Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 19:43

ja maar wil ook arabs zien! :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-12 20:37

Heb nog n kaartje over voor morgen... :P

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-12 23:20

ik zou willen dat ik kon gaan, maar ik moet donderdag weer gewoon werken en dat ga ik dan lichamelijk echt niet trekken helaas. Daar is het net iets te ver voor.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-12 19:25

Destelbergen Lydia stables?
Bij Daniel? België?
iedereen veel succes voor de show en demo!!
ik duim alvast!!

mvg Glenn

Illusjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 09:16

CounTree schreef:
Illusjuhh schreef:
Countree... ik kan het niet laten, maar keek even op je profiel en KWIJL! Wat is June een lekker ding!!!!!!!!!

Thanks! Ik zie dat je in den haag woont....deze week staat ze in de uithof....hint ;)

Euh ja yilz...ik heb idd mijn voorkeur qua kleur. haha. Dat zal zeker meehelpen, maar hij heeft wel zo'n gaaf hoofd met ogen...daar verdrink ik keer op keer in. Ik heb hem nog nooit irl gezien, op foto's lijkt ie wat lang in de rug. Euh ja...ik heb zo mijn voorkeur voor lekker compact en ben daarop zeer kritisch.

Maar hij blijft prachtig, hij heeft het gewoon! :D

Dat meen je???? Ik was er gister!!!!!! Heb je toen nog een proef gereden?
Misschien ga ik zaterdag ook nog :-)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 10:22

Weer terug van weg geweest! Vond t echt n super gezellige dag! Veel bekenden gezien, genoten van de show en natuurlijk ook van de demo.
Tie vond t wel n beetje spannend maar bleef mooi rustig en easy! Zelfs toen Showhengst Lobeke zich voor dr neus stond uit te sloven... Geen sjoege! Trots op Tie. Mariska heeft weer prachtige pics gemaakt gedurende de dag, dus die zal ik, als ik ze binnen heb, plaatsen op t forum!
Kreeg ook echt de kriebels om volgend jaar echt te gaan deelnemen, dus weer n extra stimulans om toe te werken naar een hoger niveau!

Vandaag beetje chillen, hakt er toch wel in zon lange dag (waren uiteindelijk pas om half 2 s nachts terug) en Tie fijn weidedagje en vanavond trilplaat (denk dat ik er zelf ook maar op ga staan ;-))

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 12:45

@illusjuh...ik heb gister niet geshowd, ik rijd zaterdag avond mee in de reining senior L2. Jammer dat je ons gemist hebt, want ik heb zelfs met june nog een hele knuffelsessie gedaan. Dat was na de demo van de dawra smiddags. Ging een eindje met haar wandelen bij de stands. Ze vond het allemaal wel een beetje spannend, dus rustig daar rond gelopen, gewoon naast haar. Daar werd ze helemaal rustig van. En helemaal toen het eerste meisje voorzichtig vroeg of ze haar mocht aaien. "natuurlijk, dat vindt ze geweldig! Kom maar knuffelen hoor!" Op een gegeven moment stonden er tig kids te knuffelen, aan der oor, hals, neus, zoentjes op der snoet...alles kwam aan bod. June genoot zichtbaar van al die aandacht en die heerlijke massage. Der hoofd ging steeds lager en al de kids om haar hoofd. Menig foto werd gemaakt. :)
1 moeder had blijkbaar goed opgelet tijdens de demo want die merkte op: "Ja ik hoorde dat arabieren eigenlijk heel rustig zijn, deze staat gewoon te geeuwen." :D :j

@ Yildiz...ja tie was idd niet echt onder de indruk van al dat geweld. Wat een toppertje!!
Leuke demo zo met zijn alle!!

Ik heb snachts nog gereden toen alles was afgelopen in de arena. En troost je....ik was pas 02.40 thuis haha. Heb vanmorgen wel weer ff een dutje gedaan toen Cyann naar school was.... :z

Vanavond wordt het weer nachtwerk. Hopelijk werken al deze voorbereidingen...Mijn stops zijn alledrie richting de (nood) uitgang :Y)
En ja Yildiz, als Nirvana niet in de buurt is, maakt ze zich niet zo enorm druk en staat ze ook niet te bleren in de stal _/-\o_

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-12 13:57

Echt oliebol dat ik jullie niet kan zien rijden...Maakt Leen weer n filmpje? Heb m gisteren trouwens niet meer gezien?
Ja die zwarte quarter met dr chique koppie was erg in trek bij de kids! :P
Tie is ook door menig kinderhandje beklopt en beknuffeld! Mooie promo voor ons ras!

