Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-12 21:09

Ik neem aan dat je dr op "onze" kamer hebt gelegd?! ;)
Top dat jullie het zo lekker hebben gehad! Ben ook wel blij met de extra dagen vrij, klusjes blijven bij ons nogal makkelijk liggen dus nu bijna m'n woonkamer af en alles weer fris in de verf!

Malu, waar ben je allemaal geweest?

Gaaf Jes dat t zo lekker gaat! Wanneer zien we jullie debuut? Ga je ook WRAN starten of enkel DRHA?
Tie gaat ook fijn! Vandaag weer na kleine week weer gereden (was ijzer kwijt), alleen Yul had er afgelopen week op gezeten. Maar ze pakte het weer helemaal goed op! Mooie wissels, cirkels, speedcontrol en gave runs, echt vet!!! Helaas is Irene nog niet terug en thuis geen goede stopbak dus nog geen vette stop kunnen maken, maar hij is weer terug aan t komen, ik voel m zitten! :D Doordat ze steeds meer kracht aan t krijgen is in dr achterhand gaat de galop ook echt duizend keer beter, fijn gevoel is dat!
Rollback ook super, spins... Ik heb er vandaag niet aan gewerkt maar ik geloof dat we t daar nog altijd hard te halen hebben... -O- Ach ja, we hebben de tijd...

En ja Nour... Vandaag was de smid er voor Tie en omdat Nour wel gruwelijk lange hoeven had, wat meiden gecharterd en met de hele bups naar de hengstenwei getogen.
Hij liet z'n halster goed om doen, maar had direct daarna zoiets van Hey, wat is DIT nou?!!!!
Dus twee keer was t ff nodig om te steigeren en weg te springen (mán wat wordt ie sterk, kon m maar nèt houden) en toen had ie zoiets van Ok, volgens mij ken ik dit toch wel en na wat aaien van de smid kon ie rustig bekapt worden. Braverd! Heb m ook gemeten (zo naast m is t echt al wel n grote knaap) en hij is nu 1.40 m.
Daarna natuurlijk nog ff laten lopen en oh oh wat beweegt ie!! Hij wordt zo knap... <3
Alleen mobieltje bij dus n baggerpic op FB, maar tis wel te zien denk ik?

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-12 22:38

ja hoor yil, foto's waren duidelijk hoor! :D
wat fijn dat tie het ook allemaal zo lekker doet. Je hebt idd de tijd, dus lekker blijven trainen. ;)

Moet idd goed komen onder visie van wen hihi
stops zit bij ons wel goed. Nu de plates nog :P maar goed, die heb ik toch pas volgend jaar nodig.
Yildiz, ik wil ook wran starten. Weet alleen niet zo goed hoe het allemaal werkt. Want als ik jullie zo hoor, moet ik eerst L5 starten?? Is dat verplicht?

hahaha nancy, wat zullen jullie lol hebben idd. Raar is dat he dat mensen ineens rechtop in bed zitten schreeuwen ofzo. Mijn husb heeft dat ook. Heb er in het begin heel erg aan moeten wennen. Nu word ik er niet meer wakker van ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 20:24

Hoi Jes,

Nee hoor je hoeft niet bij L5 te beginnen. Als je wendy en nog een prof/trainer een briefje laat tekenen dat zij vinden dat je bv L3 of misschien zelfs L2 waardig bent en je dient dat in bij de WRAN, mag je op dat nivo instappen.

Cyann heeft vandaag weer super gelest bij WNL quarterhorses. Het luie zweet mocht er weer uit :D .
Samen met Nirvana doet ze ook mee aan de demo van WNL quarterhorses welke a.s. zaterdag plaats vindt tijdens de vestingdagen te hellevoetsluis. Dat is een hele happening van meer dan 3 dagen en trekt jaarlijks ca. 125000 bezoekers uit binnen en buitenland. Dus we zijn benieuwd hoe Nirvana zich gaat houden tussen al dat feestgedruis.

http://www.vestingdagenhellevoetsluis.nl/793/home

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-12 22:47

Nancy, bedankt voor je uitleg.

Wat leuk dat cyann daar ook weer mooi mee mee doet.
Wel foto's maken he! :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-12 12:59

Wat een super nieuws zeg! Allemaal gaat het goed!

Doe zo verder en veel succes!

