[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 15:57

Thanx voor alle felicitaties! :*

Stoer Tam!! En die strikjes, echt geniaal! _O- _O-

Ilya, ja hij wordt echt groot Kat! Ik ben echt benieuwd hoe hij er van het voorjaar uit ziet!

Shoppen is altijd goed, iets minder voor je portemonnee maar ach... :D

Hele gave foto's Joyce!!

Klinkt idd niet fijn Esmé, zat even naar je advertentie te kijken maar misschien moet je die eerste foto iets groter maken? Of wat meer foto's toevoegen? Niet dat ik er veel ervaring mee heb maar voor de visueel ingestelde mensen :D Nogmaals succes met de verkoop!

Die wonden van Djuun, ja dat weet ik nog wel dat je dat plaatste! Toch mooi meegenomen die korting Siel, viel het mee met de drukte?

Wat een kanjer die Nour! Ik vind het super stoer! Is er veel verschil tussen een engelse of western ridden class? Volgens mij wordt je beoordeeld door een dressuur of western jurylid en een ecaho jurylid (bij het avs dan) en bij beide rubrieken op verzorging, type, stap, draf, galop, rijvaardigheid (zoiets meen ik me te herinneren?)

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:06

Haha thanks voor de tip! Helaas heb ik dit al 5x gedaan en dan sla ik hem op en dan staan de andere foto's er niet bij zowel op telefoon als tablet als via de laptop dus geen idee helaas :(

Zie trouwens dat ik de verkeerde naam bij het verkeerde paard heb gezet in de vorige post, sorry! :o

IlonavL

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:08

Ooh, dat is lastig! Nouja, dan moeten ze maar gewoon komen kijken als ze geïnteresseerd zijn :D

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 16:09

Ja indd, Facebook staat er ook vol mee en op bokt is ook genoeg te vinden dus dat zit vast goed haha :D

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:16

Ik kan je hoofdstel niet zo goed zien maar wat ik er uit begreep zit er geen keel riem op en dan mag je er niet mee rijden volgens mij van het KHNS. Gaaf dat hij ook de dressuur in gaat het is jammer dat je echt lid van het AVS moet zijn anders had ik ook nog wel wat zadelrubriekjes willen rijden en liberty is ook leuk :D .

Jammer van Shamal maar wel beter als het na drie jaar niet wil lukken houd het gewoon op.

Schoppen is zo leuk vooral paarden dingetjes maar ja zit er even niet in want de medicijnen van Sjaak zijn niet goed goedkoop zeg maar duur ach ja als ie maar beter word.

Is het echt een leuke film Mishiel de ruiter ik vind hem zo erg van hallo Jumbo dat weerhoud mij toch een beetje op te gaan.

Vandaag wat achterstallig onderhoud in en om het huis gedaan . Weer viel gelukkkig mee nog even sil en dibah gelongeerd en de pukkies op het erf laten spelen ik val in herhaling maar ze zijn zo leuk <3 .

Sjaak gaat goed geen koliek meer gezien en hij lijkt zich echt al wat beter te voelen hij kijkt weer veel vrolijker en opgewekter :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:35

Fijn dat Sjaak beter gaat! +:)+

Michiel de Ruiter lijkt me ook gave film. Ben fan van Frank Lammers, een van de leukste Brabos :D , zit ie ook in die reclame? Nooit geweten hihi. :D
Vanaf welke leeftijd is die film?

Heb de hoofdstel vraag even bij de organisatie gelegd. Gingen t uitzoeken. Ik moet voor een internationale bij ECAHO en dus FEI zijn niet KNHS (maar die volgen toch FEI?).

Heb ook nog nooit classic ridden gereden alleen western riddens maar principe is hetzelfde: arab judge en discipline judge. Alleen toon je natuurlijk wel wat anders.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 19:47

Top dat Sjaak zich beter voelt!

Ik bedoelde meer: is classic zoveel 'makkelijker' (of hoe verwoord je dat?) omdat je zei dat western nog een brug te ver is? Ik weet t ook niet hoor, ik zit er altijd volledig naast als ik zoiets probeer te beoordelen :+ Vind het iig gaaf en het staat hem chique!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:12

Voor hém is de western ridden nu nog te lastig. Komt wel maar daarvoor is nog boel training en ervaring nodig. Die gaan we hopelijk rustig opbouwen bij de DAWRA dit jaar.
Ik ga hem nu namelijk niet in een relaxte lope krijgen en dat moet je wel kunnen tonen.
Een mooie veerkrachtige galop met veel sprong gaat m nu waarschijnlijk wel worden. Snap je beetje wat ik bedoel?
Gaat nu ook meer om de ervaring hoor op show. Mooie leerschool met al die toeters en bellen.
Al ben ik nog altijd van mening dat je wel iets te showen moet hebben als je gaat showen. We doen ons best. ;)
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 29-01-15 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:13

Zo vandaag 3 weken na verlies van thinka bijna Marah kwijt door klote vrachtwagen , kwam ons nogal hard achterop rijden , Marah schrok daarvan en sprong weg richting vrachtwagen die gewoon door blijft rijden, doordat ik haar omtrok ging ze onderuit anders lag ze er onder. Chauffeur reed gewoon door.

