Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:43

Wetsernfriek schreef:
veel succes iedereen op het Ek is SCORPIO er voor klaar Krista? en je weet als je nog eens een les met scorpio kan regelen in de vakantie let me know!!

Alle spullen ingepakt, hier nog even de showspullen in de auto, Scorpio heeft zijn vet. keuring goed afgelegd... op tijd gaan slapen en morgenochtend om 05.00 uur vertrekken we naar Zweden. WHEOEOOEOEOEOEEOEOOE ik ben blij dat we gaan rijden, heb er zin in!

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:46

Nogmaals heel veel succes +:)+

Michelle_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 17:56

Krista schreef:
Alle spullen ingepakt, hier nog even de showspullen in de auto, Scorpio heeft zijn vet. keuring goed afgelegd... op tijd gaan slapen en morgenochtend om 05.00 uur vertrekken we naar Zweden. WHEOEOOEOEOEOEEOEOOE ik ben blij dat we gaan rijden, heb er zin in!

Héél veel succes! Ik zal voor jullie allen duimen!

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 18:23

Krista schreef:
Wetsernfriek schreef:
veel succes iedereen op het Ek is SCORPIO er voor klaar Krista? en je weet als je nog eens een les met scorpio kan regelen in de vakantie let me know!!

hopelijk laat er iemand iets weten van de resultaten! gaat er een lifestream zijn??

mvg Glenn

ik duim alvast voor jullie!!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-10 07:32

GO DAWRA, GO DAWRA!!!!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Mocht er livestream zijn, graag ff linkje hiero plaatsen! ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 20:08

Nog eventje ter info.

Het EK duurt van 9 juli t/m 11 juli:

De volgende DAWRA leden doen mee in Zweden

- Krista Sterrenburg met Scorpio (hengst) (Komt aan start in: Western Pleasure, Western Horsemanship, Trail, Western Riding, Versatile en Reining)

- Paulette Zorn met Fabanco (ruin) (Komt aan start in Western Pleasure, Western Horsemanship en Trail)

- Anja Diephout met Nepass (ruin) (Komt aan start in Western Pleasure, Western Horsemanship, Trail en Western Riding)

- Warren Staas met AAS THEEB (hengst) (Komt aan start in Western Pleasure, Western Horsemanship, Trail)

Zie ook de deelnemers lijst: http://www.ecaho-ec-2010.se/images/Prel_startlistor_EM.htm#L34

De te verrijden western patterns zijn hier te vinden: http://www.ecaho-ec-2010.se/western_patt.htm

Helaas kan ik op de site geen lifestream of lifescore ontdekken. Hopenlijk wordt er op deze site wel tussendoor een uitslag vermeldt..... :P

Mocht iemand tussendoor een uitslag horen.....GAARNE hier vermelden, want wij zijn heeeeeeeeeeeeeeeeel nieuwsgierig!!! _/-\o_

*\o/* *\o/* *\o/* go go go!!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-10 20:30

Is er al nieuws????? Ben errug benieuwd?! :j

Kan wel melden dat Yentl, alias Tie, afgelopen woensdag op 15 dagen drachtig is gescand! *\o/* Ben daar voorzichtig blij mee, op naar de scan over 3 weken!
Hopelijk volgend jaar een westernarabje in de dop erbij!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 23:36

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 14:02

Wetsernfriek schreef:
jorik schreef:
Ik wil even inhaken op dit topic, Ik zou graag mijn merrie van het najaar western ingereden hebben maar vind het nog zwaar moeilijk om een leuke/goede instructeur te vinden die haar in kan rijden (ben zelf niet bekwaam genoeg om het zelf te doen)
Ik ben al bij ilona Bax geweest (ken ik van vroeger ;) )
Maar wil graag wat meer opties, weten jullie wat mensen die dat kunnen/willen doen?

Groetjes Roos

wat leuk dat er steeds meer mensen zijn die western willen gaan rijden *D . Heel mijn leven lang heb ik Engels gereden,maar droom er nu van mijn binky western te scholen zodra hij de leeftijd er voor heeft. Ik heb 2 favo`s die ik tegen die tijd ervoor wil benaderen, Krista en Sven! :D Mogen ze mij ook gelijk omscholen :D

Heb 1x het genoegen gehad om op Pentor een ritje te maken, vanaf dat moment was ik om. <3

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 18:56

Ilona Bax en AR Sivmayall zijn ook aan het omturnen naar western riding (pleasure en wrs reining !!) *D

Afbeelding

Afbeelding

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 19:01

zijn western-outfitje staat hem geweldig! <3

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:47

They are Looking GOOD Isabel :wow:

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 12:09

Wat staat het het Siv beeldig de westernoutfit, wow the reining, ben ik heel benieuwd naar dan!!

