arabieren in de wedstrijden?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Calimero_

Re: arabieren in de wedstrijden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 12:21

JEUJJ! DOOR NAAR DE FRIESE KAMPIOENSCHAPPEN *\o/* *\o/*

Marlies1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:22

Gefeliciteeerd!

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:44

Gefeliciteerd Kim, super :D
Als een vriendin van mij ook door is, kom ik even kijken!!

Op Horse Event wordt een demonstratie gegeven van de veelzijdigheid van het Arabisch Volbloedpaard. Voorgaande jaren hielden we deze demo's bij Paard&Koets, maar ipv daarvan gaan we nu dus naar Horse Event :) In 2009 heb ik met Pirouette op Paard&Koets gereden en dat was echt ontzettend leuk en een hele ervaring.

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 12:46

Voor de kar heb je hem als ik het goed begrijp?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 13:09

Gefeliciteerd Kim, super gedaan!

ReneeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:23

BabiiVeeraa schreef:
Gefeliciteerd Kim, super :D
Als een vriendin van mij ook door is, kom ik even kijken!!

Op Horse Event wordt een demonstratie gegeven van de veelzijdigheid van het Arabisch Volbloedpaard. Voorgaande jaren hielden we deze demo's bij Paard&Koets, maar ipv daarvan gaan we nu dus naar Horse Event :) In 2009 heb ik met Pirouette op Paard&Koets gereden en dat was echt ontzettend leuk en een hele ervaring.

Horse Event is echt heel leuk om te rijden Vera! Ik ben er nu ook al 3 jaar met Soraya heen geweest en je voelt je echt de koning te rijk als je met je peerd door de grote piste rijd :D
Maare, ik kom ook naar Heerjansdam als het goed is dus jij ook :')

Ik kom ook lekker binnen vallen trouwens. Ik rijd met mijn merrie C.R. Soraya ook wedstrijden, zowel die van het AVS als de gewone KNHS wedstrijden. Momenteel rijden we M2 en ik hoop volgend jaar Z1 te kunnen starten. Foto's staan in mijn profiel :)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:38

En Soraya is gewoon een ontzettend lekker peerd <3
Die in Ijzerlo graag samen met Pirouette date bij de picknickbankjes :P

Horse Event is wel heel gaaf ja, ik vond Paard&Koets toen ook zo ontzettend leuk om te doen..
Ik zat te denken, misschien eerst op vrijdag HE, dan zaterdag wedstrijd en zondag misschien weer HE..?
Maar ik denk dat dat erg zwaar voor dr is, dus dat is even afwachten hoe ze zich nu verder gaat ontwikkelen in de training :)

ReneeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:32

BabiiVeeraa schreef:
En Soraya is gewoon een ontzettend lekker peerd <3
Die in Ijzerlo graag samen met Pirouette date bij de picknickbankjes :P

Horse Event is wel heel gaaf ja, ik vond Paard&Koets toen ook zo ontzettend leuk om te doen..
Ik zat te denken, misschien eerst op vrijdag HE, dan zaterdag wedstrijd en zondag misschien weer HE..?
Maar ik denk dat dat erg zwaar voor dr is, dus dat is even afwachten hoe ze zich nu verder gaat ontwikkelen in de training :)

De slijmbal is het ook dat paard van mij :D

Je zou anders ook alleen zondag naar HE kunnen gaan, vrijdag is geloof ik nog steeds de 'ondernemers dag' en in het weekend is er gewoon veel meer publiek!

Wij hebben ook even een wedstrijdstop gehad omdat ik Soraya eerst thuis beter voor elkaar wil hebben voordat we weer de wedstrijdring in rijden. Thuis kan ze het wel maar in de ring is ze vaak afgeleid en wordt het rommelig waar ik zelf niet zo goed tegen kan :') . In Renswoude tijdens de Arabissimo zullen wij weer aan de start verschijnen. Wie nog meer?

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 17:15

Pfft, jij en Soray hebben mij en Pirouette anders wel mooi ingehaald he :P
Maar dat is het probleem met Pip, haar bewegingen zijn top en redelijk explosief, maar vaak is ze niet sterk genoeg om die beweging in de oefeningen mee te nemen, daarin beweegt ze 'gewoon'. Dat geeft een rommelig beeld en lijdt vaak tot de opmerking 'tactverlies' of 'impuls', terwijl ze dan eigenlijk nogsteeds goed loopt, maar minder spectaculair :+
Neem daarbij dat de contra gewoon prut was (tot halverwege vorig jaar, het kwartje begon te vallen, vlak voordat ik moest stoppen met rijden |o ) en ja, in de M2 moet het gewoon kloppen, anders krijg je je punten niet, en terrecht.

