Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CounTree

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:49

hey balen jes! Heb je enig idee waarom ze zo opstandig is? En zijn er bepaalde momenten die je aan kan wijzen wanneer ze het doet?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 23:16

Jes, weet zeker dat je June helemaal geweldig zal vinden! Ze is echt bloedmooi! Lekkere body, mega gespierd en oh zon mooi koppie! Zou je haar nooit willen laten keuren Nance?

Wat n leuke foto Malu!!! Die hadKisten toch gemaakt tijdens het weekend? Echt gaaf! Heb trouwens het hele blad in een ruk uitgelezen, super leuk! Grote mensen ponykamp, hihi, ja zo voelde het wel!!! :D

Is Naatje niet aan het napuberen?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 00:14

yildiz schreef:
... Zou je haar nooit willen laten keuren Nance?...

Thanks Yilz, Ja daar heb ik wel eens aan gedacht. Heb vroeger (lees ca. 20 jr geleden) ook wel meegedaan aan avs keuringen. June is vroeger ook wel geshowd door de fokker, met goed resultaat. Heb weleens een premiekeuring overwogen, maar ja...wat heb je daar eigenlijk aan :o? :o

Inmiddels denk ik dat ze June te zwaar zullen vinden? En te compacte bouw, waardoor ze wellicht te veel op een ander ras lijkt en niet een paard uitstraling heeft? I really do not know. :o? Als zelfs Quartermensen haar nu al voor een quarter aanzien en ook hengst.... En daarbij haar nek is veels te breed. Zelfs haar manenkam is vreselijk breed, die moet je voor de gein eens beet pakken een keer. Misschien beoordeel ik het helemaal verkeerd hoor... maar laatst zei weer een ander quartermens tegen mij: "Ik heb nog nooit een merrie gezien met zo'n nek, sommige hengsten hebben zelfs niet zo'n gespierde hals".

Ik zie de toegevoegde waarde er ook eigenlijk niet zo van in van een keuring :o ...De keuring op het EK sportarabs had wellicht een doorslag kunnen geven, tja als je daar dan toch bent..... :x

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 09:20

Hihi Kerihm zien ze ook nooit als arabier. June blijft een super mooie en gave merrie.

Jes weet wat je door maakt met het niet kunnen vangen van je paard Kerihm heeft het ook jaren gedaan, en als de hoefsmit komt en een ander moet hem halen komt die net aan zijn appel halen en loopt dan net 3 passen voor je uit zodat je hem niet kan vangen. Me smit heeft het er nog steeds over elke keer dat die komt.

Wel jammer Nancy dat je je niet mee kan doen doordat je geen chauffeur hebt, als je aan onze kant van Den Haag had gewoond had je met ons mee kunnen rijden heb toch 1 plek over in de trailer. Ga het niet redden om je later op te halen. Ze beginnen met de hunter en daar na gelijk de pleasure. Dus moet al tempo maken om op tijd omgekleed te zijn en gezadeld met western zadel.

Weet iemand trouwens of je de hunter mag starten met Mountain Horse laarzen hight sportive waar je wel de dressuur mee mag starten?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 10:18

Thanks joyce voor het aanbod, maar ik zet June liever niet op trailer, naast een paard dat ze niet kent. Dat wil ik haar buurpaard niet aan doen.

En idd joyce...laatst in vrouwenpolder stonden mensen in de kantine kerihm te bewonderen en vroegen zich af wat voor ras het was. Als passant gaf ik maar ff snel het antwoord. En kreeg ik weer de verbaaste reactie . Dus ook de bijbehorende uitleg gegeven dat niet alle arabs rank gebouwd zijn :Y) , zeker die van Basgier niet. :D :P

Tjonge zeg ....als je paard niet lang en rank is, geen hond die dan ziet dat het een arabier is -:(-

Joyce we moeten echt zweetdekens laten maken met opdruk: Dit is een Arabier, een echte!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 11:10

Even gepikt van het topic over het NK:

Bericht van Harry Puts, organisatie Dutch Western.

programma Right to play avond is bekend!
wordt een mooie avond.
zijn er nog mensen die iets bijzonders hebben om in de loterij op te nemen voor het goede doel?

