make-up voor arabier

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

sherif

Re: make-up voor arabier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:16

Essx schreef:
Rondom de ogen en neus haartjes wegscheren en vasaline errop smeren en klaar is kees Clown

Ik neem aan dat je de tastharen niet bedoeld Knipoog , want die mag je NOOIT wegscheren!!

wereldhummel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 16:20

ik vind dat 'opmaken' allemaal heel erg overbodig en ook best zielig,,
en ook heel onnatuurlijk,,
als je echt een mooi paard hebt is die van zichzelf al mooi,, en heeft die niet die 'opmaak' pruttel nodig,,

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 17:35

wereldhummel schreef:
ik vind dat 'opmaken' allemaal heel erg overbodig en ook best zielig

niks zieligs aan hoor ... Verward

maikiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-06 18:08

Ik vind het wel mooi staan..
Ik deed zelf voor de fotoshoot van mijn arabier gewoon zwitsal babydoekjes, lekker goedkoop,en niet schadelijk of brandend oid!
Als het goed is voor een baby, zal t ook geen kwaad kunnen bij n paard Tong uitsteken

xx

sunniebunnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-06 09:24

ik gebruin brown eyes het is echt super spul
je haalt het bij de paardendrogist
ik gebruik het ook bij mijn arabieren

HinkevdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-06 22:51

ik neem altijd babydoekjes mee, zijn echt super handig, en je kunt ze echt overal voor gebruiken.
Daarmee maak ik de neuzen en ogen altijd goed schoon, verder gebruik ik soms wat krijt om sommige plekjes nog wat witter te maken.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:36

Ik werkte bij European Training Center en die bestelden toendertijd make up vanuit Amerika (als ik het juist heb), daar kon ik PRIMA mee opmaken. Ik heb ook nog met ultra highlight gewerkt maar ik vind het persoonlijk troep, het glimt te veel, en loopt vreselijk uit.. En opmaken is inderdaad een kunst, je moet de sterke punten van het paard kunnen accentueren, een hoop mensen smeren maar een end weg haha, maar daar kun je juist negatief mee uitkomen! tip: om je paard wat kaler rond de ogen en neus te houden, smeer dan regelmatig met wat vaseline..

en baby olie kan ook prima, maar niet voor op show, is leuk om thuis wat fotootjes mee te maken enzo.. ook word er trouwens haargel gebuikt om de manenkam mooi strak mee te leggen, en talkpoeder om hier en daar wat witter te maken, en zo zijn er nog wel meer van die trucjes die we gebruiken op show.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:38

en er is inderdaad niks zieligs aan, wat denk je, dat van die keistrakke knotjes bij dressuurpaarden zo heerlijk zitten?? dan liever wat make-up lijkt me! haha

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 12:59

CtjeLief schreef:
en er is inderdaad niks zieligs aan, wat denk je, dat van die keistrakke knotjes bij dressuurpaarden zo heerlijk zitten?? dan liever wat make-up lijkt me! haha

en dan vooral die voorlokjes !!! hahahahaha

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 13:29

wereldhummel schreef:
ik vind dat 'opmaken' allemaal heel erg overbodig en ook best zielig,,
en ook heel onnatuurlijk,,
als je echt een mooi paard hebt is die van zichzelf al mooi,, en heeft die niet die 'opmaak' pruttel nodig,,

wat een domme opmerking weer zeg... Cool
Er zijn heel veel paardenshows ook bij de kwpners, welsh, nsprs enz enz en daar doen ze een mooi makeupje op wat maakt het uit het is niet zo dat hij/zij er elke dag mee loopt?
en idd wat hierboven word gezet die knotjes bij wedstrijdpaarden die zitten toch ook niet lekker en wat dacht je van ons vrouwen die make-up op hebben........(althans ik wel dagelijks ga niet zonder de deur uit..daar gaan wij toch ook niet dood aan ?)

LB man ga je ergens anders druk om maken of blijf gewoon ontopic want niemand zit op die opmerkingen te wachten van je!! Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:25

hey wa dachte van mayonaise gewoon paar dagen voor de show op smeren en dan gewoon late staan en net een dag avn te voren afspoelen blijft de vet laag ligen en glimt mooi Clown Bloos

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-07 18:31

missfcdb schreef:
hey wa dachte van mayonaise gewoon paar dagen voor de show op smeren en dan gewoon late staan en net een dag avn te voren afspoelen blijft de vet laag ligen en glimt mooi Clown Bloos

Slapen

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:38

missfcdb schreef:

Ja...en bedek een schimmel een week lang met onbewerkte olie, dan blijft ie mooi zwart...... Is net zo onzinnig als die mayonaise. Boos!

