Western Arabieren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bimmetje

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 20:09

me meisje <3
Afbeelding

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 08:35

Daar is ze dan weer eens! Maar Hey, dat zijn geen actiefotos hè?!

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 08:45

hahaha yildiz, ja sorry :o

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 09:31

CounTree schreef:
raven schreef:
@ countree Ik wilde je net het antwoord mailen.
Wij houden ook vakantie in Duitsland dus misschien kunnen we nog wat met zijn alle gaan doen.

Ja wat dacht jij dan! Jij wordt onze gids, daar ga je echt niet onderuit komen hoor *\o/* :D

Aangezien jullie dat dikke VVV pakket al thuis hebben _/-\o_ :j :+

Heb je je groene sticker al geregeld? Kunnen we niet in Nederland al afspreken, qua vertrek tijd? Lijkt me wel gezelli.

Wat mij betreft kunnen we wel samen rijden die kant op lijkt mij ook wel gezellig. Groene sticker moet ik nog even regelen maar wilde je daar over bellen hoe ik dat moet doen.

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:27

Ik heb een vraagje en zou graag jullie mening hieriver horen.

Ik was eigenlijk benieuwd of het niet al verstandig was om de volgende keer vast voor eens een ijzertje te gaan proberen? We lopen ook aardig veel over straat enzo en ik dacht misschien om het alvast een keertje mee gemaakt te hebben?
Hoe denken jullie daarover?

Nada is nog erg moeilijk bij de smid of nou ja gewoon bij vreemde. Voovoeten kan hij nu al een tijdje gewoon bekappen en vijlen enz. Achtervoeten kan hij nu eindelijk pas rond vijlen.
Vandaar dus mijn dubio.
Zou ik te snel gaan met voor een ijzertje, of gewoon proberen. Ik wil pas na de winter plates gaan proberen. Dacht dat dat dan wel moest gaan lukken. ;)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:02

raven schreef:
Wat mij betreft kunnen we wel samen rijden die kant op lijkt mij ook wel gezellig. Groene sticker moet ik nog even regelen maar wilde je daar over bellen hoe ik dat moet doen.

Die groene sticker is super makkelijk, zie hier: https://shop.dekra.nl/Shop/EnvironmentSticker.aspx

Dan gaan we dat gewoon afspreken. Lijkt me ook handiger en gezelliger om dat te doen, beetje achter elkaar aancrossen. Wij stoppen wel regelmatig hoor....ff koffie halen enzo...geen haast.

Waarschijnlijk gaat Cyann der beste vriendinnetje ook mee. We kijken eerst ff hoe die twee ponykamp overleven de week ervoor bij Shannon Brochard...en als ze daar geen ruzie hebben gemaakt :Y) .....dan hebben we dus twee van die gekke meiden bij ons. Gezellie!!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:03

@ bimmetje overleg gewoon even met je hoefsmid. Die kan zo zien of het nodig is en kent je paard.

Mijn paarden hebben stevige hoeven en staan alleen achter op plates puur ivm slidings. Als ijzers voor niet nodig is, is het qua gezondheid beter geen ijzers te nemen. Overleggen met je hoefsmid is het beste.

ditatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 13:10

CounTree schreef:
raven schreef:

Die groene sticker is super makkelijk, zie hier: https://shop.dekra.nl/Shop/EnvironmentSticker.aspx

Dan gaan we dat gewoon afspreken. Lijkt me ook handiger en gezelliger om dat te doen, beetje achter elkaar aancrossen. Wij stoppen wel regelmatig hoor....ff koffie halen enzo...geen haast.

Waarschijnlijk gaat Cyann der beste vriendinnetje ook mee. We kijken eerst ff hoe die twee ponykamp overleven de week ervoor bij Shannon Brochard...en als ze daar geen ruzie hebben gemaakt :Y) .....dan hebben we dus twee van die gekke meiden bij ons. Gezellie!!

ik heb nog walke talkies vioor in de auto kenne we elkaar niet kwijt raken en melden of er 1 naar de wc moet of dat er iemand koffie te kort komt :D .... moek alleen wel ff zoeken maar heb nog 3 weken. :D :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 15:04

Ligt er aan of je veel buiten komt? Tie heeft extreem goede hoeven en ik had eerst ook alleen achter plates. Omdat de paarden waar ik nu sta s winters veel op de verharde paddock staan sleten alleen de hoeven te hard dus nu heb ik rondom ijzers.
Zou het ook even overleggen met je smid die kent de hoeven van Nada het beste.
En anders gewoon achter plates, krijgen we eindelijk die actiepics! :P
Bij ons krijgen ze zowiezo als ze al een beetje willen stoppen babyplates eronder..

