[HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:08

Klinkt niet fijn Esmé, hoop dat ze er iets aan kunnen doen!

Prachtig hoofdstel van Set, heel mooi! En dat zuurstok roze halster van Blue <3 Mijn zussen vinden dat ik geen roze voor Jas mag kopen, da's nou ook jammer -O- :P

Balen van je pink Miran, dat is ook gewoon net zo'n blessure die echt niet handig is :Y)

Ik vind Marah zo'n mooie merrie Trusthim (naam even kwijt sorry!) Zij stond ook op de bokt markt toch? Ze sprak mij echt aan, heel leuk!

Dat klinkt niet fijn Gelske, wat sneu voor Sjaak dat hij telkens zoveel last heeft. Hopelijk vinden ze iets en kunnen ze er iets aan doen!

Mooi Joyce! Hier geen sneeuw gehad, vind ik niet zo erg maar de sneeuwfoto's vind ik wel heel leuk om te zien!

WAUW Kat, die met Blue!! <3 <3 Rest is ook leuk maar die eerste vind ik echt prachtig!

Mooi buikje al Yil en fijn ritje!

Gave bak Gelske, wauw!! En je tweespan is geweldig, zo leuk!

Op die laatste foto kijkt Fu zo tevreden Miran, mooi!

Zag het filmpje op je fb Tam, onze hoefsmid deed daaraan mee met vierspan geloof ik.

Sterkte met Yul, ik duim mee dat de nieuwe medicatie goed aan blijft slaan, zo sneu voor hem!

Ga al jullie topics bekijken, leuk!

Tammy_

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard: Deel V

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:18

Haha, dat is toevallig Ilona! Ik vind de vierspannen erg leuk om te zien, zo knap dat sturen!! Roze mag ik van mezelf ook niet kopen voor Noah :+

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:11

Wat een leuke foto's Miran! Vooral die laatste <3 Wat wordt hij wit! Jouw paardjes krijgen ook van die prachtige schone hoefjes door de sneeuw. Blue had 4 maagdelijk schone hoefjes.
komen jullie ook weer eens Ilya-kijken? :P

Mooie Nouremans! Fijn van Yul, ik hoop dat er verbetering komt

bedankt voor de leuke reacties op de foto's! Ik plaats toch ook deze nog even, ondanks dat hij ook op facebook staat:

Afbeelding
Big-boy

Beetje ouwehoeren

Afbeelding

Met mij gaat het redelijk, heb me er soort van bij neergelegd. Nieuwe kamer gevonden, zolang ik nog druk bezig ben met alles regelen en de afleiding gaat het wel. Ik denk als ik eenmaal verhuisd ben en alleen daar zit er misschien meer verdriet gaat komen. Maar het blijft moeilijk.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:46

Ze heeft ook op de bokt markt gestaan ja.

Enne zeg maar Rachel

Vandaag voor eerst met bijzet gelongeerd , heel rustig aan moeten doen anders blokkeert ze volledig . Is goed doen we het heel kalm aan. Uiteindelijk 5 min lekker aan de bijzet gelopen en gestopt

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:18

Mooie foto's Katja! Hij wordt in ene zo groot zeg! Hoe hoog is hij nu?
Haha die Blue!
Ja zal niet meevallen die "leegte", als ik t zo mag omschrijven? Rouwproces waar je doorheen zal moeten...Dikke knuf :(:)

Ze heeft n mooi oog Rachelle! Nogmaals proficiat!

Een echte vent kan roze dragen he (die van mij draagt witte veren... _O- )!

Echt lief dat jullie zo meeleven! Doet me echt goed!❤️
Slinger op de een of andere manier niet zo snel minder nieuws op t internet, maar tis best heftige tijd voor ons (geweest). Proberen t altijd positief te zien en te benaderen maar hakt er gewoon best in als t niet goed gaat met je kind. Gelukkig gaat t met de oudste nu wel goed, is ook tijdje heel heftig geweest.
Maar ach... Je krijgt wat je aankunt zegt men :')
Soi, hopelijk breken er nu zonniger tijden aan! :D

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:29

Ik voel me inderdaad heel leeg, verwerken zal wel even duren inderdaad :) de hele toekomst is ineens anders.

