[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:52

Leuk dat je zo goed met Nour gereden hebt Yildiz :) Yul heeft er zo te zien ook plezier in! ;)

Annika, leuk hoofdstel! Fijn dat ze zich beter voelt met die bachbloesems :)

Joyce, nogmaals veel sterkte gewenst :(:)

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 20:59

Amy nog vergeten, rustig aan meis! En hoe gaaf dat jullie gewoon je eerste strandrit al gemaakt hebben, genieten!

Wat goed Annika! Gaan er nog meer mensen van hier naar de oefendag van de dawra?

Heerlijk Rachel, zo'n knuffelmerrie!

Les was er vooral op gericht op Jassie wat bewuster te maken van z'n lichaam en waar hij z'n benen neerplant :D We hebben gewerkt aan de sidepass, eerst gewoon een rechte lijn en later in Z vorm waardoor je ook meteen twee wendingen meeneemt. Ook nog achteruit tussen twee balkjes en gedaan en het sleutelgat (weet niet of je dat kent, achteruit tussen pionnen door). Poeh, was wel een hele uitdaging en ook voor mij weer heel leerzaam want ik heb de neiging om mijn hulpen te groot te maken en dan doet Jassie dus ook (heel braaf) te veel en rustmomentjes te pakken voordat ik hem kwijt raak tijdens een oefening, we hebben weer genoeg huiswerk! Maar ging heel fijn!

Hee, dat zou leuk zijn als je toch nog met Nour een endurance wedstrijdje mee kan pakken!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:46

Wat leuk dat je les met Jassie goed ging hoe oud is hij nu?

Annica ook westeren het leuk mij ook echt leuk maar helaas laat mijn rug het niet toe plus het leeft hier in de buurt ook niet echt.

Als je merries een beetje tussen door blijft rijden blijven ze echt wel netjes in model alleen Sil der laatste veulen heeft wel de figuurtje een beetje verpest maar ja ze is natuurlijk ook al 18.

Leuk alle nieuwe plannen je hebt het maar druk zo.

Lief Trust Him <3

Het is ook echt gaaf Tammy ik hoop dat het lukt om met je vereniging te gaan.

Ja jammer dat het zo ver is Yildiz zo ver zou ik ook niet willen rijden voor een ritje.

Eventjes men mooie meisje Spammen mag wel he ;)

Afbeelding

IlonavL

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:50

Moooooi Gelske!

Jassie is bijna 3, dus ik zit er nog niet op hoor :D Was les aan de hand :)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:07

Wij hebben gisteren voor eerst les aan de Longe en aan de hand gehad

Vanmiddag lag ze te slapen en mocht ik bij haar kruipen
Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:42

En natuurlijk nog FF mijn kanjertje hij is zo leuk <3

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 08:35

Ooooh wat n knappertjes! <3 Wat zijn hun vachtjes mooi kort! Geen ijsco jaarlingen what soever! :D Hebben ze dekens bij jou op of gewoon lekker kort in hun vachtjes gebleven?
Sommige merries zoals Tie geven gewoon alles aan t veulen tijdens de zoogperiode. En daar kun je tegenaan voeren en trainen wat je wil, ze leveren gewoon in op massa. Maar gelukkig snel herstel na t afspenen. En sommige merries daar zie je helemaal niets aan hihi!
Waar zitten jullie ergens Gelske? Western is vaak fijner voor je rug omdat de gangen vlakker zijn. Oefendag is dan best n aanrader t eens te proberen!
Wij gaan trouwens helaas niet naar de oefendag. Programma is al best vol en wil natuurlijk ook nog wat familytime overhouden. :)
Maar voor Nour zou t wel goed zijn geweest...

Leuke oefeningen Ilona! Is eigenlijk wel weer lang geleden dat wij getraild hebben! Dus inspireert echt wel! :j

Aaah wat n lieve selfie! <3

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:09

Tja Euforio zal ook western beleerd worden, dus dan kan ik maar beter met z'n moeder alvast oefenen he :D
Wanneer is de oefendag dit jaar? Zal wel weer te vroeg voor ons komen...

Ely is zo'n merrie die eindelijk een beetje op gewicht bleef door het zogen juist, normaal wordt ze eigenlijk te dik op de wei haha. Nu is ze nog steeds een beetje uit model (mama-buik), maar ach zoveel doe ik ook niet met haar. Ben allang blij dat ze niet moddervet is!

Klinkt als een leuke les, Ilona!

Knap meisje, Gelske! En je ventje is ook zo leuk!

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:52

Oefendag is 29 maart, waarschijnlijk worden het twee groepen, een in hand en een onder het zadel. Ik vind dat rechtrichten wat jij doet ook mega interessant Yil, maar zelf te weinig kennis voor dus zou dan toch eerst een les of clinic moeten volgen en inderdaad: je kan niet alles hebben :D Sociale leven is er ook nog, jij je gezin natuurlijk en de portemonnee is ook een keer leeg... Maar mooie plannen weer, ook met Jes, dat komt helemaal goed!

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 10:54

Jeetje jassie al weer drie jaar gaat snel he wel leuk zoon les aan de hand altijd goed dingen leren aan het opgroeiende grut ;) .

Geen een paard heeft een deken bij ons de een word echt een beertje en de ander niet ik heb daar verder ook geen verklaring voor :D .

Ik heb westeren gereden lessen gevolgd en ben ook naar de snuffeldag geweest was erg leuk maar het gaat niet mer mijn rug. Ik heb nu eigenlijk ook maar een dressuur zadel waar ik geen last heb en gelukkig past die op Dibah en Sjaak want ook op Sil de zadel krijg ik last als ik te lang rij.

