[HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IlonavL

Re: [HK] Het Arabische sprookjespaard: Deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:15

Fijn hoor! Ja zolang er eten in de buurt is, is er vaak ineens heel veel mogelijk haha :D

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:18

Ahh wat een dotje Annika! Wat betreft de merriebrok kijk wel uit als ze bultjes krijgt, ik zou echt ff flink minder geven en heel langzaam opbouwen, ik heb ooit een merrie gehad die werd spierbevangen van teveel brok terwijl ze een veulen aan de voet had. Dus het kan wel degelijk fout gaan!

Wat betreft paarden op alleen een foto kopen, wat vinden jullie dan van met hengsten dekken die je nooit in real lief hebt gezien? Ikzelf wil altijd de vaderdieren gezien hebben, hoe mooi sommige hengsten en hun nakomelingen er ook uit zien op de foto!

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:20

DMHorses schreef:
Wat betreft paarden op alleen een foto kopen, wat vinden jullie dan van met hengsten dekken die je nooit in real lief hebt gezien? Ikzelf wil altijd de vaderdieren gezien hebben, hoe mooi sommige hengsten en hun nakomelingen er ook uit zien op de foto!

Helemaal mee eens :j

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:20

En fijn dat het goed gaat Annika, ik vind dr echt mooier als dat je had kunnen hopen bij zo'n verrassing <3

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:23

DMHorses schreef:
Ahh wat een dotje Annika! Wat betreft de merriebrok kijk wel uit als ze bultjes krijgt, ik zou echt ff flink minder geven en heel langzaam opbouwen, ik heb ooit een merrie gehad die werd spierbevangen van teveel brok terwijl ze een veulen aan de voet had. Dus het kan wel degelijk fout gaan!

Bedankt voor de waarschuwing! Ik heb haar weer terug gezet op de hoeveelheid die ze kreeg voordat ze Doroata kreeg en ga Seniores Priores erbij voeren om haar op gewicht te houden. Ook lijkt deze kuilbaal iets minder rijk en gaat ze weer wat meer de wei op. Woensdag komt de dierenarts dus zal bij hem ook even advies vragen.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:24

Ik zou een vaderdier ook zeker in RL bekijken, en liefst niet alleen op show. Wij hebben dan maar een veulen gefokt maar ik denk dat we in totaal wel 1,5 jaar bezig zijn geweest met het idee en het bekijken van verschillende hengsten. En dan.nog blijft het altijd een gok, want ik wist ook niet hoe mijn merrie zou fokken.

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:25

Sieltjuh schreef:
En fijn dat het goed gaat Annika, ik vind dr echt mooier als dat je had kunnen hopen bij zo'n verrassing <3

Omdat het zo lang duurde voordat Dos ging bevallen, zei ik tegen de stalbaas: 'dat moet wel een heel mooi veulen worden aangezien ze er zo lang over doet'. En ik heb nog gelijk gekregen ook, ze is echt mooier dan ik had verwacht <3
Maar dan komt nu de moeilijke vraag: er moet in ieder geval één paard weg, want 4 paarden gaat echt wat te ver. Maar wie moet weg? -O-

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:28

Oh wat een lastige beslissing Annika! Zou je het veulen van Ely in eerste instantie ook aanhouden als het een hengstje wordt?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:28

Iloontjeehh schreef:
Ik zou een vaderdier ook zeker in RL bekijken, en liefst niet alleen op show. Wij hebben dan maar een veulen gefokt maar ik denk dat we in totaal wel 1,5 jaar bezig zijn geweest met het idee en het bekijken van verschillende hengsten. En dan.nog blijft het altijd een gok, want ik wist ook niet hoe mijn merrie zou fokken.

Ik heb er 5 jaar over gedaan om een hengst te kiezen :D
Heb het geluk gehad om de hengst ook echt mee te mogen maken dagelijks op stal en heb er zelfs een keer op mogen rijden. Karakter vind ik namelijk ook zo belangrijk (zeker omdat Ely niet de makkelijkste is).

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:30

Iloontjeehh schreef:
Oh wat een lastige beslissing Annika! Zou je het veulen van Ely in eerste instantie ook aanhouden als het een hengstje wordt?

Altijd gezegd dat ik juist een hengstje van haar wil, aangezien ik al merries genoeg had :+

Over dat veulen heb ik zolang gedroomd, zolang nagedacht, me er zolang al op verheugd. Dat veulen heb ik echt bewust gefokt voor mezelf om aan te houden (als het zo wordt als ik in gedachten heb).

Had stiekem gehoopt dat het veulen van Dos een hengstje zou worden. Dan had het makkelijker geweest om te verkopen denk ik.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:32

Zeker lastige beslissing Annika! Maar neem aan dat je nog wel wat maandjes hebt om daar over te beslissen :)
Weet je trouwens wie de vader is van Doortje (zo noemen jullie dr toch?)? Ik geloof dat je zei dat je daar een idee van had?

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:36

Sieltjuh schreef:
Zeker lastige beslissing Annika! Maar neem aan dat je nog wel wat maandjes hebt om daar over te beslissen :)
Weet je trouwens wie de vader is van Doortje (zo noemen jullie dr toch?)? Ik geloof dat je zei dat je daar een idee van had?

Ik hoop Doortje (als Dos het lichamelijk trekt) zeker tot het weideseizoen bij Dos te houden. Dan is ook het veulen van Ely geboren en dan zal ik toch wel een beslissing moeten gaan nemen.

Ik heb wel een idee wie paps, maar wil eerst nagaan bij het stamboek wat het me gaat kosten om het geverifieerd te hebben.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:37

Gaaf dat je je droom combi hebt kunnen maken! Nee, dat veulen verkoop je dan ook niet zomaar, die is nu al extra bijzonder :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:42

Poeh lastig Annika :\

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:46

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:47

Lastig hoor Annika :)
En ben ook wel benieuwd hoeveel kosten daar achter zitten. Is zeker op DNA onderzoek ofzo dat ze dat moeten onderzoeken?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:48

Volgens mij is dat behoorlijk prijzig, hoewel het al zou schelen als je bv wat potentiële kandidaten zou hebben...

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:55

@annikab wat een lastige beslissing zeg...
@letizia oeh show modes is aan..

Net ff laatste ronde op stal gedaan, alle meiden een nachtzoen gedaan...Asal wat zalf op dr neusje, nu kan ik op de camera zien dat ze het er stiekem aan de muur af staat te vegen....toch een diva?

Jeannette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:56

Pfff wat gaan jullie hard. Mijn complimenten voor de foto's op de eerste bladzijde. Dat doe ik jullie niet na.
Ik heb geprobeerd alles bij te lezen, nog niet gelukt. Sorry. Ik beroep mij op mijn leeftijd. >;)

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:57

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 21:58

Ik zeg altijd dit is mo en dit is zoals die.is.
Toen Dorinda kwam kijken was hij over zijn thee water gegaan door iets
liet zich niet.meer bijzonder zien,meneer was moe.
Tja op dat moment kan.ik hem.niet mooier/beter laten lopen.
,je werk met levende haven..en ieder zijn smaak...ook oo shows..

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:01

Annikab schreef:
Ze wordt echt een knappe volwassen dame!

Toen ze vanmiddag onder de drek zat van het rollen in de wei, zag ze er anders uit als een jonge gup :') _O-

Dat is zo Jes, je werkt met een levend dier en de ene dag laten ze zich beter zien dan de andere dag :)

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:01

Ha, Jeanette, hier ook zo. Heb nog niet alles gelezen, maar het gaat weer hard hier. De foto's die ik heb geplaatst zijn puur natuur, niks gefotoshopt. Ik ben al blij dat ik nu eindelijk wat plaatjes kan plaatsen.

Gaan kijken bij paarden, dat heb ik zeker gedaan. Mijn eerste paard, daar heb ik zes jaar naar gekeken, voordat ik hem kocht. Hij was eerst van de manege waar ik les had. Het is, naar mijn idee, toch wel fijner om met eigen ogen te zien hoe een paard is. Ook in de omgang, en alles er omheen.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:04

Barcelano schreef:
Ik zeg altijd dit is mo en dit is zoals die.is.
Toen Dorinda kwam kijken was hij over zijn thee water gegaan door iets
liet zich niet.meer bijzonder zien,meneer was moe.
Tja op dat moment kan.ik hem.niet mooier/beter laten lopen.
,je werk met levende haven..en ieder zijn smaak...ook oo shows..

Daar heb je ook gelijk in Jes :j En Mo heeft toch maar mooi zijn visitekaartje afgegeven in Raalte *D

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 22:11

Echt gave foto!

Lastig idd annika maar zou dan toch gaan voor het veulen waar je zo lang voor bezig bent geweest.. Voor Doortje is vast wel een leuke baas te vinden :)

Ik werk vrij veel met photoshop maar moet ook wel, anders krijg ik bijv geen 4 hoofden op 1 foto natuurlijk :+ De paarden zelf knutsel ik overigens nooit aan, hooguit kleur wat dieper oid maar dat doe ik met de hele foto en niet alleen het paard :P