[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:15

dankje :D het is erg leuk om te doen, ben nu met een donkerblauwe met strass bezig maat cob

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 17:06

jeutje past Munir nog in z'n klein maatje?! Tara moet met haar nog net geen 10 maanden al bijna in een cob...Waar staat Munir eigenlijk? Heb je al nieuwe foto's van je mannetje gemaakt? Hoe oud is hij intussen??

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:19

Ja leuk Joyce en Joyce, die halsters! :))

Munir is een naarling geworden? :P
Gelukkig is dat tijdelijk!

Joyce, ga je weer aan het werk met Asal? :))

Eline, leuk dat je gaat lessen.
Meestal als je les hebt vergeet je de enge dingen. :j

Ilona, dat is dan vast een leuk foutje! :D
En een nieuwe opleiding is wel weer leuk, frisse start.

Mooi verhaal Wieke, mooi paardje!

Gelske, hopelijk was het één dagje wat minder met Sjaak en gaat het daarna weer beter.

Wij hebben vandaag gewandeld, Fu had er zin in. :):)

Tieneke, echt supermooi wat je moeder maakt!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 18:23

Lisa: Jup, daar past hij nog in. Ponymaat is zelfs nog te groot. Hij is bijna 9maanden nu. Heb wel wat recente foto's, maar hij is nu erg harig ;)
Miranda: Gelukkig wel!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:32

@miran de bedoeling is wanneer het weer het toelaat denk zelf begin of eind maart. Eerst weer lekker thuis en dan x oefenparcoursje mee pakken of bij mn zwager een keer op stal rijden

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:33

jeetje wat een fijn hoofdje moet hij hebben dan zeg! Hoe hoog is de rest van Munir??

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:33

Pfoei, geen idee! Hij is momenteel flink in de groei ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:37

super leuk die kleintjes zien opgroeien. Vond het met Arie ook zo gaaf en nu met Tara. Die ontwikkeling is zo tof, zeker omdat ze het allemaal anders doen

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 19:55

Vind ik ook! Door de jaren heen verscheidene zien opgroeien, maar eigen is toch 'anders' :D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:13

Ja kleintjes zien opgroeien is het leukste wat er is. Jhadorah heeft ook een schetland halster voor Qaseem word ie al iets te krap maar pony is nog net te groot altijd lastig ;) .

Wat een leuke wandeling het is toch best te doen zo he met het weer ik had echt veel erger gedacht van de week.

Leuk he dat Misch dichtbij komt is veel leuker als je ze in de buurt hebt.

Mooi wat je moeder maakt Tieneke ik ben altijd wel een beetje jaloers op zoon gave.

Vandaag toch weer een verbetering bij Sjaak vanmorgen nog een beetje uit zijn hum maar zo s,midags lekker in het zonnetje deed hem goed. Nog even met hem en zijn grote vriendin naar de vernegingsbak geweest en dat vond hij ook heerlijk stond daarna heerlijk met zijn koppie uit zijn stalletje een beetje te suffen ja ik denk toch dat we de goede kant uit gaan.

OOk nog Dibah en Sil in de bak gereden ze waren super braaf en de pupy,s op het erf laten spelen :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:31

Gelske wat zijn ze toch knap! Hoeveel paarden hebben jullie nou eigenlijk? Heb altijd het idee dat je er veel meer hebt :)

Kennelijk hebben mijn babies grote koppen...Arie droeg met net een jaar al maat cob...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:44

Yazahra is groot en al bijna een jaar oud, maar idd ook nog maatje shet qua halster.
Ja wollige naarlingen, praat me er niet van! Hier nog zo ene monster, hihi! Al blijft ze wel ontzettend mooi hoofd houden gelukkig. Ach hoe lelijker als naarling hoe beter ze gaan worden toch? ;)

Heerlijke foto's Joyce! Wat nog n boel sneeuw bij jullie! Hier is alles weg!

Miran, Fu lijkt wel een hengst hihi! Das gewoon paardenSPORT ff wandelen met m, met z'n blije toet! :D

Fijn dat t wat beter gaat met Sjaak! Heerlijke kudde heb je toch Gelske!

Hoest met jouw kudde Lisa? Gaat Zaar goed onder de man/vrouw? Ben benieuwd!

Hier ook weer genoten! Fijne bijna 25 km "trainingsrit" gemaakt met Tie. Ff met aanhalingstekens, want alhoewel m'n endurancemaat en ik echt wel serieus aan t toewerken naar n wedstrijd lachen we onszelf krom om die term. We genieten namelijk enorm hard van onze extra lange ritjes, hihi! :D

Voor de niet FBers:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 20:53

We hebben zes paarden Lisa en dat zijn er meer dan genoeg ;)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:02

hemels die buitenrit foto's...kan er weinig aan doen maar ik voel een streepje jaloezie opkomen....

Zaar is nog niet onder het zadel. Na een aquatrainer, ijsbaan, aquatrainer rijbaan te hebben gehad voor 2 weken heb ik er maar heel weinig motivatie voor gehad.
Pony was echt heel erg slecht, zo goed als elke spier in haar rug en schouders zit muur vast en haar wervelkolom gaat daardoor ook vervelen. Haar bekken zit enorm vast en al die ellende zorgt voor een miscommunicatie tussen de hypofyse en eierstokken waardoor ze even niet in cyclus komt.
Tara gaat geweldig, absoluut niet wollig, mooi strak vachtje en mega spieren. En kennelijk een grote harsens....maar dat past wel weer bij de rest van haar enorme lijf :)
Is overigens echt een te gekke knol. Zo mak en onverschrokken heb ik nog nooit een jaarling meegemaakt. Mevrouw gooit emmers om die tussen haar benen komen. Tilt gewoon de pootjes wat hoger op en wandelt verder. Gieter haakt om d'r achterbeen, sleept hem gewoon om haar pootje mee zonder te verblikken of verblozen.
Jeroen heeft haar een schuilhok getimmerd in de paddock en ze staat op het gemak toe te kijken naast z'n ladder om te kijken wat hij in elkaar staat te boren en timmeren <3 heerlijke meid.
Pris gaat te gek, vadsig aan het worden ;) Haar cyclus loopt heel mooi dus die kan volgende keer naar de hengst toe.

Hoop dat het deze week een klein beetje wil opdrogen en lekker weer worden, dan ga ik weer foto's maken.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:38

Ja is ook best K weer geweest voor rijden etc. Hier is t tot dusver gelukkig wel redelijk meegevallen. Alleen is alles gruwelijk nat nat nat!

Niet jaloers zijn hoor Lisa, zinloze emotie! Beter pony laden en deze kant op komen, zo ver is t niet! En als dat niet kan, neem n zadel mee, heb twee horsies he om te rijden! ;)
Maar idd, ben bevoorrecht om twee drie keer in de week in zo een mooi gebied te mogen rijden. O:)

Heerlijk Tarakind! Das wel genieten zo fijn bomproof!
Fingers crossed voor Pris!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 21:45

Pony is even niet in rij staat zeg maar dus moet nog even geduld hebben met mijn koningin. Heb altijd in de buurt van de duinen gestaan dus mis het buitenrijden met tijd en wijlen echt gigantisch. Andere dagen weer totaal niet gezien ik helemaal geen rijder meer ben, vind het rommelen en aankloten veel leuker eigenlijk...

Tara is echt een bizarre dame om mee te maken. Super stabiel maar als het etenstijd is...dan is het oppassen geblazen met de achterpootjes. Op zich zijn de pootjes nog niet eens het grootste probleem, het is die mega reet die 1 blok spier is waar ze kracht vandaan trekt...

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 10:20

Wat kan je ventje leuk spelen met z'n ton, Brenda!

Mooi zo je paardjes in de sneeuw, Miranda!

Oei dat ziet er pijnlijk uit, trustHim!

Jij hebt het maar druk met al die paarden rijden, Tam, fijn dat Noah zo goed ging!

Top dat het springen goed ging, Eline, even weer vertrouwen tanken!

Knappe Shief, die ook al zo goed haar best doet!

Welkom Wieke!

Blijft toch nog even tobben met Sjaak, beterschap met hem, Gelske!

Ben wel benieuwd naar jullie nieuwe pony-verhaal, Olina!

Je paarden staan er heerlijk bij, Joyce!

Mooi nieuw halster voor Munir, Joyce, ben benieuwd naar actuele foto's!

Doortje had tot ze wegging (toen was ze 11.5 maanden) een shet-halster aan en dat paste nog prima en die was toch ook niet de kleinste/sjiekste :D
Euforio is alweer 10 maanden oud, gaat hard! Ik weet niet precies welke maat halster hij nu draagt, ze hebben hem in de opfok iedere keer een felroze halster aan, want dat staat zo leuk :(:)

Ziet eruit als een lekker ritje, Yildiz!

Vervelend dat Pony niet lekker gaat, Lisa, sterkte daarmee!

Gisteren de overdracht van Dos gehad, wel even moeilijk, maar wat een goede beslissing is dat geweest! Zal wel even wennen zijn om nu alleen Ely nog maar te hebben om dagelijks te doen...

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 14:07

Annika, wel even slikken denk ik maar het geeft wel wat meer speling straks!

Lisa, wel fijn dat Tara zo kalm is, met etenstijd gewoon niet bij de achterkant in de buurt komen. :D

Yil, dat ziet er wel fanatiek uit!
Maar gelukkig kun je er ook lekker van genieten. :))
Lopen naast Fu is wel goed voor mijn conditie. :D

Joyce, ja, als het wat beter wordt kun je weer wat constanter aan de gang, is ook mijn plan.
Ik ga wel kijken of ik deze week weer kan beginnen, de bak waar ik heen ga is goed en het weer is ook al wat beter.

Gelske, gelukkig gaat het toch weer wat beter, de paarden hebben denk ik ook wel genoeg van dat weer. :j

Wisten jullie al dat Fu binnenkort meedoet aan een fotoshoot bij het Zuidlaardermeer?
Ik hoop dat het goed weer is en er komen vast mooie foto's uit! :j

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 17:18

Nooit bij Tara's end in de buurt komen ;) Ze is even te vlug met een ferme linkse of rechtse...of ze gaat je twerken...is ook haar ding met d'r kontje tegen je aan wrijven :\....joy

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:35

Munir heeft dan echt nog een klein smoeltje Joyce!
Wieke heb ik helemaal overgeslagen, sorry! Welkom :)

Eline, hoe was je les met Desiree dr verzorgpaardje? :):) Beetje kunnen bekomen van de angst?

Joyce, Lana lijkt me een heerlijk beestje om naar te kijken. Zo'n happy-de-peppy-pony! En fijn dat Asal geniet van dr rustperiode. Met dit slechte weer is het ook maar een beetje behelpen ^)

Blije wandel-Fu met Miran op sleeptouw :))

Gelske, wat een blije toetjes op die foto's! :D prachtig!

Yildiz ik had een paar foto's gezien op FB, wat een heerlijke omgeving om te 'trainen' zeg! :D

Fu wordt fotomodel, gaaf! poseerfoto's of ook los/onder de man?

Zo, mijn weekend was me wel weer wat _O- Zaterdag met GVR1 een rodeo gehad, gut wat kan dat beest toch een partij bokken! Wegens omstandigheden moest ik tegelijk in de bak rijden als een stalgenoot met haar bok-schimmel (die reed ik van de zomer voor degene die toen het topic volgde) die alleen maar mag stappen. De ongeschreven regel is dat U2 en haar schimmel Funny NIET tegelijk in de bak moeten, want die twee naaien elkaar gigantisch op.

Nou ging het best goed, tot iemand ook daadwerkelijk zei dat het zo goed ging samen in de bak... en toen rende er een kind langs de bak, schoot Funny bokkend weg, en dacht U2 dat hij een helicopter was -O-
Sprong verticaal omhoog met 4 benen _O- En dan is ie lenig voor zo'n groot paard, vouwde zich helemaal dubbel :') Gelukkig wel blijven zitten, maar hij had niet nog meer van die sprongen moeten maken _O-

GVR2 was trouwens super te rijden, die sprong afgelopen zaterdag voor het eerst aan in galop zonder uit elkaar te vallen en mij uit het zadel te trekken. Als ik kijk wat een verbetering daar al in zit na 3 weekjes rijden, wow!

Noah doet het trouwens ook hel goed, maar dat is allemaal minder spectaculair :') Die is braaf, gaat in een rustig stijgende lijn vooruit :) Zaterdagavond voor het eerst sinds jaren een indoor springwedstrijd, ik ben heel benieuwd wat hij gaat doen :j Wel zin in!! :):)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:40

Annika zal best lastig zijn afscheid nemen. Ook al gaat ze naar goed thuis. :(:) Denk dat dat nooit zal wennen?

Doe je trouwens goed zon bijleespost. Dat lukt mij nou nooit. ;(

Fu weer model?! *\o/* Vertel eens wat meer, benieuwd! :))

Euf een ROZE halster?! :oo Ach een echte vent draagt roze zullen we maar zeggen hihi!
Wel fijn hoor een zwarte, daar kan toch eigenlijk elk kleurtje wel bij!

