[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:52

@geshahquille super gaaf zo die fotos van het strand, wat een bruut snoetje heeft je kleine dametje errug knap hoor
@tam zij schreef het dat dat paardje van geshahquille op Noah lijkt en ik dacht het hihi. Ennuh roze deken echt iets voor mij???? ja zeker hihi. Super gereden is parcours, super. En 3 balken zijn niet belangrijk wel dat je weer met vertrouwen gereden hebt
@Joyce pff heftig met je oma zeg..sterkte
@Annika dat hoofdstel valt wel mooi op, is het een recente foto? jullie zijn een mooie combi
@Ilona weer lekker getraind.
@kat blue ohz je weet het mocht je haar zat zijn wil ik dr wel <3
@trusthim zooooo jaloers op je trui
@Yildiz cool filmpje van Yentle, en natuurlijk weer een ritje met Nour..IKWILOOK hihi

Hier gaat wel up en down met mijn gezondheid dus reageren niet mega vaak. Blijf maar aankomen terwijl ik er alles aandoe om af te vallen. Ook 1 vd redenen dat ik even niet rij met Assie tot ik weer op gewicht bent. Morgen bloedprikken of er een medische verklaring voor is

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:18

*kruipt uit meelees hoek, voor een bijlees post van de laate pagina's. Excuses als ik iemand vergeet!*

-Gelske, wat een heerlijke droppies heb je daar zeg! Ik vind vooral je ventje echt waauwiee <3
-Jeetje Joyce.. dat is even flink heftig die situatie met je oma! Het zit je weer even niet mee he.. :(:) Sterkte! Gelukkig gaan de paardjes iig goed!
-Welkom voor de nieuwe mensen! Zag een mooi wit merrie'tje voorbijkomen *D
-Foto's van Jas zijn echt geweldig Iloon, wij willen meeeeer!! Wat is hij leuk zeg! En lekker gelest! Je zal het zien, die gaat dalijk ineens met sprongen vooruit met die coordinatie van zijn 4 benen.
-Jessica lekker bezig met Tie! Echt kicke!
-Gaaf die spring foto's van Noah! Denk niet dat ik dat ooit zou durven..
-Katja nog heel veel sterkte en kracht toegewenst.. Maar veel positiefs uit je geweldige powns halen.
-Amy, die foto's met je meisje op het strand, waaauw! Hoop dat binnen 1-2 maanden ook voor het eerst te doen met me gup.
-Jaa Annika over naar de western! LeukLeuk!! En zou gezellie zijn als je ook naar de oefendag komt! Iloon, Suus en ik zijn erbij met onze gupsies aan de hand.

Hier alles zijn gangetje, erg druk met school.
Paardjes gaan goed. Bij Raffi begin ik langzaamaan wat meer spieren te zien en zijn holle rug is al aardig weggetrokken. Ook de coordinatie van zijn benen is mega verbeterd. Dit vooral door veel werk met balken, duintraining, rechtrichten en het beginnen van turns en sidepassen. Hij pakt alles super op, alleen begint nu langzaamaan ook de zelfverzekerde puber naar boven te komen, dus met wandelen zo nu en dan me handen vol aan hem haha.
Van de week het eerste beginnetje gemaakt met 'hangen' en hij gedroeg zich keurig *\o/* Paar keer voetje gehad en met me hele gewicht geleund. Hoop van het weekend er écht op te liggen, zodat we een stapje kunnen verplaatsen.

@trusthim, hier dus ook een jonkie die ingereden wordt dit jaar. (Alhoewel hij volgens de standaard begrippen met zijn bijna 5 jaar geen jonkie is.. :') ) Ga hem a.s. jaar rustig inrijden en als hij 6jr is pas serieus oppakken onder het zadel.

Vorig jaar in Ijzerlo geweest met het arab sportweekend. Was erg gezellig en die locatie is echt waauw!! Dit jaar is de DAWRA summershow wellicht samen met Arabissimo, nog nooit geweest, dus lijkt me leuk!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:43

Fijn Ilona dat je les goed ging!

Gelske, wat een leuk dieren heb je daar toch <3

trustHim, wat leuk zeg :D Gave trui trouwens!

Katja, leuk die schriktraining van Ilya :) Hopelijk went het gauw een beetje :(:)

Tieneke, veel beterschap :(:) Wat rot dat het zo slecht gaat met je gezondheid...

Joyce, hopelijk word je wijzer van dat bloed prikken :\ Jammer dat je gezondheid niet echt meewil

canisia, fijn dat je trainingen met Raffi zo goed gaan :)

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:56

Arabisimo is heel gezellig heb toen alleen de dressuur gedaan maar het is echt een super locatie en leuk om de veelzijdigheid te zien.

