Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
bterlaan schreef:Overigens is ook Hadban Enzahi een belangrijke stam bij de arabieren.
bterlaan schreef:Type slaat op het hele paard, niet alleen op de dish. Een paard met een enorme dish dat bv. een sterk afhangende kroep heeft of zich niet toont oid zal geen erg hoge punten krijgen voor type. Het paard moet eruit zien als een arabier. De hele houding speelt daarbij een rol, het orenspel, de alerte blik, de staarthouding, de beweging, het "hier ben ik, ben ik niet mooi"? etc. DAT is type, niet de dish. Voor mij vallen de fransen juist meestal op hun afhangende kroep door de mand. Die krijg je als je vooral of uitsluitend op snelheid fokt. Ik heb echt paarden gezien met ramsneuzen en sterk afhangende kroepen, met AV-papier. Hoeft dus voor mij totaal niet. Dan kan ik ook een QH nemen. Dat vind ik bij de Polen zo goed, die hebben goede renpaarden gefokt die er toch nog steeds als arabieren uitzien.
Enne, de dish van MPsyche.... is die echt? ik ken hem alleen van foto's en we weten allemaal wat er met foto's gedaan kan worden.....
ladolcevita schreef:Hadban Enzahi (de hengst) was een Hadban Enzahi omdat zijn moederlijn eindigt in, je raad het al, een Hadban Enzahi.![]()
Hij heette eigenlijk Kamel toen hij werd geimporteerd naar Duitsland. Maar ja, Kamel is wel een hele rare naam voor een paard natuurlijk. Vandaar dat men hem heeft vernoemd naar zijn stam.
Het kan zijn dat als je paard ook uit een Hadban Enzahi merrie komt (de stam dus) dat je paard een Hadban Enzahi is. Maar in dit geval heb je dus een nakomeling van de hengst Hadban Enzahi, de stam zal (waarschijnlijk) iets anders zijn. Mag ik vragen uit welke merrie je paard komt? Dan kijk ik eens wat voor stam dat is.
AnneOmie schreef:Prachtige paard trouwens die Malik zeg
AnneOmie schreef:http://www.allbreedpedigree.com/omar+romeo+boy
Moeder van Omar is Fazara (v MahomedxShaykhan). Vader Mahomed is Hadban EnzahixMalikah, en vader van Hadban Enzahi is Nazeer en van Malikah is vader Ghazal. Heb ook Ghazal in mijn pedigree. Volgen jullie het nog![]()
ladolcevita schreef:Ik heb die Fazara ooit geprobeert te kopen. Maar toen ik daar aan kwam vroeg hij er ineens het dubbele voor.Ja zeg, ben wel goed maar niet gek. Dat paard (leuke merrie!!!) stond bij een ponyclub en liep daar rondjes. Het is ook de moeder van Fanon dacht ik. Neon x Fazara van Miriam van Heijningen.