

Vandaar Noor gelongeerd in het begin even dwars want er lagen vreemde balkjes in de hoek van de bak en das eng. Dus jammer want dan gaan we natuurlijk juist daar aan het werk en uiteindelijk liep ze er netjes langs zijn nu echt bezig met de overgangen en ook het tempo waar ze in loopt en ze pakt het echt super op. Van het weekend maar weer eens een hoofdstelletje en longeer singel erbij.

De dames Sil en Dibah in de bak gereden beide dames waren erg fris vooral Dibah maar toch ook goed geindigd.

Ik dacht ga nog even met Sjaak naar de bak even laten los lopen. Ik heb hem maar laten staan hij stond zo heerlijk te soezen in de Padock met de rest dat ik dacht dat kan alleen maar goed zijn voor zijn genezing.

Toen nog met de Pukkies het erf aan geveegd zo gezellig toen ik begon met vegen zat Qaseem bijna op het dak mafkees. Maar toen hij zag dat zijn zus Jhadorah het heel intresant vond kwam hij natuurlijk ook buurten en moest ik ze bijna weg vegen :D .

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 22:38

Annika, het ziet er naar uit dat Euforio het echt wel naar z'n zin heeft ;)

Wat vervelend dat Raffi niet wilde laden canisia, dat wordt inderdaad flink oefenen ;)

Leuk Miranda, Fuego ziet er inderdaad heel braaf uit :D

Yildiz, wat een charmante foto zeg :D Hahaha!

Tammy, Uk wordt een echt barragepaard :=

Sem heeft gisteren weer goed zijn best gedaan in de springles, geen weigeringen! Controle was in het begin ver zoek maar het laatste parcours ging al een heel stuk beter dan het eerste :D
Zondag gaan we trouwens weer tweespan rijden, ben benieuwd wat dat geeft :)

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 01:08

Ah gedstie Yil.. Das niet bepaald de manier nee ;( Mega balen, want dat kost je nu zoveel meer werk en 100% wegkrijgen binnenin krijg je nooit. Maar dat hij het nu toch vaak wel zo netjes doet, betekend flink wat tijd en goed werk wat jij erin geïnvesteerd hebt en daar mag je trots op zijn. Komt helemaal goed!

Wow Katje, wat gaaf! Heb even de site bekeken en is echt nog een doel van me om ooit een vakantie te doen met de paardjes in zo'n soort omgeving. En voor de opfok ziet het er ook super uit! Ik ga de site gelijk even opslaan!

Deze winter is voor het eerst dat we echt vliegjes zien bij Desh, hij begint ook echt wat witter te worden. Ookal zijn zijn benen en manen nog pikzwart. Blijft een verassing elke zomer :D Hij zal uiteindelijk wel hetzelfde worden zoals zijn halfbroer Sivmajall (alleen dan hopelijk met vliegjes).

Fijn Miran, dat je bak weer oke is!

Flink paarden dagje dus gehad Gelske! Heerlijk!
Wauw tweespan Eline, vind dat zo knap.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 10:30

Ooh wat een puberactie van die Raffi! Wat kan je ze toch af en toe achter het behang plakken he! Ely is altijd makkelijk te laden geweest, maar Dos daarentegen was een ramppp!

Jaa ben zo blij met mijn keus voor deze opfok! Ik krijg vaak filmpjes en foto's toegestuurd, ze houden me goed op de hoogte!

Geweldig, Miranda, om met Fu Nikita uit school te halen!

Lekker bekkie heeft ze toch, Yildiz! Uit nieuwsgierigheid: wat is de nieuwe wet- en regelgeving mbt dekhengsten?

Je had je handen vol aan Uk dus, Tamara, wel leuke oefening!

Lekker paardendagje, Gelske!

Tweespan, gaaf hoor, Eline! Dat lijkt me ook nog wel gaaf, Arabier voor de wagen, maar weet niet of ik dat ooit ga aandurven met die merrie van mij :D

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:55

Even een ego post van mij.
Mijn oma is gister overleden dus zit ff in de meeleesmodus.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:20

Gecondoleerd.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:37

Gecondoleerd raven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:46

raven schreef:
Even een ego post van mij.
Mijn oma is gister overleden dus zit ff in de meeleesmodus.

Gecondoleerd

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:57

Gecondoleerd raven, heel veel sterkte met het verlies!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 15:11

Sterkte Raven! :(:)
Desh krijgt vlieggies :D Vind dat toch echt iets hebben :j Wij hadden vroeger toen ik nog op de manege reed ook een prachtige vliegenschimmel met veel Arabisch bloed, mijn eerste ponyliefde haha!
Eline, wat gaaf, in een tweespan :D
hihi, een barragepaard van bijna 1.90m groot, die past niet door de korte bochtjes dus ja die zal het van zijn snelheid moeten hebben _O- Terwijl Noah juist die mega korte bochten kan pakken en overal tussendoor past :+

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 15:17

Joyce, gecondoleerd.. :(:)

Tam, je krijgt zo in ieder geval geen tijdsoverschrijding. :P
Ik zie het al helemaal voor me...mijn vorige paard was ook zo en ging ook nog gigantisch bokken. :')

Desh kan best anders gekleurd worden hoor, Fu is ook heel anders gekleurd, veel meer vliegjes dan zijn bro's en sisters.

Eline, braaf ziet hij er altijd uit maar dat is vaak uiterlijke schijn. :P
Leuk bezig met peerdie, plaats eens wat foto's van alles! :))

Gelske, je bent ook weer druk bezig zo, leuk dat Noor het goed oppakt. :j

Heerlijk weer vandaag, vanmorgen waren de paardjes al lekker aan het ravotten, Fu was mega jolig en lekker aan het steigeren, dat doet hij niet zo vaak want zijn vriendje is klein dus hij hoeft zich niet nog groter te maken.
Wel goed voor zijn zelfvertrouwen want hij is maar 1.43 :D