Gezocht: Info en verhalen over amateurkeuring!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 18:12

missfcdb schreef:
Nou normaal gesproken is de amateurkeuring altijd in Sint oederode teminsten al 3 jaar op rij. En die valt in juni of juli :?
Raar :?

;) Amateurkeuring, Manege Groenendaal, Bunschoten..al een aantal jaren achtereen gehouden in Bunschoten..je bedoelt inderdaad de reg keuring Zuid, deze wordt nl in St Oederode gehouden. *D

Anoniem

Re: Gezocht: Info en verhalen over amateurkeuring!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-09 20:36

Hahah ken wel klopen maar dacht dat daar de Amateurkeuring werdt gehouden. Het is namelijk maar 12 min van vosje af hihi

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:19

Ik heb nog even een vraagje : kun je je nog wel inschrijven hiervoor ? Op de site van het AVS kun je niet meer op inschrijven klikken ???

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 19:54

kaill87 schreef:
Ik heb nog even een vraagje : kun je je nog wel inschrijven hiervoor ? Op de site van het AVS kun je niet meer op inschrijven klikken ???

het inschrijven voor de amateurskeuring zal later in het jaar mogelijk zijn(denk ergens rond maart) ;)

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 20:25

Oh gelukkig ik schrok al.. dacht dat ik al te laat was :+
Dankjewel !

Weet jij toevallig ook of er kosten aan verbonden zijn om gewoon bij een keuring te gaan kijken ?
28 maart willen ik en mijn bijrijdster graag naar Ermelo naar de hengstenkeuring namelijk..

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 21:43

kaill87 schreef:
Oh gelukkig ik schrok al.. dacht dat ik al te laat was :+
Dankjewel !

Weet jij toevallig ook of er kosten aan verbonden zijn om gewoon bij een keuring te gaan kijken ?
28 maart willen ik en mijn bijrijdster graag naar Ermelo naar de hengstenkeuring namelijk..

je bedoelt denk ik 28 februari :D ..nee hoor is gratis entree(tenminste parkeren weet ik niet maar wij hebben nog nooit parkeergeld hoeven te betalen), wij zijn ook vd partij vlg weekend, ben erg benieuwd naar de nieuw te keuren hengsten. ;)

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 08:08

haha ja bedoel 28 feb ja... oke das mooi, gratis!
Ben nog nooit op een hengstenkeuring geweest dus ben heel benieuwd !
Doet jou hengst ook mee trouwens ? Die wil ik wel eens bewonderen hoor, echt een plaatje.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:22

kaill87 schreef:
haha ja bedoel 28 feb ja... oke das mooi, gratis!
Ben nog nooit op een hengstenkeuring geweest dus ben heel benieuwd !
Doet jou hengst ook mee trouwens ? Die wil ik wel eens bewonderen hoor, echt een plaatje.

Pladykt blijft lekker thuis, die zit nog goed in zijn teddy kledij. Die hopen we later dit jaar eens mee te nemen de ring in :D

Kom anders gerust eens langs bij ons ;)

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 15:46

Ok, jammer maar wel logisch.. En om nou met een teddybeer aan te komen is ook zo wat :D

Bedankt voor de uitnodiging, ga ik zeker onthouden ! Laat het je wel weten als ik een xtje langs wil komen..

Marina348

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 19:33

Hallo,
Ik zag dit forum en dacht ik zal ook eens reageren. Dit jaar ga ik
ook voor het eerst mee doen aan de amateurkeuring en ik
kan je al wel zeggen, ben nu al zenuwachtig!
In welke categorieen doen jullie allemaal mee?

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:46

Het inschrijf formulier voor de amateurkeuring staat online dus we kunnen ons opgeven :-)
Het is voor mij de eerste keer dat ik mee ga doen en ik ben totaal niet thuis in de wereld van keuringen enzo.
Nu heb ik wat vragen:
- Je hebt de keuring aan de hand en de premie keuring. Wat is het verschil hier tussen? Hoe gaan beide keuringen in zijn werk? En wat zijn de gevolgen ervan/ wat kan je bereiken met de keuringen?
- Ik zelf ben lid van het AVS en ga mijn paard ook zelf voorbrengen, alleen mijn zusje gaat de zadelrubriek rijden, maar zij is geen lid van het AVS mag dit?
Laatst bijgewerkt door _Margarita_ op 01-03-09 23:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Marina348

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:55

Eindelijk zeg!
In welke leeftijdsrubriek doe je mee met jou paard?
Verder staat onder de link "inschrijven" alle informatie over deze dingen, hoe de keuring in zn werk gaat en het verschil etc.