Schade lijkt mee te vallen en beperkt tot een klein wondje bij de sprong en een ontvelde vinger.

Marah is op zich goed verkeersmak maar was nu weer wat meer gespannen , komende dagen maar rustig oefenen

Heb overigens een klacht ingestuurd naar bedrijf, vooral het doorrijden maakt me boos

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:23

JustOneBite schreef:
Zie trouwens dat ik de verkeerde naam bij het verkeerde paard heb gezet in de vorige post, sorry! :o

Mish en Djuun lijken ook op elkaar :P

Vandaag Bahiyah weer gezien, wat een knappe dame is dát geworden zeg, wauw! Daar heb je een heel gaaf paard aan!

Ik snap je keuze wel als ik het zo lees :) Soms heb je gewoon de klik niet. Dat ken ik inderdaad wel.

@Rachel (toch?): Jeetje, wat een avontuur met die vrachtwagen, groot gelijk dat je er achteraan gaat met klacht... daar kan ik toch zo boos om worden. Gelukkig is het goed afgelopen.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:33

Jeetje dat is schrikken met Marah! Pfff... Wat een hufter zeg!

Ja, ik snap hem Yil, hoewel ik wel denk dat die lope waar jij het over hebt in een pleasure veel zwaarder meetelt dan in een ridden class (watik zei, daar telt type, rijvaardigheid etc. ook mee) en dat je je daar niet te veel op vast moet pinnen (van wat ik gezien heb dan) maar idd kost veel kracht en uithoudingsvermogen en logisch dat dat nog ff te veel is voor hem, goed besluit!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:48

Wow Rachel, heftig! En wat n eikel zeg om door te rijden! Sommige mensen hebben geen idee he over dieren, echt verschrikkelijk!

Iloon volgens mij heeft Suus ook wel ridden western gereden op Arabshow? Ik denk dat zij wel weet wat t verschil is. Je wil in de western echt die rust en dat ritme showen en dat valt niet mee in een omgeving waar net daarvoor een halter is geweest, de lucht nog vol adrenaline en testosteron en weet ik al wat niet meer. :) Is echt best pittig. Tie kan dat wel dus die ga ik natuurlijk wel in de western ridden uitbrengen maar een jonge hengst, nog geen wedstrijd verreden, en druk met z'n hormoontjes? Nog maar even niet. ;)

Is dat die merrie die Esme heeft gekocht Eline?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:52

:j

Echt een heel leuk ding. Hele vriendelijke rustige blik in d'r ogen.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 20:53

Jeetje Rachel wat een naar ongeluk hoop dat jullie er beide indd goed vanaf gekomen zijn.

Dat is indd de merrie die wij 8februari gaan halen, je hebt geen foto's voor me gescoord zeker? :D

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:01

-O- Was camera vergeten, stom van me. Had het nog bedacht van de week maar was me weer helemaal ontschoten.

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 21:31

Tuurlijk Yil, snap ik heel goed (lees: asiyah vindt dat ook heeeel moeilijk, eigenlijk nog te moeilijk) ging mij ff om het verschil tussen western en dressuur (westernruiter gaat niet zomaar vreemd he? :D) suus heeft ook een engelse rubriek gereden omdat ze een paar weken daarna weer hunter ging starten (dus echt op zn hunters, was niks dressuur aan :') )was een goede oefening dus ik begrijp je volkomen!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:15

Esmé wat lastig van Shamal, hopelijk vind je een leuk thuisje voor hem :)

Wat stoer Yildiz dat je toch bent gaan trainen vanmorgen :D

Katja, wat blijft Ilya toch groeien!

Wat heftig Rachel, is verder alles in orde met jullie?

Sadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:31

Wat is nou eigenlijk hunter precies en hoe verschilt dat van ander western/dressuur?

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:37

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:43

Net nog wezen kijken maar ze stond er rustig bij. Wondje is oppervlakkig

Ik lees bij hoor, weet alleen nog niet alles te onthouden om te reageren. Iets met chemobrain en niet kunnen onthouden

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:48

Gelukkig Rachel!

