Western Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Krista

Re: Western Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 17:46

ik heb nog geen deelnemerslijst gezien, ben ook erg benieuwd wat er gaat zijn.

jorik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 20:22

Ik wil even inhaken op dit topic, Ik zou graag mijn merrie van het najaar western ingereden hebben maar vind het nog zwaar moeilijk om een leuke/goede instructeur te vinden die haar in kan rijden (ben zelf niet bekwaam genoeg om het zelf te doen)
Ik ben al bij ilona Bax geweest (ken ik van vroeger ;) )
Maar wil graag wat meer opties, weten jullie wat mensen die dat kunnen/willen doen?

Groetjes Roos

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:00

Countree: Nou gaan we praten wat een gaaf peerd zeg en die stop :~ :~ :~
Krista: Mooie merrie, en succes in Zweden +:)+

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 21:12

jorik schreef:
Ik wil even inhaken op dit topic, Ik zou graag mijn merrie van het najaar western ingereden hebben maar vind het nog zwaar moeilijk om een leuke/goede instructeur te vinden die haar in kan rijden (ben zelf niet bekwaam genoeg om het zelf te doen)
Maar wil graag wat meer opties, weten jullie wat mensen die dat kunnen/willen doen?

Groetjes Roos

Krista die boven jou gepost heeft???? :D Kan Krista wel hoor :j, doet ze dagelijks!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:24

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 00:34

CounTree schreef:
Krista schreef:
ik heb nog geen deelnemerslijst gezien, ben ook erg benieuwd wat er gaat zijn.

Zocht me suf naar de site, maar gevonden incl voorlopige startlijsten per disciplen!!!

http://www.ecaho-ec-2010.se/notice_to%2 ... riders.htm

:wow: best mooie aantallen zo!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 08:18

Als ik die lijst zo zie vind ik Nederland goed vertegenwoordigd, top! +:)+
Jammer genoeg geen reiner, was t niks voor jou geweest Countree?! Klinkt goed toch Europees Kampioen!!!? ;)

Wij pakken in de tussentijd maar gewoon de basis weer op. Yentl is net terug van een weekje vrijen bij de hengst, ben heel benieuwd...

Krista en Scorpio; heeeeeeeeeeel veel succes, ik weet zeker dat jullie iedereen versteld doen laten staan!!! *\o/* *\o/* *\o/*
Voor de thuisblijfers die ook een beetje willen meegenieten; wordt er nog gefilmd? :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:31

Nederlanders zijn zeker goed vertegenwoordigd!!

Ik heb besloten niet te gaan, omdat ik de voorbereiding na zo'n lange winterstop te kort vond (we kregen de uitnodiging in febr. j.l.). Het is een behoorlijke onderneming en een heel gedoe voor ons hele gezin en dieren (die aan huis staan). Als we er dan heen gaan, dan wil ik er ook 95% echt klaar voor zijn. Ik wil daar met een goed gevoel heen kunnen gaan. Dat houdt in dat we in het voorseizoen reeds vrij constant moeten presteren in de reining.
Ik heb de volgende stelling voor mezelf ingenomen....Zolang ik de voorrondes van een "simpel" WRAN NK niet doorkom in de reining, heb ik al helemaal niets te zoeken op een Arabieren EK. Want ik mag toch aannemen dat dat nivo hoger ligt of minstens gelijk. Ons doel is nu volgend jaar en dit gehele jaar zien we dan als voorbereiding!

Ik hoop inderdaad ook op livestream en live score, want ik ben toch wel heeeel benieuwd wat het nivo is van de Arabieren hier in Europa op reining gebied. Er zijn slechts 12 starts in de hoogste klasse reining, een voorronde is er dus niet....

Alle 4 de DAWRA ruiters alvast heeeeel veeeeeel succes!!

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 08:54

Ik wens ook alle Dawra ruiters heeeeel veel succes *D

Countree: Heb je niet gezien gister, ging het wel goed bij jou??

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 11:01

Nee ik jouw ook niet volgens mij. Er waren er veel niet gekomen begreep ik en ik dacht dat je er niet was. Heb ook geen paard gezien met beschadigd hoofd. Ik heb ook niet losgereden in de wedstrijdbak, want toen was ik mijn zadel aan het omwisselen (cyann had nl eerst gereden). Maar je was er dus wel???

Ik was als 7e en heb geschoold. De rest heb ik ook niet zien rijden, want had zelf doordat Cyann ook les had, nog niet echt losgereden en daarna mijn paard verzorgen en toen was iedereen alweer geweest.

