Nou moet ik er wel bij zeggen dat het wel heel anders is geweest en naar mijn idee moet je echt een band hebben met je arabier om er super mee te kunnen rijden.
Veel plezier
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jimbo schreef:Lijkt me ook verstandig om regelmatig te rijden, je kan een arabier denk ik niet zo even een paard dagen op stal laten staan en dan willen dressuren oid. dan moet eerst de energie dr weer een beetje uit. verder hoor ik wel van arabiertjes die heel mak zijn en waar je een kind op kan zetten. t is maar net hoe zon paardje is behandeld....
Barcelano schreef:Jimbo schreef:Lijkt me ook verstandig om regelmatig te rijden, je kan een arabier denk ik niet zo even een paard dagen op stal laten staan en dan willen dressuren oid. dan moet eerst de energie dr weer een beetje uit. verder hoor ik wel van arabiertjes die heel mak zijn en waar je een kind op kan zetten. t is maar net hoe zon paardje is behandeld....
Dat vald ook wel mee.
Hoor van mensen met arabische volbloeden en dan heb ik het over 100% AV Paarden die gewoon na een blesure of wat dan ook zo kunnen weg rijden met hun AV.
Ik heb het met de mijne als er door omstandigheden niet kan worden gereden of als ik een paar dagen alleen maar kan stappen door iets.
Stuiterd hij niet boven mijn uit.
Maar blijft netjes naast me lopen..
Dat is dan echt een duiveltje wat zijn te veel aan energie kwijt wil
Heb er zo een keer flink naast gelegen nadat hij ziek was geweest. Hij wou gewoon knallen en was echt helemaal door het dolle heen en ach... ik kan het hem ook niet kwalijk nemen alleen wel erg lastig als hij juist vanwege zijn herstel rustig moet blijven
Normaal gesproken is hij wel vrij rustig maar af en toe gaat de knop wel eens om maar als ik hem dan meteen op de rem zet dan is het ook meteen afgelopen. Hij moet gewoon weten waar hij aan toe is anders wordt het wel een draakje
AnneOmie schreef:Die van mij is volbloed, maar daar kan ik na een blessure niet zo maar mee wegrijden![]()
Dat is dan echt een duiveltje wat zijn te veel aan energie kwijt wil
Heb er zo een keer flink naast gelegen nadat hij ziek was geweest. Hij wou gewoon knallen en was echt helemaal door het dolle heen en ach... ik kan het hem ook niet kwalijk nemen alleen wel erg lastig als hij juist vanwege zijn herstel rustig moet blijven
Normaal gesproken is hij wel vrij rustig maar af en toe gaat de knop wel eens om maar als ik hem dan meteen op de rem zet dan is het ook meteen afgelopen. Hij moet gewoon weten waar hij aan toe is anders wordt het wel een draakje
Die van mij is ook niet uit zichzelf zo keurig geworden
Heb niet met zweep of sporren ofzoiets gereden en kon bijna alles met mijn beenhulpen en stem doen! Het is een heel lief paard en heeft inderdaad echt een gaud karakter, als je haar eerlijk behandeld! Aan de longé is ze iets moeilijker te berijden maar in het bos geniet ze er echt van en kan je als het ware zonder teugels rijden
! Nog meer mensen die zulke dingen bij hun arabieren ervaren?
en Rommie: bedoelde inderdaad het karakter 
maar na even snuffelen kon ik het gewoon op zijn rug leggen en zonder problemen aan singelen.. alsof het de normaalste zaak van de wereld was. Ook hangen vond ie totaal geen probleem. En de eerste keer zittend op zijn rug vond hij ook geen probleem. Hij stapte rustig weg
Maar nu is hij heel erg rustig. Ik rij nooit met sporen of zweep want dat is absoluut niet nodig.
Zodra ik mezelf wat meer ontspan is het goed.. dan doet ie alles voor me 
Maar zodra je ontspant, ontspant hij ook en is het weer over. Geweldig
Sonja schreef:Erg verschillend van paard tot paard (en van eigenaar tot eigenaar; hoe druk maak je jezelf -> ze vangen ALLES op die volbloedjes...). Die van mij kan ik gerust twee maanden laten staan en er dan weer opstappen en mee wegrijden. Terwijl dat nog een heel jong beestje is.
Sjonniej schreef:Arabieren zijn geweldig als je ermee om kan gaan, heb je niet het geduld om een aantal keer per week tot 100 te tellen ipv. je frustraties te uiten dmv. een klap, dan wordt het niets. Je moet veel geduld hebben en ze 100% eerlijk behandelen. Een klap/straf onderhouden ze precies. Dit kan een voordeel zijn als je het precies op het goede moment doet, doe je dat niet, dan heb je gewoon een probleem.
Maar als je het gevoel en karakter hebt om met ze om te gaan zijn het geweldige dieren!
eszy schreef:Hij pikt het trouwens ook niet als ik wel eens met zweep rij.. dan gaat ie racen en is nog maar moeilijk te houden. Zodra ik de zweep weg leg is het over![]()
Het is zeker zo dat je arabieren eerlijk moet behandelen. Als ik eens per ongeluk te streng ben met mijn handen laat hij me dat ook duidelijk merken want dan doet meneer zn neus in de lucht en doet verder niksZodra ik mezelf wat meer ontspan is het goed.. dan doet ie alles voor me
Verder is hij wel schrikkerig en zenuwachtig op vreemd terrein waardoor buiten rijden wat lastiger is. Maar hij zou echt nooit bewust iemand van zijn rug af gooien. De ergste streek wat ie bij mij ooit uit heeft gehaald is een bok geven.... als dat alles is..!

echt aangename paarden om mee te werken