Zo dat is dan ook laat geworden! Zo doen de pro's het hè, s nachts trainen! Jee, ben wel benieuwd hoor hoe ze loopt..

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-12 15:10

Leen was er savonds pas. Oh en natuurlijk filmt ie. Anders wordt ik boos ;-) Heerlijk he al die kids om die super brave bieren. Zo leuk om dat ff te beleven.

Nou ik ben ook heeel benieuwd. Het kan heel goed gaan, maar ook giga fout. Bij June is het altijd erg lastig, ze ziet vaak alles aan de kant. Ze loopt nu wel anders dan vorig jaar, hoger met hoofd en schouders. Gister gingen de rechter speed cirkels echt super...maar links (haar slechte kant) op speed weer minder...overkruist. Stoppen richting de uitgang....gister ging dat erg law. Bij mij is het gewoon nog niet helemaal geolied. Ik moet June echt heel geconcentreerd elke pas rijden, geef ik iets niet helemaal perfect aan, dan doet ze het ook niet goed, ze geeft niets zomaar kado. Als ik al teveel heen en weer ga met mijn hand in galop, dan verstoor ik de boel al. Jeetje echt lastig hoor, zo'n gevoelig paard. Maar ja...je leert er wel door rijden.......ooit! ;-)

Ik ben wel heeeeel erg blij met JP. Hij is zo erg betrokken bij al zijn leerlingen, paarden en zo zorgzaam. Echt een top gozert!! Heel zijn team trouwens. Geeft echt een heel fijn rust gevoel.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 09:49

En ja hoor gister laat op de avond was het weer zo ver.......Ik ben een beetje aan het warm draven in de hoofdarena. Langs de bakrand zitten allemaal mensen die bij een ruiter in de bak horen. Omdat ik alle tijd heb, wachtend op JP, maak ik langs de bakrand zo nu en dan een praatje met stalgenoten. En op een gegeven moment... "hey nance, die mensen die daar zitten, kwamen net naar ons toe....is dat nou een quarter of een arabier?" Ikke: "nou dan hadden ze wel geluk dat jij er net 2 weken geleden achter bent gekomen dat het een arabier is en geen quarter. haha Wat zei je? Tis een arabier in Disguises?"
Paar minuten later maak ik een praatje met een andere ruiter in de bak..."dat is zeker een reiner?", vraagt diegene. (ik had nog niets van reining laten zien). Dus ik "ja" We kletsen nog wat door en ik besef dat de opmerking waarschijnlijk inhoud dat diegene denkt dat het een quarter is en besluit ook nog maar ff te vertelllen dat June een arabier is. "Wat Arabier, is dit een arabier?????" Ik weer: "ja echt waar en een hele echte Arabier, dus een echte volbloed arabier." -"echt waar??? Dat is dan wel de mooiste en volste arabier die ik ooit gezien heb, als je hem zo ziet is het net een quarter, maar idd nu je het zegt....als ik naar de neus kijk....... "
Enfin daarna aan de slag...ze hangt in de stops, beetje jammer, want ze kan heel licht zijn, maar ze stopt wel (op 2 handen). Changementen gingen na paar keer goed (1 hand), zolang ik maar blijf rijden en weinig aangeef dat we binnen 3 passen gaan changeren....Linker cirkels paar keer overkruist bij snelheid....grrrrrr. Rechtom...ik dacht dat ik hard ging, maar moest nog tandje harder..."oh, ok doen we dat"...mooie cirkels rechtsom no problem en changement in full speed ging ook prima. Vind ik toch wel risico vol hoor, zo'n full speed changement, maar het zit duidelijk tussen mijn oren. Spins ging ook lekker, vooral rechtsom gaat ze super.
pfffff ....nog 1 dag om nog eens te oefenen en dan moet ik echt alles goed te onthouden....June hellup!!!

Illusjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 10:21

Spannend!!! Ben benieuwd hoe je het doet! Maar komt vast goed!!!! Ik hoop dat ik het red toch even langs te komen want ben toch wel erg nieuwsgierig naar haar nu :-)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 13:22

Ride that poownie cowgirl!! (kun je jp anders niet vermommen ;) )

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-12 14:19

gaat vast en zeker goedkomen hoor nancy! ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-12 14:29

Misschien kun je ook Lucky nails laten aanbrengen, succes gegarandeerd! :P

Gaat helemaal goed komen! Maak me meer zorgen over Leen en het filmpje... :D

Luominen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 19:35

Ik lees nog steeds mee... (heb eens enkele berichtjes geplaatst, lang, lang geleden). Ik wil iedereen feliciteren met de behaalde resultaten doorheen 2012, heb genoten van jullie verslagen, foto's en knappe Arabs *\o/*

Inmiddels ben ik intensief aan het trainen met mijn merrietje en doet ze het super! Zij is sinds twee maanden actief onder het zadel, voorheen heb ik haar enkel gelongeerd met het zadeltje in verband met spieropbouw. Hopelijk kunnen we in de toekomst de reining wedstrijden samen verkennen. In april 2013 gaan we wel eerst haar baby verwelkomen... Mijn ruin staat stil ivm. bezoekje van de osteopaat in oktober maar ook daarna nemen we de draad weer op!

