[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 08:14

Barcelano schreef:
Heb opeens een idee gekregen :)*
Na het zien van de reclame :+

Denk alleen dat vriend lief het niet zo best idee vind.

Lijkt me leuk om gast gezin te zijn voor een hulp hond :D
Heb toch ffe geen werk :o
Doe je toch wat goeds voor de maatschappij en heb wat te doen _O-

Vrijwilligen bij een asiel is ook altijd leuk om te doen en je hecht je wat minder aan zo'n dier :) Opvangen betekend namelijk wel dat zo'n dier in je huis leeft en je er enorm gehecht aan raakt. Timo zou bij ons alleen maar als opvanger zijn en zo snel mogelijk weer weg gaan....3 en half jaar later... ;)

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:18

Woogy schreef:
Barcelano schreef:
Heb opeens een idee gekregen :)*
Na het zien van de reclame :+

Denk alleen dat vriend lief het niet zo best idee vind.

Lijkt me leuk om gast gezin te zijn voor een hulp hond :D
Heb toch ffe geen werk :o
Doe je toch wat goeds voor de maatschappij en heb wat te doen _O-

Vrijwilligen bij een asiel is ook altijd leuk om te doen en je hecht je wat minder aan zo'n dier :) Opvangen betekend namelijk wel dat zo'n dier in je huis leeft en je er enorm gehecht aan raakt. Timo zou bij ons alleen maar als opvanger zijn en zo snel mogelijk weer weg gaan....3 en half jaar later... ;)

Ben er vrij nuchter in hoor...heb ook handels paarden gedaan ;)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:24

Bedankt meiden, voor het delen van de advertentie van Dos op Facebook! Ik heb al heel wat leuke reacties gehad, dus nu maar afwachten wat daaruit voortkomt!

Fijn dat Dayem goed liep, Nicky!

Knappe Set!

Vervelend dat je zadel niet goed ligt, Miranda! Leuke foto's weer!

Mo en Djuun goed aan het werk geweest!

Gisteren trouwringen uitgezocht <3 Helaas wel wat over het budget heengegaan, maar je trouwt maar 1x toch?

Adawi

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:43

Annika, hopelijk zit er inderdaad een leuk nieuw thuis bij één van de reacties.
Sterkte in ieder geval met de beslissing/verkoop.
En trouwringen uitgekozen, gaaf! Wanneer gaan jullie trouwen?

Tamara, ik ken je dan niet IRL, maar zoals ik op de foto’s kan zien zie je er hartstikke goed uit! Hoe is je wedstrijd gegaan?

Mooie zwangere Set :+: en natuurlijk vieze Blue ;)

Vervelend dat je zadel niet goed ligt Miranda. En gaaf hoofdstel zeg!

Mo is lekker in een jolige bui haha. En Djuun ook al die er zin in heeft.

Ik heb ook een tijd met weinig werk gezeten ook gedacht een hulp hond in huis te nemen. Helaas was vriendlief het er niet helemaal mee eens om er nog een hond in huis bij te halen.

Hier nog vanalles te regelen voor het aankomende weekend met de shetlanders. Ik zit er ook in het bestuur, moet daar nog eea voor regelen en voor Harry en mijzelf ook nog..
Het is geen officiële wedstrijd, dus hoeven niet op netjes, maar ik weet niet wat ik dan wel aan ga doen := Gisteravond nog even een schoftonderleggertje voor Harry gemaakt met bloemetjes :))

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 12:37

Gaaf Annika! Krijgen we nog een sneak preview te zien? :))

Oh my, volgende week 27 graden :oo Zo jammer dat het zeewater nog maar 12 graden is, anders was ik lekker gaan pootje baden. Wie weet..... :P

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:02

Ooh lekker <3 Ik hou van de zomer :D Mits het goed weer is :')

Hopelijk vind je een goed baasje Annika, altijd spannend! En leuk van jullie ringen :) Trouwen behoor je idd 1x te doen, maar de praktijk wijst nog al een anders uit :')

