[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

joysjuh1987

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 23:37

@katja altijd zo die momenten zonder cam

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:25

Mag ik even spammen???
Afbeelding

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:32

Gaaf hoor Joyce, die knappe merrie en jij samen! <3

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:33

thanx katja :D ze ligt nu heerlijk languit in de stal moe van alle indrukken vandaag

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:45

Prachtige foto Joyce!! Hele mooie merrie! <3

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 00:53

Dankje yildiz

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 08:28

Vachtjes zijn zo paard afhankelijk. Pony staat 24/7 in een inloopstal of op de wei in de zomer en heeft tegenwoordig een veel mooiere dunnere vacht dan toen ik haar nog onder dek had staan.
De hengsten gaan 's nachts naar binnen waar het niet gek warm is en hebben net zulke vachtjes. Gon zelfs nog effe wat mooier dan Zaartje.

Yildiz: We gaan dit jaar nog niet fokken met Zaar dus de HK wordt ook een jaar opgeschoven. Hij begint nu goed op te spieren, sterker te worden en flink te groeien en kregen daarom afgeraden met hem te fokken gezien hem dat waarschijnlijk 10 stappen terug zet in de ontwikkeling.

Halster moet nog wel verstuurd worden, zodra ik hem heb gelijk foto's natuurlijk :)

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 09:42

Joyce nice foto en jeetje echt modderworstelen geweest dus, maar top van je winst! Ik zou doavond en vrijavond wedstrijd hebben die van Do werd afgelast en vr heb ik zelf maar afgezegd tis wel een hobby en dit was me even wat teveel van het goeie erg jammer omdat we graag km's wilden maken nu gewoon lekker doortrainen voor de 18e :D
En wat leuk al die meningen en ideeen met het fokken van iedereen leer je wat echt top dat het hier zo gedeeld word, wij fokken wat betrefd met de Crabbets voor het behoud van deze bloedlijnen showpaarden zijn het niet maar wel heerlijke veelzijdige gebruikspaarden wat voor ons ook wel boven het showen staat dit doen wij echt puur voor de fun en dat soort toppers hebben wij ook niet. Voor Reem ben ik wel aan het kijken voor een hengst heb er een paar op het ook die ik helemaal geweldig vind, voor mijzelf vind ik ook zeker de beweging belangrijk dit valt mij de laatste jaren bij veel paarden wat tegen(althans mijn beeld hoe ik ze wil zien bewegen) maar er zijn er een paar die hiermee al bovenaan mijn favolijstje staan en 1 daarvan hoop ik in Houten ook weer te zien bewegen <3
Katja jij hebt straks ook een prachtveullie naast je meisje staan en jeej het komt langzaam steeds dichterbij maar oef toch nog zo ver weg :+ maar jij kan straks ook zien wat Set doorgeeft ten opzichte van wat de hengst heeft bijgedragen dit kan jij ook weer in je keuze voor een nieuwe partner meenemen ;) en ook ik vind jou meisje hoe ouder ze word hoe mooier ze word en nu is zeker ook prachtig drachtig.
Djuun, Soleda en zeker ook Sharika zijn helemaal mijn smaak stel mooie dames.
Dayem ook weer losgemaakt nu komt t vast goed ;)
En oh luie paardjes die ook nog eens door hun luiheid domme dingen doen haha wat kunnen ze dan ook koppen trekken he geweldig gelukkig ging alles goed.

Wij hebben gisteren iemand een hele bijzondere dag gegeven een jonge bloem van bijna 91 had als 1 van haar laatste wensen om nog weer een ritje te kunnen maken op paard, met behulp van een vriendin hebben we dit mogelijk kunnen maken en ow wat heeft deze fantastische lieve vrouw genoten hiervan, tot haar 70e heeft ze altijd gereden en ze was het zeker niet verleerd, en wat was dit prachtig om te doen wat een dankbaarheid maar ook best emotioneel. maar deze missie is super geslaagd een stralende vrouw die naast haar ritje ook flink wat afgeknuffeld heeft met de paarden en wat genoot ze bij thuiskomst moest iedereen het horen wat ze had gedaan <3 <3 <3 <3 <3
Afbeelding
en tesamen met dit paard waren ze 110 jaren jong

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:05

@Bren 91 en dan nog en een paard coooool, ja het was ook dat het hier op zand was en wanneer ik mocht rijden was het redelijk droog + en het nog geen 10 van mijn huis anders was ik denk ik ook niet gegaan. Heb je al wel weer wat opgegeven dan?

