[HK] het Arabische sprookjes paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] het Arabische sprookjes paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-08 09:21

Missfcdb, ik woon in Eindhoven maar Sabiha heeft een trailertrauma dus die kan in ieder geval niet mee Boos!.
[/quote]

dat is jammer Verdrietig
Het is wel een mooi paardje
heb jhe al iemand in hande genomen voor
haar trailer trauma ??[/quote]

Nee heb ik nog niet gedaan...
Ik wil het eerst zelf proberen, met behulp van DarkShines moet dat lukken. Heeft ze 2 mensen die ze vertrouwt Ja[/quote]

Echt jammer.
Maar ik heb er de vole vertrouwen in dat alles goed komt.
Vosje had ook een soort van ik wil er niet in maar gelukkig nooit iets gebeurd waar ze bang van werd.
Ik heb Weer goed nieuws.
Ik heb gisteren met vosje 50 centimeter gesprongen en balkjes gedraafd.
Vosje was heel bang voor balken en voor springen.
Ik heb haar met dekje en halster ingereden.
Nu heb ik een hele grapigen creatie.
Dekje daar aan beugels zoiets als een barepack alleen dan lomper maar houd me wel voorlopig.
Springen deede we al aan de hand maar nu ging het zo goed dacht even proberen en ze sprong zo goed er overheen.
En ik ken al galoperen en draven enzo met haar.
En ze vindt het nog leuk ook.
Natas was de eerste die ik gelijk een smsje had gestuurd van de week ga ik foto's nemen van alles en dan plaats ik het in een topic maar moet even kijken wanneer ik het ga doen moet nieuw kaartje hebben voor foto's.
Geduld en alles komt goed Knipoog
Ik heb 50 centimeter met vosje gesprongen

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-08 13:43

Citaat:
Dekje daar aan beugels zoiets als een barepack alleen dan lomper maar houd me wel voorlopig.

Zou eerst wat informatie verzamelen over dergelijke creaties voordat je het intensief gaat gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 12:55

Sandka schreef:
Citaat:

Zou eerst wat informatie verzamelen over dergelijke creaties voordat je het intensief gaat gebruiken.

Zolang het sterk genoeg is om mij te houden ect is het goed.
Als ik zo iets in de winkel moet kopen ben ik 300 euro kwijt.
En dat heb ik niet en als vosje hierbij goed voelt is het voor mij ook goed.
En kan je vertellen het zit heerlijk.
Ik heb er ook mee gesprongen Knipoog
Ik maak van de week wel foto's

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:27

missfcdb schreef:
Sandka schreef:

Zolang het sterk genoeg is om mij te houden ect is het goed.
Als ik zo iets in de winkel moet kopen ben ik 300 euro kwijt.
En dat heb ik niet en als vosje hierbij goed voelt is het voor mij ook goed.
En kan je vertellen het zit heerlijk.
Ik heb er ook mee gesprongen Knipoog
Ik maak van de week wel foto's

Over het plaatsen van die foto's zou ik dan nog een nadenken. En die barebackpads zijn niet voor niets € 300,--.
In een zadel zit een boom om de druk te verdelen, onder een boomlooszadel gebruik je een pad om de druk gelijkwaardig over de rug te verdelen. Als jij 'beugels maakt aan je shabrak en je gaat hierin staan/hangen etc. dan komt de druk op een bepaald punt van de rug van je paard, op de lange termijn kan zij hier last van krijgen.
Er is veel informatie over te vinden en ik zou dat is gaan opzoeken, het is best interessant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:42

Nee je snapt niet echt denk ik hoe ik het heb gedaan.
er is ook natuurlijk iemand geweest die er vertand van heeft en die heeft gezegt dat ze dit veel fijner vindt en niet zeer doet.
Als ik namelijk met een zadel kom wordt ze helemaal gek en met een hoofdstel.
En bij dit laat ze haar oortjes naar voren en geen teken van pijn ik weet echt wel wat ik doe om mijn arabier zo veel mogelijk naar haar zin te doen.
Ze heeft hier nogmaals geen last en ik rij er al dik 3 maanden zo mee en als ik het niet ben is het mijn nicht en we hebben allebij een goeden zit hierdoor gekregen.
Maar ik laat het nog wel een keer zien.
Woor een beetje moe met mensen die alles beter weten ik heb geen 300 euro geef jij ze dan!!

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 14:59

@missfcdb: je hebt zelf altijd je mond vol over de mensen hier dat ze zoveel (meer) van AV's weten en goede tips en adviezen geven, waarom reageer je dan gelijk zo aanvallend?
Het is goed bedoeld.