Woensdagavond 19 september - Dutch Western Riding Festival in de Uithof te Den Haag
19:15 aankondiging van Right to Play met vertoning van de introductieleader op de Video Kunus.
19:30 Clinic Anky van Grunsven
aan het einde van de clinic een bedankje door Right To Play medewerkers
20:00 De Uithof Right to Play trophy Western Pleasure
20:30 Demo DAWRA met Arabische paardenras
21:00 Trekking Loterij ten behoeve van Right to Play
21:15 De Uithof Right to Play reining
22:00 Optreden Future Guys
22:30 Einde Show

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 12:59

CounTree schreef:
hey balen jes! Heb je enig idee waarom ze zo opstandig is? En zijn er bepaalde momenten die je aan kan wijzen wanneer ze het doet?

Nee ze heeft dit nu ineens uit het niets. Slaat gewoon helemaal nergens op.
Nou je hebt inmiddels het ook gelezen op fb. Lijkt net bokt zo af en toe whahaha :D

Raven, ja is het grrrr gewoon en ja als ik haar niet te pakken krijg, dan niemand niet. Mijn vriend zal dan nog de enige optie wezen, een vreemde hoeft het al niet eens te proberen. :+
Ga zo weer een poging doen. Eens kijken of ze nu wel in 1x komt.

Yildiz, dat zou zomaar kunnen idd. Ik weet echt waarom ze dit ineens doet. Ze deed het wel eens zo af en toe een keer. Maar dat was het dan ook. Nu zijn we al een week aan het vechten. -O-

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 13:04

CounTree schreef:
Thanks joyce voor het aanbod, maar ik zet June liever niet op trailer, naast een paard dat ze niet kent. Dat wil ik haar buurpaard niet aan doen.

En idd joyce...laatst in vrouwenpolder stonden mensen in de kantine kerihm te bewonderen en vroegen zich af wat voor ras het was. Als passant gaf ik maar ff snel het antwoord. En kreeg ik weer de verbaaste reactie . Dus ook de bijbehorende uitleg gegeven dat niet alle arabs rank gebouwd zijn :Y) , zeker die van Basgier niet. :D :P

Tjonge zeg ....als je paard niet lang en rank is, geen hond die dan ziet dat het een arabier is -:(-

Joyce we moeten echt zweetdekens laten maken met opdruk: Dit is een Arabier, een echte!

Ja is zeker een idee een zweetdeken.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-12 14:18

Mag ik er dan ook een? Vandaag tijdens ritje: dat rijdt fijn hè zon Quarter? Het is een arabier! Oh... Echt? Zeker met quarter erin? Nee... Een volle...
In Beverwijk ook: vroeg aan iemand of zij op n arab zat, jaaa... Een Poolse.... Hey, jij hebt ook een mooie chique Quarter.... Nee, ook arab... Een volle????
Dus ook hier hetzelfde... En dat terwijl ik Tie juist wel veel type vind hebben. Blijkbaar hebben velen bij een arab toch het idee van een ielig beestje, terwijl juist diegene met body zo mooi zijn...

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:26

Wat een gezeik hey....alsof alles met body meteen Quarter is....Wake up call: Er bestaan ook andere paarden met Body!!!

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:26

We kunnen dan vast wel kwantum korting vragen hahah

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 14:33

hmmm... Deze Quarter is 'n Purebred Arabian Horse in disquise...(of hoe je dat ook schrijft, geen zin om op te zoeken). Misschien een betere dekentekst ;-)

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 15:25

_O- +:)+

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:24

Gewoon dom volk :+

Vervelens zo'n koppige pony!
Mijn gup liet zich altijd goed pakken, TOT hij aan het werk moest. Na zijn inrijdtraining ging hij lekker vakantie vieren op de wei en maakte ik af en toe een buitenritje, nah, dat vond hij maar niets om mij te dragen kennelijk. Dit keek hij ook af van mijn merrie, die kwam nooit, daar moest ik altijd zelf heen (dominantie probleempje :)) maar hij presteerde het om zelfs weg te rennen, wilde pownie :+ erg irritant, ik weet wel dat ik zelf rond die tijd ook niet lekker in mijn vel zat omdat ik ze moest gaan verkopen en me daar erg schuldig over voelde... Dat is de enige verklaring die ik (op het werken na) kon bedenken...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:41

