arabieren in de wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

saskia1989

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 11:48

Joehoe Pamflet en ik hebben zondag weer wedstrijd! Iedereen duimen aub! we gaan de kwpners even inmaken hahaha ik ben zelfs de proeven uit me hoofd aan het leren! nou als het nu geen succes word weet ik het ook niet meer!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-11 12:05

saskia1989 schreef:
Joehoe Pamflet en ik hebben zondag weer wedstrijd! Iedereen duimen aub! we gaan de kwpners even inmaken hahaha ik ben zelfs de proeven uit me hoofd aan het leren! nou als het nu geen succes word weet ik het ook niet meer!

Succes alvast!!
Heb je wel bijgelezen?
Lees mijn bericht op de vorige pagina!

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:13

bijgelezen??

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:18

Jup, Kim had een berichtje getypt of iedereen zich nog even wilde voorstellen en je paardje enzo, miss wat foto's. Het overzicht van wie er nou precies "meedoen" is een beetje zoek :P
Succes alvast met je wedstrijd! Waar rijd je?

Edit: met bijlezen bedoelde ze dus; heb je de posts tussen je vorige en je laatste post ook gelezen ;)

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 12:27

Hoi,

ik kom ook even piepen . Mijn arabiertje is momenteel weg om zadelmak te maken. Ze is intussen al 8 jaar . Ik zou graag zowel pleasure met haar starten als endurance . Heeft iemand van jullie ervaringen met het zadelmak maken op latere leeftijd ?

tantethee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 14:24

Ik ben Marjon uit het oosten des lands 29 jaar jong,manager van beroep, en daarnaast nog lekker aan het studeren. Verder fotografeer ik ( dus wil je mooie foto's van je arabier...., pb me dan voor een leuke aanbieding)
mijn grote trots is mijn arabier dahyeemah, merrie 4 jaar jong, we starten klasse 1 endurance, en misschien dat we ooit nog wel wat dressuur starten

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-11 12:52

Hee Bayatje en Marjon, welkom :P
@Baya; mijn merrie is ook pas "laat" ingereden. Ze was al wel zadelmak, maar tijdens het inrijden hebben we een ongeluk gehad, waardoor we allebei eerst heel veel aan ons vertrouwen hebben moeten werken. Uiteindelijk is ze toen ze 6 was echt ingereden.
Over het algemeen rijden wij de paarden pas laat in, tenminste, als je ze vergelijkt met de kwpn'ers hier uit de buurt. Die zijn met 3jaar allemaal klaar om een nette B proef met winst te starten. Die van ons staan dan nog lekker in de wei :P
Wij kijken echt per paard. We hebben er nu bijvoorbeeld eentje, N.D.'s Ditah, een 3jarig merrietje. Klein en hardstikke compact, ontzettend volwassen in haar hoofd. Daar gaan we eind dit jaar een beginnetje mee maken met zadelmak maken. Terwijl we ook weleens paarden hadden waarvan we met 6jaar nog het idee hadden dat ze er niet klaar voor waren, die hoeven dan ook niet en krijgen vaak eerst een veulen :)

saskia1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 13:32

haha pamflet was al 2 toen ze erop gingen! voor de renbaan... niet dat ik er blij mee ben hoor! vind het echt belachelijk! maar ja niet iedereen denkt aan de belangen van het paard he...

bayaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 14:18

Hoi,

ik heb ook liever dat ze later ingereden worden dan te vroeg hoor :) met mijn papfleskind hoop ik ook pas rond haar 4-5 jaar te starten . Wat ik er wel leuk aan vind , ze zijn veel wijzer en niet zo onder de indruk als een "jong" paard. Ze doet het super goed en is heel leergierig :)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 12:26

@Saskia; er is natuurlijk wel een verschil met als 2jarige de baan op of als 2jarige "gereden" worden. Op de baan is zowel mentaal als fysiek veel minder zwaar voor een paard dan als 3jarige al volledige in- en doorgereden te zijn. Het zijn natuurlijk vrijwel alleen rechte paden met een flauwe bocht, en ze hoeven niks anders te doen dan keihard gaan met zo'n 50kilo op hun rug. Dat is veel minder zwaar dan "opletten" met een normaal gewicht erop.
Wat niet wil zeggen dat ik 2jaar niet vroeg vind hoor :P ben ook blij dat dit in west-europa niet mag :)

Sill_Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-11 13:08

Mijn paard is Arabier Kruising KWPN hij is erg goed in springen en dressuur komt er ook nog in karakter heeft hij van KWPN en gedrag van een Arabier soms erg vervelend xD

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 14:49

LoveLuckyBoiy: Leuk dat je het meld, maar dit topic is toch wel echt voor 100% arabieren..