Vannacht echt super slecht geslapen, weet niet waar ik last van had... Meestal doe ik op donderdag ochtend bakwerk met Djuun, maar dat leek me niet zo'n goed idee na zo'n nacht, dus een lekker ronde buiten gedaan. "Alleen" op pad blijft Djuun wat spannend vinden, maar eigenlijk was ze echt wel super braaf en lekker voorwaarts, dus een beetje bij kunnen komen :Y)
Moest zo lachen, we moesten door een tunneltje en dan ga ik er altijd af, na het tunneltje er weer op, dus toen ik op wilde stijgen kwam er een vrouw acht ons uit het tunneltje (ik stijg boven aan de tunnel op) en die begon te roepen dat ik Djuun vast moest houden, beetje paniekerig, dus ik ik keek Djuun aan en zij mij en we hadden allebei zo iets van :? Dus ik moest er een beetje om grinniken, toen de mw ons passeerde vertelde ze op d'r dood te wezen van paarden :') Heel logisch dan om achter een paard, lekker echoënd door het tunneltje te gaan lopen roepen, daar maak je de situatie echt beter op :') Niet dat Djuun daar ene klap om geeft :P

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:02

__Nicky schreef:
Sieltjuh schreef:
Neehee, alsjeblieft niet!
En wij zijn erg tevreden over de laatste zadelmaker die Djuuns zadel heeft gedaan, dus geen kwaad woord daarover :P

En ja, die paarden die naast dat kanon staan, die reageerde niet, Djuun ook amper hoor. Waren elke keer twee knallen na elkaar, die eerste deed ze even een pasje sneller, maar de tweede was ze afgeleid door al die leuke kinderen van de avond4daagse :):)

+1 :j

Gratis schriktraining voor jullie :))

Ja, Fuego was een paar terug even met mij aan het kijken bij de avondvierdaagse, maar ze wilden er allemaal op dus ben snel weer weggegaan :P ...had ik ze nu maar wel erop gelaten, was hij getemd. :Y)

Jes, als je geen andere dieren hebt kan het wel leuk zijn, ik zou het niet snel doen omdat die dieren zich ook aan elkaar hechten en dan vind ik het sneu.
Maar als je weet waar je aan begint is je instelling wel anders en weet je dat het tijdelijk is. :j

Annika, wij hebben trouwringen getatoeëerd! :D
Hopen dat er leuke kopers zijn!

Harry krijgt een mooi bloemenonderleggertje! Foto!!
En iets bijpassends bij de poowny is altijd wel chique! :j

Wat Nicky?? Dan moet ik mijn bikini gaan zoeken! :P
Wel leuk, ga ik lekker naar het meertje met de knollies!! :):)

Weet je wat heel zielig is?
Tineke die mijn filmpje heeft gemaakt (KoudbloedKim) is gevallen, zooo sneu.. :(:)
[LZP] Zo trots en blij na revalidatie... en dan gebeurd dit!!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:05

Letizia schreef:
Ooh lekker <3 Ik hou van de zomer :D Mits het goed weer is :')

Hopelijk vind je een goed baasje Annika, altijd spannend! En leuk van jullie ringen :) Trouwen behoor je idd 1x te doen, maar de praktijk wijst nog al een anders uit :')

Vannacht echt super slecht geslapen, weet niet waar ik last van had... Meestal doe ik op donderdag ochtend bakwerk met Djuun, maar dat leek me niet zo'n goed idee na zo'n nacht, dus een lekker ronde buiten gedaan. "Alleen" op pad blijft Djuun wat spannend vinden, maar eigenlijk was ze echt wel super braaf en lekker voorwaarts, dus een beetje bij kunnen komen :Y)
Moest zo lachen, we moesten door een tunneltje en dan ga ik er altijd af, na het tunneltje er weer op, dus toen ik op wilde stijgen kwam er een vrouw acht ons uit het tunneltje (ik stijg boven aan de tunnel op) en die begon te roepen dat ik Djuun vast moest houden, beetje paniekerig, dus ik ik keek Djuun aan en zij mij en we hadden allebei zo iets van :? Dus ik moest er een beetje om grinniken, toen de mw ons passeerde vertelde ze op d'r dood te wezen van paarden :') Heel logisch dan om achter een paard, lekker echoënd door het tunneltje te gaan lopen roepen, daar maak je de situatie echt beter op :') Niet dat Djuun daar ene klap om geeft :P

