avs jaarling bijvoeren

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Karrimh

Re: avs jaarling bijvoeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 22:39

ik voer ze jaarlingbrok bij van Horsefood....... goed en niet zo duur..... Knipoog

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 17:20

Ze krijgen bij ons onbeperkt kuil en summerfitkoeken.
(In de winter bewust zo gekozen omdat kuil eten prettig is als het koud is) s Naxhts staan de paarden in buitenboxen.
Alleen als ze dagelijks flink rijden krijgen ze slobber .(De veulens niet). Groetjes Ceesje

annemarie_r

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 08:38

Onze jaarling kruising arabier, staat 24/7 in de wei, krijgt samen met de andere ponies (koudbloeden) hooi bijgevoerd, 2x per dag. En hij komt elke dag een half uurtje op stal voor een halve kilo basisbrok, met een handje grasbrok en een paar worteltjes!
Het lijkt erg veel voor een jaarling, maar omdat hij inderdaad 24/7 in de wei staat, heeft tie het wel nodig. Dik is tie niet.

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 10:59

Mijn hengstje is nu 1 jaar en 5 maanden, hij krijgt nu 1,5 kilo Vipa Graan van Hippostar en kuil. In de zomer was hij erg schraal op het magere af, ik ben op advies van de DA hem Vipa Graan gaan bijvoeren en hij is al erg bijgetrokken.

Hij heeft tot 1 november dag en nacht buiten gestaan maar staat nu binnen in een grote stal met drie vriendjes. Sinds hij binnenstaat gaat het veel beter met hem, zijn vacht ziet er veel beter uit en hij is een stuk vrolijker geworden.

Prescious

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-06 10:05

mijn arabier is bijna 1 1/2 jaar oud die loopt heel de dag buiten, en kopmt in de avond pas naar binnen, hij krijgt heel veel hooi en kuil, en hij krijgt s'ochtends en s'avonds 1biks en 1 musli dus 4 kilo op een dag, en dik worden doet hij niet, hij staat nog op pavo veulenbrok, dat is tot een leeftijd van 2,5 jaar en hij staat op juniorix, een musli voor jonge paarden

Piera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 20:07

Mijn AV van bijna 3 werd tot voor ik hem kocht altijd bijgevoerd, maar daar ben ik zelf na een tijdje (dit was in de zomer) mee gestopt, hij was echt veel te dik Bloos en daarbij stonden ze toen met zn tweeen op 2 hectare grasland..
Nu ik echter jullie verhalen zo hoor ga ik weer twijfelen.. Hij krijgt nu volop (rijk) hooi bijgevoerd, zit goed in zn vacht en hij is nu op een goed gewicht. Wat raden jullie aan?

eempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-06 22:34

Emil staat dag en nacht op het land.
Hij heeft een schuilstal waar onbeperkt kuilgras staat
en krijgt 1,5 kilo veulenbrok per dag.
Al moet ik zeggen dat dit misschien teveel is, het is een dikke arabier geworden Clown

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-06 15:38

Ik las het al eerder maar wil toch even reageren.Ook ik ben helemaal voor Pavo Podo voor een jaarling,dat is zo'n goed voer en dekt alle behoefte's van een nog groeiende jaarling.Succes ermee. Vork .

FuegoJoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 11:59

grappig om te zien dat iedereen het weer anders doet en ook weer wat anders bijvoert.

mijn mannetje is nog steeds geen dik monster maar ziet er een stuk beter uit en is dolblij als hij zijn portie graan krijgt, zijn stalgenootjes krijgen veel minder , eentje eet alleen kuil, eentje om de dag een halve kilo en de volgende een halve kilo per dag ... die van mij krijgt 1 kilo per dag en aangezien hij het daar goed op doet zie ik geen reden om het te veranderen.