Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:41

ow ok, das handig! :D
Wist ik dus helemaal niet.
Maar het ging me om de DRHA wedstrijd eind oktober in wanroij. Heb je daar ook eenmalige startkaarten?

Super filmpje van cyann! Echt leuk.
Wat kan nirvana lekker heet worden he in de reining hihi, viel me direct op voor het spinnen.
Tijdens de andere disciplines is ze zo relax! :D

corine1981

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:55

Dat zou ik niet weten. Tis trouwens sowieso dan buiten mededinging hoor, maar dan wordt het een mooie oefening :)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:59

nou idd wat je zegt Jes, dat viel mij dus ook op....tjonge als er balken liggen is er helemaal niets aan de hand, maar zodra ze die pionen aan de kant ziet staan....is ze meteen WAKKER! Whaa grrrr ;-)

DRHA geeft startkaarten uit per wedstrijd zonder borg, hoef je dus niet terug te geven. Je moet wel lid zijn van de drha als je de drha rubrieken wil starten. DRHA rubrieken zijn: Green a. Grass en/of de Ladies Reining. Alles is op wedstrijd te regelen.

Alle andere rubrieken zijn NRHA erkend en dan moet je lid zijn van de NRHA, amateur status aanvragen voor jezelf en startlicensie aanvragen voor je paard. Dit alles moet in USA aangevraagd worden, maar kan ook ter plekke geregeld worden op wedstrijd. Na betaling stuur de organisatie alles door naar USA en gaat e.e.a. meteen mee met het doorgeven wedstrijduitslagen.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:34

Krijg het filmpje niet geopend, hij blijft laden...

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 14:38

filmpje blijkt voor telefoons en tv's niet te laden te zijn. Heb net gekeken of ik dat kan veranderen, maar volgens mij niet meer. Wellicht was ik dan de stoorzender omdat ik ermee bezig was??

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 15:16

Nee, had het vanmorgen ook al geprobeerd. Kan idd, vrienden hadden dit probleem ook, foutje van youtube denk ik. Toen kon ik de instructie voor de flashmob op mijn broertjes bruiloft niet kijken.... Zelfde melding, maar lukte ook niet dat te veranderen...

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 20:59

yildiz al terug uit zeist??? :P

Vertel hoe ging het?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 21:30

Vandaag heerlijk dagje thuis, haha! Nope ging die uiteindelijk niet rijden CT, maar lief dat je t vraagt! Was ff beetje wedstrijdmoe.. En wil dmv training op een hoger niveau komen. Had eigenlijk tot oktober geen shows meer gepland. Maar heb me toch laten verleiden om ridden class Western volgende week te gaan doen. Lijkt me weer een leuke, leerzame en vooral andere ervaring.

Dus... No results for Brabant, hahahaha! :D

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 09:42

Zo ik meld me ook weer. Kerihm was braaf alleen zijn we weer een beetje terug in ons oude doen dat we beide te veel zien en te veel spanning opbouwen. Hier gaan we heel hard mee aan het werk.

We hadden in de pleasure 2x een 3de plaats en in de horsemanship waren we niet geplaatst moest een contra galop doen maar dat lukte niet helaas pindakaas. Maar moeten wel heel hard gaan trainen voor het NK.

@bimmetje bij western spul kan je hele mooie concho's kopen om je eigen hoofdstel te pimpen, voor een hele set voor een hoofdstel betaal je 35 euro dus dat valt alles mee, en je kan van die zilveren oortjes los komen als vanaf 13,50 per stuk. Mischien is dat een idee voor je. Heb ik nu voor die van mij ook gedaan.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 11:00

Jullie zijn in ieder geval weer n beetje in t wedstrijdritme, das t belangrijkste!

13,50 voor n zilveren oortje? Dat kan nooit echt zilver zijn...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 12:07

jammer joyce van karihm, maar komt ook vast wel weer goed. Lekker door blijven trainen en op wedstrijd blijven gaan. ;)

Wat een gedoe allemaal zeg om een keertje te kunnen starten. Doe ik dus lekker niet.
Volgend jaar maar lekker met als doel om naar de NK te kunnen. :P

Joyce, bedankt voor de tip, maar ik wil er gewoon echt een hoofdstel bij haha
Maar zo kan ik iig mn oude hoofdstel pimpen als ik wil. ;)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 13:11

Zo het gaat hier goed zo te zien! En iedereen nieuw stuff gekocht, jaja het geld moeten rollen met de crisis hey ;-)! Wij zijn dit weekend naar ons toekomstige huis terug gaan kijken het begint te korten! Even alles rondgestapt en gedaan, wat is dat toch enorm groot als je een tuin van 7 are gewend bent naar iets van 1.5ha!
Deze week gaan we kijken met de loodgieter en electricien en dan woensdag komt die om te kijken naar de stallen , donderdag komen die van de omheiningen offerte maken! en zo kruipt er momenteel veel tijd en geld daarin, en shameless staat ook nog steeds op training bij johanna dus we weten waarvoor we werken!