Whaha, handig, je had haar een cursus ala tsjakka aan moet bieden! :P :D

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:05

Ik zat het net te lezen, sneu zeg :\

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:08

MirandaFuego schreef:

Sommige mensen kunnen zo spastisch doen. Een aantal jaar geleden was ik met dar op buitenrit, het was een beetje druilerig weer, we reden in de b-weg en ik kwam een stelletje tegen die met een paraplu liep, die vrouw was blijkbaar ook bang van paarden, maar we hadden alle ruimte om elkaar rustig te passeren. Wat doet die mw, gaat ze haar paraplu uitsteken naar m'n paard :? Dar was daar gelukkig ook niet van onder de indruk, maar je zou er maar een bij hebben die zich rotschrikt en besluit dat het NU tijd is om naar huis te gaan 8)7

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:09

Ik ga maar eens naar m'n werk, ik denk dat het een hele lange dag gaat worden met m'n gare kop, gelukkig hoef ik maar tot 22uur :')

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:13

Letizia schreef:
MirandaFuego schreef:

Sommige mensen kunnen zo spastisch doen. Een aantal jaar geleden was ik met dar op buitenrit, het was een beetje druilerig weer, we reden in de b-weg en ik kwam een stelletje tegen die met een paraplu liep, die vrouw was blijkbaar ook bang van paarden, maar we hadden alle ruimte om elkaar rustig te passeren. Wat doet die mw, gaat ze haar paraplu uitsteken naar m'n paard :? Dar was daar gelukkig ook niet van onder de indruk, maar je zou er maar een bij hebben die zich rotschrikt en besluit dat het NU tijd is om naar huis te gaan 8)7

Whahaha, rare mensen! :D
Mijn moeder is ook zo'n zenuwlijder.. :x
Als ze met de hond een blokje om ging en ze kwam een kat tegen (die kat vond het een leuk spelletje om achter de hond aan te rennen) :P kwam ze gillend thuis met de hond in haar armen.. :=
Lekker hoor, maar tot 22.00 uur!! :D :')

Adawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:19

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:19

Miran.. Ik lig hierom dus in een deuk...! Haha! Ik zie het helemaal voor me dat er een vrouw binnen komt met een giga hond in haar armen.. :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 13:23

lilskie schreef:
Miran.. Ik lig hierom dus in een deuk...! Haha! Ik zie het helemaal voor me dat er een vrouw binnen komt met een giga hond in haar armen.. :)

Haha het was een jack russel maar mijn moeder is wel klein.. :P
Maar daar kan ik boeken over schrijven...toch probeert ze wel altijd alles om haar angst te overwinnen.
Ze is ook op paardrijden gegaan toen ik mijn paard kreeg, want daar was ze ook doodsbang voor.
Toen ze de eerste keer op het paard moest, schudde dat beestje zijn manen en rende ze al hard weg. _O-
Maar uiteindelijk heeft ze wel een jaar gereden. :j

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:27

Annika, gaaf, trouwringen!

Jessica, lijkt me heel nobel, om geleidehonden bij je thuis te hebben, denk dat er weinig mensen zijn die het aankunnen, maar als je dat wel kan is dat alleen maar super toch?

Kijk, ik met Daantje :D
Afbeelding

Afbeelding

Knappe kop heeftie <3

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:50

Leeeuk Annika! Ga je al snel trouwen?

Jij ook veel succes Kitty! En wat een leuke onderlegger zeg!

Pfff.. heel heftig verhaal Miran, ben er gewoon stil van :\

Omg, die mensen die zo spastisch doen kan ik ook niet tegen. Ook een keer gehad met een auto, was een heel smal stukje dus even aangegeven dat hij even moest wachten met passeren tot het wat breder werd. Bleef ook maar duwen en ging er uiteindelijk rakelings langs, pfff... ik kreeg zowat een hartverzakking!

Leuk Eline, en hij is zeker knap! Alleen die rijbroek en chaps kunnen natuurlijk niet meer hè :P

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 15:53

Ik vind het western tuig toch wel ZOVEEL mooier dan mijn dressuurzadel/hoofdstel.. En een mooi koppie inderdaad!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:18

als het hier ook zulk mooi weer wordt wil ik wel met een extra persoon en 2 paarden naar het meer mmm

Haha slimme mevrouw Letizia, jammer dat je slecht hebt geslapen

Miran sneu he van Tineke! :(

leeeeuk Eline met Daan!

