Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Bolieke schreef:Mijn vaders arabier is 1m56 en het iets "steviger" type. Mijn vriend rijdt wel eens met hem, die weegt minstens 85 + zadel etc, dan kom je makkelijk aan 100 kg (da's dus ongeveer 20 % van het paard z'n gewicht). Dat paard kan dat goed dragen, mijn vriend heeft dan ook een honkvaste zit, die zit dus niet te "knotsen". Anders had hij er nooit mee mogen rijden van pa hoor.
Maar ik ga dan ook uit van zo'n 16%: liever wat 'te' voorzichtig met mijn pony's rug, daar ben ik nl. erg zuinig op.
) van 1.56 (en errrug smal, beetje paard is snel een keer zo breed) een max. aan van 65 kilo. Kom ik zelf echter lang niet aan met mijn 51 kilo...
, dat mensen hun paarden dikwijls onderschatten. Ik heb ooit geweten dat een meisje van amper 50 kg niet op de halfbloed arabier van de manège mocht rijden omdat men haar te zwaar vond. Het paardje was zeker 1m50. Je kan je de reactie van dat meisje als voorstellen, zij had juist een dieet er op zitten en was ruim 15 kg kwijt
Bolieke schreef:Je zou trouwens niet eens willen weten hoeveel mensen er, samen met alle uitrusting, makkelijk naar de 100 kg gaan. Daar zitten ook vele arabieren bij. Maar meestal rijden deze mensen, godzijdank, dus wel op arabieren die over 1m55 gaan.
Ik denk ook, en nu ga commentaar krijgen, dat mensen hun paarden dikwijls onderschatten. Ik heb ooit geweten dat een meisje van amper 50 kg niet op de halfbloed arabier van de manège mocht rijden omdat men haar te zwaar vond. Het paardje was zeker 1m50. Je kan je de reactie van dat meisje als voorstellen, zij had juist een dieet er op zitten en was ruim 15 kg kwijt
Maar als je echt zit te twijfelen, zou ik zeggen probeer het een keer en als het dan gewoon niet goed voelt, zou ik het niet doen