Als jij zeker weet dat het goed ligt en je paard geen schade berokkent op de langere termijn kan je dat voor jezelf en je paardje verantwoorden, dan is het goed, toch?

Ik ben wel benieuwd naar de foto's.

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-08 16:05

Natuurlijk wil je het beste voor je merrie. Het is niet bedoeld om jou mijn mening op te leggen, zie het als advies. Je kan ernaar luisteren en er wat van leren of je gooit het in de wind. Die keuze is aan jou.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:10

Sorry dat ik zo aanval steeds.
Zo bedoel ik het niet.
Ik schiet iedere keer in de aanval omdat ik bij mij waar ik op pension sta ook altijd in de aanval en in de verdedeging moet.
Ze mauwen altijd over vosje gewoon heel vervelent.
Als hun paard het niet goed doet dan doen ze hem of haar er uit en kopen ze een nieuwe.
zo ben ik niet en ik roei met de hulpen die ik heb.
En ik wau ten eerste instantie een barepack halen maar heb het zo opgelost.
Dit bespaard me heel veel geld.
Ik was al blij dat ik vosje zo ver heb gekregen dat ze alles doet wat je wilt als je maar geduld en liefde geeft.
Waar ik sta zeggen ze alleen van sla die knol naar voren laat hem werken.
Zo werkt dat dus niet in mijn ogen en doe ik dit niet.
Ik stap dan af en laat het haar een paar keer goed bekijken.
En er op en nogmaals en dan doet ze het.
Ik heb afgelopen maandag op de verjaardag van mijn vriend een ongeluk gehad.
Ik had een klein hout trapje en die zette ik altijd neer als ik op vosje wilde.
Ik had de avond van te voren heel weinig op en ik wau gaan opstappen ben ik van mijn eigen afgegaan.
En met mijn hoofd dwars door het trapje gegaan. (gelukkig moest ik wel mijn cap op en heb ik dit gedaan.)
Vosje bleef alle tijd precies op de zelfde plek staan naar mijn weten.
Ik was bewusteloos en mis 5 uur van de hele dag ik heb mensen uit mijn telefoon lijst opgebeld en mijn vriend 5 keer opgebeld en iederekeer zij ik het zelfde waar ben ik toen zijn er mensen mij kant op gekomen.
ik heb toen ik het niet wist vosje afgezadelt en zo en weer in de bak gezet.(dit werd me vertelt toen ik bij kwam in het ziekenhuis)
Ik ben toen in de opslag stal gaan liggen op haar warme regendeken en staldeken.
IK zat volgens mensen heel erg te trillen en wa heel wit.
ik moest tot dinsdag avond in het zieken huis blijven ze moesten me om de 2 uur wakker maken met zon wekadvies.
Ik kwam thuis en mocht ik gisteren naar vosje.
Want ik wou persee naar haar toe om te zien of ze niks had.
Maar zij heeft niks was ik wel blij mee en het eerste wat je te horen krijgt verkoop die knol.
Ik me weer druk gemaakt en heel erge hoofdpijn gehad en nu nog steeds als ik eraan denk.
Daarom ben ik heel vijandig opgesteld vosje is iets van mij en dat wil ik allertijden beschermen.
Maarja mag me niet druk maken.
Dit is toevalig deze week gebeurd maar het gaat al een jaar zo sinds ik vosje heb.
Ik luister zeker wel naar het advies als ik geld heb koop ik ook gelijk zon barepack een specialen van christie helemaal van schapenbond.
Het zit er alleen nog niet in om te kopen.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:25

Missfcdb, niemand hier valt jouw 'Vosje' aan. Er worden hier slechts informatieve tips gegeven die voor 'alle' paarden / mensen van toepassing zouden zijn. Je moet niet zo tussen de regeltjes lezen.

Advies moet altijd welkom kunnen wezen, voor de meeste mensen dan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 13:39

ja dat snap ik wel maar leg dat eens iemand uit die over de zeik is Knipoog
continu Boos!

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:07

Jmc schreef:
Missfcdb, niemand hier valt jouw 'Vosje' aan. Er worden hier slechts informatieve tips gegeven die voor 'alle' paarden / mensen van toepassing zouden zijn. Je moet niet zo tussen de regeltjes lezen.

Advies moet altijd welkom kunnen wezen, voor de meeste mensen dan...