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:08

Ik vind Siv ook stoer zo. Die westernoutfit staat hem echt heel gaaf. :j Op het AV forum heb ik hem ook al bewonderd. Siv en reining zou me werkelijk niets verbazen als ie dat goed zou kunnen! En de Reining kan wel wat extra Arabieren gebruiken. Want er zijn er die echt wel kunnen reinen, je moet ze een beetje uitzoeken qua bouw en dan is het een kwestie van serieus en consequent erop trainen met de juiste begeleiding en niet te vergeten op de juiste bodem.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 21-07-10 14:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:17

ja zeker kunnen arabieren reinen! Mits goeie training en goede balans kunnen ze dat heel goed! Heel veel arabieren doen de sliding stop van nature! dit verfijnen nog ronder laten komen en hop ze stoppen meters ver!

Sherif, begin dan alvast te sparen voor een westernzadel lol of je hebt er al eentje misschien en dan hop trainen maar!

En Nancy, ga je June binnenkort terug starten? Na dat het veulen gespeend is? of ga je haar terug dekken?,

mvg Glenn

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:52

Ben het helemaal met je eens Glenn. Goed trainen op het rond onder komen, dan krijg je zelf ook geen klappen in de rug en kan je beter blijven zitten. De ene doet dat net iets makkelijker dan de ander, maar je kan er zeker goed op trainen en verbeteren. Stoppen is gewoon rond onder komen en niets anders, zo consequent moet je dan wel wezen. En als ze dat eenmaal doen, dan geen genoegen meer nemen met minder.....die kont moet altijd het zand in ;-) :D.

Begin augustus heb ik een wedstrijd bij de DRHA, dat is in Veldhoven. Dan neem ik alleen Nirvana nog mee. Die week erop ga ik met June pas weer lessen.

28 augustus is er de Double Judged WRAN wedstrijd in zeeland/vrouwenpolder. Das aardig in de buurt en daar is tevens een jackpot reining. De bodem is daar op zich goed te doen, beetje rare krappe vorm bak (smal en lang). Maar voor mij ideaal om beide dames weer eens mee te nemen en kan beide dus twee keer starten (cq trainen). Voor June valt deze bak niet mee en zal ze erg zoeken naar balans en waarschijnlijk ook wel overkruist gaan. Ik ben dan al tevreden als ik haar gewoon netjes rond kan rijden en dat ze haar koppie bij mij houdt ipv bij Nirvana. Hetzelfde geld min of meer voor Nirvana.....want ja...twee paarden mee op wedstrijd is vaak plakken geblazen, zeker als je ze beide in de voorring hebt met losrijden en dat ik dan ook nog moet paardhoppen. Dat maakt het allemaal een stuk ingewikkelder. :+ :(:) Dan zijn DRHA wedstrijden met ca. 50 deelnemers in de GAG wel heeeeeeeeel erg fijn en een stuk relaxter :D . Maar goed, de DRHA wedstrijd is voor June net ff te vroeg ivm met alles, nog geen les gehad, te lang weg bij veulen, uier die dan vol loopt etc etc.

28 augustus is voor mij een hele mooie en laatste gelegenheid om June een keer uit te proberen in de reining zo voor het NK, want daar wil ik haar echt mee naar toe nemen.

En dekken...nee voorlopig niet. We hebben een pracht veulen uit June. Had wel liever een hengst gewild, maar ja....we mogen in ons handen wrijven met dit veulen! En als je serieus verder wil met de sport.......moet je er geen veulen telkens naast hebben, want dan kunnen we ook geen week van huis met de twee merries. Zeker niet als je als doel hebt om aan het EK reining mee te doen, daar moeten de paarden dan naartoe getraind worden, dat gaat niet met een dikke buik ;) .

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:29

Kan je helemaal begrijpen! dat je beter dan echt traint ipv dekken en fokmerrie zijn! Ja het rondrijden en kont in het zand, dat moeten ze leren en vooral het doorglijden, hebben ze meestal soms wat troubels mee! ze stoppen soms wat te brut! Maar ja met trainen lukt het beter en beter!
Ik hoop dat ook snel weer eens een arabje heb die ik kan door trainen voor de reining en wat pleasure! Maar ja het lot draaide effe slechter uit dus nu effe fokken!

Super dat je dit gaat meedoen!!

En ik hoop dat je met june en nirvana het ek kan gaan halen en rijden!!

mvg Glenn

Geen nieuwe foto's van je veulen en al nieuws van de naam haha?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 16:51

Is je merrie al een keer geinsemineerd ondertussen?

Nee heb de papieren nog niet opgestuurd whoeha. Daar moest ik nog 4 foto's voor maken op verharde weg, maar t veulen werd steeds lichter van kleur door haar veulenvacht....Dus besloot ik toch nog maar even te wachten met pics nemen. 2 wkn geleden ging eindelijk haar veulen vacht wat los zitten en heb ik een painted pony van haar geplukt :D :+ . Afbeelding wel pics maar niet om op te sturen :Y)

Inmiddels is ze nu weer bijna helemaal zwart en de tijd rijp voor foto's voor het stamboek.