Ik weet niet precies hoe groot Ilya nu is, volgens mij sowieso zo'n 1,22 maar hij komt al wel erg dicht bij Blue intussen..

vervelend dat het met je oudste ook minder is geweest, wat een pech zeg.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:48

Sterkte Katja! :(:)

Ilya blijft toch zo'n schattig dropje <3

Yildiz, ik duim ook dat de nieuwe medicatie aanslaat! +:)+
Het moet inderdaad heel zwaar zijn als het niet goed gaat met één van je kinderen.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 10:00

Ik heb persoonlijk niet zo heel veel met kinderen maar ik vind het echt sneu als ze ziek zijn ik kan ook echt niet zoon programma kijken met kinderen op de ziekenhuis afdeling terwijl ik dat bij volwassen mensen wel kan. ik hoop op snel beterschap voor je zoontje.

ik kan het gevoel niet Katja inderdaad je toekomst staat even op zijn kop gelukkig kun je wel je paarden behouden en daar je troost vinden.

WE gaan straks op pad met Sjaak ben best wel zenuwachtig maar ik weet dat dat straks wel weer over is als we in de auto zitten. Sjaak staat nog zielig binnen hij mocht vanaf gisteren acht uur geen voer meer echt sneu maar wat is het dan toch een braaf paard hij maakt er dan helemaal geen drama van dat de anderen wel krijgen en naar buiten mogen. Hoop zo dat ze hem kunnen helpen mijn grote vriend.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:08

En we zijn al weer terug :D . We waren er al bang voor maar onze vriend heeft een flinke maagzweer die er helaas ook al een tijdje zit. Oorzaak ???? is een beetje gissen nu omdat er voor nu gewoon geen dingen kunnen bedenken die er toe kunnen lijden. Het enige wat we kunnen bedenken is dat hij als hengst zich toch drukker heeft gemaakt dat dat hij liet zien en dat dit nog een verloop er van is. Hij gaat nu een maand op medicijnen eerst twee weken volle doses en dan twee weken de helft en dan gaan we weer terug of er verbetering is. Vind het zo sneu voor mijn kanjer ik hoop dat hij zich nu weer snel beter voelt. Hij was verder echt super braaf ben zo trots op mijn grote vriend.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 15:21

maagzweer gaat altijd gepaard met een bacterie dus de kans bestaat ook dat je maatje een bacterie binnen heeft gekregen, vervolgens wat extra druk maken en gevolg is dan een zweer. Wel helemaal te gek dat je nu weet wat hij heeft en het een relatief eenvoudig probleem is om te lossen.
Knuffels voor jouw en je Sjaak!

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 17:38

Arme Sjaak, maagzweer is niet prettig :(:) Wel fijn dat je nu weet wat het is en het behandeld kan worden.

Ik zit op stage, gelukkig bijna klaar. Ik ben moe, moet nog 1,5 uur reizen, ergens wat te eten vandaan toveren en vanavond Noah en U2 nog rijden. Gelukkig is het rustig op dinsdagavond, dan kan ik weer even bijkomen tijdens het rijden! :)

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 18:11

Iloon, Fu is denk ik ook wel tevreden. :D
Mijn pink gaat al een stuk beter, gelukkig, kan steeds meer.
Hoe gaat het allemaal met jou?

Kat, waar gaa je heen verhuizen?
Leuke foto's, wat is ie groot! :wow:
Ik ben niet zoveel online hoor, alleen meestal even hier...ik heb het een beetje druk, maar binnenkort wil ik wel weer een keertje langkomen!
En als je hulp nodig hebt met verhuizen, zeg je het hè??
Sterkte meis, het is niet niks. :(:)
Die hoefjes en benen worden mooi wit van de sneeuw ja, ik zei al tegen de hoefsmid die later kwam, ik heb ze even mooi opgepoetst.. :P

Yildiz, er is niks ergers dat als er iets aan de hand is met je kinders.
Hopelijk gaat het dan nu weer de goede kant op! :j

Gelske, sterkte!
Vervelend, gelukkig weet je wat er is, het lastige is denk ik om te weten wanneer het helemaal over is. :j

Tam gaat uitrusten tijdens het rijden! :+ _O-

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:00

Arme Sjaak, maar gelukkig weten jullie nu wat er scheelt!

Tammy, klinkt als een lastige dag := Hopelijk kan je je wat ontspannen tijdens het rijden ;)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:47

Thanks meiden! <3

Fijn dat je nu weet wat er aan de hand is Gelske! Hopelijk nu behandelen en goed genezen! Al snap ik wel heel goed dat je graag zou willen weten wat de oorzaak is.

