yildiz, nee heb echt niets geen luckyding. Ja ik heb sowieso altijd een gelukspoppetje aan mn zadel hangen.helpt ook niet altijd haha maar idd is een beetje bijgeloof. Hangt er ook 1tje in mn auto. Verder heb ik geen wedstrijd bijgeloof eigenlijk.
Zo, ik ben weer half bijgelezen... heb mooie foto's weer voorbij zien komen!
Laatste tijd best druk geweest en weinig tijd voor uitgebreid bokt lezen en posten, volgende week begint de studie ook weer, dus het zal er niet minder druk om worden
Veel succes Yildiz!
Krista
Geplaatst: 02-09-12 08:35
yildiz schreef:
Gelukkig meldde Corine zich om op de show zelf te helpen en dat is echt top! Ik wens Corine en Wouter morgen dan ook heul veul succes met ondergetekende stresskip!!!
Voor diegene die naar het westernfestival gaan te Den Haag....op marktplaats is een speciale aanbieding met 50% korting op de entreeprijzen!!! Aanbieding geldt slechts 1 dag.
M'n Lucky nagels hebben gewerkt! Tweede tijdens de ridden class, achter Angela. Tie heeft zich prima gehouden gedurende al de gekte tijdens zon show en ik ben mega trots op dr! Corine en Wouter hebben me echt fijn geholpen. En eindelijk lekker ventje Yurian (in boots jaja!! ) in het echt mogen aanschouwen!! Ondanks bibberende handjes oprecht genoten vandaag, fijn!
Zo, kaarten besteld voor het NK, super Nancy, bedankt voor de link. Wij komen woensdag aanmoedigen, manlief heeft vrij gekregen dus, hoppa, op naar Den Haag!
_Malu_
Geplaatst: 03-09-12 20:49
Goed gedaan Yildiz! En ook super van Angela natuurlijk!
vond ik vandaag toch het dawra magazine op de deurmat met Henk en moi op de voorpagina.. dat is schrikken 's ochtends vroeg
CounTree
Geplaatst: 03-09-12 21:09
Ja dat was tof Malu dat jullie erop stonden!! Ik vind dat echt zo gaaf dat er dawra leden/paarden op staan.
Geen dank voor de tip dames, graag gedaan. Zelf heb ik ook net kaarten besteld. Een passe-partout voor Cyann en een dagkaart voor mijn mams, die wil komen kijken.
Wie nog kaarten nodig heeft....actie duurt tot 00.00 uur vanavond. Dus wees snel.
Zondag gingen we June halen. Dus ik zeg tegen iemand daar: "gaat ze thuis weer lekker in de wei, mag ze de rest weer gaan pesten." Zegt de ander: Zet je hem gewoon tussen de rest? Jij durft. Gaat dat goed dan? Ik voelde het al aankomen....deze persoon dacht waarschijnlijk ook dat June een hengst was. Dus ik: "het is geen hengst hoor" De ander: "Oh haha dus het is een ruin. Jeetje ik denk toch al jaren dat het een hengst is" Ik: "euh ja, die opmerking hoor ik heel vaak, maar June is een merrie."
hihihi en dan die verdwaaste blik , alsof ze in de maling worden genomen Yep daar is June goed in
Ja lach er maar om...tis toch echt zo. Eerst dacht ik dat het aan gebrek van kennis lag bij dressuur mensen, ook als ze haar dan aan zagen voor quarter. ..."duh komt vast omdat er een western zadel op ligt, de slimbo's", dacht ik dan..... Maar ja als je er dan ook meermaals mee geconfronteerd wordt op drha wedstrijd en op westernstallen.... Werkelijk waar! Als er niemand zegt dat het een volbloed arabier is, zien ze haar aan voor quarter. Diverse mensen die bij WNL komen, zien haar als een quarter met luxe hoofd. En laatst ook weer diverse op de grote westernstal te Bergen op Zoom. Mensen die al jarenlang in de quarters zitten en hengsten hanteren. Vandaar mijn onderschrift. Als het zo nu en dan gebeurd...maar nee ik hoor het constant. Op drha wedstrijden staat er geen rasvermelding in het boekje, dus vandaar dat het weleens kan duren eer men erachter komt. De gekste gesprekken maak ik soms mee. Ik moet er echt rekening mee houden dat ze standaard als quarter en hengst wordt aangezien.
Ze heeft natuurlijk ook geen arabische naam....
Misschien wordt het tijd voor een zweetdeken met opschrift: Ik ben echt een volbl. arabier .