Oei, kijk net op je website, wist niet dat je een eigen website had joh....whaha nu snap ik je avatar :o? _O-
Maar jeh wat een waanzinnig veulen heb je dit jaar gefokt zeg! Wist ik nie....Extreem gaaf hoofd, groot oog en ook nog geweldige body en billen!!
Oh ik zie nu dat je je merrie hebt getest qua kleur...dubbel AA, das wel spijtig ivm met homozygoot black v. White Stone.... Je hebt trouwens een prachtige foto van hem op je site. Hij toont daar echt geweldig mooi op, wat een body. Van de filmpjes kreeg ik een iets ander beeld, blijkbaar een verkeerde. Ik ben niet echt een fan van straight egypt. dus had zoiets van "dat is niets voor June", maar jeetje zeg heb ik me daar vergist.
Mooie website trouwens, leuke western aankleding.

Ben benieuwd of het insemineren gaat lukken. Met diepvries ki heb ik helaas hele slechte ervaring.....maar vind hem nu toch wel een zeer interessante kandidaat ooit voor mijn onderstaande dame.... ;). Wil je me op de hoogte houden van de kwaliteit van het spul, neem aan dat ze het testen alvorens te insemineren.
Afbeelding

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:36

Oh en Krista, we denderen hier wel weer lekker door, maar ook vanaf hier van harte gefeliciteerd met jullie super behaalde successen op het EK!!!!! Zooooo knap! *\o/* *\o/*
Wilde de eer aan jezelf houden, maar blijkbaar is U weer veeeeeeeels te bescheiden!!
En heel eerlijk gezegd ben ik ook apetrots op je sms opmerking.....liep wel ff naast mijn schoenen hihi

Dus kom nu maar zelf bleren wat jullie allemaal gepresteerd hebben!! Het mag hoor.....Schreeuw het maar van de daken!!! :Y)

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:50

CounTree schreef:
Oh en Krista, we denderen hier wel weer lekker door, maar ook vanaf hier van harte gefeliciteerd met jullie super behaalde successen op het EK!!!!! Zooooo knap! *\o/* *\o/*
Wilde de eer aan jezelf houden, maar blijkbaar is U weer veeeeeeeels te bescheiden!!
En heel eerlijk gezegd ben ik ook apetrots op je sms opmerking.....liep wel ff naast mijn schoenen hihi

Dus kom nu maar zelf bleren wat jullie allemaal gepresteerd hebben!! Het mag hoor.....Schreeuw het maar van de daken!!! :Y)

:o :o :o :o :o :o
Afbeelding

Afbeelding

SCORPIO
European Champion Versatile Horse
Silver EC Western Horsemanship
Bronze EC Western Riding

Maar laten we zeker de anderen niet vergeten, het Nederlands team heeft een super prestatie neergezet:

Nepass
Afbeelding
Bronze Allround Championship
Silver EC Western Riding
Silver EC Trail

Fabanco
Afbeelding
Bronze EC Western Pleasure

AAS Theeb
Afbeelding

En dit is maar een kleine selectie van de resultaten ;) ik weet niet alles uit mijn hoofd sorry

en kijk nou, gaaf he, zo'n mega line up met alleen maar Western Volbloed Arabieren! :~ :~
Afbeelding

Krista

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 17:51

Overigens was de sms zeer terecht :D dusse go go go en rijd ze voor de sokken!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:33

hahaha super dat je meteen reageert en heerlijk uitpakt!!! +:)+

En inderdaad heel t dawra team heeft super gepresteerd! De Nederlanders zijn super bezig!! Ik heb hier nog een bootje (opblaas van cyann) en water voor de deur. :)* :P :+ :Y)

Wat een goeie sportmensen en sportarabs is ons kleine kikkerlandje en dawra clubje toch rijk!

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:38

Wetsernfriek schreef:
ja zeker kunnen arabieren reinen! Mits goeie training en goede balans kunnen ze dat heel goed! Heel veel arabieren doen de sliding stop van nature! dit verfijnen nog ronder laten komen en hop ze stoppen meters ver!

.... en dit is dus ook waarom Ilona denkt dat hij dit wel goed zou kunnen, hier was ze al achter (qua stoppen etc)
Hij is zo'n intelligent paard en hij doet enorm zijn best *D Ik ben ook heel benieuwd *D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 18:42

ArabianRanch schreef:
Wetsernfriek schreef:

.... en dit is dus ook waarom Ilona denkt dat hij dit wel goed zou kunnen, hier was ze al achter (qua stoppen etc)
Hij is zo'n intelligent paard en hij doet enorm zijn best *D Ik ben ook heel benieuwd *D

Dat geloof ik graag. Zijn mentaliteit is ook te lezen in het watertopic! lijkt me duidelijk een doorzetter. En die twee zijn een super maatjes! Het belooft echt wat!!

Hatsjie

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 20:24

Hello dames,
Gefeliciteerd met de behaalde resultaten.
Ik mis alleen een bericht hierover op de DAWRA site?
Of is de DAWRA naar het AV-forum verhuisd :-)

Greetz, Liesbeth