Vlak voordat we stopten, zaten we eindelijk weer bij de winstpuntjes, en mijn toppertje komt altijd sterker uit een stop, dus laat die punten na de zomer maar komen :Y)

Ik rijd btw niet mee op de arabissimo, ga denk ik wel even kijken..
Je gaat wel voor de speed he Renee.. *\o/*

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 23:41

Ik ga misschien ook nog wel met Piert naar de Arabissimo, lijkt me gaaf! Maar dan hou ik het wel bij de Liberty en de dressuur, de speed oefenen wij regelmatig ongevraagd in het bos en mevroi vindt dat hard galopperen gecombineerd moet worden met huizenhoge bokken :Y)

Ben ik het niet mee eens :+

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 07:53

Waar staat info over arbissimo? Lijkt mij ook leuk!

ReneeP

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 08:48

Calimero_ schreef:
Waar staat info over arbissimo? Lijkt mij ook leuk!

Kijk hier eens even op: http://www.avsweb.org/?c=91&id=64

Op het AV forum is er ook een topic over de Arabissimo :)

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 09:03

Onze wedstrijd voor komend weekend is afgelast. Jammer, had er heel veel zin in :)
Nu maar vervroegde vakantie

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 10:13

Arabissimo is echt ontzettend leuk!! Ik zou 2009 meerijden, en dan alle onderdelen. De dressuur ging redelijk, maar bij de speedtraining was ik door mijn rug gegaan, met de dressuur maakte ze toen een vreemd hupsje en het schoot helemaal fout. Heb toen huilend mijn proef afgereden :+
De Liberty ging heel goed, kon het helaas niet zo doen als geoefend xD
Ik dacht, liberty netzo als op de keuring, dus geen galop! Ik had Pirouette helemaal afgeleerd om te galoperen als we met liberty bezig waren, moest ze dus ineens wel galoperen, dat was heel lastig, vooral omdat ik door mijn rug niet achter dr aan kon :+

De speed heb ik tegen beter weten in ook gereden. Die kleine van mij is ontzettend snel, maar dat kwam er hier niet uit. Met een verrotte rug op een renzadel en je benen in je nek is niet zo fijn, dus ik zat haar enorm in de weg. Er zijn wel hele gave foto's uit gekomen, je kan zien dat ze de energie ervoor heeft, maar ipv haar sprongen naar voren te zetten en klein te worden, werd ze enorm groot en nam ze opwaartse sprongen. :+
Na de speed ben ik knock out gegaan van de pijn, daarna maar naar de huisartsenpost gegaan en het springen en crossen toch maar niet gedaan..

Vorig jaar kon ik niet, en dit jaar is ze er niet klaar voor. Ontzettend jammer, want het is zo'n leuke wedstrijd! En het laat de veelzijdigheid van dit geweldige ras heel goed zien! Maar ik denk dat ik wel even kom kijken :d

piepelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 12:56

Jaaaaah, ik doe mee aan de Arabissimo voor het eerst :) :) .

Ik rijd 2 dressuurproeven in de Z1 dressuur, doe mee aan de liberty (nog nooit gedaan, dus we zullen wel zien :(:) ), dan de speed (hopen dat ik het niet in mijn broek doe :o :o ), dan een springparcours (voor het eerst in ons leven op concours wordt waarschijnlijk ook lachen :) . En als de cross niet al te zwaar is, wil ik ook nog aan de cross meedoen +:)+ .

Het lijkt mij helemaal geweldig en ik weet zeker dat Nagrim het ook geweldig vind!!!.

Hierbij een foto van Nagrim en mij tijdens de tripalon in Laren
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VBJCHKGS.jpg

x__Chanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 23:27

Ik heb met mijn arabische volbloed zelf zadelmak gemaakt.
Na maanden training zijn we endurance gaan rijden. 30-60 km en met goede resultaten.
Dan heb ik hem LRV uitgebracht in dressuur, waar hij zich goed kon weren tegen de warmbloeden.
Later ben ik dan toch maar DAP ( dressuur arabische paarden) gaan rijden.
De eerste keer dat ik hem uitbracht in twee proeven won ik & werd ik derdes.
Een superprestatie.
Ondertussen is hij verkocht naar zee waar een lieve mevrouw hem dagelijks naar het strand rijdt.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 10:32

Ik heb de Arabissimo ook gereden in 2008 (Liberty, dressuur en speed), was erg leuk :j
Dit jaar sla ik over, Blik heeft net een 160km uitgelopen dus heeft een maandje vrij en het weekend van de Arabissimo heb ik een bruiloft..