Weer bij de pinken Miran?! :+ :') Beter! :D

Tam slaapt waarschijnlijk nu? (Mis je station nie :P )

Voor de western-Arabieren- topic volgers: dit kun je overslaan, dubbel post! Mijn rechterhand wil ff niet zo! (Toch behoorlijk dik aan t worden... :o )

Vandaag na m'n werk nog lekker getraind met Tie. Was fijn naast de weg aan t galopperen, struikelt Tie en....flats! Kusten we t wegdek zeg! Klein schaafwondje schouder, even naast gerend maar ze liep rad dus hop training voortgezet. Inmiddels lag m'n hand wel open dus echt voor schut heel dramatisch m'n hand onder t bloed. Jan schrok zich rot toen ik thuis kwam haha!
Maar t zag er erger uit dan t was dus cowgirl solution: afgewassen met betadineshampoo en ingetapet zodat er geen vuil in kon en daarna nog lekker Nour gelongeerd, rechtgericht en gehalterd.
Thuis nog ff ontsmet en begint nu toch wel dik te worden, maar ja, komt wel weer goed.
Baal wel van t struikelen, ze doet t vaker en gewoon omdat ze niet oplet!
Ga dus maar weer de T Touch oppakken; pythonlift werkt prima om paarden te aarden en bewuster van hun voeten te maken.
Deze is voor honden maar kun je ook op je paard toepassen of op jezelf! Werkt echt super!
Tip van de dag hihi!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:49

Kijk je wel uit met eventuele ontstekingen? ;) Fijn dat Tie er niets aan over heeft gehouden.

*Verpleegkundige-meelees-modus-uit*

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:57

*schakelt-verpleegkundige-meelees-modus-in*
Nog tips? Sorry voor de ranzige pics... :P Gereinigd met betadineshampoo :
Afbeelding

Na m'n werk met Nour zag m'n ingetapete hand er vrij groezelig uit:

Afbeelding

Thuis tape eraf en met dettol gereinigd. Zit nu niks omheen. Knokkels zijn dik. Maar zo lang t niet zwart wordt is t toch goed? :)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:09

Als het zwart wordt vallen ze er vanzelf af, dan heb je van dat gedeelte geen last meer... :') Nee zonder gekheid. Ik zou het even goed observeren en schoonhouden. Mocht het toch dik worden, meer pijn gaan doen of op een andere manier veranderen, zou ik wel een huisarts contacteren. Heb je recent een tetanus prik gehad?
Het lijkt oppervlakkig of niet? Handen bloeden sowieso wel snel hoor, lijkt vaak dramatischer dan dat het in werkelijkheid is :)
Oh, en ben wel veel ranzigheid gewend :')

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:13

Ja joh, valt wel mee! Thx! In ieder geval cool voor op m'n werk (werk met jongeren): "Je had die ander moeten zien!" _O-
Komt goed! En nee, prik is alweer aantal jaar geleden?

Bedankt thuisdokter voor uw consult! :D

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:15

Graag gedaan! :D
Vaccinatie is 10 jaar geldig.

geshahquille

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:28

Kun je je ring nog af krijgen Yildiz dat zou ik dan wel even doen dat is minder dat ze zo struikelt is toch altijd een beetje eng.

1,5 uur reizen is best lang tammy en dan nog eten en de paarden rijden vaak heb je dan toch zoiets van ik wil lekker op de bank maar als je dan er weer op zit is het ook wel weer lekker.

Ik ben ook blij dat we weten wat het is ik hoop maar dat hij zich snel beter word en nog belangrijker blijft mocht dat niet zo zijn zullen we verder moeten zoeken.

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:57

Ik ben nog steeds trouw aan het meelezen :j maar door studie drukte te weinig tijd om echt mee te kletsen..

Gelske, ik weet niet of je bekend ben met Abler? Dit is de Amerikaanse versie van Gastrogard en dit scheelt echt bakkennn met geld. In het maagzweren topic is hierover alles te vinden en er wordt vaak onderling aan elkaar verkocht als iemand met nood zit. Het heeft exact dezelfde werkzame stof, maar dan voor ruim de helft vd prijs.

Iig fijn dat ze iets hebben kunnen vinden! Succes en sterkte ermee nog even!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:35

Ring inderdaad even af doen :j Mocht de boel nog flink opzwellen...

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:39

Die krijg ik normaal al niet af, laat staan nu! :oo
Maar die vinger valt mee hoor, de wijsvinger is t dikst. Volgens hubbie kapsels wat geïrriteerd. Komt goed. Ik word er nu via app fijntjes op gewezen dat ook samen met paard vallen geldt als er af vallen en dus trakteren, bij voorkeur Bossche bollen!
Zo medelevend hier in t Brabantse... _O- Y)(^)

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:40

Beetje zeep of je vinger natkwijlen....
Dr bestaat ook een trucje met draad.....even zoeken.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 22:42