Ik heb echt een rare dag.
Ik dacht oke, lekker weer, warm en droog, tijd voor een wandeling. Goed voor Set, leerzaam voor Blue. Dus ik in elke hand een paard, stukje over de weg en tegenover ons huis een doodlopend weggetje in. Paarden doodbraaf, dus ik zeer tevreden. Stuk verderop op het rustige weggetje gaan er 3 paarden in de wei meedraven, nog steeds beide paarden doodbraaf. Blue legde haar complete staart op haar rug in een waaier en danste wat, verder niet.
Stukje verder krijgt Set het ineens compleet op haar heupen en kan niet meer normaal doen, alleen maar draven op de plaats, moeilijk doen. Alsof ze spoken had gezien. Dus ik ben omgedraaid naar huis en Set had alleen nog maar de derde versnelling dus ik streng doen aan dat touwtje en intussen Blue ook nog meesleuren (die nog steeds zo braaf mee sukkelde). Helemaal gek. Op de oprijlaan weer thuis wil ik Set even tot rust brengen,ik steek mn hand uit en ze snokt zo dr kop omhoog tegen mijn kaak, nu doet mijn ondertand zeer. Snap echt niet wat het beest heeft _O- Maar zooo trots op Blue!

En Set heeft ook nu een perfect ronde cirkel-plekje op haar lip dus ben toch bang voor ringworm ondanks dat iedereen in mijn topicje dacht dat het een bijtplek was op haar bil. Even kijken hoe het er morgen en dit weekend uit ziet en anders volgende week de DA erbij.

Heb trouwens een H2Go gekocht, een grote zak voor in de kruiwagen om water te vervoeren, omg wat is dat handiiiig!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:19

merries ;) niet te vertrouwen...zeker als ze drachtig zijn

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:29

De hormonen Kat... Ze hebben haar al in hun macht ;).

Handig he zo'n waterzak :). Ik heb hem ook standaard in mijn kast mee en altijd mee als we ergens ver weg gaan.

Kan ringworm gevaarlijk zijn voor het veulen? Of stel ik nu een ENORM domme vraag? :)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 16:31

Volgens mij niet,het is een schimmelinfectie van de huid (?) soms gaat het vanzelf over en soms moet je toch wassen of zalfje gebruiken. Het is geen worm ondanks de naam. Ik hoop iig geval dat baby er niks van meekrijgt. Behalve dat Set missch een lage weerstand heeft? Ze is topfit voor mijn gevoel.

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:09

Gekke merries, twee uitersten :P

Ringworm is idd een schimmel. Lekker wassen met imaverol en ALLES er mee ontsmetten. Succes alvast :P ik had Dayem toen nog niet zo lang dus hoefde niet heel veel te wassen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 17:32

@ Iloontjeehh, ik heb toevallig juist vandaag afgesproken met Dees dat we binnenkort naar de Country Mill gaan, wie weet ga ik dan wel fijne boots kopen. *\o/* Dit is inderdaad niks haha. Ik heb niks anders fijns om mee te rijden dan m'n chaps, en dan met spijkerbroek werkt ook niet :') Dus dan maar als een halve dressuurprikker, haha.

@ Lilskie: Jaa, vind ik ook! En wow, wat zit dat zadel heeerlijk :D Ik vind hem echt fantastisch, zo een zou nog best eens op Mish kunnen komen later!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 18:46

Leuke foto met Daan! Wist niet dat je Marije kent? Klein wereldje hihi!

Hoop niet dat t ringworm is want dan moet ik m'n schoen opeten haha!
Maar ja, kan met zin jong paard.
Is idd schimmel heb er begin van t haar last mee gehad. Tie had t ook van Nour gekregen, minimaal maar toch. Levert geen gevaar voor veulen op.
Immavorol meerdere keren gedaan maar met zoveel jonge paarden op stal kreeg ik t er niet onder. Dus voor laten enten (mort je twee keer doen) en dan ben je er meteen vsn af.