zonder deken de winter door?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: zonder deken de winter door?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:26

Lenneke_ schreef:
laetitia schreef:
Karim heeft haast nog geen wintervacht aangemaakt! Hij moet opschieten!!

Is dit de eerste winter zonder deken?
Dan kan het wat langer duren. Anouar had vorig jaar ook een beetje moeite (eerste jaar)

Liekie staat ook zonder deken (denk er wel aan om indd een ongevoerde regendeken op te doen) maar heeft al veel wintervacht aangemaakt.
Dus bovenstaande regel geldt denk ik niet voor alle paarden

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:53

Anouar zit echt dik in het haar. Mijn wollie knollie Haha! Hij heeft nu al meer haar dan vorig jaar midden in de winter.
Heb vandaag in het bos gereden, niet heel intensief, maar wel lekker gedraafd enzo, hij voelde niet eens warm aan.

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 13:55

De veulens van waar ik mijn paard verzorgd hebben zijn nu 1,5 en 3 jaar .. en hebben nog nooit een deken aangehad, ze staan zoveel mogelijk buiten en ze doen het prima. 's zomers staan ze met regen ook buiten, maar 's winters gaan ze dan wel naar binnen.

Mijn verzorgpaard is voorheen ook altijd geschoren en maakt dit jaar voor het eerst zijn wintervacht aan, hij heeft al flink wat maar eet ook erg veel [en daarbij staat ie tot morgen al de halve zomer op hetzelfde stukje land, er staat dus nog wel gras maar niet zo heel veel meer]

Maroush

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-06 15:30

Heerlijk toch zonder deken in de winter! Maroush staat wel met deken, die dikke vacht is zo lastig met rijden. Maar een jaarling zou ik zeker lekker zonder deken laten staan Ja

Berwicowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-06 11:04

Berwick staat wel onder een staldeken en heeft ook al een lekkere vacht. Overdag komt ze even buiten in de paddock verder staat ze binnen. Het land is veel te nat en ze heeft een hekel aan regen en natte voetjes. Had een winterdeken op gedaan maar daar stond ze onder te zweten. Maar ja ze staat op stal in het achterste gedeelte van een boerderij en met een zolder vol hooi boven haar. Dus helemaal niet koud.