Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ShamalArabs schreef:Ik leer ze al heel vlug om normaal te doen aan de hand. aanstellerig gedrag word bij de ene genegeerd en bij de ander met de stem (zware strenge toon om mee te beginnen, later volstaat het als je "does normaal" zegt) afgestraft, afhankelijk wat het beste werkt per paard dus. Aanstellen doen ze maar op de wei of in de bak als er geen mensen in/bij/naast lopen en ze volledig losgelaten zijn.
Tmroes schreef:@ Shamalarabs; Ben het helemaal met je eens dat de kudde de beste opvoeding is. Jammer dat er weinig mensen zijn die deze optie aanbieden..
Ik denk trouwens dat bij Emil de manier van niet reageren wel aan zal slaan.. We verheffen nu eigenlijk onze stem en ik hou mijn hand voor zijn borst zodat ie niet voor bij mij komt.
Het werpt alleen nog niet echt vruchten af.. dus ga deze methode eventjes uitproberen
ShamalArabs schreef:Ja, daar ben ik ook bang voor, vandaar dus 2 groepenkan ook makkelijk, blijft het overzichtelijk
Zahlina schreef:Het wordt dit jaar toch al een hele grote ramp voor de paarden met deze winter, alles is blijven leven en ik vrees heel veel mugjes en vliegen.
Ik heb dan gelukkig geen exceempaarden maar ze gaan allemaal deze zomer weer onder de vliegendeken.
Zahlina schreef:Dank je wel.
Tis alleen maar gemakzuchtig want ik hoe ze nu helemaal niets te leren.
Vorige week voor de grap Dodo uit het land getrokken en mee genomen naar het bos, hele stukken hard gelopen en hij heeft geen pas verkeert gedaan.
Hij vond het allemaal heel erg leuk en gezellig
Citaat:Maar je krijgt dus niet meer een achteruit lopent paard achter je aan?
Vond het wel grappig toen je hem voor de eerste keer zag dat hij gelijk jeuk tussen zijn billen had en netjes inparkeerde...
Ik denk dat Bliksem heel erg gegroeit is sinds hij van jou is (lichamelijk maar ik denk ook vooral geestelijk).
Denk ook niet dat hij een beter baasje had kunnen treffen..
Jeddah schreef:Haha, ja, dat dekens uittrekken ken ik ook van mijn jongens! Ze staan soms met z'n tweetjes aan de dekens van een van de merries te trekken terwijl die proberen te rusten... Ik geloof dat de dames het op een of andere manier wel lekker vinden!
yousra schreef:Zo ik heb eergister voor het eerst een zadel op Wasim gedaan en hij heeft helemaal niets gedaan, ik had ook nog gelongeerd met zadel, geen ene bok of zo iets heeft hij gegeven, gister heb ik het zadeltje er weer op gedaan en dat ging ook goed, ik ging met hem toen door het parkje wandelen en weer had hij helemaal niets gedaan.
Ik had ook nog eventjes gehangen en dat ging ook goed.