mvg Glenn

en June die gaat reinen tegen de sterren op zo te horen en Tie gaat ook zo goed in de reining zo te horen!
AT bimmetje mooi stuff, en ja een hoofdstel pimpen kan tof zijn, maar de kwaliteit is soms minder, je legt wel 250 -500 euro soms voor een goed showhoofdstel, maar die prijskwaliteit gaat jaren mee en bij verkoop heb je er ook nog geld van omdat het een duurder merk is!
Leuk dat Kherim zo goed gaat na de mindere periode!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 16:47

Over mooie stuff gesproken... Zojuist voor de eerste keer getraind met m'n mooie showbit.... Nou... Dat gaat m dus niet worden zondag!!! -O- Tie was een en al verzet, ze kon niet normaal aanspringen en zelfs steigeren! Dus snel bit uit en snaffletje in... Wereld van verschil! Maar voor vandaag bijna alle zachtheid weg...
Ga morgen maar proberen met m'n gewone goeiekope shank, daar loopt ze in ieder geval goed op...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:20

ja dat zijn van die dingen die je echt moet testen van te voren. :(:)
Jammer dat ze het showbit dus niet accepteerd. Echt balen!
Wat is het voor iets?

Morgen weer lekker als vanouds trainen en op zoek dus naar een geschikt bitje.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 18:39

N prachtig bit... Als je naar kirsten dr pagina gaat en dan pics Dawra aanklikt zie je m. Toen accepteerde m trouwens goed, maar toen hing ie te laag... Mmmm... Nog maar eens uitproberen dan...maar niet meer voor zondag... Zou t echt zonde vinden m weg te moeten doen, echt zon arabian pleasure bit...(en anders bewaar ik m voor Nour)

Over Nour gesproken: morgen gaat n Stalgenootje van mij (paardenfotograaf) een shoot met m doen! Helemaal zin an! Hij ziet er nu zo goed uit!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 18:41

spannend!! Ben nu al benieuwd! :D

En ja ik zou het ook nog een keer proberen hoor. Maar wie is kirsten? :o
Nu kan ik nog nie zien. :+
Hoop voor je dat ze het toch gaat accepteren, zou idd erg zonde zijn en anders maar voor nour ja :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 19:44

yildiz schreef:
Showbitje Billy Royal:
[ Afbeelding ]

Hij stond hier nog ergens!! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:49

een soort van billy allen bitje dus. Het kan zijn dat je paard daar absoluut niet tegen kan.
Bij wen hebben we er ook een paar die niet te rijden zijn op zo'n bit en dan weer wel eentje met tongboog (correctional) bijvoorbeeld of gewoon op de shank snaffle. ;)

Mooi bit hoor! Dus blijf hopen dat je het voor tie kan gaan gebruiken.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 20:26

Op snaffle shanks loopt ze echt helemaal niet lekker! Maar de shanks die ik eigenlijk altijd gebruik is niks mis. Ja het blijft zoeken, maar idd... Het zou jammer zijn als ze op dat mooie bitje niet zou lopen... |(

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:15

yildiz schreef:
Dus... No results for Brabant, hahahaha! :D

:o? whaha echt weer iets voor mij....nu je het zo aanhaalde dacht ik...oh ja dat heb je gezegd... |o

Balen van het bit Yildiz. Voor June had ik net zo'n soort bit, 1 vd eerste keren ook veel verzet, daarna ging het wel aardig. Maar JP kwam dus precies hetzelfde tegen en probeerde een ander bitje met poortje...veel minder verzet.

Ik heb nu bij Rene een gelijksoortig bit gekocht als JP gebruikt. Mocht ze er verkeerd op reageren dan mag ik hem terug brengen, speciaal gevraagd en was geen probleem.

trouwens wat is dit voor een mafkees smiley...haha ik zie hem opeens *\%/*
:=

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:17

Mijn paardje is waarschijnlijk een arabier (of misschien quarab mix) telt dat ook? O:)

Ben haar nu langzaam aan het beleren.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:28

hahaha idd een hyper smiley hihi
en ja met een correctional lopen er meer beter op als op een billy allen. ligt toch weer net anders in de mond met weer een hele andere inwerking.

Pssst, laat ik nu net een prachtig showhoofdstel hebben gekocht! *\%/*

Chimello, welkom hier.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 22:57

Dankjewel (:

Mijn sidepull is te groot voor Mello en nu ben ik voor iets nieuws aan het kijken. Omdat ze niemand aan haar mond laat gaat er geen bit in passen dus bitloos enige optie. Iemand foto's van bitloze hoofdstellen voor hun paardjes waar ik inspiratie uit kan halen?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 23:02

ik kan je helaas niet helpen aan bitloze pics. Ik rij niet bitloos. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-12 07:09

Welkom Chimello!
Hier ook geen bitloze ruiter....
Je zou n bosal kunnen gebruiken, maar daarmee rijden is een kunst op zich en op wedstrijden op n bepaald niveau alleen toegestaan voor junior paarden. Maar misschien wil je wel helemaal geen shows rijden en dan is er dus geen enkel probleem. ;)

Ow Jes! Benieuwd!! Pics?!!!