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 13:40

Bruiloften zijn ook leuk toch, meestal dan :D

Vandaag even het AVS magazine gelezen, werd ik bij het artikel Enduranceseizoen 2011: mei en juni toch aangenaam verrast :))
We wisten al dat 3 door ons gefokte paarden in de endurance liepen, waarvan 1 erg succesvol (N.D.'s Marlayla v. Prophecy EF, helaas na een ongeluk tijdens training in moeten laten slapen) en 2 net aan het begin van hun carriere (N.D.'s Nitron v. Nikkel, zeer succesvol op Duindigt gelopen en N.D.'s Marcan v. Marcipan, gekocht door de vorige eigenaresse van N.D.'s Marlayla). Hoorde ik laatst al van Marnix Knetemann dan N.D.'s Pirobelle (v. Quizd) via hem ook verkocht is en momenteel goed in de endurance loopt (160 km). Dat was dus al ons 4e fokproduct welke niet bewust voor de endurance is gefokt maar het toch er goed doet.
Zie ik net in dat artikel dat ook N.D.'s Matrix (v. Matt) inmiddels actief is in de endurance en een stukje lager stond een kind van een door ons gefokte merrie.

Aangezien wij eigenlijk maar een kleine stal zijn, en in 30 jaar nu zo'n 20 veulens hebben gefokt, vond ik het wel grappig dat onze fokproducten en ook hun kinderen het zo goed doen in de sport :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 14:51

En ik ken ze allemaal niet, onder welke ruiters lopen ze?

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:24

Ik weet enkel van N.D.'s Nitron dat hij verkocht is aan Romee Marliz (17jaar) maar ik weet niet of zij al gestart zijn, N.D.'s Marlayla was en N.D.'s Marcan is in bezit van Saskia Simpelaar. Zij start geloof ik voornamelijk in Belgie, N.D.'s Marcan heeft net zijn eerste wedstrijd uitgelopen, N.D.'s Marlayla was haar eerste wedstrijdpaard, in de 1e wedstrijd haalde ze de prijs voor beste conditie en de 2e wedstrijd werden ze 1e. Ze zijn ook al snel gepromoveerd en hebben geloof ik een paar x 120 gestart en goed uitgereden.

N.D.'s Matrix is viavia verkocht, en we wisten tot vanmorgen niet eens dat hij in de endurance liep, maar hij wordt gereden door Marielle Dekker, de wedstrijd waar het artikel over ging reden zij 35 km. N.D.'s Pirobelle weet ik ook niet wie haar nu rijdt, ze is doorverkocht via Marnix en die mailde mij laatst dat ze 6e was geworden in een tamelijk zware 160.
Het kind van een van een door ons gefokte merrie is King of Road, van Annika Bleeker.

Ik heb zelf totaal geen verstand van endurance, maar vond dit wel leuk :D

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-11 16:29

Nou dat kan ik me voorstellen! Lijkt me voor een fokker altijd erg leuk als je weet dat een fokproduct het lekker doet en mensen er plezier aan beleven :j
De fokker van mijn paard is ook erg blij met hoe het met hem gaat :)

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-11 19:20

Ik snap geen hol van endurance, haha. Maar leuk om te zien dat je fokproducten het goed doen in de sport!

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 17:57

Het is hier een beetje dood!
Even een upje hoor..

Zou iedereen nog eens een foto van zijn arabier en wat info willen sturen?
Ik ben even kwijt wie er allemaal in zitten en volgens mij zijn er ook weer wat mensen bij gekomen..

Calimero_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-11 18:02

Ik ben Kim en ik ben 19 jaar. Ik heb A.F. Belarus sinds een half jaar.
Hij is 5 jaar en 1.50 groot, het is een ruin.
We rijden bij de paarden dressuur en we staan nu op B+14!

Foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-11 10:54

Ik wou het net zeggen ja xD
Ik heb nu 10 paarden op stal staan, dus ik doe alleen Pirouette even :)

Ik ben Vera, 20 jaar, uit Brabant. Ik doe 2 hbo studies in Drenthe en het komende halfjaar loop ik stage bij het AVS :D
N.D.'s Pirouette heb ik nu 14 jaar, ze is bij ons gekomen toen ze 3 maanden oud was (samen met haar moeder).
Het is een schimmelmerrie van 14jaar oud dus, 1.465 "hoog". We rijden tussen de paarden in de M2, maar we hebben net een jaar pauze achter de rug wegens een knieblessure, dracht en mijn studie. Ik pak haar nu net weer op.
Naast dressuurwedstrijden springen we voor de lol, ook crossen we graag en de Bestgaandrubrieken zijn echt ons ding! In 2009 hebben we alle zadelrubrieken op "regionale" keuringen gewonnen, waardoor we nu helaas niet meer aan deze keuringen mee mogen doen. In 2010 waren we kampioen op de internationale in Brecht :D
Momenteel staat Pirouette met een veulen van 2,5 maand aan de voet, N.D.'s Azkaban van vader Alkhimik, maar ik noem hem Frits <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hier zat ik er voor het eerst sinds 8 maanden op, Frits is hier 1week oud, inmiddels aan het verkleuren en hij wordt een enorm donkere koffievos!! <3