Nog wat dagkaarten erbij gekocht.....best leuk toch om als kadootje weg te geven?
Krista
Geplaatst: 03-09-12 22:59
hihi die June! Die knappe, gave Arabische merrie zomaar aanzien als Quarterhengst
Gaaf he Malu, jij & Henk op de voorpagina! Ik vond de foto tof, dus hop! op de voorkant, daar hadden jullie nog niet op gestaan. En ik probeer toch steeds DAWRAledenfoto's te gebruiken, wel zo gaaf.
Wow heb net de mail gezien met de starts voor de Dawra op het NK en er zijn gewoon klasse met 7 personen
raven
Geplaatst: 04-09-12 12:14
De patterns van de dawra voor het NK staan online en de aanvangsttijden ook. Ga nog maar ff heel goed trainen met die bolle. Maar sinds die in de paddock op rantsoen van water een hooi staat is die al aardig slank. Jullie kennen hem straks niet meer terug
CounTree
Geplaatst: 04-09-12 12:53
surft weg....en weer terug...
Kom eens op met die dawra lijst, zit op mijn werk!
zo uit me hoofd; Reining 1 deelnemer Linda versitale 1 deelnemer Krista Pleasure 7 Warren, Paulette, Eveline, Patricia, Angela, Krista , en ik Horsemanship 7 Paulette, Eveline, Patricia, Angela, Linda en ik Hunter 4 Paulette, Angela, Patricia en ik Trail 3 Angela, Paulette, Eveline Western riding 3 Angela, Paulette en Linda
Bimmetje
Geplaatst: 04-09-12 19:33
whaha die june! Een ware quarter hengst tssss Nada heeft ook geen arabische naam, maar die herkennen ze wel als arab. Ook de quarter mensen hihi Want ze heeft zo'n mooi hoofd!
Wat leuk al die DAWRA deelnemers en Malu op de voorpagina. Leuk hoor! Kan niet wachten om ook DAWRA lid te worden.
Naat haalt op het ongenblik het bloed onder mn nagels vandaan. Is echt niet leuk meer. Ze laat zich niet pakken op de wei en tijdens het rijden is het ook een ramp. Vandaag is voor het eerst omhoog gekomen. Heb haar vooruit GETRAPT!! Toen heeft ze iig dat niet meer geprobeerd. Kreng. Daarna ging het wel weer, maar ze is absoluut zichzelf niet op het moment.
CounTree
Geplaatst: 04-09-12 20:05
oh wat gaaf de western riding ook NK waardig!!! Krista ff switchen dan maar van versatile naar wr!!
Ik kom jullie zowiezo aanmoedigen, leuk hoor die gevulde rubrieken! Helaas werkt Leen tot 1800 uur waardoor ik me niet heb kunnen inschrijven vanwege geen trekkende auto en chauffeur. Maar met mijn kleine autootje scheur ik wel die kant op natuurlijk. haha.
@ jes, ik denk dat June der flinke nek en der geblokte body iedereen overtuigd dat ze quarter en hengst is, ondanks haar geweldige hoofd.
"goh, die heeft een mooi hoofd, zeg!" "Als ik dan zeg, "ja dat klopt, arabier hè". Krijg ik bijna altijd de volgende reactie: "oooooh ik zou toch zweren dat het een quarter was! Is ze gekruist dan met quarter? Arabieren zijn toch veel ranker? Dat is ie helemaal niet!" En vaak wordt het ook nog aangevuld met "en ook zooooo rustig!". Mijn onderschrift is ook waar gebeurd.
Nog een voorbeeld: ca. 2 maanden geleden, praatje pot met iemand op de western stal te Bergen op Zoom. Uit het niets zegt die persoon: "mijn quarter wordt vaak aangezien voor arabier omdat ie zo'n mooi hoofd heeft." Zeg ik: "oh nou bij mij is het omgekeerd, mijn Arabier wordt anders vaak aangezien voor een quarter omdat ie zo'n gespierd lichaam heeft". Waarop de ander me dus verdwaast aankijkt en niet helemaal begrijpt wat ik bedoel en zegt: "maar dit IS toch een Quarter???" wijzend naar June. Euh nou nee hoor, dit is een Arabier, een echte! En dan die blikken....of je ze in de maling neemt. En op extra afstand je paard vastzetten van deze merrie, is niet nodig hoor
Dit was june 2 jaar geleden, niet in wedstrijd conditie, 2 weken nadat ze Scarlet op de wereld had gezet.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 04-09-12 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt