persoonlijk vind ik schimmel heel mooi, ik heb geen idee wat voor kleur het veulen dan zal krijgen hoor.
maar heel toevallig dat ik dit dier ook al was tegengekomen.
evenals Ar Sivmayall die ik ook heel erg mooi vind
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mias schreef:Mijn voorkeur gaat uit naar bruin of zwarte hengst. Dit omdat schimmeltjes me niet echt aanspreken (heb er trouwens wel 1 gezien die ik wel leuk vondt).
Maar goed. Dat is persoonlijk.
)ShamalArabs schreef:Pinto komt wel voor. wij hebben een dame staan die aan de pinto eisen voldoet. Maar in feite is dat nog steeds Sabino. Beide hengsten zijn ook Sabino, dus geven witte aftekeningen mee en kunnen zelfs losse vlekken op de buik oid doorgeven.
kimmiepimmie schreef:MM Sultan van arabianfantasie is een kanjer!!! allebei mooie brede bles. fokt ook mooi ze hoofd door!!!
gr kim

bterlaan schreef:Mias, ik zie nu dat je niet weet hoe een bruine met zwarte manen heet. Dat is een bruine dus. Je moet echt nog heel veel leren, als je de basiskleuren nog niet eens kent. Pak er eens een boek bij, of zoek eens op internet. Even heel kort: Je hebt de drie basiskleuren: vos: die hebben geen zwart in hun vacht (jouw merrie is een vos); bruin: die hebben een bruine vacht en zwarte manen en staart en onderbenen; en zwart. Dan de schimmel, die een van de basiskleuren heeft maar vroegtijdig zijn kleur verliest. Als je een veulen met zo min mogelijk wit wilt fokken, dan zou ik van een andere merrie uitgaan. Maar zoals ik al zei, kleur is het allerlaatste waar je naar kijkt als je fokt. Echt, ga eerst heel veel leren voor je zelfs maar denkt aan fokken.
Mias schreef:bterlaan schreef:Mias, ik zie nu dat je niet weet hoe een bruine met zwarte manen heet. Dat is een bruine dus. Je moet echt nog heel veel leren, als je de basiskleuren nog niet eens kent. Pak er eens een boek bij, of zoek eens op internet. Even heel kort: Je hebt de drie basiskleuren: vos: die hebben geen zwart in hun vacht (jouw merrie is een vos); bruin: die hebben een bruine vacht en zwarte manen en staart en onderbenen; en zwart. Dan de schimmel, die een van de basiskleuren heeft maar vroegtijdig zijn kleur verliest. Als je een veulen met zo min mogelijk wit wilt fokken, dan zou ik van een andere merrie uitgaan. Maar zoals ik al zei, kleur is het allerlaatste waar je naar kijkt als je fokt. Echt, ga eerst heel veel leren voor je zelfs maar denkt aan fokken.
Je hebt helemaal gelijk. ik weet nog helemaal niks van het fokken af. Ik ben ook nog maar een jaar of 10 bezig met het fokken. dus veel kan ik er inderdaad niets van weten.
Maar goed, typisch bokt, snel een oordeel klaar hebben.
Maar goed, je hebt helemaalt gelijk, ik heb geen verstand van het fokken met arabieren. Ik heb alleen verstand met het fokken met friezen en haflingers. En tjah, dat zijn hele andere paarden.
En lezen is ook moeilijk, dit is niet mijn paard. Ik vraag jullie advies voor de eigenaren. En ik krijg alleen info door van de eigenaren die ze mij vertellen. Ze willen graag een paard met zo min m,ogelijk wit. En wij weten dat je niet op kleur moet fokken. Maar het is een veulen voor eigen gebruik, dus ze vinden kleur ook heel erg belangrijk. Als het een veulen voor de verkoop was dan keken ze ook wel verder.
En wat betreft de kleuren, ik noem zo'n paard ook altijd bruin. Maar het had toch goed gekunt dat het een speciale naam had.
Maar goed, Als het goed is hebben wij een hengst gevonden voor deze merrie. Dus er mag hier een slotje op.
,denk je niet!
...HedwigO schreef:Heey mias,
Ik wou even reageren op dat je zei dat G Basgier klein fokt. Ik ben naar de fokster geweest van Basgier en zij vertelde dat hoewel hij klein is niet klein fokt. Dan weet je dat alvast. Wij hebben voor basgier gekozen omdat hij een koel karakter heeft en ook omdat we het liefst een donker veulen willen.
Je merrie heeft erg veel type, mooi hoor!