Vandaag heb ik ze al sneller kunnen pakken als gister.
Eerst rende ze weer weg, paar keer geprobeerd, maar ze bleef voor me wegrennen. Dus maar een schep met muesli gaan halen en toen kwam madam ineens wel!! >;)
Maar had madam toch even pech en heb ik haar weg gejaagd en zo tot 3x toe. ~~}>
Bij de 4e keer heb ik het halster om gedaan en heb haar mee genomen. Owja en als beloning een beetje muesli. ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 17:11

corine1981 schreef:
Gewoon dom volk :+

Oei das wel errug radicaal over 1 kam scheren. Maar goed, ik redeneerde vaak ook zo.. :+ pffff westernzadel op een rug en men denkt meteen aan een quarter, dat dressuur volk ook. Enfin je neemt de opmerkingen dus niet echt serieus.

Ook op wran wedstrijden denk je, ja het zal wel.

Bij WNL Quarterhorses denk je dan....deze mensen zien het verschil wel...ja toch??? NOPE! Als er niemand iets zegt, denken ze dat June een quarter is.

Op DRHA wedstrijden krijg je dan zoiets van hèèè??? What the fiets??? Nog steeds?

En als je paard dan maanden op de Pine Ranch staat. En je 't telkens weer uit moet leggen...tegen goede reining ruiters/eigenaren uit de sport...tegen mensen die en een arab hebben en een quarter!!
Dan wordt het tijd voor maatregelen en ga je gefrustreerd je onderschrift aanpassen. :')

Ik had eerst ingetypt als onderschrift: En nou ophouden June tot Quarter uit te schelden.
Maar dat leek me toch niet zo verstandig op bokt :+

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 21:33

Hi, ik meen het nooit zo bot hoor, maar ik kan me zo goed voorstellen dat je er moe van wordt ;)

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 22:47

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-12 06:56

Prachtige foto's Malu! Kirsten did a good job!

Is t dagprogramma van woensdag al bekend?

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 23:43

thnkxx meiden voor de vele leuke reacties op de fotos doet me goed !! onwijs bedankt!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 11:36

Nou ik heb goede hoop voor mijn mooie hoofdstel.
Heb het net naar de schoenmaker gebracht, hij heeft het bekeken en kan het kleiner maken!
De beide bakstukken worden verkleind en dan is alles opgelost hoop ik!
Kan het vanmiddag alweer ophalen! *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-12 16:04

Zo hoofdstel terug en precies de maat die het moet hebben! JOEHOEEEE!!! *\%/*
Nu nog even passen volgende week. *D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 07:04

Hè hè, nou gelukkig zeg! :D Wij verwachten natuurlijk wel een foto hè?!

Hoe staat het met de voorbereidingen voor het NK? Kom woensdag aanmoedigen hoor! *\o/*

Tie en ik genieten in ieder geval van lange bosritten. No complaints van Tie, hihi! Verder ben ik nog met hele leuke andere dingen bezig maar dat vertel ik jullie als alles rond is! :D

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 09:20

Trainen gaat bij mij goed. Alleen moet het weer dan niet omslaan naar dat hete, daar kan ik niet tegen hoor. (altijd wat te zeuren op het weer).

De contra galop ging goed. Als het mee zit komt vandaag me hunter hoofdstel binnen en kan ik kijken of die zijn zadel nog wel past.

Na het NK ga ik ook lekker weer boscrossen met hem.
Jes fijn dat die gemaakt is en idd we zien de foto wel voor bij komen.

ik heb voor het NK een showhoofdstel geleend zal eens kijken of ik het voor elkaar krijg om hier nog even ene foto van te plaatsen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-12 11:50

Foto komt als ik weer ga rijden. ;)

Yildiz, je maakt ons wel erg nieuwsgierig hoor! :D

Joyce, kom maar op met die foto!

Gister zijn we lekker naar Horse Event geweest. Was super!
Heb ook een mooi show bit gescoort en nog veel leuke dingetjes gezien en gekregen en gekocht. ;)
Geslaagd daggie dus.
Ook heb ik me ingeschreven voor de onderlinge wedstrijd op 18 november bij ons op stal.
Ook de inschrijving voor de Schietberg Reining Competitie is geopent en ook daar heb ik alvast op ingeschreven. Dan ligt het nu alleen nog aan het weer of ik werkelijk ga of niet. ;)
We staan iig op de lijst!