Afgod Afgod
Het is inderdaad jammer dat Missfcdb zich gelijk zo aangevallen voelt.
Denk dat ze de reactie juist moet zien als een tip VOOR het welzijn van Vosje, inplaats van als persoonlijke kritiek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-08 15:32

CSAArabians het komt wel goed ik weet wel dat jullie het heel goed bedoelen en ben ik heel erg blij mee Haha!
Ik wil dit nog even kwijt ben heel erg blij met jullie alllemaal Knipoog

sanie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 00:28

missfcdb, kun je vosje niet ergens anders zetten? Zo te horen ben je niet erg gelukkig op je huidige stal. Dan is het toch ook niet meer echt leuk om naar je paardje te gaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-08 13:40

sanie22 dat klopt ook wel.
Alleen de anderen stallen zijn veel duurder en mag ik haar zelf niet voeren en ook niet zelf uitmesten en hooi en stro kopen en brok.
maargoed ik ga wel op tijden dat ze er niet zijn en vosje vindt het heel leuk als we een stuk gaan wandelen haha Knipoog

liesjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:23

missfcdb schreef:
sanie22 dat klopt ook wel.
Alleen de anderen stallen zijn veel duurder en mag ik haar zelf niet voeren en ook niet zelf uitmesten en hooi en stro kopen en brok.
maargoed ik ga wel op tijden dat ze er niet zijn en vosje vindt het heel leuk als we een stuk gaan wandelen haha Knipoog

ja missfcdb paarden zijn duur Bloos En wat maakt het uit als ze op een stal komt te staan waar er gevoerd word ! gaat er om dat ze goed staat en er zijn toch bij jou wel meer pension stallen ?

succses Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:50

liesjeB ik ben geen lui mens ik wil werken voor mijn paarden.
ik wil ze zelf voeren ik wil zelf hun stal uit mesten ik doe alles voor mijn schatjes om ze naar hun zin te maken.
En ik heb geen geld om 300 euro neer te leggen bij een anderen pension of manege
zo weet ik wat ik uitgeef.
Ik ben heel erg mijn best aan het doen om een weiland te krijgen ik ken er geen kopen dus probeer ik het te huren.
ik doe alles voor mijn paardjes.
weet je wat ook een probleem is ga ik verhuizen is het precies het zelfde aangezien er heel veel ruiters het te hoog in hun bol hebben en alles beter weten als een ander.
het schiet niet echt op.

Jmc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 13:42

Als je zelf NIET voert wil dat toch niet meteen zeggen dat je lui bent? Er zijn een hele hoop mensen die zelf niet voeren, en die zijn hartstikke werklustig. Vind het een beetje een rare opmerking.

By the way, er zijn ALTIJD en OVERAL mensen die het TE hoog in hun bolletje hebben. Lekker laten gaan en van je eigen paard(en) genieten!!

KimH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 15:22

missfcdb schreef:
liesjeB ik ben geen lui mens ik wil werken voor mijn paarden.
ik wil ze zelf voeren ik wil zelf hun stal uit mesten ik doe alles voor mijn schatjes om ze naar hun zin te maken.
.

Hmmzz ik ben aartslui Gaaaap

Missfcdb, goed van je dat je voor je paardje zorgt hoor, maar ik denk dat je woordkeuze een beetje ongelukkig is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:06

ik bedoel er mee dat ik gewoon veel voor mijn paardje doe.
ik wil alles in de gaten kunnen houden jullie hebben echter meedere paarden of zitten gewoon goed.
Ik heb hierbij minder geluk.
Als ik zo zie bij ons als iemand anders voor hun paard zorgt komen ze haast niet.
Dat is toch geen paard houden en verzorgen een ander alles laten doen ik vindt het juist leuk om iederen dag naar mijn paard te gaan smorgens om 7 uur mijn vriend en ik smiddags en s avonds idiaal.
bedoel eigelijk niet mee dat jullie lui zijn maar gewoon meerdere paarden idialen oplossing.

Sandka

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 16:37

Mooi uitgedrukt KimH, ongelukkige woordkeuze. Na 3 keer het bovenstaand bericht te hebben doorgelezen kan ik het pas begrijpen.
Maargoed als jij het niet leuk vind dat mensen praten over jou en de manier waarop je jou paard verzorgd, doe het dan ook niet over een ander. Jij jou manier een ander de zijne.

