Waar komt jouw arabier vandaan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ArabianRanch

Re: Waar komt jouw arabier vandaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 12:36

AnneOmie schreef:
Kweken Verward Haha!

op zijn belgisch he Knipoog Haha!

mokary

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:27

mijn hengst heb ik zelf uit zweden geimporteerd.

BarbaraNova

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 15:56

Mijn ruin komt bij de Kossack Stud vandaan...

Nachony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 16:00

Ik heb F.H Kars bij Zenith Arabians { Jan Calis}gekocht, ging een paar weken na de dood van Nachony ff heen om te kijken en tja daar stond hij: Emotioneel was ik er eigenlijk nog niet aan toe om een ander paard te kopen, maar hij had alles wat ik in een evt nieuw paardje zocht. Dus Kars daar laten castreren en nu ben ik heel blij met hem want hij is een echt maatje en mijn nieuwe grote trots. Haha!

Gr. Irm

KooArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 17:16

Ik heb mijn hengst Enderllin gekocht bij Klarenbeek Arabians http://www.klarenbeekarabians.nl Hij wordt dressuurmatig gereden, is vorig jaar op show verschenen en is goedgekeurd als dekhengst.

Mijn jaarling hengstje Najjar heb ik gekocht van Arabian Ranch http://www.arabianranch.nl Najjar geniet op het moment nog even van zijn jonge leventje en zal dit jaar eens naar show gaan.

Ik zou zeggen informeer gewoon overal eens dan kom je vanzelf je droompaardje tegen. Vaak hebben grote stallen lang niet alle paarden die te koop zijn op hun website ofzo staan en kun je beter zelf even informeren en uitleggen wat je zoekt.

Succes ermee Knipoog

sofie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-07 18:58

Die mensen bij http://www1.kossack.com/ hebben blijkbaar wel veel paarden tekoop. Ik ga proberen mijn vader te overtuigen er eens naartoe te gaan Haha! . Ik heb vorige week gereden op een bijna 6-jarige ruin en daar was ik heel tevreden over. Het enige waar ik mee zit is dat het een schimmel is. Deze gaat pas over een tijdje wit worden (op 15-jarige leeftijd). Ik zal hem daarvoor niet afschrijven maar ik zit er toch een beetje mee Bloos .

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 19:19

sofie123 schreef:
Die mensen bij http://www1.kossack.com/ hebben blijkbaar wel veel paarden tekoop. Ik ga proberen mijn vader te overtuigen er eens naartoe te gaan Haha! . Ik heb vorige week gereden op een bijna 6-jarige ruin en daar was ik heel tevreden over. Het enige waar ik mee zit is dat het een schimmel is. Deze gaat pas over een tijdje wit worden (op 15-jarige leeftijd). Ik zal hem daarvoor niet afschrijven maar ik zit er toch een beetje mee Bloos .

Haha, dit is precies wat mij is overkomen! Ik wilde alles behalve een schimmel, echt alles, en absoluut niet dat ik een schimmel zou nemen. Tja je raadt vast wel waar ik mee thuis ben gekomen Haha! Als je eenmaal je droompaard hebt gevonden, dan maakt de kleur echt niet meer uit...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:14

Idem hier...
Maar ik heb ook een merrietje die wel voldoet aan mijn kleuren-eisen Ja
Op slag verlieft geworden een rabicano-vosje... Ze had voor mij alleen nog meer wit mogen hebben Ja
Ze kunnen bij mij gewoon geen wit genoeg hebben. Het is maar goed dat A.F. Graffiti er toen niet meer stond, want dan had ik Sabiha niet meer zien staan ben ik bang
Alhoewel ik compleet voor het super karakter van Sabiha ben gevallen.
Ben er ook super blij mee, jammer alleen dat ze nu is afgekeurd na een ongeval dat ze in de wei heeft gehad!

wickedjazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:15

Je hebt mooie zwarte paarden en lelijke zwarte paarden, mooie vossen en hele lelijke vossen, mooie bruine en hele lelijke bruine, en zo zit het nou ook met schimmels. Lovers ik vind dat sommige schimmels hééél mooi kunnen zijn, en andere ook weer heel lelijk. Net waar je tegenaan loopt is het. Ik koop nooit op kleur maar op de rest vh uiterlijk en karakter.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:17

Mjin voorkeur gaat uit naar schimmel, maar voor mij heeft een goed paard geen kleur Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:20

Klopt, met die stelling ben ik het ook eens, maar je kunt wel een voorkeur hebben. Ik heb persoonlijk niets met schimmels, vind sommige wel mooi, maar dat zijn er echt maar weinig. Hoe witter ze zijn hoe mooier dat ik ze vind Ja
ArabianRanch heeft er indd een paar die zelfs ik mooi van kleur vind Ja
Veel type hebben ze bij haar zeker, maar bovenal blijf ik mijn schimmel toch geweldig vinden Knipoog

HinkevdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:20

Aurilla Rose (Jamy) komt bij Emma (zahlina hier op bokt) vandaan,
Hij stond hier op bokt eind mei samen met een half broertje te koop. We zijn wezen kijken /rijden en eigenlijk hebben we hem meteen gekocht.
Maar goed ook, want hij is nu echt mijn maatje en gaat nooit meer weg

Tarqsgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:35

Ik vind schimmel supermooi, vooral bij arabieren, met al dat zwart.
De mijne is donkerbruin, wat ik natuurlijk de mooiste kleur vind.
De waarheid van "Een goed paard heeft geen kleur" zit er vooral in dat hoe dan ook: als een paard jouw paard is, dan blijkt zijn/haar kleur tóch eigenlijk de móóiste kleur te zijn die een paard kan hebben!!!

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:46

Ik heb mijn arabier via marktplaats. Ik was ook op zoek naar een grote arabier, de kleur maakte mij verder niet uit. Toen ben ik bij heel veel paarden gaan kijken en met mijn huidige paard klikte het meteen. Ik was wel op zoek naar een ingereden paard maar ik ben uiteindelijk met een net drie-jarige, die nog niets kende thuisgekomen Clown

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-07 22:48

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 10:06

Ik heb El Fuego Joy bij Zenith Arabians ( Jan Calis) vandaan , ging kijken voor een tweejarige hengst en kwam thuis met een jaarling die mijn hart gestolen had.

INSPIRATION

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 19:19

kropswolde. Vork

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-07 22:42

Hey Inspiration jouw paardje heb ik ook nog gezien in Kropswolde! Pling Ik ging daar kijken voor die donkerbruine hengst. Jouw merrie vond ik toen ook erg leuk maar ze was helaas te klein voor mij..

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:23

*Oeps, dubbelpost*
Laatst bijgewerkt door Youko op 28-01-07 15:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-07 15:25

Mijn Arabier heb ik uit Zweden via European Training Center (http://www.europeantrainingcenter.com). Tica heb ik voor het rijden, ze heeft twee show meegelopen. Maar dat was niks Tong uitsteken. Wel wil ik in de toekomst een veulentje mee fokken.

sofie123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-07 15:38

Gisteren zijn we naar een chestnut ruin gaan kijken, ik vind het echt een prachtig beest! Alleen bijt hij en bokt hij tijdens het springen, maar dat kan altijd nog afgeleerd worden toch Haha! ?

sylviel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 14:42

Mijn arabier heb ik van een particulier. Had een advertentie geplaatst op kapaza dat ik een paardje zocht...
Blijkbaar stond ze vlak achter mijn hoek...
Maar kwilde geen merrie en geen schimmel, en wat is het geworden?
Precies!!! Gelukkig is ze een bruinschimmel, dus volledig wit wordt ze niet..

Ze is 1m60!!! western opgeleerd, 5 jaar toen ik ze kocht en moest nog veel leren..
Ondertussen ( 1 jaar verder)kan ze dressuur, springen en zijn we aant trainen voor endurance.
een goed all-round paard!
Haar vader is Ghandour en grootvader is Ass Kendall..

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:03

sylviel schreef:
Gelukkig is ze een bruinschimmel, dus volledig wit wordt ze niet..

Nou, zeg dit maar niet te hard.
Onze hengst was bruin bij geboorte, langzaam wordt hij meer en meer schimmel, gelukkig heeft hij nog wel zwarte manen en staart Knipoog
Maar zijn koppie wordt behoorlijk wit nu Sigaar

http://i22.photobucket.com/albums/b321/ ... an2007.jpg

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:00

miscza schreef:
Aurilla Rose (Jamy) komt bij Emma (zahlina hier op bokt) vandaan,
Hij stond hier op bokt eind mei samen met een half broertje te koop. We zijn wezen kijken /rijden en eigenlijk hebben we hem meteen gekocht.
Maar goed ook, want hij is nu echt mijn maatje en gaat nooit meer weg

Ik heb Bliksem (Lightning Rose) ook bij Emma vandaan. www.questarabians.nl
Geen moment spijt van en ik ben super blij met hem! In begin mei 06 gekocht.Toen stonden Jamie en Snowy er nog allebei Lachen Bliksem was de enige van de 3 die nog onbeleerd was, precies zoals ik het wilde. En sinds juli/aug is hij onder het zadel.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 17:13

Citaat:
Gelukkig is ze een bruinschimmel, dus volledig wit wordt ze niet..

jouw merrie gaat naar alle waarschijnlijkheid gewoon wit worden, misschien duurt het wel wat langer, maar uiteindelijk wordt ze toch echt wit hoor!

(is toch ook veel mooier joh! Knipoog )