Vandaag beetje heavy dagje. Gloeiend druk op t werk en merk dat de stress en zorgen van de laatste tijd eruit beginnen te komen. Komt bij mij altijd achteraf zeg maar.
Nog ff leuk met Nour gewerkt: longeren en daarna nog wat vrij springen. Vind ie leuk. Baasje ok trouwens! :D

Afbeelding

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:47

Stoere Nour!! Die is wel lekker veelzijdig he :))

Guttegut, de kat is krols :') Die wandelt en rolt brommend/spinnend/mauwend door het huis heen en alles en iedereen is lief en moet kopjes krijgen of haar aaien :+

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 19:55

Haha, thx maar eigenlijk alle bieren toch? :D
Springen heb ik aan de wilgen gehangen maar als ze t leuk vinden, en Nour vindt alles leuk, dan is vrij springen mooie oefening om billetjes te kweken.

Had jouw post helemaal gemist Tam!
Hebben we beeld van je GVR avonturen? :P
Vind t, nogmaals, echt heel stoer van je die reuzen te rijden. Heb laatst op zon springpaard ff gereden maar voel me er niet safe op. Echt vreemd. En ja als die bokken, pfff das wel heftig hoor!
Dus petje af! _/-\o_

Ohoh krolse kat! Heb net m'n kater (zonder ballen, weet hij veel :') ) naar buiten gelaten... :=

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:05

Vind ik ook! En mensen maar denken dat ze alleen in de showring kunnen, nou en dan nog hoogstens een basic dressuur of western proef. Wij allemaal weten gelukkig beter!
En die slagschepen van KWPNers, ja die zitten echt niet lekker als ze bokken _O- Noah bokt weinig, maar als die bokt dan is het alleen een hups voor mijn gevoel... Toetje stijgt gewoon op! Maar die zit in galop wel zaaaaaaaalig. Vergeleken met die voelt Noah zijn galop echt als een fiets met vierkante wielen :+

Helaas, niemand heeft gefilmd! Wel ooggetuigen, eigenaar van GVR2 kwam nog even de kantine uit met de opmerking "Die van mij is liever he??" :') Dressuurfilmpje met GVR2 komt als we nog wat meer verbeterd zijn, maar zoals je in t springfilmpje een paar pagina's terug kan zien zet die in galop errug graag zijn hals er op :+

Kat is een binnenbeest, komt niet buiten behalve aan een tuigje :)) Dus gelukkig geen babypoezels. Moet er niet aan denken ook met dat karakter, het is een heuse Bitch met hoofdletter B _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-15 20:21

Sorry als ik iets oversla

Mooie spelende Mas <3

Wat een lieve filmpjes van Zos, en leuk weer een shoot met Fu binnenkort!

Prachtige Sharifa :+:

Welkom Wieke, knappe schimmel heb je

Wat vervelend dat Sjaak wat minder gaat, balen. Hoop dat hij toch gauw gaat verbeteren. Super dat het gister wel wat beter was! Mooie foto's.

De mooie dames van Joyce, lekker genieten voor ze zo!

Leuk halstertje Joyce voor Munir, Ilya past met zijn winterwollies al minder goed in zijn shetmaat maar die zit verder nog wel heel goed. Mag ook wel met 5 maand :P Maar de ponymaat in paars hangt al klaar.

Lekker ritje Yildiz en tof die Nour zo! Wel vervelend dat je stress een beetje omhoog komt

Annika ik snap dat het moeilijk is van Dossie, komt helemaal goed!

Spannende dingen maak je mee Tam met de reuzen, haha

Hier gaat het wel redelijk, ik ben dit weekend verhuisd naar een studentenkamer met eigen keuken. Het afscheid was raar, ik had de laatste spullen in de auto geladen en we zeiden doei dit was het dan.
Ik trok de deur dicht en toen was er echt een periode in mijn leven afgesloten.

Ik zit nu op de grond tegen de verwarming tussen de verhuisdozen, alles moet nog uitgepakt dus het is behelpen maar krijgt vast wel vorm de komende week/twee week.
Qua gevoelens gaat het best oke, ik voel me meer leeg en uitgeput. Niet echt verdrietig. Soms een beetje boos dat het zo gelopen is. Het zal vooral erg wennen worden.

De paardjes, die gaan best goed.
Setje heeft het zwaar en is te dun maar met veel bijvoeren merk ik dat het alweer wat beter gaat. Nog even en dan komt er weer voorjaarsgras.
Blue is weer in een kleuterfase, veel klooien met Ilya en beetje dol af en toe.
Ilya gaat ook goed, ligt graag in de poep en de moddder en kijkt dan heel tevreden.