Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CZpaint_av

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:41

Nee, heb nog geen naam doorgekregen.....

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 21:02

CZpaint_av schreef:
............
WRAN juryleden mogen weer gewoon AVS ridden classes jureren (gelukkig) en anders zou Barry het inderdaad erg druk gaan krijgen......

hey carmen, dat is goed nieuws. :)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-12 22:45

Heb net June ingeschreven voor het WRAN NK L2 senior reining op zaterdag. Meer niet helaas.
Leen kan in die periode moeilijk vrij krijgen en zijn wekker gaat snachts om 04.00 uur. Dus hierdoor duurde ik ook niet in te schrijven op andere door de weekse reining rubrieken die aan het eind van de dag staan. Met vorig jaar nog vers in geheugen...hoe laat is dat? Loopt het weer uit tot midden in de nacht of niet? Die gok durf ik niet te nemen.
Ik twijfel nog over de freestyle reining op zondag, dat is zoooo leuk om te doen, maar ook zooooooo leuk om naar te kijken vanaf de tribune........

Cyann had vanavond weer les...wordt ze weer gevraagd om mee te doen aan een demo...tja zo'n braaf stel! haha. Dus waarschijnlijk gaan we 2 sept. richting Barendregt.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:13

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:25

zo ik kan ook niet meer terug heb het nk betaald. Vindt het mega spannend aangezien er veel meer mee doen dan ik had gedacht hahah, en Kerihm heeft een klier maand volgens mij hij is niet te rijden. mega eigenwijs enz en doet niet wat ik vraag.

Morgen wedstrijd in vrouwenpolder hopen dat die zijn klier knop ff uit kan zetten

Cherry35

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 13:57

Hallo allemaal,

Graag wil ik mij ook voorstellen.
Ik ben namelijk verzot op western rijden en op Arabische Volbloeden,
En ben in het bezit van een Arabische volbloed Hengst veulen van Bas Safari.
En zou graag met hem in de toekomst western willen gaan rijden.
heb mezelf al ingeschreven bij de Dawra en kan echt niet wachten!
Hebben jullie nog leuke tips voor mij om het veulentje al een beetje aan het western te laten wennen?

groetjes

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 14:27

Welkom Cherry!!! Goed bezig jij! :D
Ga straks, als mijn gup uit de polder komt, al paar keer per week aan de gang met in hand trail. Spelenderwijs en stap voor stap. Keertje de trailer op dat soort dingen en steeds maar heel kort.

Glenn ga de pics zo bekijken! Ben heel benieuwd...

Joyce, had t al gezegd, geloof in jezelf en Kherim, jullie kunnen het!!! :j

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 19:40

Leuke pics Glenn! Hij is idd echt HuGe! Hoe groot meet hij nu?
Hij oogt op de pics, zoals je al zei, wat onzeker, maar hoe meer shows hoe pakt hoe meer ervaring!

Kwam vanmiddag langs mijn trainster dus ff aangewipt, ze was net terug uit Canada. Ga in november/december een keer IHT clinic met Nour doen, een ochtend max. Ik ben benieuwd hoe hij dat gaat vinden. Veel indrukken voor zon jong dier.
Maar tis n wijs slim menneke, gruwelijk nieuwsgierig dus ik denk dat ie t wel leuk gaat vinden!
Gisteren ook weer leuk te zien dat hij in de wei ook zo zelfbewust is, altijd voorop willen lopen, richting bepalen en zo onderzoekend. Uhm... Klink ik verliefd?! <3

Vandaag had ik voor m'n werk een afspraak in Vorstenbosch, uhm... Ja duhuh... Ik kon me echt biet bedwingen om mijn favoriete winkel aan te doen.... :o
De buit: nieuwe singel, showspurs (moest ik steeds vastzetten en raakten dan weer los, kreeg er zelfs commentaar van de jury op) en.... Een prachtige, taupekleurige Rodeo King 7x hoed!!! *\o/*
Soms moet je jezelf kietelen...! :D

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 19:55

haha klinkt heerlijk yildiz! :D
Ik ben toevallig afgelopen maandag daar geweest.
Nieuwe laarzen en pad *\o/*

Glenn, wat een super leuke foto's!
Hij ziet er hartstikke goed uit. Idd nog wat onzeker op sommige foto's, maar joh! Dat komt vanzelf. ;)

Welkom Cherry!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 20:28

Ja die pad heb ik voorbij zien komen, maar je laarzen? Pics?

Morgen weer les...Irene gaat knutselen aan de spin, ben benieuwd...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 20:51

nou ik ben ook benieuwd hihi ;)
Gaat ook vast wel goed komen hoor die spin. Maar niet alles kan in 1 keer goed gaan he? ;)

Hier een foto van mn nieuwe laarzen. Ben er helemaal happy mee! :D
Zitten super mn nieuwe ariatjes!
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-12 21:14

Wauw! Die zijn vet cool! Heb hele slechte voeten en de Ariat zitten echt t fijnst! Had ook een paar, uit USA geïmporteerd, maar helaas net maatje te groot ;( , dus uiteindelijk verkocht. Heb nu Sendra, prachtig en zitten ook fijn, maar mn volgende paar wordt toch echt weer Ariat!