Jongens, vandaag bericht kregen van de WRAN: ik ben officieel van de L5 naar de L3 gepromoveerd! *\o/*

Bimmetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 15:06

haha ja yildiz, dat had ze hier ook wel gekregen als ze ook normaal te bekappen was. Maar dat is juist het probleem. ;)

Over 3 weken komt de smid weer, zal het dan wel eens met hem overleggen.

Nogmaals gefeliciteerd!! :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 19:17

yildiz schreef:
Jongens, vandaag bericht kregen van de WRAN: ik ben officieel van de L5 naar de L3 gepromoveerd! *\o/*

Hey gefeliciteerd,

Dat wordt gezellig! Cyann is sinds vandaag in Level 3 geplaatst, wegens L4 + 30 punten! *\o/* :D

Trouwens ik heb eens even op de prab site enzo gekeken. Denk dat wij volgend jaar wat vaker richting Belgie gaan om wedstrijden te rijden. Voor Belgie heb je geen gezondheidsverklaring nodig (dat dacht ik dus altijd en dat hield me tegen) en daar zijn aparte jeugdrubrieken. Het nivo schijnt er ook hoger te zijn en goede organisatie. Ik hoor van diverse kanten veel goede dingen over belgie. Er zijn genoeg wedstrijden binnen 2 uur rijden met trailer, waaronder ook nrha wedstrijden.

@ ditatje ....jaaaaaaa walkie talkies!! wat een super idee!

Oh Yildiz....doel volgend jaar? NK wran rijden? Ben je L3 met 25 punten dan mag je rookie L2 rijden op het NK. Trouwens ik bedenk me opeens...dat Cyann en Jij nu wel ff snel nog WRAN punten moeten pakken, want volgens het wran regelboek zouden jullie bij 0 punten in de L3 weer naar de L4 degraderen na het NK. hoe lollig is dat. :+ :')
Wij hebben WRAN vrouwenpolder double judged op de agenda staan voor augustus, jullie ook toevallig?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 22:10

Ja dat bedacht ik me ook... Uhm.. Waar ligt vrouwenpolder? Zeeland? Te ver weg denk ik voor ons... Wil in augustus wel Huis ter Heide rijden.
Doel? Netjes leren rijden en m'n paard dusdanig trainen dat ze een fatsoenlijke proef kan rijden! :D Moeilijk zat! Ik knijp m nu al voor zondag. De bak is nat dus kan alleen op de baan rijden en geen cirkels en changementen oefenen, pffff....
En verder wil ik deze winter Nour alvast beetje bekend maken met in hand trail, keertje met de trailer weg dat soort dingen. Genoeg te doen, haha!

En jullie? Ga je dit jaar ook aan jezelf denken Nancy?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 22:30

Ga denk ik toch maar Vrouwenpolder doen, meer kans... Maar jee, zeker twee uur rijden... En ik moet weer een les cancelen van Paulette omdat ik dan 28 dagen vantevoren les heb gehad, grrrr....

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 23:27

yildiz schreef:
Ga denk ik toch maar Vrouwenpolder doen, meer kans... Maar jee, zeker twee uur rijden... En ik moet weer een les cancelen van Paulette omdat ik dan 28 dagen vantevoren les heb gehad, grrrr....

Nou weet je wat, als jij dan lekker naar huis ter heide gaat, mag jij daar de eer van de arabs verdedigen en kan je gewoon lessen bij paulette. En dan gaat cyann de dag ervoor de eer verdedigen in vrouwenpolder. :D Hebben we mooi de kansen gespreid toch? ;)

En niet knijpen voor zondag....ben de gek! Changeren hoeft toch ook niet? Eenvoudige wissel kan ook. Of je doet alleen wisselen naar haar goeie kant en de slechte kant een drafpas. Dat mag ook en zover ik weet mogen ze je daar niet op minnen omdat je mag kiezen. Heeft cyann ook wel gedaan tijdens een oefenwedstrijd L3 begin dit jaar. Ze werd niet gemind en werd toen 1e vd 14.

En wat vooral belangrijk is in de reining....pak je rustpunten!!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 08:38

Ik denk dat ik jullie toch kom vergezellen om (hopelijk) puntjes tesprokkelen. Lekker veel arabian power daar in t Zeeuwse! Hoeveel punten moet je halen om niet te degraderen? Staat niet duidelijk in het Regelboek of ik kijk er overheen!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 10:30

blader blader....WRAN Klasse 3 punt 377.Deelnemers die in het seizoen geen punten hebben verdient, worden 5 punten van het saldo afgetrokken....
:? In de L3 kan je niet degraderen naar de L4. Idem L4 naar L5, ook daar wordt niet over degradatie gesproken!!!!
Wel wordt er gesproken over aftrek van 5 punten als je het seizoen geen punten hebt gereden in de L3. Kom je lager uit dan nul, dan blijft het nul.

