[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:04

Leuk Annika! En fijn dat alles goed gaat met de beeb! En als jongensmama kan ik met gerust hart zeggen dat jongetjes super leuk zijn! <3
Ely ziet er heel tevreden uit!

Jeetje wat een nachtmerrie dat van Kuray! Sterkte aan de eigenaren!❤️

Lisa, ja afzweten dacht ik ook aan, maar is natuurlijk ook maar een tijdelijk iets. Trainen met necksweat wordt ook wel gedaan om juiste hoofd hals houding aan te leren, heb m voor de keuring toen ook zo getraind.
Ik vind m in z'n body niet te zwaar hoor, ziet er top uit! +:)+

Joyce.... Ik ga Pat vragen of ie jou aan de ketting gaat leggen! Echt iets voor jou om met een beperkte schouder iets anders te gaan overbelasten om toch maar je ding te kunnen doen! Te erg... >;) ;)
In ieder geval beterschap en doe t eens n keertje rustig aan, please? Y;( :(:)
Gaaf dat Mini zo goed gaat! Heb m al zo lang niet gezien, ben benieuwd naar m?! *-:) hint hint :P

Anoniem

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:17

Even snel tussendoor (vanavond kom ik met een uitgebreider bericht).

Het gaat niet om Kuray die is overleden, dat is de opa van Mish. Gaat om een zoon van Kuray.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:26

either way is het naar om een paard te verliezen, sterkte voor Ylona.

Yildiz: Zaraar z'n houding is aan het bit echt perfect mooi rond en soepel in z'n lijf waarbij hij z'n keel mooi intrekt en z'n kaak vrijhoudt, dubbel longe heeft daar perfect in meegeholpen. Moet gewoon gauw opknappen zodat ik hem eens echt kan gaan inrijden. Denk dat hij onder het zadel sowieso vele malen mooier uit zal komen dan in-hand maar misschien vergis ik me, m'n kerel heeft me vaker verbaasd ;)

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:28

Volgens mij is het een zoon van Kuray niet hem zelf niet dat dat minder erg is natuurlijk echt sneu voor de eigenaaren en het zal ook wel vreselijk schrikken zijn geweest voor de autmobilist.

Leuk Annica een jochie en gezond je dame ziet er goed uit rij je nog of ga je dat straks weer doen. En goed huisje maakt zeker veel goed en voor jouw is het denk ik nu helemaal lekker wat minder zorg met een kleintje op komst.

Sjaak heeft echt een speknek ik heb daar nooit iets aan gedaan hij is zoals ie is :D .

Mish ziet er echt heel lief uit leuk dametje.

Ontsteking das niet fijn beterschap Raven.

Ja Jhadorah een erg gezellig eigenwijs dametje op dit moment ziet ze er echt niet uit ik vraag me echt af waar dat mooie veulentje van vorig jaar is gebleven ;) . Qaseem is ook een heerlijk dier we boffen echt met die twee hij ziet er nog wel top uit word alleen maar groter maar verandert niks.

Vandaag noor en Sjaak gelongeerd ik mag sjaak wel rijden maar ik vond hem toch niet lekker lopen aan de longe dus ik denk dat ik hem maar stil zet en pas als hij goed genezen is weer oppak. Noor liep goed ze was eerst even gek aan het doen en daarna weer super braaf ik kan me echt niet meer voorstellen dat we in het begin echt helemaal niks met haar konden doen.

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:40

Ja gaat inderdaad niet om Kur, maar om zijn zoon. Maakt het voorval uiteraard niet minder tragisch.

Wat heeft Sjaak precies? Dat heb ik ff gemist.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:44

Gelske wacht nu maar af en straks in strakke zomervacht zien ze er weer heel anders uit hihi!

Goed aansterken en dan straks fijn met je zwarte parel aan de gang!
Over dressuur gesproken, ik heb inmiddels min of meer antwoord wat betreft hoofdstel ridden classic: het mag wel maar wordt toch afgeraden ivm dressuurjury, zou wellicht punt aftrek voor kunnen krijgen.
Nu dus beetje aan t rondkijken voor iets geschikts. Zag deze op stal die ik errug mooi vind. Ze wist alleen niet meer welk merk. Iemand een idee?

Afbeelding

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 17:57

Tjeemig de peemig dat bijlezen is alweer een heel karwei! :D

Lisa, ik vind hem wel zo wel mooi hoor, niks meer aan doen! :D

Gelske, grappig dat die kleine de spuit af wilde pakken, Zosja doet dat altijd met de echte wormenkuur.. :=
Sjaak krijgt gewoon lekker lang vakantie.
Fijn dat Noor het zo goed doet nu. :))
En mijn man komt echt niet in de buurt van Fu's achterwerk.. :')

Annika, wat leuk, een cowboy! *\o/* :D
Mooie foto's van Ely.

Kat, je zal er zeker sterker uitkomen hoor, en je bent echt wel stoer! :j

Eline, vreselijk, zoiets hoop je nooit mee te maken. ;(
Mishje ziet er al uit als een grote Mish!

Joyce, lastig van je overbelasting, hele vervelende blessure. :Y)

Tam, Noah doet dus ook spannende dingen! :oo
Misschien heeft hij wel al ergens last van en springt daarom niet helemaal oké?

Yildiz, Nikita heeft een soort 'we vinden elkaar leuk maar durven het niet te zeggen" verkering denk ik. :))
Het weer wordt alleen nog maar slechter... :') dat kan zo niet, we willen wel buitenrijfoto's blijven zien!
Hoe gaat het eigenlijk met je hand?
Misschien is dit wat?
http://hypostore.nl/premiera-monaco-ron ... sriem.html

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:22

vind zelf een mooie smalle neusriem mooier op een fijne arab kop. Vind die brede neusriemen zo enorm groot en lelijk...maar das kwestie van smaak ;)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:24

Het staat bij ieder paard weer anders vind ik, bij een arab kan het ook mooi staan. :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:25

Ja vind ik ook Lisa! De trend is volgens mij nu hoe breder hoe beter?
Maar deze was dus mooi subtiel smal maar wel lak en heel mooi frontriempje.
Waarschijnlijk heb ik m gevonden trouwens! *\o/*

Die reclamebanner hieronder :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:30

leuk Annika ik wist het natuurlijk al een baby boy <3 en Ely... wauw!

wat erg van Mish dr paps!

Oh yildiz ik houd niet van lak maar die vind ik nog best grappig!
Laatst bijgewerkt door Set_Elkol op 05-02-15 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 18:41

Oh en jaaaaaa! Setje is écht ook wel weer aangekomen! Hiephoi

Afbeelding

Afbeelding

en haar lieve 'oude' koppie <3 zoveel wijzer na de dracht

Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:48

Noah liep vandaag als een zonnetje :+: gelukkig nergens last van, hij loopt zelden zó lekker! heerlijk constant los in zn lijf in de galop, voelde zijn rug deinen in draf, en er kwam zelfs een stukje uitgestrekte stap uit ipv middenstap <3 raar beest is het
Miran, ik denk niet echt dat hij ergens last van had fysiek, alle andere hindernissen er voor en er na gingen zonder problemen namelijk.
Mish dr papa overleden, aawh :(:)
stomme sneeuw ^^)
Annika, een jongen, spannend!!
Kat fijn dat Set aangekomen is :j ik vind Set sowieso zo'n wijze blik hebben, en zo vriendelijk!

