[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 21:56

Sexy ik-verleid-je look 8-)

Afbeelding

Sadira

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:01

Ik zag hem al :') geniaal.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:19

Iloontjeehh schreef:
Spannend Katja, welke keuring is dat waar hij heen gaat?

haha je bedoelt Kathinka, verwarrend he 2 x Kat :+

Ha gave foto van Dayem zeg!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:21

Haha, gekke Dayem :)) :') Die had zo in dat topic van je gekund Katja _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:22

haha ja he :+ dat topic liep voor geen meter haha

en nou vergat ik te zeggen, spannend keuring met Bakaree! Kathinka ;)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:23

Idd, spannend Kathinka :j

:') Ik had meer reacties gehoopt _O-

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 22:24

set_elkol schreef:
Iloontjeehh schreef:
Spannend Katja, welke keuring is dat waar hij heen gaat?

haha je bedoelt Kathinka, verwarrend he 2 x Kat :+

Ha gave foto van Dayem zeg!

Oh oeps, haha Kathinka inderdaad :+

Oooh die foto van Dayem is geweldig! :D

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:00

Spannend met bar :)

ik irriteer me aan het kapotte paarden op de boktmarkt topic. Alleen maar fysieke dingen worden genoemd. Ik heb er meer gehad met mentale issues dan fysieke dingen en die zijn in mijn ogen net zo "kapot" en "beperkt" :(

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:14

Maar waar irriteer je je dan zo precies aan? Dat dat niet wordt vermeld? Of dat er veel "kapotte" paarden te koop staan?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:22

Wat een aap Nicky :') Lenig genoeg in ieder geval!!

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:22

Sieltjuh schreef:
Maar waar irriteer je je dan zo precies aan? Dat dat niet wordt vermeld? Of dat er veel "kapotte" paarden te koop staan?

Ze zijn gewoon zo op het fysieke gericht. Alsof het machines zijn. Karakter en met name de wilskracht bepaald zoveel, en hoe een dier mentaal in elkaar zit. Het wordt niet voor een serieus probleem aangezien. Dat is dus juist hoe het ontstaat, de we slaan het er wel uit mentaliteit..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:29

ShamalArabs schreef:
Ze zijn gewoon zo op het fysieke gericht. Alsof het machines zijn. Karakter en met name de wilskracht bepaald zoveel, en hoe een dier mentaal in elkaar zit. Het wordt niet voor een serieus probleem aangezien. Dat is dus juist hoe het ontstaat, de we slaan het er wel uit mentaliteit..

Sorry, maar ik vind dat je wel erg kort door de bocht gaat hoor Ylona. Net of iedereen die een paard te koop heeft staan een "we slaan het er wel uit mentaliteit" heeft :?
Gelukkig wilt een groot deel van de paardenliefhebbers nog steeds het beste voor hun dier... Dat niet iedereen dezelfde visie hierop heeft en dat ook niet iedereen een probleem herkend, betekend niet dat het niet serieus genomen wordt.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:31

Sieltjuh schreef:
ShamalArabs schreef:

Sorry, maar ik vind dat je wel erg kort door de bocht gaat hoor Ylona. Net of iedereen die een paard te koop heeft staan een "we slaan het er wel uit mentaliteit" heeft :?
Gelukkig wilt een groot deel van de paardenliefhebbers nog steeds het beste voor hun dier... Dat niet iedereen dezelfde visie hierop heeft en dat ook niet iedereen een probleem herkend, betekend niet dat het niet serieus genomen wordt.

niet degenen die de paarden te koop hebben. Ik bedoel degenen die discusseren in het topic. Alsof mentaal niet ter zake doet. Het gaat alleen maar over fysieke aandoeningen. Heel zwart/wit ook.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:33

Ow, ik dacht dat je de boktmarkt zelf bedoelde, maar je bedoelt een topic over de boktmarkt? Waarom blijf je er dan in vredesnaam in mee discussiëren/lezen als het je zo duidelijk irriteert? :+
Veel beter voor je gemoedsrust om te weten dat je zelf beter weet.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:33

Nouja... Aan de OP te zien doelde TS ook op het fysieke gedeelte. Wil niet zeggen dat mentaal er niet toe doet maar het is niet zo gek dat de discussie dan daarop verder gaat.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:34

Of zie het anders, andere vergelijking:

je bent 22 jaar oud en hebt borderline persoonlijkheidsstoornis. Dat beperkt je hele leven. Maar fiets it, je bent jong en gezond en de rest zit letterlijk gewoon tussen je oren.

je bent 22 jaar oud en mist een been, hoewel het je beperkt... Ach, arme jij, zo jong en al zo beperkt in het leven, zo knap zoals je daarmee omgaat!

katjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:34

idd heel vervelend al die katje hier hahaha .
Misschien voor de duidelijkheid noem me maar kath dan ben jij gewoon katja :D .
Maar barry gaat na de nakeuring van baps

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:38

ik irriteer me er gewoon aan als mentale issues niet serieus genomen worden. Ik zie het zoveel om me heen en ken genoeg paarden en dieren en ook mensen die daardoor niet serieus genomen worden, waar niet naar geluisterd wordt, die gewoon totaal verkeerd behandeld worden waardoor problemen alleen maar erger worden... Kijk naar dream bijv. Wat hem mentaal is aangedaan is erger geweest dan wat ze hem fysiek hebben aangedaan. Nu ruim een jaar verder is er veel en tegelijk weinig verbeterd. Dat paard heeft misschien nog jaren nodig om ervan te herstellen, als ie ooit helemaal hersteld. Of Kirby, een hondje hier, zo vrolijk en enthousiast, maar buk en reik naar haar om haar te aaien of op te tillen en nog voor je gebukt bent ligt ze plat op de grond te trillen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:46

ShamalArabs schreef:
Of zie het anders, andere vergelijking:

je bent 22 jaar oud en hebt borderline persoonlijkheidsstoornis. Dat beperkt je hele leven. Maar fiets it, je bent jong en gezond en de rest zit letterlijk gewoon tussen je oren.

je bent 22 jaar oud en mist een been, hoewel het je beperkt... Ach, arme jij, zo jong en al zo beperkt in het leven, zo knap zoals je daarmee omgaat!

Sorry, maar wederom vind ik je kort door de bocht. Omdat je het ene ziet, zal er eerder begrip voor zijn. Maar iemand kan het niet ruiken dat iemand borderline heeft (of een andere geestelijke aandoening), maar dat hoeft niet te betekenen dat er geen begrip voor is :?
Ja het klopt, mensen die het niet (her)kennen hebben er moeite mee soms om mee om te gaan, maar dat is toch niet per definitie onwil, eerder gebrek aan kennis.
Denk dat dat bij paarden (en dieren in het algemeen) heel vaak ook gewoon het geval is. Mensen herkennen eerder een lichamelijk symptoom, dan een geestelijk, omdat die zichtbaar zijn.

En wat Ilona zegt, de OP suggereert op lichamelijk kapotte paarden, dus vind niet gek dat daar verder op in wordt gegaan.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 23:53

in die 15 pagina's is er wel eea aan andere dingen door gegaan :)

en ja, kort door de bocht, kun je vinden, tis persoonlijke ervaring. Meermaals. Heel heel veel meermaals. Hell, ik heb een lichamelijke aandoening die je niet ziet. ik heb zelf meermaals de opmerkingen gehad hoor. Er is toch niets mis met mij, dat kan toch niet, je ziet niets aan me... 100% afgekeurd? waarom? hoe heb je dat voor elkaar gekregen? ...

ik heb ook ongewoon veel mishandeling, mentale issues en zelfmoord (pogingen) van dichtbij gezien. Ik ben heel wat mensen verloren of bijna verloren door de jaren heen.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 00:00

Psychische problemen zijn ook een ondergeschoven kindje, maar je bent atlas niet, je kan nou eenmaal niet de hele wereld dragen!
Ik zie genoeg ellende op m'n werk en probeer me daarom in m'n dagelijkse leven te omringen met dingen waar ik blij van word, natuurlijk ontkom je niet aan je persoonlijke portie ellende, maar ik probeer het in ieder geval niet als een magneet aan te trekken.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 00:02

Dan zijn die mensen toch gewoon kort door de bocht als ze je niet willen begrijpen? En is dat ook niet gewoon gebrek aan kennis? Ik heb ook geen ervaring met mensen die, om maar ff op je voorbeeld in te haken, borderline hebben. Dat betekend niet dat ik geen begrip kan opbrengen voor mensen die er wel mee moeten leven. En ik denk dat er zo een heleboel mensen zijn.

Je moet je vooral in je leven niet laten leiden door mensen die je niet kunnen begrijpen, maar vooral niet door mensen die je niet willen begrijpen. Als je dat doet, ga je er inderdaad aan onderdoor.

Je irritatie naar dat topic toe, lijkt me ook niet gezond voor jezelf. Ik begrijp het wel hoor en ben het ook met je eens dat genoeg mensen niet de kennis hebben om een geestelijk "kapot" paard te herkennen, laat staan op te lappen, maar als ik jou was zal ik je er niet zo over opwinden.
Het is immers ook het internet en veel wat hier gezegd wordt komt anders over als hoe mensen het bedoelen.

En je komt hier voor je ontspanning en je passie te delen :) Dan kan je maar beter topics die je irritatie opwekken gewoon wegklikken ;) Je weet immers zelf beter ;)
(Dat heb ik immers ook gedaan met dat 24/7 ophok-topic, niet goed voor mn bloeddruk)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 00:05

ik irriteer me er alleen aan, ik wind me er niet over op :)
Het is gewoon zo jammer dat zoveel mensen met paarden oogkleppen ophebben en er gewoon weinig paardenmensen zijn die het wel zien en begrijpen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 00:09

Irriteren en opwinden ligt bij Siel in dezelfde categorie :Y)

Maargoed, ik snap jouw punt, jij hopelijk ook de mijne. En ik ben het ook met je eens hoor, maar ik heb zelf meer oogkleppen gekregen voor andere paardenmensen ;) Ik heb ondertussen genoeg ervaring met pensionstallingen gehad, dat ik weet dat goed bedoelde adviezen, meestal totaal niet worden gewaardeerd.
Dat is hier op het forum niet vaak anders ;)

Uiteindelijk zijn het mijn paarden niet en heb ik er geen moer over te zeggen. Of ik iets nou onder dierenmishandeling vind vallen of niet... Zolang de wet niet voorschrijft dat een paard niet 24/7, 365 dagen per jaar in een hokje van 3x3 mag staan, is het jouw mening tegenover de ander (en dat is maar een voorbeeld van iets wat je te vaak ziet).

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 00:19

Ik heb juist als stalhouder ontzettend veel te maken met de ellende van anderen. En zolang ze onder mijn dak staan zijn ze mijn verantwoording, wettelijk.

opwinding en opwinding zijn bij mij 2 categorieën, en geen van beide valt in dezelfde als irritatie :+