Tja, ik weet niet hoor Jes... Het ligt niet aan Tie, ze doet echt haar best, het ligt niet aan Ireen, want ze heeft al van alles geprobeerd, ze is zelfs een keer letterlijk omgevallen, niet om te vervelen maar omdat het haar fysiek gewoon niet lukte. Maar goed, we blijven het nog wel even proberen en zolang we er allebei lol aan hebben (en dat hebben we, ondanks tegenslag!) gaan we door. Op t moment dat ik echt t idee heb dat we tegen grenzen aan lopen te boksen, kap ik er accuut mee! Maar daar is t nu nog te vroeg voor...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-12 22:43

zo is het maar net yildiz en ik hoor en zie ook echt dat je aan je paardje denkt en ook echt kijkt naar haar kunnen. ;) je komt er tzt vanzelf achter wat wel en niet gaat. Komt goed meis, je bent al zo lekker bezig! Ik vind jullie een super combi. _/-\o_

ja die ariatjes zitten echt lekker. Had hiervoor justins. Vond ik ook super fijn. Arthur had deze helaas niet, dus smeerde hij me ariatjes aan. Deze zat het lekkerst en kwam ik ook nog in met me moeilijke voeten. (brede voet met hoge wreef). Dus ik helemaal happy! Nu gebruik ik deze alleen om mee te rijden en de justins voor de rest van de werkzaamheden. :D

nu zoek ik nog steeds een nieuw hoofdstel. Dat is mn volgend doel!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-12 07:51

Show of trainingshoofdstel? Wat betreft mooie tack, vraag eens aan spicegirl hier op Bokt of ze nog wat voor de verkoop heeft liggen. Heb bijna al m'n bridles via haar.

Zo op weg naar stal, ben benieuwd...

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 09:05

Ja maar ik zit echt met de maat. Nada heeft zo'n klein hoofd, dat zelfs het mooie hoofdstel van joyce gewoon te groot is voor haar. grrr

Maar zal rond blijven kijken. ;)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 16:45

hoe is je les gegaan vanmorgen yildiz?

En hoe is de wedstrijd in vrouwenpolder verlopen voor joyce en cyann?

Ben heel benieuwd. :D

ik heb vandaag heerlijk gereden. Nada deed erg haar best en gaat nog steeds vooruit. Spinnen gaat al met steeds meer tempo nu en ze draait steeds makkelijker. Alleen de inzet is soms nog wat twijfelachtig. Werken we aan! ;)
Hoofd hals houden word ook steeds beter in de verzameling. Dus ja wij boeken nog steeds vooruitgang. :D
Ben zo ontzettend trots op me meisje. <3

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:38

Nancy, hoe gaat het eigenlijk met june? Is ze alweer thuis?

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 19:55

hey hoi, Tof te horen al die goede vooruitgangen
En Glenn...Nice pics!

June staat nog in Bergen op Zoom. Dat gaat toppie daar. Dus mag nog ff blijven ;-).

Net terug van vrouwenpolder, waar cyann voor het eerst L3 nivo heeft gereden. De wedstrijd was double judged.
Showmanship at halter: 2x als 4e geplaatst van de 4 starts,
In Hand Trail: 2x 1e vd 2
Trail: 2x 1e vd 3 (wat doet ze dat toch super!)
Reining: 1x 3e en 1x 4e vd 4

Dat had ik toch ff niet verwacht hoor.....vindt het zo knap! Dat kostte ons dus weer een leuk western jack (Ranch Girl) maat small bij Westernspul. Hmmm waar waren mijn ouders als ik 1e werd?? :+ :Y)

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-12 20:12

hahaha ja dat vraag ik me ook wel eens af. ;)
Wat super van cyann zeg! Echt top!

June, nog steeds in training. Tsjonge dat word knallen straks dan hihi

Ik was me even aan het oriënteren over het wedstrijdrijden.
Zag dat eind oktober ook weer in wanroij van de DRHA is. Zat te twijfelen of ik al een keertje zou starten.
Maar ja, eerst even lid worden kost 30 of 40 euro en dan nog inschrijfgeld. Dat word me net even te duur voor een keertje proberen. Ik ga wel gewoon voor het nieuwe jaar. ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-12 08:35

Cyann is een ware trail held! Goed gedaan! *\o/*
Hoe ging Joyce met Kerimh? Hopelijk braaf paard geweest?

Ga je je ook inschrijven Jes bij de DAWRA? Ja toch? :j

Les was technisch en vooral moeilijk voor mij! Gewerkt aan de spin en zoals we natuurlijk al wisten is het nu een kwestie van een trainingsfout die ik er in gemoffeld heb eruit werken. Dat is nog een hele klus maar volgens Irene moet dat echt wel gaan lukken!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 08:46

goed om te horen!Alles wat er ingemoffeld is, is moeilijk er weer uit te werken.
Komt goed! +:)+

Ja in het nieuwe jaar schrijf ik me ook bij de DAWRA en WRAN in.
Beetje zonde van het geld allemaal om nu nog in te schrijven. ;)

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 09:42

Je hebt toch ook eenmalige start kaarten, iig bij de dawra.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 09:49

Is dat zo? Heb er geen idee van.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 12:56

volgens mij wel, weet alleen niet hoe dat precies zit...

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-12 13:11

Jes, je hoeft niet lid te zijn van de dawra en wran om te mogen starten. In beide gevallen betaal je dan iets meer per start.
Als je bij de dawra halverwege het jaar lid wil worden, hoef je ook maar de helft van de contributie te betalen.
Bij de DAWRA krijg je elke wedstrijd een startkaart en betaal je alleen borg (wat je dus weer terug krijgt bij inlevering).
Bij de WRAN werken ze met startkaarten voor het hele jaar en deze kan je aanvragen (EUR 12.50) die is dan 1 jaar geldig. Je kan ook kiezen voor een eenmalige start kaart (kosten zie wran site).

Bij de dawra is het dus een kwestie van het inschrijfformulier invullen van de wedstrijd, opsturen en gaan :D.

Filmpje wedstrijd gister.