Fijn dat het met Raffie goed gaat spanend dat inrijden maar het klinkt goed zo als het nu gaat en vijf jaar das nog wel jong hoor ;)

Balen van je gezondheid Yoysjuh ik hoop dat je na het bloed prikken mischien wat duidelijk hebt.

Dat is echt niet leuk Tineke zeker als je dan ook nog geen leuke baan hebt dan word het wel heel zwaar allemaal.

Ik vind drie jaar ook een mooie leeftijd om te beginnen met een beetje longeer werk keerteje zadel hoofdstelletje en dan met vier jaar echt beleren.

Yildiz nour is natuurlijk ook hengst en die maken vaak ook minder haar aan kwa stal zou ik het niet weten ze staan hier in open stallen en weer of geen weer altijd overdag buiten. Vind je het niet moeilijk om je paarden op twee plekken te hebben? Fijn dat de training goed ging met Tie.

Leuke trui en spanend Marah onder het zadel geen jonkie maar onze dame van Tien Noor willen we onder het zadel als het lukt nog dit jaar.

Gezellig dat Miranda op visite was Set maar laarzen eten word wel duur hoor zou toch hooi probeeren.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:45

Jee Tiene, ik schrik ervan! Dacht dat t juist ietsje beter zou gaan... Echt klote... Kun je zowiezo niet minder gaan werken? Meeste mensen die ik ken met Lyme werken helemaal niet meer (afgekeurd) of Max parttime en ook dat gaat eigenlijk niet?
Hoop echt dat je je gauw beter voelt! :(:)

Joyce wat vreemd? Hopelijk komt er wat uit t bloedonderzoek? Beterschap!

Hij is echt aan t opbloeien Canies! Echt zo tof steeds te lezen hoe je met hem bezig bent! Ach ja, heb ik je volgens mij trouwens al tig keer gezegd, hihi! Jullie enthousiasme (ook van Robina) is nu eenmaal super aanstekelijk en inspirerend! +:)+

Had Miran d'r fototoestel nog meegenomen Katja? :):)

Eline hoe gaat het met jouw kanjer?

Maken hengsten minder haar aan? Weer wat geleerd! :) Ik wist alleen dat ze meestal meer glanzen?
Maar Tie toen ze daar nog stond was ook zo in de winter. Idd binnenstallen, warme! en van dat licht dat schijnt veel te schelen.
Nee ik vind t heerlijk. Meisjes staan lekker dicht bij mijn huis. Mooie rustige plek met veel gras. En bij Nour alle luxe en faciliteiten maar ook drukker. Vind ik lekker: soms de gezellige klets en soms lekker niemand, just me en de horsies! :D

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:49

Yildiz, qua pijn moet ik zeggen dat het stukken beter gaat en met de injecties nu heb ik bijna geen last meer van de lyme. Maar ik ben zo moe. Uitgeput. En al die pillen en spuiten zo ontzettend beu. Ik denk dat het door het antidepressivum komt, maar die moet ik nog zeker een halfjaar nemen :\
Dus ik heb geen echte basis om aan te kunnen vragen om minder te werken. De lyme is immers wel onder controle, dus ja... En toch niet erkend. Voel me ook niet ziek, maar gewoon intens moe. En cranky XD Uiterlijk lijk ik heel happy, maar ik ben heel nors vanbinnen momenteel :+ Misschien gewoon de tijd van het jaar of zo...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 22:56

Dat moe en uitgeput zijn is toch een rechtstreeks gevolg van de Lyme?
Lijkt mij voldoende basis toch? Vriendin van mij met Lyme moet echt ELKE dag rusten, dus echt op bed gaan liggen. Doet ze dat niet dan is ze de dagen erna gewoon stuk. Maar misschien moet ik het ene niet met t andere vergelijken? Iedereen is natuurlijk anders. Al zou ik dit wel met je arts bespreken?