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:32

Jeetje Joyce wat een natte boel daar!! Top van je punten! :D

Ik moet woensdag springen, gelukkig hebben we een top buitenbak (en als die toch te nat is dan zetten ze de pomp er op). Maar als het echt te veel regent dan start ik 2x 90 ipv 1x 90 en 1x 100.

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 10:52

Lisa dat vind ik een zeer wijze gedachte gang :)

Mo was 4 toen ie voor de premie etc ging.
En toen zeiden ze ook...bied hem over een paar jaar maar nog een keer aan :)

En als ik nu foto.s vergelijk...jeetje wat is meneer ontwikkeld en veranderd...

Ik heb nu al zin in volgende week :D

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:26

Gave foto Joyce :)

Wauw wat bijzonder Brenda. Ze had haar eigen cap meegenomen? :))

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:31

Ooh wat een fantastisch actie Brenda!! Echt heel leuk :j

Gefeliciteerd met je punten Joyce! :)

Gisteren een verassingsafscheidsfeestje gehad voor een collega die met pensioen is gegaan. Ik was er eigenlijk van overtuigd dat ze het al lang door had, zo gehaaid is ze wel, maar nee hoor, haar dochter en man hadden haar met zo'n goede smoes mee kunnen lokken, dat het niet eens tot haar door drong dat wij met z'n allen een erehaag hadden gevormd voor haar, ze had het pas door toen we gingen zingen :P
Ze was erg blij met de cadeautjes, ik had oa een fotoalbum voor haar gemaakt en verder gewoon erg gezellig met de collega's :)

Wat een zeikweer :r

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 11:34

Gave actie Brenda! En bedankt ik vind Setje ook prachtig drachtig. Ik ben benieuwd naar je hengstkeuzes ga je in 2014 nog dekken? of later. Spannend!
Ik vind inderdaad een voordeel dat ik nu met een ander ras heb gedekt dat ik hopelijk kan terugzien wat het Arabische is dat Set vererft :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:18

Ontroerend verhaal Brenda! Fijn als je anderen blij kunt maken! :)

Helder verhaal Lisa. Voor de premiekeuring is drie idd ook jong, maar tja, als je wilt fokken wil je ze natuurlijk wel ggk hebben.
Ik zie alleen niet in waarom dekken zijn ontwikkeling zou afremmen? Worden ze imo juist manser van of bedoel je dat niet?
Fysiek zie ik hierin totaal geen problemen want hoeveel dekken die arabmannen nou? Hooguit een paar keer per jaar.
De dagen dat de hengstenboer met de hengst op de vrachtwagen rondreed en 10 dekkingen per dag deed behoren toch echt tot de geschiedenis. ;)

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 13:58

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:24

Ziet er uit als beten. Breidt zich niet uit toch?

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:51

Whaha die Hans Klok, geniaal Miran _O- _O- _O-

Hier ook 's nachts naar binnen en met extreem slecht weer, ik zit ook mega veel op buienradar te kijken :')

Balen van je oplader Tam! Idd marktplaats staat misschien iets op?

Wat een grapjas die Nour, gelukkig bleef hij er chill onder!

Och arme Djuun moest nog in de regen lopen, dat hoofd idd :')

Kloteweer hè, hier kun je toch niks mee :r

Gave foto Joyce! Wat een natte bende idd maar nogmaals gefeliciteerd met je winstpunt!

Wauw, wat bijzonder Bren! Super gebaar!

Leuk Letiets!

Zo op het oog vind ik het er ook uitzien als bijtplekjes Kat maar zie het niet zo heel goed (vacht is denk ik nat geweest?)

Nog een weekje, ik heb er zoveel zin in!! *\o/*

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 14:57

Wat superlief Bren <3

Klinkt als een gezellige avond Letiets :D

Wat een kliederboel, Joyce!