Heb zelf één paard (jaja schande) die wordt iedere dag door de staleigenaar gevoerd, gelijk met de rest van de stal, tot 2x per dag toe! (Sja bij mij op stal hebben wij het allemaal heel hoog in ons bol Koe )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 17:06

Niet iedereen heeft dat Sandka.
ik praat bij mij op de mange met niemand alleen met mensen die gewoon doen als een ander wat vraagt geef ik antwoord ik maak met niemand ruzie ik bemoei me met niemand ik loop niemand in de weg.
En behandel een ander net als ik ook behandeld wil worden.
Het is wel moeilijk als je ziet dat er iemand wordt gepest of over de grond wordt geramd omdat die een eigen mening heeft of iets doet wat een ander eigelijk niks aan gaat.
Ze kraken in mijn ogen allen paarden omdat ze messchien niet zo duur zijn of wat dan ook.
Kan ik niks aan doen dat ik geen geld heb om een paard van 10.000 euro tekopen.
Maar ik heb vosje gekozen om dat ik echt heel gek op het beesje ben.
Ik ben er gekomen met veel liefde en geduld en die paarden met zweepslagen niet iedereen doet dat.
Tuurlijk ken ik ook mensen die gewoon lekker met het paardje bezig zijn en echt hun best doen en trainen.
Maar er zitten er ook bij waar ik me diep voor schaam dat die ooit een paard hebben gekregen geen enkel eigen respect en al helemaal niet voor een ander.
Continu mensen uitproberen stoken en ga zo maar door.
Bij mij waar ik sta gaan deze maand mensen weg omdat ze het niet meer aan kunnen.
Dat eeuwigen getreiter enzo.
maarja als ik weg wil moet ik vosje verkopen omdat ik niet zo veel geld heb om een stalling van 300 euro per maand te betalen.
Ik ben niet rijk en heb het ook niet hoog in mijn bol.
als ik aan het rijden kan iedereen alleen maar zeggen verkoop die knol koop een kwpn das veel beter.
Ik woor er alleen saggie van.
Wat schiet iedereen er mee op niks maar dat snappen ze niet.
Ik he het niet zo op capsones mensen.
Ik denk soms wel van laat ze praten maar alles wat hier wordt gezegt neem ik zeker op Knipoog

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 18:50

missfcdb, mag ik wat vragen: Hoe moet dat wanneer er iets met vosje gebeurt en er onvoorziene kosten zijn??

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:15

corine1981 schreef:
missfcdb, mag ik wat vragen: Hoe moet dat wanneer er iets met vosje gebeurt en er onvoorziene kosten zijn??

als het goed is heeft Vic haar geliefde Vosje goed verzekerd Knipoog

ps: kleine noot voor Vic zelf: probeer aub zo min mogelijk over je prive-zaken uit te wijden op bokt, hier hebben de mensen niets mee te maken meid. Ik snap dat je het hart op de tong hebt liggen en dat je helemaal in de zevende hemel bent met je meisje, maar let op met wat je post..sommige azen er op om je onderuit te willen halen (iets wat je onbewust Knipoog) zelf over je af roept..je hebt je hartje op de juiste plaats zitten,maar je moet je goed bedenken dat je hier op een openbaar forum zit, waar iedereen al snel een oordeel over je klaar heeft (ondanks het feit dat ze niet eens weten wie nu de echte Viccy is)...je bent en blijft (ondanks je aparte uitspraken), mijn kleine vriendinnetje Haha!
Observeren, luisteren en proberen te leren van anderen(en houd je afzijdig, tenzij je wat belangrijks te melden hebt, en wat je graag wil delen)...dat zijn de toverwoordjes voor je..niet gelijk in de verdediging gaan meid! Nergens voor nodig, we hebben allemaal elkaar nodig om wat te leren, wie niet openstaat voor een andermans mening, wil niet leren! Knipoog

Geef Vosje een dikke knuff van me!
Pling

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 20:20

ff een vraagje, wat voor zadel hebben jullie op jullie arabiertjes?
En hoe bevalt dat jullie?

Mijn zadel is te smal geworden, omdat mijn arabiertje zo breed is geworden. Ik zoek nu een nieuw zadel, ik heb de kentaur al geprobeerd, maar ik kon daar echt niet op rijden. Tong uitsteken

19karen89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 21:33

hej, ik lees altijd mee heb verder weinig te melden Knipoog
maar om op bovenstaand bericht te reageren, ik heb een Knight rider zadel liggen op mijn paardje. Persoonlijk vind ik het een heel mooi en fijn zadel, soepel en gemakkelijk te onderhouden elke keer wanneer hij is ingevet ziet hij er weer als nieuw uit. En qua prijs valt hij ook wel mee, nieuw volgens mij rond de € 700,- en mijne heb ik 2e hands.

Hier een foto:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PVAJTBZW.jpg