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:01

Heb ik gedaan, moet er gewoon door. Die chronische lyme met zij' gevolgen is hier niet erkend, dan kan ik beter een diagnose cvs proberen te krijgen, maar dat heeft dan weer andere gevolgen... Dus voor de ziekteverzekering ben ik gewoon "moe" en dat is niet voldoende.
Het is ook verergerd sinds ik aan dat antidepressivum ben begonnen. Daarvoor was ik ook moe, maar sliep ik toch niet zó veel...
Kan ook niet zomaar minder gaan werken. Financieel gezien dan.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:04

En dan vorige week nog griep...
Misschien moet ik eens met mijn verantwoordelijke praten om te zien of er geen overplaatsing mogelijk is naar mijn eigen stad. Een uur op de baan doet ook geen goed. Laatst bijna door vermoeidheid op een Porsche ingereden. Net op tijd mezelf kunnen vermannen.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:17

Jeetje Tieneke.. dat klink heel zwaar! Als ik het zo hoor klinkt het heel erg als mijn vader.. Bij hem vinden de artsen helemaal niks en ze schuiven lyme telkens weg, terwijl wij zelf allemaal wel denken dat hij lyme heeft. Ook die intense moeheid en hij heeft overal spierpijn elke dag. En mega nors en depri.. ook werk waar hij totaal niet op zijn plek is.. Heel rot om te zien.

Haha ja Gelske ik vind Raff ook echt nog jong en overal waar ik hem mee naar toe neem vragen ze hoe oud me baby paard is haha. Als ik hem zie kan ik het me altijd lastig voorstellen dat er paarden van zijn leeftijd al volledig in de sport lopen haha hij is daar echt nog veel te bleu voor :')

Afbeelding

Hihi thankss Yil, als ik elke keer jou geweldige foto's en planningen zie motiveert me dat extra hoor! Dus het idee is dan ook, als ik mezelf nou flink bezig houd met alle dingetjes aanleren vanaf de grond, dan vliegt dit jaar voorbij en is hij zo 6jaar en kan ik ook écht aan de slag (en hopelijk de vruchten plukken van mijn investeringen van nu :Y) )

Ah wellicht heeft Raff dan geen mega dikke wintervacht omdat hij vd herfst gecastreerd is.. Ja die glans klopt wel Yil, die is hier namelijk nu foetsie :')

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:37

Hij is schattig!

De pijn is gelukkig echt sterk afgenomen. Moet er wel spuiten voor krijgen...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:40

Constant moe zijn is super naar en vaak erg onbegrepen . Loop er zelf ook enorm tegenaan zij het door een andere reden. Hier ook geen idee of het nog zal verbeteren en of, hoeveel en wat voor werk ik nog kan doen

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 00:02

Allemaal moe hier en dat met die woeste Arabieren :+
Waardeloos tiene :(:) weet wat je bedoelt idd ik heb ook van die dagen dat ik echt moet vechten om helder te blijven tot ik veilig thuis ben. De vermoeidheid zal misschien anders zijn bij Lyme maar in elk geval is het altijd waardeloos om je zo uitgeput te voelen!

Joyce ook balen zeg hoop dat er wat uit komt!

Morgen ook afspraak met arts, heeft mn vader gevonden. Iets met alternatief maar ook weer niet helemaal. Ben benieuwd.

Raff blijft leuk idd wel echt puppy zo op de foto!

Ik had ook altijd idee dat hengsten strakker in hun velletje zitten in de winter :j

Eva1521

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:13

ben dol op Arabieren wat een prachtige paarden!!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:19

Raf is echt nog een puppypaard op die foto :+: Maar Noah kan dat ook, en die word in mei alweer 16 :wow:

Joyce wat stom zeg, hoop dat ze een oorzaak kunnen vinden!

Tieneke ik vind het zo naar voor je! Ook dat weinig artsen etc Lyme echt erkennen. Vriendin van me heeft ook chronische lyme, en die heeft zulke zware periodes dat ze echt alleen maar op bed kan liggen zo moe. Veel sterkte toegewenst :+:

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:29

Thanks allemaal :-)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:46

Heftig Tiene jemig. Dikke knuffel!

Joyce wat vervelend ook van jouw gezondheid en je gewicht helemaal als je er alles aan doet

Fijn dat Raf goed gaat :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:08

oh en Amy ook sterkte!

cutie:

dit filmpje is eigenlijk nog cuter, vooral hoe hij in het begin Blue in de hakken bijt en helemaal aan het eind bij 2.24 kijkt ie naar mij, dan kijk ik om naar hem en kijkt hij gauw weg *heel stoer* _O-

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 18:10

thanx dames voor de support :D het is idd raar, vanmorgen wezen bloedprikken en hopelijk vrijdag de uitslag
Net onwijs genoten van mn meisje. De wasplaats is nu op het schuren en schilderen na klaar. Net Assie erop gehad en lekker gepoetst. Vorige keer was ze erg zenuwachtig en zoekende naar lana maar ze leek nu wel te genieten van de Quality time. Gekke merrie is het ook. Ze verhaart al wel enorm ondanks de deken dus toch nog wel een pakje aangemaakt

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 22:59

Het word ook gewoon tijd voor lekker voorjaar paarden naar het land lekker buiten zitten in het zonnetje daar knapt een mens van op :D .