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 19:56

Tam, Noah heeft issues. :D

Kat, leuke foto's, fijn dat ze al weer dikker is, het lijkt bijna Fu's buik! :D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 21:53

Haha wie weet Yildiz maar ik heb met haar afgesproken dat ze gezond moet blijven en ook een beetje lief en of ze dan wel of niet knap word maakt niet uit ;) .
Jhadorah heeft als veulen een hele slechte start gehad haar moeder werd in de laatste voor haar geboorten maanden ziek. En ondanks onze Extra zorgen toen ze geboren werd kreeg ze helaas veulen ziekten. Ze was echt meer dood dan levend en eigenlijk hadden we haar al opgegeven maar gelukkig hebben we echt een topper van een VA die zij nee we gaan haar beter maken. Zelfs op zijn vrije dag kwam hij haar behandelen en ze werd door ons 24 uur per dag verzorgt en ik ben trots dat we haar nog op stal staan *\o/* .

Fijn tammy dat Noah weer fijn liep ze vinden vaak een stijlsprong heel moeilijk heb ik me wel eens laten vertellen.

Lekker weer wat spekkies erbij voor Set dat heb ik nou nooit zelf dat ik daar blij mee ben :D .

Ik heb een mooi hoofdstelletje bij eppeljack gekocht voor onze pony,s ik vind ze goed passen bij onze paarden want een passend hooftstel vinden valt niet mee ze zijn ook niet zo duur.

Sjaak heeft een maagzweer en we weten helaas niet waarom we zijn hem nu aan het behandelen en over een aantal weken gaan we terug om te kijken hoe het gaat.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:42

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:44

Dit is het hooftstel ze zijn er ook zonder het wit onder de neusriem De frontriem heb ik er apart bij gekocht.

Afbeelding

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 22:48

Mooi hoor

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:41

ik meld me ook :D

heb een 8 jarige merrie van qidam's fayfaan X ch michael Kariim,
eqyptische lijn, Sheik Obeyd :D

nu B+4, Trainingsniveau ligt hoger maar hebben moeite met de ruimte in de gangen dus daar wordt hard aan gewerkt,
springen gemiddeld 60cm maar hebben de 1,10 al gehad ( ze is 1,47m )
aankomende zomer gaan we beginnen met wat we het liefste doen: crossen!!
( het plan is dan ook om eventing te starten )

foto volgt

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:44

Gelukkig meer spekkies voor Set! Ze mag nog wat meer op d'r achterhand wat mij betreft. Maar weet je, na afspenen kun je pas goed in conditie brengen. Zogen is echt topsport, niet te onderschatten!

Ooooh, helemaal overheen gelezen en zo lief Miran om te informeren! Mijn hand gaat goed: vieze Gore dikke korsten waar blijkbaar iedereen pijnlijk tegenaan moet lopen >;) , maar herstelt zich wel goed! Ring was ff ding hoor! Nog bekeken of t met zon touwtje ging zoals Joyce had voorgesteld maar scheen toch lastiger te zijn met zon knop erop zoals die van mij.
Getwijfeld om eraf te knippen maar jee, is een ring door mij in India gekocht uit Aghanistan, zit zon verhaal voor mij achter. Dus dat was m ook niet. Dus nu wachten op genezing zeg maar. :D

Hihi allemaal leuke hoofdstellen! Zoveel staat leuk toch? Maar ja, ik ben een serieuze die hard tack Addict! Ben echt n ramp met western bridles/tack! Wil echt iets heeeeeel moois, subtiels en passends hebben dus wordt nog wat haha!
Ach is leuk, komt goed!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-15 23:49

Set heeft gewoon geen spieren vandaar die achterhand :D ze is sowieso zo smal van zichzelf. je weet hoe ze voor de dracht was? Hihi (zie onderstaande). En inderdaad dat komt na het afspenen wel. Ik zie nu nog geen urgentie tot afspenen.