Het op gewicht houden van paarden valt ook echt niet mee te dun is lastig maar te dik is natuurlijk ook niet goed. Ik heb ze nu vind ik allemaal wel redelijk goed op gewicht want ze waren echt altijd veel te zwaar.

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:03

Ilona van wie heb jij les als ik vragen mag?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:46

Leuk artikeltje Yildiz, dus zeker wel grote kaken (onderkaken groot en rond)

Fijn dat Ely zo goed gaat :D

Klinkt goed, werken met Jassmir! Blue wordt in maart ook 3, zal eens kijken wat ik met haar kan gaan doen de komende tijd.

Knappe veulens heb je ook Gelske, en inderdaad heerlijk glad zo!

Marah vind ik erg leuk, beetje dezelfde lieve uitdrukking als Set

Hier gaat het wel oke naar omstandigheden, gister was Miranda op bezoek bij de paardjes. Ilya kreeg een mini schriktraining met Sets deken helemaal over hem heen haha. Hij vond het wel gezellig allemaal volgens mij. Miranda's laarzen opeten.
Met mijzelf gaat het ook wel goed, mijn nieuwe kamer krijgt een beetje vorm nu bed en bank er staan maar het blijft raar. Erg wennen zo.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:55

Blue ook al bijna 3, ja dat gaat snel! Gaat ze ook tzt onder het zadel?

Suus en ik hebben allebei les van Iris van C.ollem, Suus wel regelmatiger en ik (nu) nog zo af en toe als we weer toe zijn aan nieuw huiswerk haha!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:56

Ja Blue wil ik wel onder het zadel hebben maar dat heeft helemaal geen haast wat mij betreft, ik denk eerder pas als ze 4 is dan nu. Maar komend jaar misschien wel wat oefenen met zadel en bit, beetje meer met haar doen uberhaupt al is het maar wandelen, of misschien mee als handpaard.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:26

is iemand van jullie al eens naar arabissimo geweest?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:36

29 maart zet ik meteen in mijn agenda! Is er ook al een locatie bekend?

Ik merk dat het met hooi een stuk makkelijker is om ze op gewicht te houden dan met kuil. Ely staat op onbeperkt hooi en is nu mooi op gewicht. Met kuil kreeg ik dat echt niet voor elkaar.

Fijn dat het een beetje begint te wennen, Katja, zal nog wel tijd nodig hebben :(:)

Blegh ik ben al de hele dag zoooo moe, wordt er gek van!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 17:51

f4bjheu schreef:
is iemand van jullie al eens naar arabissimo geweest?

Ik ben er afgelopen keer heen geweest, allround reservekampioen geworden met Noah :+: is een super sfeer, heel gezellig, elkaar helpen en tips geven :j Ik ga door de gezelligheid dit jaar ook naar het sportweekend in IJzerlo :)

Kat, ik ben heel benieuwd hoe Bluetje het zal doen ohz later :j die heeft zo'n gave gangen (heb ik al tien keer gezegd maar mijn mening is nog niet veranderd :Y) )
gezellig dat Miran langs kwam! en Ilya stoer met deken/tent op :)

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:13

Wat is arabisimo :o

Mijn nieuwe trui Afbeelding

Ik lees best wat jonge paarden, nog mensen die dit jaar gaan inrijden? Ik hoop Marah na mijn operatie te gaan inrijden

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:51

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 18:54

Iris is fijn! Volgens mij wel eens clinic van gehad op DAWRA weekend? Of haal ik nu mensen door elkaar?

Coole trui! :j

Ijzerlo ben ik ook nog nooit geweest maar hoor altijd wel enthousiaste verhalen over de gezellige sfeer (en zo hoort t ook! :) ).
Vet Tammy zon titel! +:)+

Wat apart Gelske dat t bij jou verschilt? Bij mij staan ze op twee locaties en verschil is enorm: ijsco en mega dun kort zomervachtje. Deken of niet. Maar dat is aantoonbaar het licht dat bij Nour elke avond tot 23 uur aan staat.

Haha ja Katja, uiteraard! :P

Vandaag vrije dag genomen en heb echt genoten!
Eerst met Jes en Tie naar Nour gereden om te trainen. Ben echt onwijs trots op die twee!
Filmpje is bagger maar man man wat is die spin toch vooruit gegaan! :wow: (en was niet eens de beste die training)

Drie blije brabos! :D

Afbeelding

En daarna nog heeeeeerlijk ritje met Nour gemaakt!

Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:17

Tof Yildiz :D

Ik heb nog geen plannen qua shows etc

Tam ze heeft inderdaad hele gave gangen :D Knappe gekke Blue

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:33

Joyce, veel sterkte.

Katja, voor jou ook, lijkt me lastig...

*kruipt weer onder steen*

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:37

hoe gaat jouw gezondheid Tiene :(:)

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:42

Ben supergefrustreerd tegenwoordig. Behalve werken, eten maken en eten opeten, en gemiddeld 1u per week tv kijken kan ik alleen slapen. 's Ochtends sta ik op en wil ik gaan werken, moet ik tegenwoordig terug een half uur gaan slapen voor vertrek omdat ik gewoon in slaap val. En ik slaap al zo veel! En dan moet ik me haasten want dan ben ik maar net op tijd op het werk. Dan zie ik de paarden ook minder etc... Ik word een beetje geleefd, zeg maar... Neem al standaard vrij op vrijdag, trek die vijfde werkdag niet, al is het voor mij maar een halve.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 19:45

Oh, en mijn job is ook stom :+