Pas in de L2 wordt er gesproken over degradatie als je saldo negatief wordt cq onder nul uitkomt na aftrek van 5 punten wegens geen punten gehaald dat seizoen. Dan degradeer je naar de L3 met saldo van 10 punten.

Hetzelfde geldt bij de L1, alleen kan je daar natuurlijk niet meer promoveren ;-) Net zo goed dat je in de L5 niet kan degraderen ;-)

De WRAN heeft ons probleem dus voorzien en dicht getimmerd yildiz. haha.

In tegenstelling tot het DAWRA regelboek kan je op elk nivo degraderen en promoveren ook in de laagste en hoogste klasse :? Een ieder begrijpt dat dat nooit kan kloppen, |o maar achter de schermen wordt er hopelijk hard aan gewerkt om e.e.a. wel juist te formuleren....

De DAWRA is weer uit het level systeem gestapt en min of meer terug gegaan naar hun oude systeem.
Kort door de bocht is het bij de DAWRA als volgt afgesproken (en blijkt ook uit de praktijk):
Bij de DAWRA heb je geen levels, maar heb je een status in de vorm van:
- beginners (rookie),
- amateur (non pro, ruiters die geen les geven)
- open (pro, ruiters die les geven)

- Als beginners mag je in zowel de walk jog als de beginnersrubriek (met galop) starten.
En kan je promoveren naar de amateur klasse bij 20 punten en moet je naar de amateur bij 40 punten.

Er wordt ook gesproken over promotie als walk jog ruiter naar de beginners, maar volgens mij klopt dit niet omdat je dus als beginner in elke beginners rubriek mag starten ook de walk jog op 1 wedstrijd. (waarschijnlijk de verwarring van het oude level systeem?)

- Als amateur ruiter mag je in zowel de amateur als de open rubriek starten.
Als amateur ruiter kan je niet promoveren. Tenzij je zelf een verzoek indient bij het bestuur om een hogere status aan te nemen in dit geval OPEN.
Maar je wordt automatisch Open ruiter (ongeacht je aantal punten) als je niet meer voldoet aan de amateur status doordat je beroepsmatig bezig bent door bv les te geven, trainen van paarden etc.

- Als Open ruiter mag je alleen in deze klasse starten. Aangezien dit de hoogste klasse is, is promotie natuurlijk niet mogelijk. Wel is degradatie mogelijk cq het verkrijgen van de amateur status. Vroeger moest dit dan aangevraagd worden bij het bestuur en moest iemand kunnen aantonen dat ie 3 jaar lang niet beroepsmatig bezig is geweest als zijnde, lesgever, trainer. Ik neem aan dat deze regel nog altijd niet is gewijzigd aangezien de meeste verenigingen die gebruik maken van deze verschillende groepsverdeling (rookie, non pro, pro) dit ook hanteren. Ben je 3 jaar lang niet meer beroepsmatig bezig, dan kan je terug naar amateur status.

Vroeger was het zo dat op wedstrijden het mogelijk was dat de amateur rubriek kwam te vervallen en alleen de open rubriek door ging, waarin altijd ook amateurs mogen starten. Het nivo was dan ook open. Tegenwoordig zie je bij de DAWRA dat er dan eerder spraken is van samenvoeging en wordt de rubriek Amateur/Open genoemd. Beetje vreemd is dat wel aangezien Open altijd toegankelijk is voor amateurs, maar waarschijnlijk wordt dan het amateur nivo aangehouden???

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 14:02

In dat geval is de druk gelukkig van de ketel en hoef ik dus geen punten te rijden! Mooi, want dan slip ik die show, kan best lesje van Paulette gebruiken, zeker nu Irene naar Canada gaat op vakantie.

Hoe zit dat nu met de puntentelling van de beginners? Ik heb vorige wedstrijd best veel punten bij elkaar gesprokkeld. Om na het EK te kunnen promoveren naar de Amateur ben ik uitgegaan van de punten die ik bij elkaar heb gereden bij de Beginnersklasse exclusief de w&j klasses. Of tellen die nou wel mee?