Hier bij mij is het nu wat beter, na het manken van shameless mocht hij na 6 dagen boxrust buiten, ja dan moest hij het nodige testosterongehalte laten zien, en resulteerde steigene, teugel meenemen en omgevallen! stond met grote schaafwonden! terug weer 6 dagen boxrust en sinds vorige week vrijdag mocht hij terug buiten! Nu gaat hem deze zondag normaal zottegem meedoen, maar dan als oefening want zoveel conditie zal hij nu niet hebben na die pechperiode! we zien wel! Hij wordt echt een heuse man ze en die kracht Yil, die wordt erger hoor neem het van mij aan van mijn giga 2jarige en 3maanden oud hengst(je) haha!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-12 17:14

Jee wat n pech Glenn... -O- Die macho's ook altijd hè?! ;) Zijn z'n wondjes wel voldoende dicht nu? Zottegem is toch dit weekend? Het wordt warm dit weekend, gelukkig heb je n woestijnpaard! Ben heel benieuwd! Schiet je wat pics voor ons? Toi toi toi! *\o/*

Dit weekend komt Irene weer terug, dus ik hoop dat we volgende week weer les hebben. Heb afgelopen periode wel ongelofelijk veel gehad aan de oefeningen van Paulette, maar wil toch echt verder met reining.
Heb daarom maar weer eens YouTube gebruikt om met wat traininibgstips verder te kunnen (je moet wat he?! Maar zonder gekheid je kunt zoveel nuttigs op internet vinden! ) Dus ik ben nu bezig met de Spintips van Trocha en Warwick Schiller en verhip... :)

Deze werkt als n tierelier: http://www.youtube.com/watch?v=spbiXUGSnUQ&feature=youtube_gdata_player

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-12 07:59

Doet iemand mee aan de AVS ridden class 2 sept?

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 10:31

wat een springert die shameless! Hopelijk houd ie zich nu even gedeisd.

Yildiz, lukt het met je spintips? ;)
Ik doe trouwens niet mee. :P

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-12 11:35

yildiz schreef:

Bedankt voor de tip! Hij heeft nog meer leuke filmpjes. Ik ben het principe toe gaan passen op het achterwaarts, en hoewel ik niet zoveel verbetering heb als hij in 5 min :P gaat ze nu wel makkelijker achterwaarts. Ik ben benieuwd hoe het over een week gaat.

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:44

Zo Shameless is dan gisteren op show geweest! zaterdag rustig aangekomen, doodbraaf op en af de van, tijdens transport ook! zondagmorgen als iedereen toekwam en al die mooie merrietjes en brullende hengten, werd hij kei nerveus en verloor hij zijn concentratie!
dus wat resulteerde in een bezweet paard, kreeg kleur van zijn papa, was echt een look al like! Dus hij bewoog niet, maar het was voor de ervaring, hij was 3des met 87,67 punten had hij bewogen had hij hoger gescoord! Enorm veel complimenten gekregen en al mensen die interesse toonden om met hem te dekken, met mijne giga beer, groter dan de 3,4 jarige haha!!
zijn punten:
type 18-18-19
head and neck 18-18-19
body en topline 18-18-17
legs 16-16-16
movements 18-17-17

Verder wat leuk gebabbeld met Nadine van Najjar, Waar ik dan tegen Shameless zei (stond voor Najjar) neem eens een voorbeeld aan NONKEL NAJJAR haha die stond erbij en keek er naar rustig in zijn stalletje te kijken!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 11:52

hahaha ja maar najjar is al heel veel meer gewend. ;)

Super hoor glenn, ik vind het toch netjes wat hij zomaar even laat zien zo voor de 1e keer.
Dat word een toppertje!! +:)+

Heb je ook foto's gemaakt? Ben wel erg benieuwd! :D

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 13:04

Ik geen foto's gemaakt die van mijn papa zijn niet zo goed gelukt! Maar heb nog wat friends die er gemaakt hebben daar op wacht ik en dan de fotograaf op de show ook eens bekijken wat die heeft gemaakt!

thx voor het compliment Bimmetje!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 16:53

Top te horen dat het eigenlijk hartstikke goed is gegaan! En Heule nette punten!
Hier ook zeer benieuwd naar de pics!
Had hij ook geen last van de hitte?

Hier nog n filmpje van n training van afgelopen weer. Beetje boel stof, maar hopelijk valt er wel wat te zien. Graag jullie commentaar daar ben ik heel benieuwd naar. Heb zelf het idee dat ik iets meer tempo mag vragen en wat meer nageeflijkheid (al vind ik dat voor de wissels nu nog niet zo heel belangrijk). De runs oefen ik om tempo te vragen. Bak is ongeschikt om te sliden vandaar geen stops. Rollbacks vind ik nog niet lekker ogen.
Spins staan er niet op maar waar ik eerst enige progressie zag, gaat t nu weer ***** :x Gooit nu ook dr heup er weer uit...

