Nakomelingen van Anthal gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

delete

Re: Nakomelingen van Anthal gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-06 18:41

Kaunos schreef:
Citaat:
@ Kaunos: Leuk kom te horen dat het karakter op elkaar lijkt, ben het indd met je eens, kan alleen maar positief zijn over haar karakter. Ze is altijd voorzichtig als ze ieset niet kent, maar daarna vind ze t leuk en oke. Springen doet ze trouwens geweldig goed, en hoog. ( voor 3 maanden onder zadel ).

Springen moet je bij Kaunos niet mee aankomen. Als hij in de 'juiste' bui is, is hij zelfs in staat om te weigeren op een balkje op de grond. Haha!
Maar met een ervaren springruiter springt hij uiteindelijk ook, in inderdaad hoog! Hij zou maar eens zijn voetjes bezeren!! En daar heb ik ook nog een mooi verhaal over: tijdens een springles die ik een keer met hem heb genomen moest hij heel veel balkjes draven. Daarbij heeft hij een keer een balkje aangetikt met het gevolg dat hij er de eerstvolgende keer niet meer overheen wilde. Wat ik ook deed, hij ging alleen maar achteruit. Tja......en toen zat hij met zijn kont tegen de schrikdraad. Ik zag het aankomen, dus had me al schrap gezet en verder was er niks aan de hand. Maar de eerstvolgende keer ging hij wel weer braaf over de balkjes heen Vork.
Ook ditmaal weer een voorbeeld van zijn slimheid, hij dacht dat hij gestraft werd voor het niet weer over de balkjes heen willen.

Haha! Die van mij vind balkjes draven ook nog lastig, als ze dan een paar keer tegen de balkjes aantikt, dan tilt ze de volgende keer haar beven heel hoog op Tong uitsteken

arabianfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:01

ik heb een dochter van anthal ze heet AF doha en ook heb ik 2 kleindochters van hem DA Shakira V:aparan M: AF doha en DA Amura Jumana V:Amurath Muntahi en M: AF doha
het zijn supper paarden met een heel goed karakter het zijn echte knuffels

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 12:22

arabianfan schreef:
ik heb een dochter van anthal ze heet AF doha en ook heb ik 2 kleindochters van hem DA Shakira V:aparan M: AF doha en DA Amura Jumana V:Amurath Muntahi en M: AF doha
het zijn supper paarden met een heel goed karakter het zijn echte knuffels

heb je ook foto's Pling?

Nachony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-06 07:16

Arabianfan schreef:
Citaat:
ik heb een dochter van anthal ze heet AF doha
Hé wat leuk, dus dan heb jij de moeder van mijn paard op stal staan!

Kaunos schreef:
Citaat:
@Nachony: ga je met je nieuwe aanwinst ook weer western rijden?
Jaja, we zijn nu vier maanden bezig en Kars pakt het super op, hij lijkt heel veel talent te hebben voor met name de Reining.
Kars is een zeer lief en snellerend paard maar ook één met een koppie er op, die het duidelijk laat blijken als ie het ergens niet mee eens is. Haha!

Gr. Irm.

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 17:10

Die van mij kan ook duidleijk laten merken als ze ergen absoluut niet mee eens is, maar ze is zoooo lief Vork

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-06 21:54

Leuk, Irmgard! Dus over een tijdje zien we je ook weer op de DAWRA-wedstrijden?

Kaunos doet ook het liefste reining. Leuk om te horen dat er nog een Anthal afstammeling vooral de reining leuk vindt.
Bij Kaunos is het ook erg goed te merken op wedstrijden: in de reining is hij lekker relaxt, in de horsemanship en pleasure loopt hij vreselijk te stuiteren. Ik doe iedere keer maar weer op hoop van zegen mee, in de hoop dat hij door de ervaring toch rustiger wordt (en zijn baasje ook wat minder zenuwachtig....heeft ongetwijfeld met elkaar te maken).

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 14:19

Heej Anthal!
Wij hebben ook een nakomeling van dit superpaard op stal staan!
Mouamil's Prokaznjek is een bruine hengst van 11 jaar, en wat ons betreft een evenbeeld van zijn prachtige vader!
Hij is verschrikkelijk nuchter, kan samen met ruinen op het land staan, de merries een paar meter van hem af.
Mijn stiefdochter van 8 jaar (die niets met paard heeft eigenlijk) kan hem gewoon naar het land brengen of ophalen.

Het is een paard om verliefd op te worden, hij was voor ons de reden om ons hart te verliezen aan het arabisch volbloed!
Zijn prachtige oog, zijn zachte karakter, altijd voorzichtig, nooit brutaal en ook nog eens een goddelijk lijf... *zucht*

Maar Mustang2006: waarom ga je niet gewoon even kijken bij Anthal? Je woont er vlakbij en zijn eigenaren vinden het vast hartstikke leuk om hem aan je te laten zien, ze zijn zelf ook(terecht) hartstikke trots op hem.

Onze trots kun je in m'n profiel zien staan!
(ik weet niet of ik wel foto's in dit topic mag plaatsen Bloos )
En er zijn ook nog foto's te bekijken via de bovenste link in mijn onderschrift...

Ow, mijn avatar is hem trouwens ook, maar dat is maar een l*llig klein fotootje, overigens heel mooi gemaakt door een andere bokker!

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-06 16:39

@ Tender, wat een mooi beestje zeg!

En wat Anthal betreft: ik heb Arabian Fantasie gewoon gemaild en ze vonden het harstikke leuk dat ik een keertje naar hun toe wou komen speciaal voor Anthal. Dus gewoon mailen/bellen zou ik zeggen!

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-06 15:15

Tender schreef:
Heej Anthal!

Maar Mustang2006: waarom ga je niet gewoon even kijken bij Anthal? Je woont er vlakbij en zijn eigenaren vinden het vast hartstikke leuk om hem aan je te laten zien, ze zijn zelf ook(terecht) hartstikke trots op hem.

omdat het mij met name om het karakter gaat. niet alleen die van hem, want ik ben er wel eens geweest voordat wij een arabier hadden en heb toen ook wel bij anthal gestaan.

maar ik wilde juist weten hoe anderen het karakter van de nakomelingen vinden omdat de arabier die wij sinds kort hebben, behoorlijk eenkennig is. en ik was benieuwd of dat kwam door het verleden van hem kwam of dat het in het karakter zat.

@kaunos; er is vrij snel contact geweest met Arabian Fantasie. Zowel zij als wij vonden het leuk dat we wat meer te weten kwamen van elkaars paarden.

Tender

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 15:22

Mustang2006 schreef:
omdat de arabier die wij sinds kort hebben, behoorlijk eenkennig is. en ik was benieuwd of dat kwam door het verleden van hem kwam of dat het in het karakter zat.

Tja, ik zou bijna denken dat het inderdaad door het verleden zou moeten komen in jullie geval, hoewel het beestje natuurlijk ook nog een moeder heeft waar het vandaan zou kunnen komen...

Over die van ons kan ik je in alle eerlijkheid vertellen dat hij totaal niet eenkennig is. In het rijden is het wel eentje waar je niet iedereen op zou zetten, maar dat heeft niets met eenkennigheid te maken Knipoog

Kaunos: dank je Bloos

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 16:25

Wij hebben ook een Anthal dochter.. (anthal x paskal maskat)
genaamd: Elmar's Florence

http://www.mijnalbum.nl/Foto-QZUXXYLI.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-Y4G737VA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ZGNQLRHX.jpg

Zou geen ander paard meer willen, mooie maat (1.56m) heerlijke karakter (alleen af en toe wel merrie-achtig) heerlijk sportpaard (is western beleerd alleen wij zijn veder gegaan in springen en dressuur) ze zit heerlijk in haar dunne vacht, mooie ruime gangen.. gewoon heerlijk. Floor is ook een paard dat je in bos gewoon kan vertrouwen.. Als ik nog een arabier zou willen kopen zou mijn keuze nogmaals voor een anthal zoon of dochter liggen.
Onze Floor is nu gedekt door de hengst Enderllin van forumlid: kootje
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 14-02-07 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:28

Wauw, wat een mooi beesje Elmars_Floor!

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:31

Laatst bijgewerkt door Tieneke op 14-02-07 19:12, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in link

Kaunos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 19:44

Kaunos is ook totaal niet eenkennig, maar ik meen me te herinneren dat Abigail vertelde dat Anthal met rijden wel redelijk eenkennig is. Kaunos doet wel duidelijk meer zijn best bij mij, maar dat zou ik geen eenkennigheid willen noemen, maar meer een op elkaar ingespeeld zijn.

meisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-06 16:50

Een goede vriendin van mij heeft ook een dochter van Anthal A.F. Abigail, is echt een hele lieve en mooie merrie met karakter.
Met rijden heeft ze soms wel eens kuren, echte merrie, maar kwa omgang echt een schat met ook een goed geheugen kom daar soms een lange tijd niet half jaar ofzo maar als ik dan kom weet ze ook precies dat ik voor haar kom.

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 13:24

@Kaunos - Floor is ook niet echt eenkennig met rijden maar wel dat ze bij ons top loopt en bij andere met gemak de kantjes er vanaf loopt Lachen vooral in galop maar veder wel heel braaf hoor.. ook met kindjes...

@delete - thanks! Lachen vind Floor zelf ook erg mooi Haha!

En voor alle liefhebbers en eigenaren van Anthal nakomelingen... ik meende dat Anthal in februari op de hengstenkeuring in Ermelo zou verschijnen om zijn elite predikaat als Elite hengst in ontvanging te nemen en schitterd hij nog een keer in de ring. Pling

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-06 20:19

@ Elmars_Floor : Jaa indd, hier ook nog een topic voor de liefhebbers http://www.arabischevolbloeden.com/foru ... 1&start=30
Ik zag jou daar ook nog onder de naam Francien en Mariska H. Kan dat kloppen?

Die van mij is ook niet echt eenkennig met rijden, nou ken ik haar nog maar 3,5 maanden, waarvan 3 onder zadel Ja

Elmars_Floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-06 21:56

@ delete: Ja dat klopt ik ben samen met mijn zusje onder de AV forum onder de naam Francien (ik) en Mariska (zusje) H.

Je ziet wel dat ze allemaal mooie ruime gangen hebben zoals bij jou paardje.. Ze Zier er ook goed uit!!

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-06 22:24

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-06 09:27

Laatst bijgewerkt door Tieneke op 14-02-07 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's in link

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 09:07

Laatst bijgewerkt door Tieneke op 14-02-07 19:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto in link

Sammy78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 11:23

hier enkele foto's van onze nakomeling van Anthal.
hij wordt door Noekiejj hier op bokt bereden.

Anthar was een stuiterbal toen wij hem kochten. wij proberen hem juist ruistig te krijgen. dit lukt behoorlijk goed. we zijn aan het oefenen om hem ook dressuurmatig te rijden. dit gaat iedere keer beter, maar je hebt wel veel geduld nodig omdat er alleen maar met hem is gesprongen.

http://www.mijnalbum.nl/Foto=IAUDVYZ7

http://www.mijnalbum.nl/Foto=8XSJZN88

http://www.mijnalbum.nl/Foto=FCLUXW7E

ik heb nog meer foto's van hem. die staan op de volgende link onder Anthar:

http://mustangs-fotografie.mijnalbums.nl
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 14-02-07 19:14, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 20:19

sherif schreef:
Afbeelding

Kwijl Kwijl

Kwijl Kwijl Kwijl , Blijft ze zo'n mooie kleur?

CSAArabians
Woonplaats: Emlichheim (Duitsland) 300 meter over de grens bij Schoonebeek (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:15

@ delete: Nee, CSA Khaijoudha word nog helemaal wit. Kwijl

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 21:48

CSAArabians schreef:
@ delete: Nee, CSA Khaijoudha word nog helemaal wit. Kwijl

Coool Kwijl , is het een merrie?