Wanneer heeft iedereen weer wedstrijd? Zullen we een lijstje maken, is wel leuk dacht ik zo..

Wedstrijden:

Kim met A.F. Belarus - vrijdag 12 augustus (Friese kampioenschappen! - B dressuur

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 12:46

Oeh toch naar de Friese Kim? Spannend :D :D
Ik heb voorlopig geen wedstrijden, wel demo's en clinic's, mogen die er ook op?
Zo ja:

Vera met Amerika - zondag 14 augustus (demo+rassendefile Paardenfokdagen)
Vera met N.D.'s Pirouette - zaterdag 3 augustus (clinic Ilona Bax)
Vera met N.D.'s Pirouette - vrijdag 9 t/m zondag 11 september (horse event, oosters, dressuur en rassendefile)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 12:57

Natuurlijk, maar zet je mij dan weer even op het lijstje?
Ik wil ook nog eens naar een clinic van ilona aangezien zij belarus heeft doorgereden.. maar het is altijd zo ver weg voor mij..

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 15:44

Wedstrijden, clinics en evenementen:
Kim met A.F. Belarus - vrijdag 12 augustus (Friese kampioenschappen!) - B dressuur
Vera met N.D.'s Pirouette - vrijdag 9 t/m zondag 11 september (horse event, oosters, dressuur en rassendefile)

Dit wordt voor mij ook de eerste x op clinic bij Ilona, maar ik heb er super veel zin in :D

piepelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 21:15

Ik heb ook nog een aantal wedstrijden in de planning:

Debbie met Nagrim 20 en 21 augustus Arabissimo Renswoude (dressuur Z1 en springen B)
Debbie met Nagrim 18 september cross Bussloo (dressuur Z1 en springen B)
Debbie met Nagrim 24 en 25 september All Nation Cup in Aken (nog niet helemaal zeker)
Debbie met Nagrim 8 oktober tripalon in Laren

*\o/*

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-11 22:47

Als iedereen zijn wedstrijden even onder de anderen plakt houden we 1 overzichtelijk lijstje..

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 15:44

Oh heb al een tijdje niet meer in dit topic gekeken :o

Vandaag de gelderse gehad, ben super tevreden! Hij was een beetje lauw voor zijn doen, maar ik vond het al leuk dat ik daar mee mocht rijden. We zijn 9e geworden van de 24 met 189 en 194, nu helemaal happy!

Ik heb nu alleen nog 03-09 klarenbeek opgegeven, de rest nog niet.

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:32

Wedstrijden, clinics en evenementen:
Kim met A.F. Belarus - vrijdag 12 augustus (Friese kampioenschappen!) - B dressuur
Debbie met Nagrim 20 en 21 augustus Arabissimo Renswoude (dressuur Z1 en springen B)
Debbie met Nagrim 18 september cross Bussloo (dressuur Z1 en springen B)
Debbie met Nagrim 24 en 25 september All Nation Cup in Aken (nog niet helemaal zeker)
Debbie met Nagrim 8 oktober tripalon in Laren
Marlies met Nagrim 3 september Klarenbeek L1 Dressuur

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 18:33

Mooi :)

Marlies1996: Had jij al een foto van jou en je arab en wat info geplaatst?

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:38

Ik ben Marlies, 15 jaar, uit het oosten van het land :)
Rijd sinds een tijdje de arabier van Debbie bij, Nagrim. Nagrim is een 12jarige schimmelruin van 1.47. We zijn nu B+28, en hebben in Klarenbeek ons L1 debuut.
Vandaag tijdens de Gelderse zijn er weer een paar mooie fotos gemaakt, zal er zo ff wat plaatsen.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 18:39

Ben benieuwd naar je foto's :)

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:58

Afbeelding
Afbeelding

De fotos moeten voor in mijnalbum minstens 400x400 pixels zijn, maar er zijn er heel veel (ook mooie) die bvb 500x375 pixels zijn, dus die kan ik niet uploaden nu, hoe moet ik die vergroten?

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-11 19:00

Je kunt ze ook uploaden op www.tinypic.com

Dan moet je bij resize even 15" screen aanklikken!

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:02

Afbeelding