Och, jeetje zit je nog middenin de behandelingen? (heb heel even snel je blog bekeken uit je onderschrift maar niet zo snel gevonden waar je nu bent in het traject, sterkte!)

Brrr rillingen trouwens van de gebeurtenissen in Hilversum...

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:15

Nee zit in de nasleep en dat brein is zo'n geintje naast vermoeidheid waar ik nogal last van houd. Krijg nu alleen hormoonbehandeling waardoor ik in de overgang ben.

Jah echt eng dat gebeuren daar

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 23:55

Esme, maakt niet uit joh, wat Eline zegt, Mish en Djuun zijn look-a-likes :D

Yildiz, ziet er sjiek uit zeg zo dressuur! Omdat ik een engelse ruiter ben, en geen western, nu wel een tip :P : het neusje mag er iets meer uit. Hij lijkt zich erg makkelijk op te krullen, niet? Djuun doet dat ook erg makkelijk, maar gaat gelukkig steeds beter :)
En ja, die foto's van Djuun waren wel heftig, maar gelukkig viel het allemaal erg mee!

Mij lijk een ridden class rijden trouwens best eens leuk trouwens, vervoer is alleen bij ons grootste struikelblok.

Rachel, jeetje wat schrikken zeg! :\

Brr, dat gedoe bij de NOS :\ Ik kreeg er maar de bibbers van!

Vanavond Djuun gelongeerd. Stapte net de bak begint het te hagelen ^) Toch maar ff begonnen, werd gelukkig weer droog. Daarna kwam er weer een regenbui over.
Djuun dr longeerhulp aangedaan, maar die muts was nogal :):) van de kou/wind/regen/hagel ofzo, dus "schrok" elke keer van dr eigen schaduw. Vervolgens gaat die sufferd gewoon op dr knieën, omdat ze weetikveelwat zag. Maar de longeerhulp er toen afgehaald, want was bang dat ze nog meer stomme dingen zou doen :x Overigens niets aan de hand hoor, want ze sprong gelijk op en vloog gelijk weer in galop verder :roll:
Afijn, daarna nog even normaal gelongeerd en toen regenbui twee zich aandiende vond ik het wel welletjes :')
Maar goed ook, want het begon me daarna toch te onweren :oo Ben echt met de lichtflitsen rond mn oren terug naar huis gereden :oo (snapte ook wel waarom ze zo druk was toen :') ).

Thuis aangekomen NPO1 aangezet voor WIDM, maar dat liep toch wat anders :=

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 08:31

Wat is dat toch met die vallende paarden?!! :oo |o
Gelukkig niks ergs gebeurt maar dat ze er maar eens mee op gaan houden!

Ja echt wel heftig! Wat lopen er toch een mafketels rond zeg.
Net dat filmpje gekeken. Wat bleef die gast rustig zeg. Pfff...
Al ben ik eerlijk gezegd toch wel benieuwd wat hij dan te vertellen had?

Weet iemand wanneer WISD alsnog wordt uitgezonden?

Yes, die neiging heeft hij zeker; opkrullen, stuwen maar niet dragen.
Was natuurlijk net momentopname en eerste keer dat de ruiter erop zat maar moet zeggen dat ze m keurig reed. Van voren los laten en dan vanuit achter voorwaarts neerwaarts rijden. Dus idd aandacht hiervoor en reeds opgepikt. Vergeet niet dat hij pas 3 is dus willen hem nog niet te veel in de oprichting hebben.

Rotziekte ook Rachel! Beterschap!

Annikab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 10:29

Sterkte met de verkoop van Shamal! Ik herken je verhaal wel hoor, als je geen klik hebt samen, is het gewoon beter voor beide partijen, maar makkelijk is het nooit!

Snap wel dat de paarden het niet lekker vonden om buiten te staan, Joyce, wat een weer :brr:

Haha Euforio zit in z'n naarling-fase, Yildiz, dus ik plaats maar even geen foto's :D Sterkte met je hand! Nour is wel sjiek onder Engels zadel hoor, welke ridden classes ga je meepakken met hem?

Wat een enorm paard, Tamara!

Leuk hoor, dat Mish dalijk zo lekker dichtbij staat!

Goed bezig, Ersilia, lekker gereden en spullen gescoord bij de MM! Is je huisje al bijna af?

Fijn dat Sjaak weer goed lijkt te gaan, Gelske, duimen dat het zo blijft!

Dat is schrikken met Marah, gelukkig ging het net goed! Heftig, zo'n nasleep van de chemo, sterkte!