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 18:28

Mijn meisje gaat steeds beter lopen :). We zijn bezig om over te stappen op 1 hand, wat ze netje oppakt, ze wordt wat sterker en soepeler, haar balans wordt ook steeds beter. Ik vind het nog niet goeg genoeg gaan om eerdaags te starten, maar als deze stijgende trent zich doorzet start ik haar misschien wel in Oosterwolde in oktober. Eerst nog een paar endurance wedstrijden ;)

Ik ben ook blij om bovenstaande te horen, want ik was bang dat ik naar de L3 terug moest als ik dit jaar niet zou starten. Hoe zit dat met beginners/amateurs/open in het kader van prestatiepredikaat? Tellen de punten van de amateur mee, of moet je punten halen in de Open?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 18:44

Bij mijn weten tellen je punten voor zowel Amateur als open mee voor het behalen van een prestatiepredikaat.
Maar... Als ik het goed heb... Als je nu L2 status hebt en dit jaar geen punten hebt gereden, kom je juist wel onder nul uit en degradeer je naar de L3! Even goed nakijken dus en anders nog snel n show meepakken!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 20:59

idd Yildiz..amateur en open tellen qua puntentelling mee voor prestatiepredikaat en beginners niet.
En bij de L2 kan je wel degelijk degraderen naar de L3. Elk jaar dat je geen punten hebt gereden in een bepaald level, krijg je 5 punten aftrek. In de L1 en L2 kan je degraderen als je onder het nul saldo uitkomt. Neem ik mezelf...ik had vorig seizoen 55 punten in de L2, heel dat seizoen ben ik niet gestart (nk wran telt niet mee), dit seizoen begon ik met 55 -5 = 50 punten. Aangezien ik dit jaar wederom geen wran ben gestart zal ik weer 5 punten aftrek krijgen...zolang ik nog boven het nul saldo blijf ...geen gevaar voor degradatie.

Maar wat betreft walk jog en beginners promotie-punten...I really don't know. Iets zegt me dat het niet klopt als de walk jog punten meetellen. Want dit zou dan betekenen dat je vanaf de walk jog zomaar naar de amateur zou kunnen en dit kan niet de bedoeling zijn van het systeem.

Maar niet getreurt! Want er is ook nog de volgende regel:
Deelnemers die bij andere verenigingen wedstrijdresultaten hebben behaald kunnen de dawra verzoeken deze mee te nemen in de klasse indeling. Dit moet dan schriftelijk worden ingedient tesamen met wedstrijdresultaten voor afloop van het wedstrijdseizoen (direct na het NK begint het nieuwe seizoen).
euh correctie volgens punt 387 van huidige dawra regelboek moet het voor einde seizoen en volgens regel 367 (promotie beginners) staat dit laatste niet vermeld

Trouwens de WRAN heeft ook iets dergelijks. Ergo daar is t zelfs hetzelfde punt met precies dezelfde inhoud en "fout" ...387 voor einde seizoen en bij 367 staat dat niet.

Okay misschien is daar een rede voor L2 voor einde seizoen en L3 kan verzoek tot overstap schijnbaar altijd. Ok..het zal wel...don't shoot the messenger.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-12 22:05

Ik vraag t volgende week even na bij Paulette, komt goed! Werst eens kijken wat zondag gaat brengen. Ben echt wel een beetje zenuwachtig....

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:16

Yildiz hou eens op zeg, met je "zenuwachtig"....je grootste tegenstander is er nog geeneens...met de nadruk op groot ;) :+ ....alhoewel Sumo??? :D

oh men wat gaat dat gezellig worden in die WRAN L3. *\o/*

Iedereen uit protest in het oranje incl. grooms :Y)

Ik ben trouwens ook uitgegaan van beginners punten excl. de walk jog bij Cyann om eventueel te promoten naar de amateur. Cyann moet nog niet, mag wel.
Cyann doet nog een seizoen mee bij de beginners DAWRA en L3 bij de WRAN. De amateurs wordt technisch anders veels te moeilijk voor Cyann en ze is nog maar net 11.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 07:26

Zenuwen voor n wedstrijd zijn bij mij altijd een ding geweest, echt wel n probleem. En dat heeft niks met eventuele sterke tegenstanders te maken. ;)
Door meer te showen is het wel iéts minder geworden maar als ik dan reining voor de eerste keer start...boem... Daar zijn ze weer, Grrr... :(

Oranje it is! *\o/*

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-12 08:27

Weet je al hoe laat je moet starten?? Anders komen wij ff aanmoedigen (kan Yurian mooi zijn kowboj boots an)

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-12 09:53

Vroeg...al om half tien (showmanship)! Maar ben er de hele dag hoor. Gezellig als jullie komen.

Kan ie ze al aan?! Cool! <3