Kort of lang?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lilian__

Re: Kort of lang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:43

Bij arabieren vind ik lange manen het mooist. Lachen

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:50

Lang, veel mooier

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 14:54

bij een arabier moet je echt lange manen doen!!
echt niet eraf knippen hoor !! Lachen

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:03

Mijn merrie heeft op dit moment korte manen,veel makkelijker op wedstrijden en het heeft ook wel een leuke look eigelijk.mocht ik geen wedstrijden meer rijden dan laat ik de boel wel weer groeien.

in mijn profiel foto,s van zowel kort als lange manen....

SONY

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 19:05

Lang.

Het is een arabier en daar vind ik lange manen beter bij staan...

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-07 22:59

corine1981 schreef:
Je kan toch ook gewoon vlechten??
Afijns, ieder zijn smaak, gelukkig maar, anders wilde iedereen mijn arabier hebben (haha).

vlechten kan met lange manen, maar dat staat toch minder mooi... knotjes is in de dressuur toch beter... we worden toch al gediscrimineerd haha... aangezien we nu Z2 mogen starten, hou ik het liever bij knotjes ipv een hengstenvlecht en los mag niet....

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 00:44

Karrimh schreef:
corine1981 schreef:
Je kan toch ook gewoon vlechten??
Afijns, ieder zijn smaak, gelukkig maar, anders wilde iedereen mijn arabier hebben (haha).

vlechten kan met lange manen, maar dat staat toch minder mooi... knotjes is in de dressuur toch beter... we worden toch al gediscrimineerd haha... aangezien we nu Z2 mogen starten, hou ik het liever bij knotjes ipv een hengstenvlecht en los mag niet....

Volbloed Arabieren en Fjorden (die 2 weet ik zeker) zijn rassen waarbij de manen los gelaten mogen zijn op wedstrijden. Zowel nationaal als internationaal. Het is namelijk een onderdeel van het rasstandaard bij beide.

scatagh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 01:09

Bij mijn paard zijn de manen door een nieuw paard bijna kaalgeknabbelt!!! In twee dagen!!!!!!

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:03

Als ze mooi lang kunnen worden lekker lang laten Knipoog
Je bent tenslotte niet verplicht om ze te vlechten met een wedstrijd, bij een AV, fries, fjord en haflinger mag het ook gewoon los of met hengstenvlecht, hierbij is het gewoon wat je zelf mooier vind Knipoog

Skwoesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:07

Ik vind lange manen zowieso het mooiste.. dus Lang Haha!

xxLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 12:42

Ik vind bij arabieren lange manen ook het mooiste, maar voor de wedstrijden zou ik het wel kort doen. maar dat is dan weer eigen mening.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 18:13

Ik denk dat ik de enige ben die zegt dat ze bij deze arab kort zouden mogen. Hij heeft een goede bouw voor de sport, is wat voller zeg maar. Verder vind ik hem niet het showtype arabier. Ik denk dat als je met hem de sport in wilt, dat korte manen bij hem mooier zijn Ja

nitochka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:28

lang Haha!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-07 21:31

zelfde ''commentaar'' als griebels, idd kort zou bij deze Arabier denk ik mooier staan

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:07

Ik vind lang altijd mooier, en bij de jouwe dus ook.
Alhoewel ik de korte manen bij dat eerste vosse paard van griebels ook prachtig vind!
Ik denk dat het hem allebei moet staan Lachen

danielle_ikk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:08

heey ik verzorg een arabiertje en die heeft korte manen voor de wedstrijd is dat handiger maar persoonlijk vind ik lange manen mooier! dus ik zou ze lang doen!

Smartiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:09

Lang leve de Lange manen! Vind ik persoonlijk veel mooier staan....

Temp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:10

Oei moeilijk... Ik ben normaal ook voor de lange manen, maar ik denk dat bij jouw paardje korten erg sportief zullen staan... Ach je kunt het altijd proberen en anders laat je het weer aangroeien Pling

nienke_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:11

Lang, natuurlijk. Dat vind ik mooier bij een arabier staan. Maar ja, zo te zien ben ik niet de enige die dat vind!!

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:17

je paardje heeft niet het meeste rastype wat er is (weinig dish) ook en vrij lage staartinplant enz. als je nou zn manen ook nog eens kortwiekt word ie steeds minder arabisch.. mooi lang houden zodat het ras nog zichtbaar blijft!

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:22

[/quote]

Volbloed Arabieren en Fjorden (die 2 weet ik zeker) zijn rassen waarbij de manen los gelaten mogen zijn op wedstrijden. Zowel nationaal als internationaal. Het is namelijk een onderdeel van het rasstandaard bij beide.
[/quote]

maar als je op een bepaald niveau (va Z) rijdt komt het echt niet over als je paard losse manen heeft... serieus... we worden al gedicrimineerd, van goh wat een leuke tja wat is het pony heb je... en als hij dan ook nog eens losse manen heeft.... hij loopt dressuur en bij dressuur hoort korte manen en dus knotjes... mijn arabje is wat voller door de dressuur, meer gewicht op zijn achterhand en ziet er dan toch wat minder arabisch uit.....
maar gelukkig verschillen meningen en smaken... bij een show type arab of een stoere hengst vind ook ik los mooier.. sport type arabier kort...

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 17:45

ik zou er dus sch*t aan hebben dat de jury discrimineerd, ik ben er trots op een volbloed te hebben, en men mag dat op alle mogelijke manieren zien!! maar als je de sport inderdaad serieuzer laat wegen, dan zijn korte manen een optie.. maar ik zou het never doen.. 'misvorming van het ras' wat mij betreft! (mijn harde mening hoor haha)

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 18:14

CtjeLief schreef:
ik zou er dus sch*t aan hebben dat de jury discrimineerd, ik ben er trots op een volbloed te hebben, en men mag dat op alle mogelijke manieren zien!! maar als je de sport inderdaad serieuzer laat wegen, dan zijn korte manen een optie.. maar ik zou het never doen.. 'misvorming van het ras' wat mij betreft! (mijn harde mening hoor haha)

dat is dus het nadeel van dressuur.... een echte jury (mening)sport..... en als je echt een mooie show arabje hebt, lekker lang laten die manen....... maar die van mij is een echte sportarab en dus lekker mooi, makkelijk....

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 19:41

Als je gemiddeld op wedstrijden kijkt mogen van mij heel veel mensen wel eens een toileteercursus gaan volgen, want zoals sommigen op een wedstrijd verschijnen Nagelbijten / Gniffelen
En of korte manen minder werk is als lange manen denk dat het eigenlijk evenveel werk is(is in elk geval wel mijn eigen ervaring)
En persoonlijk vind ik de vrije keuze wel fijn of ik de manen nu lang, kort, knotjes of hengstenvlecht, je mag het bij de AV tenminste zelf bepalen met wedstrijden Knipoog
en wat de 1 mooi vind vind de ander afgrijselijk Knipoog

Crazy_Team

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:09

LANG natuurlijk, de arabier is gewoon het mooiste en een van het oudste ras wat er bestaat, het zou rasonterend zijn om ze kort te wieken ze zijn zo mooi sprookjesachtig.