Kat, lijken idd wel bijtplekjes, waar de korstjes van loslaten. Hoe ziet de huid eruit? Want als je daar niets op ziet, zou ik me er niet te druk om maken :)

Pff... vandaag weer al rotweer ^) *baalt*

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 15:33

Sieltjuh schreef:
Die van ons gaan echt niet buiten staan als het te keer gaat, die blijven dan in hun stalletje staan :) Hebben ook stallen met uitloopje hè :) Sterker nog, ze rennen met zn allen naar binnen (laatst nog gezien toen ik 's avonds op stal was en het losbarste).

Met regen gaan ze wel naar binnen, maar ik heb één keer gehad dat het 's avonds echt dichtbij begon te onweren, de grond stond te trillen..en een enorme regenbui erbij, maar toen stonden ze in de stal en gingen juist heel snel naar buiten. :D
(Ik dacht:"Wat gaan die nu doen??) 8)7

Die Nour, haha, dacht lekker een tukje te doen, gelukkig was je erbij toen hij vast kwam te liggen, Fuego had een het tijdje geleden 's nachts gedaan om een uur of 12 en toen was ik ook wel heel blij dat ik het merkte, anders had het misschien niet zo goed afgelopen...
Hij had er wel wat van geleerd, de keer daarna lag hij precies in het midden van de stal! :D

Djuun denkt ook, ik ren wel op de wei, waarom moet ik eerst nog hier rennen! :')
Ze heeft altijd een hele mooie vacht! :j
Letiz, leuk dat je dat gedaan hebt, grappig dat ze niks doorhad!

Fuego heeft als hij een dun dekentje op heeft een fijne vacht, niet te dik maar wel een beetje haar!
Zonder dek krijgt hij een enorme vacht! :wow:
Afbeelding
Nu hij zijn dunne zomervachie heeft, is hij juist heel snel droog na een bui, dat is prettiger dan wat Zos heeft! (Die heeft nu nog vrij veel haar, dat is er volgende maand pas af..)

Mooie foto Joyce!
Gefeliciteerd!
Ging het naar je zin?

Bren, wat een geweldige foto van een prachtig moment!
Supertof dat jullie dat geregeld hebben! _/-\o_

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:15

Yildiz: Zaar komt van heel heel heel erg ver na bijna 100 kg ondergewicht, geen spieren. luis, wormen, rap mok en regenrot is hij nu eindelijk mooi fit en sterk aan het worden. Als hij nu mentaal bezig gaat zijn met dekken is de kans best groot dat hij zichzelf boeiender gaat vinden dan eigenlijk zou moeten. Is de kans er dat hij weer gewicht verliest etc.
Dus volgend jaar aan de slag met hem :)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:26

Ah, snap what joe Mien en helemaal begrijpelijk! :j
Fijn dat ie het nu zo goed doet en je hem ook z'n tijd gunt. +:)+

Blegh, ik hoop echt dat t binnenkort wat lekkerder wordt. Regen was nodig voor t gras maar dit is overdreven. >;)
Lijkt verdorie wel herfst!
Vanochtend mannen buiten gezet en toen snel weer terug in bed gekropen (want ja, Moederdag he, dus ontbijtje op bed en verwend met gedichtjes, tekeningen en een lekkere bodyverwenset)! Kan er weer n jaartje tegen haha! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:35

Ja klopt de huid is niet stuk, dan denk ik ook een oude hap in dr bil :D

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:48

Ja, Kat, daar lijkt het het meeste op, je kan het altijd in de gaten houden natuurlijk!

Goed dat Zaar nog even nog mooier mag worden! :D

Mooi Yildiz, ik heb ook een mooi geknutseld kadootje gekregen van mijn dochter! :+:
En hetzelfde verhaal, de paarden moesten naar buiten! :')

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 16:51

Wij wilden vorig jaar heel graag met hem gaan showen, zijn door iemand flink met de neus op de feiten gedrukt. Dat dier gaat niet showen dit jaar, volgend jaar op z'n vroegst. Werken met hem en kom maar terug als ik geen ribben meer zie.
Afbeelding
Zaar 14 januari 2013

Afbeelding
28 maart 2014

Hij is er nog niet, heeft nog wel een jaar nodig om goed te worden. We hebben nu al een jaar geduld met hem dus nog een jaar moet ook lukken ;)

Morgen of dinsdag zou het beter moeten worden zeggen ze...we hebben hoop. De meisjes hebben het ook niet bepaald naar hun zin nu op het land ;)