Cyann (mijn dochter) had dus eerst nog les, na haar kwamen veel ruiters erbij voor gezamelijk les. Nou Cyann had nog weinig zin om eruit te komen en deed op haar manier gewoon ook mee. Toen ze om beurten gingen fencen, stak ze ook regelmatig over in stap of draf.
Daarna heeft ze de Horsemanship wedstrijd meegedaan. Was wel lachen....tijdens realwork had Nirvana jeuk, dus ja....ff stoppen, flink jeuken en Cyann met der beentjes maar aansporen hihi.
Werd ze 3e vd 3. +:)+ . Cyann had er wel de pest over in whaha. Ze was ff tegen ons niet te genieten. Maar ze deed het op zich heel goed. Tja beetje fanatiek is ze dan wel :P
Na de prijsuitreiking (stond jij ook in de bak???) van de wedstrijd zijn we meteen weggegaan. Leen (mijn ventje) is aan het hooien en wilde het nog een keer doorschudden die dag.
Cyann kroop nog maar eens op Nirvana in de wei, om het geleerde nog eens door te nemen. Dan rijdt ze met halster en twee touwen, maar Nirvana had weinig zin meer, aldus Cyann. (Tja gek hè ze had al uren gelopen en met deze hitte wilde ze natuurlijk ook ff chillen hihi).
Terugkomen voor de bbq had Leen geen zin meer in, want hij wilde naar tractor pulling in Oudenhoorn. Dus zijn we met gezin daar heen gegaan om een uur of 7. Was inderdaad ook erg gezellig, dan kom je ook weer iedereen tegen.

Maar jeetje...wel balen dat we elkaar niet bewust hebben gezien, was echt nieuwsgierig naar je paardje. Tja...terwijl ik het dan ff aan iemand vraag.... :o?. Hè was natuurlijk ook veels te druk, als trotse moeder helemaal gefocust op mijn kid.

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:17

Nou wel weer een leer moment zo voor haar toch :D
En het was ook super warm :o

Ik had om 10.30 les daarna nog ff me paardje naverzorgd daar want hij had het super warm, maar me les ging ook super, volgende week ga ik hem brengen voor ruim een maand :D en ik ga dan heerlijk op vakantie 8-) 8-) 4 wkn naar Italie.

Wij waren met een blauw veewagentje ;)

Nou ik ga nu snel naar het Brielsemeer want tis veelste heet 8-)

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 13:57

Nou dan snap ik het wel....Cyann had ook om 10.30 uur les en ik werd gebeld of ze later kon ivm dubbele boekingen whaha. Toen werd het 11.45. Kon Leen nog ff snel hooi schudden ervoor, dus kwam ons prima uit.

Idd blauwe wagentje, dat zei Leen al...."waren het niet die mensen met dat blauwe wagentje die weg gingen toen wij aankwamen..."

Handig jij op vakantie, paard aan het werk. Goe gedan. Jammer dat ik je dan net gemist heb. Maar dan zie ik je paardje misschien woensdag? Dan heb ik weer les.

Prettige vakantie alvast! :wave:

@yildiz....duim voor je dat je paardje drachtig is van die vrijpartij :D

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:08

yildiz schreef:
Wij pakken in de tussentijd maar gewoon de basis weer op. Yentl is net terug van een weekje vrijen bij de hengst, ben heel benieuwd...

Spannend! Ik duim voor je dat het nu gelukt is!

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 14:16

Euh yildiz, wie is de gelukkige eigenlijk die met jouw pracht merrie heeft mogen knuffelen .....??

Of staat het hier al ergens in het topic en heb ik weer last van verdampende hersencellen... :o

gr. Nancy

dakhilah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 16:36

Krista schreef:
yildiz schreef:

Spannend! Ik duim voor je dat het nu gelukt is!

:D Ja ik hoop ook van harte dat het gelukt is :D

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 22:38

jaaaaah heb mijn stopfoto binnen van veldhoven..... *\o/*

Originele foto, niet aan gefixd!! Dus ook het zand hoort erbij :D !
Afbeelding

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:00

Zo gave foto zeg :D

Krista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:01

HAHA die prikoortjes van Nirvana er zo op!

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 09:03

Yildiz: Zal ook duimen voor je +:)+

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 10:49

Super gave foto hoor.
Hoop ook ooit eens met mijn meisje dit te kunnen :o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-10 14:20

Dank jullie wel allemaal! :D Volgende week weet ik t. Mocht t nu weer niet gelukt zijn dan hou ik er voor dit seizoen in ieder geval mee op. Kan ik tenminste es voor de verandering een wedstrijd gaan rijden, grrrr! -:(-

@Countree; hengst is JK Catalyst, de AV dus, niet t kwartje.
Gave foto trouwens; ze stopt mooi rond.

CounTree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-10 18:30

Yildiz oh ja das waar!! dat vertelde je in zeist. |o

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-10 08:17

Een mens kan niet alles onthouden :D (dit mens in ieder geval niet, haha!)

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:46

Wetsernfriek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:52

jorik schreef:

Groetjes Roos

Ah Roos wie ga je laten inrijden Ruby J of midnight? zag in ruby ook wel een leuk western arabje!!

en Nancy wat een gave stop met nirvana!!!