Hier begint ook alles te verharen ik heb altijd een heel vervelend hoestje in het voorjaar dus ik ben altijd wel blij als ze dan allemaal uit hun haar zijn anders word het wel meer dan vervelent.

Leuk is Ilya lekker boefje dat hebben hengstje toch wel meer dan merrietjes Qaseem is ook altijd zo lekker iedereen aan het pesten

Raf is zeker nog een jonkie het ene paard word toch sneller volwassen dan de ander onze Dibah blijft ook jeugdig er uit zien

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 11:25

Leuke trui, trustHim!

Ziet eruit als een lekker paardendagje, Yildiz!

Heftig, Tieneke, sterkte!

Foto is niet recent, Joyce, alweer van anderhalf jaar geleden. Begin het rijden wel weer te missen, lief dat je zegt dat we een mooie combi zijn <3
Klote dat je gezondheid niet lekker gaat en dat je maar blijft aankomen :(:)

Ik vind dat jullie zo leuk bezig zijn met Raffi, daar gaan jullie zo'n toppaard aan krijgen! Ely heeft ook zo lang een babyface gehad, iedereen schatte haar ook altijd jonger. Ze is ook pas met 5 ingereden, eerder vond ik haar er niet klaar voor. Maar volwassen is ze pas geworden met de dracht en baby

Wat wordt je baby groot, Katja, ik moet echt snel weer eens komen kijken!

Blehhh ik mis mijn kleine Euforio, kom er vanwege de vermoeidheid maar weinig aan toe om naar hem toe te gaan :(
Afbeelding
Maar als ik dan zulke foto's van hem krijg, weet ik dat hij het daar zo naar zijn zin heeft. En dat hij mij vast een heeeeel stuk minder mist!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:23

Jeetje waardeloos dat hier in 1 topic als zoveel mensen met vermoeidheid kampen.. Ik hoor hier zelf helaas ook bij.. En ook al 3 mensen die voorbij komen met die *** ziekte van een Lyme.. -O- Zoals Gelske zegt, tijd voor zon en zomer! Minder kopzorgen om de paardjes als die lekker gezond op de wei staan, langere dagen en zo wat meer tijd op een dag.

Heerlijk om Ilya zo lekker te zien scharrelen en ontwikkelen op de wei. Toch wel het ultieme opgroei plekje heb je daar.

En Annika, wat een geweldige foto! Zo schattig met zijn allen lekker tukken <3 Dat ventje van je vermaakt zich daar wel!
Die van ons zijn tijdje terug ook 1x met zijn 2tjes in 1 stal liggend gespot (vraag me niet hoe, want de stallen zijn groot, maar niet zó groot..).

Poeh hier een frustrerend ochtendje achter de rug. Had om 9u afspraak staan bij de DA voor Raff zijn enting. Hij moest gereboot worden. Ik zou gewoon alleen even met hem op de trailer naar de DA rijden, scheelt voor voorrij kosten. Zuslief lief aangekeken of ze voor haar werk even snel langs stal wilde komen, om de balk erachter te doen, want ik kan hem nog niet helemaal alleen laden.
Nou.. en nu kregen we hem dus gewoon uberhaupt niet geladen -:(- Was na een half jaar weer de 1e x dat hij alleen erop moest en hij plantte gewoon 4 voeten in de grond en klaar. Terwijl hij normaal er zo oploopt. Longeerlijn achterlangs, nou dat werd een soort postpakketje met zijn achterbenen naar zijn voorbenen geschoven, maar vooruit homaar... Hadden ook flinke tijdsdruk, want een half uur later had me mams de auto al nodig, dus dat helpt ook niet mee _-:(
Uiteindelijk maar ervoor gekozen om snel Nadesh erop te zetten en toen liep meneer er in 2 pogingen zo fluitend op... echt.. kon hem wel wurgen!! Desh eruit en onder luid protest en kabaal meneer naar de DA gereden. Uiteindelijk onderweg was hij wel weer rustig en prikkie was zo gebeurd. Maar ooohh ik was echt pissig op hem, hij is zo schattig, maar nu af en toe ook zo'n mega puber die het gewoon vertikt als die iets niet wilt. Dan is het schattige onzekere puppy paard die overal aan je handje mee naar toe wilde, echt foetsie.

Al met al, erna nog een hoop gerace om de auto op tijd bij me ma te krijgen en ipv stallen te mesten ben ik maar gewoon naar huis gegaan erna.. Vanavond maar weer verder, was er even zo klaar mee.
Trailer ook maar gelijk op de oprit laten staan, want dat wordt a.s. maand even flink trailer laden trainen, want als ik ergens niet tegen kan is het een paard wat niet laad en daardoor afhankelijk zijn van iemand anders.