[url]
http://www.youtube.com/watch?v=Q4zB5I-r ... ata_player[/url]

Heb me op de valreep ingeschreven voor de ridden class, just for fun want tegen die kanjers als Angela en Joyce kan ik toch niet op. Ben heel benieuwd hoe ze reageert in zon toch wel andere entourage. En ja, eigenlijk ook omdat ik nu eindelijk m'n hoed op mag, hahahaha! :=

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 20:55

hey Glenn GEFELICITEERd. Pracht scores hoor!

Yildiz leuk filmpje maar idd beetje stoffig om goed te kunnen zien. Enige wat ik wel zie is een heerlijk vlakke prachtige wissel naar rechts!!! WAUW! Linksom zat ze overkruist??

Veel succes komend weekend, je hebt toch ook wedstrijd?

Cyann doet mee in vrouwenpolder aan de sah, iht, trail en reining. ben benieuwd voor het eerst l3

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 21:36

Geen HMS dit keer?
In ieder geval heel veel succes! Gaat vast goed komen met die twee kanjers! :D Ook Joyce veel succes, ben benieuwd hoe t gaat, dit is toch weer de eerste keer sinds lang? Geen last meer van je knie?

Ik heb geen wedstrijd dit weekend. Had eigenlijk geen gepland meer tot oktober. Maar toen ik die uitnodiging voor de ridden class zag, dacht ik dat is misschien wel eens leuk om aan mee te doen, weer hele andere setting.
We zullen zien... Benieuwd of Tie met al die versiering ook weer stoïcijns dr ding blijft doen! ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:51

Nee geen HMS. Soms kan ik haar ook niet volgen hoor. :? Ik vind het prima.

Ze heeft trouwens j.l. zaterdag nog mee gedaan aan een demo van WNL Quarterhorses tijdens de vestingdagen te hellevoetsluis. Nou als er 1 paard koelbloedig was, dan was het wel nirvana! +:)+ Oh nee de shetlander was ook heel cool 8-)
Kanonskogels, diverse springkussens, hoop volk, speaker herrie, muziek....het deed haar super weinig. wat is het toch een bravebier. :):) Leen heeft gefilmd, ik moet er alleen nog een compleet filmpje van maken. Dus ja...geduld.
Laatst bijgewerkt door CounTree op 20-08-12 21:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 21:51

Glenn, mooie punten voor je mannetje hoor, gefeliciteerd daarmee!

Yildiz, voor zover ik het door het stof :D kan zien: meer tempo, meer opwaarts. De lope die ze in dat stuk laat zien mag wat mij betreft iets meer gesprongen worden om een krachtig changement te krijgen. Kijk eens of je haar kunt gaan twotracken/appuyeren in de galop en vandaaruit rechtstellen en een changement vragen... maakt ze erg sterk!

De riddenclass rijd ik niet mee, helaas ;( 't is altijd zo leuk om te doen

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-12 22:05

Benieuwd naar t filmpie Nancy! *\o/*

Dank je wel Krista, ga er mee aan de slag! :D
Jammer dat je niet mee doet, heb jullie al zo lang niet zien rijden... NK wel toch?
Heb je misschien nog tips voor de ridder class? Het is toch eigenlijk pleasure wat je showt?

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:11

Nk ging ik wel aan meedoen ja! Helaas door omstandigheden kan ik niet zoveel starten als ik heel graag zou willen.... nuja, pas op de plaats dan maar. De riddenclass kun je zien als een pleasure rubriek. Er is een WRAN jury (ben ik overigens wel benieuwd naar, want de riddenclass western op de Show Zuid werd afgelast omdat de WRAN jury geen 'wilde' wedstrijd mocht jureren :roll: - supersuf, maar de beste man kon er niets aan doen.)
Daarnaast is er een ECAHO jury die specifiek kijkt naar de Arabier, de conformatie, gangen etc.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:14

Ja dat is zeker super -O- . Barry Schuurman geen wran wel officiele jury kaart :j. Barry krijgt het nog druk op deze manier ;)

BTW telt zo'n ridden class nu ook mee qua punten voor prestatie predicaat etc?

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-12 22:23

volgens mij niet

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 10:00

Wij gaan ook starten op vrouwenpolder

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 12:55

I know, gezellug!!!

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-12 17:14

Ridden Class telt niet mee voor prestatiepredikaat.
WRAN juryleden mogen weer gewoon AVS ridden classes jureren (gelukkig) en anders zou Barry het inderdaad erg druk gaan krijgen......

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-12 17:40

Weet je toevallig wie gaat jureren?