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:58

Ik doe mee in de rubriek senior merries 7 jaar en ouder. Ze is namelijk 8 jaar.
Nog een vraagje over de premie keuring, wat zijn precies de verschillen tussen 1, 2, 3 premie? En wat wil dat zeggen?

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:37

Wij doen ook mee met de rubriek senior merries :)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 15:07

Ik waarschijnlijk ook en zit nog te twijfelen over de liberty.

pluks

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:48

Op 5 april is bij Zenith Arabians in Amsterdam weer voorbrengcursus.
Leuk en leerzaam. Kan met je eigen paard, maar je kunt ook met een paard van Zenith Arabians mee doen.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 21:54

Ohh ik wil me ook zo graag weer inschrijven en dat was de bedoeling ook, maar nu kan ik waarschijnlijk geen vrij krijgen van mn werk... Baal er goed van, ga van de week nog ff slijmen bij de roosterplanner..

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 12:08

Ik heb al een hele tijd geleden vrij gevraagd gelukkig. Mocht ik toch niet gaan kan ik altijd wel gaan werken. Zit nog een beetje te twijfelen waar aan mee te doen en moet weer even oefenen met de trailer :D

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 09:25

Ons ook ingeschreven, dacht even dat ik dit jaar voorbij moest laten gaan ..
Meneertje was behoorlijk schraal en dof in zijn vacht , maar het voorzichtige lenteweer doet hem goed ! Er zit weer glans in de vacht en het vlees is er ook weer op aan het komen..

we doen mee in de rubriek senior hengsten, al is het nog maar een broekkie van 3,5
ik had heel graag aan de zadelrubriek meegedaan, maar besloten dit niet te doen en daar nog een jaartje mee te wachten.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 11:16

Leuk dat je meedoet! Ik geloof dat de zadelrubrieken vanaf 4 jaar zijn, maar officieel is hij dat volgens mij ook. Ik heb de formulieren thuis liggen, ben nog even aan het twijfelen waar aan mee te doen, maar ik kom zeker!

_Margarita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:17

ik twijfel ook nog, we doen zo ie zo mee aanmet de keuring aan de hand en ze zadelrubriek. Ik twijfel nog of we de premiekeuring ook gaan doen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 11:27

Ik had mee willen doen, maar ik moet kiezen tussen de dressuurclinic en de amateurkeuring. En dan heb ik nu voor mezelf meer aan de dressuurles :)
Dus wie weet volgend jaar!

Wel leuk als er veel deelnemers zijn!

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-09 13:55

Ik ga zeker keuring aan de hand doen, twijfel nog over liberty. Zou graag eens een premiekeuring laten doen, maar ik vind Kiya niet goed genoeg in haar vel zitten en ik wil eerst eens kijken hoe ze het doet.

Djilan jammer dat je niet meedoet, maar die dressuurclinic lijkt me ook heel erg leuk en leerzaam! Ga je nog aan een regionale keuring meedoen? Ik wilde volgend jaar graag naar west en daar dan een premiekeuring doen en rubriek aan de hand, maar ik lees dat dit het laatste jaar is dat het georganiseerd wordt. Hopelijk neemt iemand het stokje over want we zijn er dit jaar nog niet klaar voor denk ik. Het was zo lekker in de buurt.

Vedetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 21:59

Jalenka, je hebt nog tijd zat!!! Als die van mij het gaat redden voor Oudkarpsel, kan die van jou het ook!

Denk dat het meer de mama is die bang is...........Hihihihihihi

Dus, gewoon meedoen!

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 23:09

Nou ben ik 99 % zeker vrij die dag van mijn werk, zit ik waarschijnlijk zonder vervoer :(
Dus eerst maar eens kijken of ik er uberhaupt kan komen voordat ik me inschrijf...
Zou echt balen als ik niet zou kunnen, kon vorig jaar ook al niet meedoen.