Even een oude(re) foto toegevoegd van mijn ruin, gemaakt door ploempje:

Afbeelding

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 20:31

leuk dat het zo lekker loopt met je merrie. :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-12 20:56

Lekker bezig! *\o/* Van wie is ze drachtig?

Ben trouwens heel benieuwd hoe CT vanavond heeft gereden.... Duim voor n mooi resultaat!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-12 21:51

ik duim ook! Ben ook erg benieuwd hoe het is gegaan en of ze haar zenuwen in bedwang heeft kunnen houden.

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 07:46

En en en Nancy, hoe is het gisteravond gegaan?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 08:42

Nancy, hoe was het??

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 09:01

hmmm ze stelt ons geduld wel weer heeeeeeeeel erg op de proef. >;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:37

Sorry guys and girls, had t beetje druk druk druk. en moet jullie helaas teleurstellen. we hadden slechts een 62,5 en 63,5 score. Totaal dus 126. Veel dingen waren mijn fout op overgevoelige June, waardoor we onnodig veel manouvre minpunten hadden. Verders hadden we penalty's waar ik eigenlijk weinig aan kon doen...net een kwart voor "x" gaat june overkruist en in draf...dus 2x 3 penalties bij beide judges. Dus ja...helaas pindakaas.
Op zich was ik tevreden over June, ze ging er niet vandoor, gaf geen tegendruk als ik haar inhield etc. Dus eigenlijk was ze heel braaf. Tijdens het losrijden in de showarena heb ik alleen gestapt en beetje gedraaft. Ik voelde een bommetje onder me, zo onder de indruk was ze van het publiek, dat ze het liefst haar arabieren kant wilde tonen. Na ca 8 min. verdween dat en kon ze weer normaal adem halen en heb ik nog even gedraaft. Ja ik vond het erg jammer van de draf pas enzo. Jammer van mijn fouten. Ik had een hoop onthouden, maar helaas nog niet alles.
Toch heel tevreden met mijn 11e plaats! Het ontbrak mij gewoon aan mijn eigen wedstrijdervaring op June.
Volgende week gaat ze nog ff terug naar JP ter voorbereiding op de DRHA wedstrijd in oktober. Rechtom is alles eigenlijk goed in orde, nu nog linksom extra fixen. En vooral mijn wedstrijd aandachtpunten aan elkaar breiden totdat ik een hele proef heb ;-)
Cyann heeft nog gefilmd. Ze zat niet op een al te beste plek, schuin achter jury. Op 1 stop had ik bij beide jury's geen aanmerkingen, dat was een hele mooie! Helaas staat die niet op het filmpje....de jury zat net in het beeld. ..... :+

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 21:51

Toch netjes gereden nancy! Niet zo streng zijn voor jezelf, hoeveel starts waren er? En je had tenminste een score ;)
Benieuwd hoe jp haar verder af traint.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:07

Nou over het team van JP meer dan lof!! Jeetje zeg, wat werd June goed verzorgd en ik ook. Telkens als ik dacht, ik zal eens kijken of ze nog water of hooi heeft, had ze het allemaal 9 van de 10 keer. Met zijn vieren ook een tackroom gedeeld, beetje volle boel, dat wel, maar dan is het wel te betalen. Hij zet zich ook super in voor alle ruiters van hem die mee deden. In de reining L2 waren dat er een stuk of 3, waaronder Irene Smeets. En voor allemaal was hij er, tijdens de run en tijdens het losrijden. Hij houdt alles in de gate, zelf of June der manen goed zitten :D <3 . _/-\o_ Alleen hierom al, is dit voor ons een super fijn NK geweest en heeeeel leerzaam.
Er waren iets van 15 starts. 2 minder dan opgegeven.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-12 22:18

nou toch super gedaab hoor! Beide weer een ervaring rijker en nancy, het komt allemaal wel goed. Lekker veel samen op pad en dan komt het wel goed. Dat weet ik zeker. In wanroij kom ik je aanmoedigen!