[HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MirandaMalik

Re: [HK] Het Arabische Sprookjespaard, deel IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:13

Ja toch zonde, op de barbecue met een lekker knofsausje zou beter zijn! :x (zegt zij heel stoer) :P

__Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:26

Miran _O-

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 18:28

Omg Miran, daar zou ik ook van schrikken! Het zou niet het eerste paard zijn die door de bliksem wordt geraakt. In dat geval ben ik wel blij dat die van ons met zulk weer vrijwel altijd naar binnen komen.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:04

De oplader van mijn laptopje is zojuist stuk gegaan... -O- de afgelopen week deed ie het af en toe niet, maar als ik dan het stekkertje iets draaide deed ie het weer. Maar net is ie uit gegaan en het lampje wilt niet meer branden ;(

Als er iemand nog een Acer oplader heeft liggen die niet gebruikt wordt, ik houd me aanbevolen! :(

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:07

Ik haal ze er niet persé voor binnen..en het is ook bijna niet te doen, als het gebeurd als je er niet bent of 's nachts, het blijft ook vaak gissen, als je het verwacht gebeurd er niks en andersom.
Hier achter heb ik hoge bomen dus of het veiliger is betwijfel ik ook.
Want bij de wei staan de bomen op voldoende afstand en is de kans veel groter dat het dan daar inslaat.
Maar de bliksem is afgelopen jaren dus één keer vlak bij de paarden ingeslagen en één keer aan de overkant van dat huis waar ze staan een jaar eerder..vlak bij elkaar dus, best apart.

Misschien effe op marktplaats kijken Tam! (nu ie nog opgeladen is..) :P

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:26

@Miranda ik haal ze er ook niet voor naar binnen, Asal gaat zelf wel whaha

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:26

Balen Tam! Heb het met mn vorige laptop ook twee keer gehad :\

Miran, bij ons staan ze veiliger op stal en staleigenaresse houdt altijd heel goed buienradar in de gaten :)

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:31

Jeej heb ene halstertje kunnen vinden voor Zaar een rode wollen <3

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:33

Als het echt hard te keer gaat en ze zijn thuis, gaan ze de stal uit... :? ik denk dat ze instinctief weten dat ze nergens onder moeten gaan staan...
Ze staan bij mij nooit opgesloten dus dat ga ik ook maar niet doen, worden ze vast niet blij van.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:33

Woogy schreef:
Jeej heb ene halstertje kunnen vinden voor Zaar een rode wollen <3

Het is geen blozend schaap?

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:37

@miranda nee als ze dat niet gewend zijn, en vooral als het dan keihard op het dak gaat kletteren. Asal weet niet beter en gaat dus absoluut niet in de regen staan, ze springt zelfs uit de wei als het haar te lang duurt voor ik haar kom halen, gaat ze doodleuk in dr stal staan

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:52

Heeft Zosja al een fanclub?!! Wat n Coole pic Hahaha!!!! :D

Vind t ook niks onweer en beesten buiten, maar ze overleven het meestal toch wel! ;)

Lisa, fotooooo!!!! En hoe zit t nu met Zaar en de HK? Gewoon benieuwd! ;)

Ahum... Mijn paard is echt erg...
Wilde zojuist Nour buiten zetten met z'n maatje (staan altijd s avonds buiten) maar het regende nog. Meneer lag lekker in z'n stalletje en had GEEN zin om op te staan...
Afbeelding
Noooo freakin way!!!!

Dus ja dan kruip ik er maar bij, betere verwarmde banken dan Nour worden er echt niet gemaakt. En ach... Het regende toch nog...
Dus gezelli ff selfie... Is Nour altijd wel voor in! (Voor wat niet eigenlijk...?! :x )
Afbeelding

Oké jongen nu is t droog en tijd om op te staan! Pffff.... Nou ok dan, nog ff rollen...
Oeps... Lig ik vast! :roll:
Afbeelding

Help? (Ofzoiets?) ^)

Djiez, want n stripfiguur! Blijft gewoon liggen en mij aankijken. Dus ja, heb m dan maar geholpen en aan z'n achterbenen goed gerold. Nja, op z'n rug (weinig charmant) en dan ook in die positie gewoon blijven liggen. Beetje meewerken kun je dan wel vergeten.
Maar goed uiteindelijk kwam meneer dan overeind met n gezicht van: Quoi?!
Werkelijk, wat een beest... _O- :')

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:03

Die van ons gaan echt niet buiten staan als het te keer gaat, die blijven dan in hun stalletje staan :) Hebben ook stallen met uitloopje hè :) Sterker nog, ze rennen met zn allen naar binnen (laatst nog gezien toen ik 's avonds op stal was en het losbarste).