Afbeelding

Afbeelding

welkom f4 nog wat! heb je misschien een leuke foto? :D

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 00:04

f4bjheu schreef:
ik meld me ook :D

heb een 8 jarige merrie van qidam's fayfaan X ch michael Kariim,
eqyptische lijn, Sheik Obeyd :D

nu B+4, Trainingsniveau ligt hoger maar hebben moeite met de ruimte in de gangen dus daar wordt hard aan gewerkt,
springen gemiddeld 60cm maar hebben de 1,10 al gehad ( ze is 1,47m )
aankomende zomer gaan we beginnen met wat we het liefste doen: crossen!!
( het plan is dan ook om eventing te starten )

foto volgt

Klinkt leuk! Nog een mede sportebier :)) Het is voor ons ook makkelijk om jouw naam te weten :p

Set is inderdaad altijd al een smalletje geweest :j En dan ook nog een beeb en dit praaachtige weer worden ze ook niet bepaald dikker van :+

Yildiz heeft het gevecht met de dikke vinger dus niet gewonnen -O- Ach, zolang je vinger niet blauw wordt... :+

Ik heb trouwens een nieuwe frontriem gekocht op JA! Nu zit mijn oude frontriem op mijn springhoofdstel, en heeft het dressuurhoofdstel na 8 jaar een upgrade gekregen :Y)

Afbeelding

:+: Puppyhoofd!! :+:

Niet heel duidelijk, maar het is een smalle wave met twee rijtjes kleine zilveren steentjes :)

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 07:15

Lisa, wat een gave foto's :D Wat zijn ze toch allebei een leuk ding ;) En hopelijk gaat het gauw beter met Sjaak! :(:)

Leuk met Nour Yildiz, is hij anders niet zo kunffelig? :)

Miranda, wat leuk!

Katja, ik vind de inkttekeningen ook heel leuk hoor! Fijn dat Setje wat aangekomen is :)

Grappig Gelske, bereid je maar al voor 8-)

Tammy, was wel even schrikken waarschijnlijk :o Gelukkig kwam hij gewoon op zijn 4 benen neer!

Annika, gave foto's zeg! Wat leuk trouwens een jongetje! :D

Sterkte raven met je schouder!

Leuke hoofdstellen komen er voorbij, ik krijg spontaan zin in een nieuw :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 09:09

Idd Set is altijd een smalletje geweest. Maar je weet nooit niet he na zon dracht? Niet alleen volwassener in blik maar veel merries zwaren dan ook meer uit. We will see! :D

Welkom R2D2! :+ Benieuwd naar foto's! :j

Nour is mega knuffel maar laatste tijd was dat minder. Waarschijnlijk druk met z'n vriendjes, merries en z'n hormoontjes in het algemeen. Dus t was weer ff fijn moment en hij kan ook zo overdrijven hihi.
Gisteren ook zo na de dressuurtraining komt ie ook zo overdreven schaperig bij me staan, we moest er echt om lachen! Hij doet zo stoer maar hij is nog mega gup. :+:

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:50

Yil ik had nu eens heel rustig gedaan niks raars en vrij weinig op stal, ben al aan de ketting gelegd mag niks van hem. Maar toch overbelast. Ach zo komen we wel makkelijk de winter door. En je hint is duidelijk hoor maar alles is bagger bij ons maar zal proberen eens wat foto's te maken van Mini. Ik vindt die hele smalle frontriem wel heel gaaf zeg. Maar mag van Patrick niks meer kopen. Van de week nog een myler comfort bij gekocht om te trainen. En nog opzoek naar een mooie pad.

Anika ik las idd op fb dat het een jongentje werd leuk.

Iedereen bedankt voor de beterschaps wensen.

Gister kon me dag niet meer stuk. S middags eerst die spuit halen en tot overmaat van ramp is mijn oma ook nog opgenomen in het ziekenhuis. Heeft een bloeding in haar nek gehad waardoor ze gevallen is, en die is uitgelopen naar een bloeding in haar kroonslagader en haar hoofdader. Ze ligt in coma en kan twee tot drie dagen duren voor ze overleden is. Als het dan tegen zit wordt ze op de verjaardag van mijn moeder, die ook al overleden is, begraven.