Excuses voor deze ego post! Was hem echt even helemaaal zat, maar aangezien pony er niet beter van wordt als ik in deze status bij hem ben, maar even me frustraties kwijt hier :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:07

Beterschap iedereen! Vermoeidheid sucks nie fijn nie en idd we kunnen allemaal wat zonnestraaltjes gebruiken!

Aaah die Ilya! Wat n boefje is t toch! <3
En die heerlijke foto van Euf! Snap dat je m mist maar wel geweldig dat ze je foto's sturen zeg! Top! +:)+

He verdorie Canies wat n eikel! Heb nu zelfde met Nour! Nour heeft vroegah een slechte traillaadervaring gehad (lees trauma en ik kan mezelf nog voor m'n kop slaan dat ik dat destijds heb toegestaan), maar goed heb hard met hem gewerkt om t weer ok te krijgen. Want ja ik heb ook een hekel aan gedoe met laden, moeten ze gewoon makkelijk doen, punt!
Maar goed ging laatste tijd best goed zelfs richting alleen laden. Ik ben alleen toen met zweepje gaan werken en dat is mijn fout geweest. Heel duidelijk dat hij daarop blokkeert en zich afsluit.
Dus laatste keer bij Irene, aan de weg notabene, en in de regen dik half uur aan de gang geweest. Echt verschrikkelijk. Dus dinsdag ook weer asn t oefenen gegaan, moeten we echt weer vaker doen want tis weer n dingetje bij m...
Maar oliebol he, frustreert jezelf ook zo en das net t laatste wat je wil met laden.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 14:20

Jaa ik kreeg nu onderweg ook allemaal doem scenario's in me hoofd, van wat als er iets gebeurd en ik hem ineens uit moet laden en sta ik daar alleen en krijg ik hem er nooit meer in.. Ook zo anders, ben shamit gewent en die liep er altijd en overal zelf in. Dit jonge grut is nog zo wisselvallig en kleinste dingetje kan alles weer veranderen..

Raff laadde altijd top, zolang je meeliep, liep hij zo door. Toen dus gaan werken om hem zelf door te laten lopen en ik naast de klep te stoppen. Robina pakte hem dan vanuit binnen over, zodat hij toch al 80% zelf liep. Vorige keer was ik eigenwijs en wilde hem zelf erin krijgen incl. de stang, uiteindelijk was die netjes tot vooraan gelopen, maar kwam er ook weer uit toen ik naar achter liep.. Geen probleem, maar erna moest hij er wel nog een x in en toen vertikte die het ineens.. Vervolgens zijn normale halster gewisseld voor de Dually en dat werkte goed en liep er toen zo in. Erna direct expres dus nóg een keer gedaan, zodat het normaal werd en dat ging ook goed. Maarja wie weet heeft dat toch iets aangewakkerd.
Het interesseert hem verder niks, maar het is alsof die nu ineens erachter is gekomen dat hij kán stoppen.

Nu was ik weer positief begonnen met zijn normale halster, maar daar kan je gewoon niks mee zodra hij in de ankers gaat. Dus dan krijgt die toch alweer ff zijn zin, in de tijd dat ik zijn halster omwissel..
Ach ja, gelukkig heeft hij niks ergs meegemaakt en kan ook niet echt verzinnen dat ik iets mega fout heb gedaan, dus we gaan maar even flink aan de oefen..

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:06

Hè Joyce, wat vervelend voor je! Goed dat je het laat onderzoeken!

Tiene hoop dat ook jij snel aan de beterende hand bent!

Cutie Ilya <3 Ben je er al over uit hoe of wat met afspenen over een tijdje?

Aah, snap dat je hem mist Annika maar zulke foto's zijn echt goud waard!

Arghhh... frustrerend Canies! -:(- En ook wel weer een eye-opener want moeten nodig ook met de jongens weer oefenen met de trailer (het schiet er altijd zo bij in hè, als je toch niet weg hoeft) Asiyah gaat tegenwoordig goed, Suus kan haar thuis alleen laden maar op vreemd terrein is het toch altijd weer ff de vraag. Moet wel zeggen dat het wel veel beter gaat sinds ze er zelf oploopt i.p.v. iemand voor haar uit en sinds ze een paar keer met maatje heeft gereisd. Hoop dat ze er dit jaar nog meer in kan groeien, en dat Raffi dat ook doet! Gelukkig wel gedaan waar je voor ging maar snap de frustratie, is echt niet leuk!