Sommige opmerkingen zijn ook totaal uit de lucht gegrepen *diepe zucht*

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 10:50

Mijnes is 75% arabier, en wit, maar het lijkt mij als je dan vettigheid op de huid gaat smeren je juist vlekken krijgt in de vacht??!?¿ of zie ik dat verkeerd?? smeer zo af en toe wel is wat vaseline/uierzalf op de lippen word het zo lekker zacht/glad van! Lachen

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 11:04

het is ook niet de bedoeling vet op de vacht te smeren, daar gebruik je een glansspray voor.. 'het vet' gebruik je voor de kalere huid rondom de ogen en neus (en puntjes van de oren)

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 12:54

Dat door vaseline te gebruiken de haren verdwijnen klopt als een bus, je verstikt de huid zodat ze uitvallen.
Geen echte aanrader dus

Karen

Daisza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 14:41

CtjeLief schreef:
het is ook niet de bedoeling vet op de vacht te smeren, daar gebruik je een glansspray voor.. 'het vet' gebruik je voor de kalere huid rondom de ogen en neus (en puntjes van de oren)

wat ik bedoel is dat als het er perongeluk op komt er dan alleen maar vlekken komen.. net zoals anti klit spul, als je daar ook maar iets te veel van gebruikt op de vacht krijg je ook vlekken.

Wat is iedereen toch lekker aardig hier?!? Vork

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 14:46

Daisza, heb jij ook een arabje? (zie dat je uit Apeldoorn komt, wij wonen in Vaassen nl) Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:28

hoi ik bedoel het niet slecht maar ik had dat ook maar gehoord dat der mensen zij die het deden om een arabier te laten glimmen
ik ben helemaal niet bekend in het opmaken van een paard ik wil wel een keer naar een show kijken lijkt me wel leuk maar nogmaals ik bedoelde het niet slecht
Verward

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:31

missfcdb schreef:
hoi ik bedoel het niet slecht maar ik had dat ook maar gehoord dat der mensen zij die het deden om een arabier te laten glimmen
ik ben helemaal niet bekend in het opmaken van een paard ik wil wel een keer naar een show kijken lijkt me wel leuk maar nogmaals ik bedoelde het niet slecht
Verward

maakt niet uit meid Knipoog , ik zou zeggen kom een keer een show/keuring bezoeken dit jaar (bij de stallen kun je gerust even een kijkje nemen hoe ze de paarden nu opmaken) Knipoog

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 16:32

ik weet niet of het al genoemd is maar talkpoeder over de witte voetjes en andere haren na het wassen helpt ook goed voor de show weer even doen en ze zijn spierwit Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:15

sherif schreef:
missfcdb schreef:
Verward

maakt niet uit meid Knipoog , ik zou zeggen kom een keer een show/keuring bezoeken dit jaar (bij de stallen kun je gerust even een kijkje nemen hoe ze de paarden nu opmaken) Knipoog

hoi dat lijkt me egt heel erg leuk maar ik heb net wat megemaakt en ben daar door heel verdrietig geworden dus ik weet niet of ik wel weer een keer iets leuks wil gaan doen sorry Verdrietig

superlise

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:21

sherif schreef:
Essx schreef:
Rondom de ogen en neus haartjes wegscheren en vasaline errop smeren en klaar is kees Clown

Ik neem aan dat je de tastharen niet bedoeld Knipoog , want die mag je NOOIT wegscheren!!

moet je eens op een wedstrijd gaan kijken hoeveel paarden en pony's er geen tastharen meer hebben.
bij mij houden ze altijd hun tastharen maar ken genoeg mensen waarvan hun paard een ''kale'' neus hebben.

CtjeLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-07 18:36

Citaat:
ik weet niet of het al genoemd is maar talkpoeder over de witte voetjes en andere haren na het wassen helpt ook goed voor de show weer even doen en ze zijn spierwit

yep deze had ik ook al genoemd, en ja is ook zo'n heerlijk wondermiddel.. en niet de blauwshampoo vergeten Tong uitsteken die zien we ook graag bij onze geliefde schimmeldieren hihi

en @ missfcdb: kop op, er komen altijd betere tijden! Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-07 07:51

hoi dankje wel ik hoop dat die betere tijden snel komen want dit vindt ik namelijk niks ben mijn beste vriend kwijt mijn lieve leuke hond voor foto's www.freewebs.com/missfcdb/
maar ik ga vandaag wel wat leuks doen ga namelijk naar danha het arabiertje dat nog van Bob en Dana is daar is het altijd kei gezzelig Haha! messchien dat ik dan een beetje vrolijker wordt groetjes veel plezier iedereen vandaag