Yildiz, wat een grapjas, maar wel erg onhandig dat hij zich vastrolt en blijft liggen :+ Heb Djuun ook een keer vastgerolt aangetroffen. Gaf zich er toen ook helemaal aan over, haar ook samen met mn moeder recht moeten trekken. Dat was op vorige stal en daar rolde ze ook in dr stal, omdat ze alleen los konden in een grintbak en op een stenen paddockje stonden.
Op onze huidige stal heeft ze het in het begin 1 of 2x gedaan, maar wel zichzelf los gekregen, maar daarna kwam ze er ook achter dat rollen in een zandbak of wei eigenlijk veel lekkerder is :D

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:04

@Yildiz wat heeft jou paard toch een mooi velletje zeg, staat hij in de binnen stal? en wel deuren open. Wij hebben kleine stal en vaak de deuren op merk dat asal nu toch wat haar aanzet nu het weer wat kouder is

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:05

joysjuh1987 schreef:
@Yildiz wat heeft jou paard toch een mooi velletje zeg, staat hij in de binnen stal? en wel deuren open. Wij hebben kleine stal en vaak de deuren op merk dat asal nu toch wat haar aanzet nu het weer wat kouder is

Serieus? Djuun staat in buiten/inloopstal, maar gewoon strak in het velletje hoor!

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:10

ja ik heb dr geschoren maar vind dat ze nu toch wel wat haartjes krijgt en ze heeft gewoon een deken op, moet wel zeggen dat echte koud kleum is. Als ik dr niet scheer is het een mega teddy

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:13

Djuun is ook een koukleum, maar staat wel altijd erg rap weer kort in dr vacht. Heeft van de winter ook geen enorme vacht gehad, hoewel het elk jaar wel meer lijkt te worden :+ Maar als je dr vergelijkt met andere paarden bedoel ik :)

Ze vond het trouwens onwijs stom dat ze nog ff moest lopen in de regen vanochtend toen de andere paarden al naar de wei gingen ^)

Afbeelding

Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:14

Nour heeft zich al zoooo vaak vastgerold, ook een keer in n hek, heeft ie nog littekens van. -O-
Meestal redt ie zich wel, maar weet dat ik m toch wel redt, echt erg, totaal niet in paniek. Volgens mij heeft ie Jamaicaans bloed haha! :D

Ja is binnenstal en best warm. Dus zit echt heel dun in z'n vacht. Merk nu dat Tie die is verhuisd echt n buitenvacht aan t kweken is, om over Zaar maar te zwijgen. Die staan s nachts wel binnen maar gewoon zonde deken hele dag buiten. Deken opleggen scheelt gewoon ook veel.
Laatst bijgewerkt door YildizArabs op 10-05-14 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:14

whaah dat koppie van djuun

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:21

Haha, heb je gewoon een halve Antiliaan misschien op stal, Yildiz? :)) _O-
Wel fijn dat er geen paniek is iig, want als ze dan zichzelf helemaal kapot maken :\

Ja, Djuun was nót amused :')

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:27

haha Zos met een kuif _/-\o_

Ik weet niet wat Set nu doet met onweer, denk in de schuilstal blijven.

Balen Tam van je laptop!

fijn een halster voor Zaar!

Knappe Nour en inderdaad glad, Joyce Set heeft sinds deze week ook alweer wat meer vacht lijkt het, of ze zet m wat uit. Ze is sowieso voor mijn gevoel niet helemaal glad.
Sneu van dat vastrollen zeg!

Arme Djunnah :P

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:45

Soms liggen ze al ffe vast als ze stil blijven liggen :)

Mo rolt ook graag in schoon stro.
En dan liefst zo dicht mogelijk bij de muur :+

Djuun had dus hele andere plannen voor zich zelf :p

Heb Mo eigenlijk al een tijd zonder deken.
Hij heeft t snel warm.
En bij ons op stal is dat ook zo.

Met die regen krijgt ie wel ffe n dunnentje op...

Morgen schijnt het nog beroerder te worden...schijt weer :p

DMHorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:24

Ahh Nour in ze stalletje, wel een sukkeltje dat ie zich vast rolt, gelukkig hier nog nooit gehad, mijn paarden rollen altijd buiten, gaan elke dag de wei op zomer en winter en rollen altijd uitgebreid buiten, scheeld een hoop vastliggers :+

Jaa wat een scheitweer he Jes, gelukkig heeft de kleine aardige vacht want ze moeten van mij gewoon naar buiten, uiteraard gaan ze wel naar binnen als het TE word, gelukkig zit onze stalhouder de hele dag achter buienradar en haalt ie ze binnen als het noodweer word.
Vanmorgen gaf die kleine me een showtje weg, gister vroeg naar binnen gegaan ivm noodweer en ze was helemaal happy dat ze weer naar buiten mocht, natuurlijk was ik weer te laat om te bedenken dat ik een telefoon in me zak had en toen was ze alweer klaar toen ik zover was :+

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 21:34

Haha dat had ik vandaag met Mo.
Stond in de paddock.
Er achter ook 2 paardjes die aan het spelen waren en heen en weer rende.
Dus Mo deed mee..zaten aan aantal mooie draf passen tussen...Te laat -O- :')

Lekker hoor dat ze naar buiten gaat....was toen met de pony van vriendin zo drama.
Zijn toen ook we gegaan van die stal.
Veulens horen naar buiten te kunnen....
Mams en kind mochten van die stal eigenaren niet naar buiten.
Het was toen februari en de rijbak was gewoon goed...maar nee ook daar mochten ze niet even hun benen in strekken... :roll:

Ja ik ben er nu al klaar mee met het weer _O-

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 22:53

Jammer is dat he ik had het laatst met Blue :)) Die was uitgebroken uit het grasweitje (onder de draad door) en gaf een drafshowtje weg op het gazon :') lopen als een hackney met enorme knieactie, nergens een camera te bekennen!