arabische halsters

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Orola

Re: arabische halsters

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 08:05

Ik zie trouwens op internet ook plaatjes waar Haflingers er 1 omhebben. Fijn om te weten dat ze dat niet alleen bij Arabieren gebruiken. Ik heb trouwens zelf ook een Haflinger, ik heb geen Arabier maar ik postte in dit topic omdat ik die halsters ook zo mooi vind. Bloos

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-06 13:28

ik heb zelf 3 showhalster van wol gemaakt
en de 4e is bijna klaar (maar nu ben ik de neusriem kwijt):S:S

Afbeelding
1e halster een rode

Afbeelding
2e halster een rozewitte

Afbeelding
3e halster een blauwe (beetje blauwgroenig)

4e halster (die nog in de maak is) wordt knal groen..
als je zelf ook zo'n halster wilt maken moet je me maar ff mailen..

xx-itsme-xx@hotmail.com

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 11:00

Wat gebruik jij voor ringetjes?
Ik ben op zoek naar zo een losse neusriem met peppertjes. Ik weet dat je ze via internet kan bestellen maar dan zijn ze 40 euro. Ik vraag me af of iemand er nog 1 heeft liggen.

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 16:42

ey ik heb van die ringetjes waar je ook sleutels aan kan maken...ja ik zoek ook zo'n neusriem maar vind ze wel duur

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 17:25

Bij de afgelopen keer met een open dag van de kossack stud verkochten ze daar ook show halsters. Niet de stoffen, maar echt dit soort :

Afbeelding

Prijs lag tussen de 50 en 150 euro Dacht ik! precies zeker weet ik het niet meer. Een halster met meer goud was weer wat duurder dan de wat simpelere..

binnenkort is de Tersk Holland Sale 2006
1 & 2 september, dan verkopen ze ze vast er zeker ook weer daar Ja

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 17:36

@lotttt: waar is die tersk hollan sale?

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 17:48

yousra schreef:
@lotttt: waar is die tersk hollan sale?

Op de Kossack Stud in de Beemster (NH)

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 17:59

Dankje. Lachen

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 15:02

iemand had mij een mailtje gestuurd maar hotmail kan het niet terug sturen naar dat adres..
ik heb het even op me site gezet dus voor iedereen die een halster wilt maken

http://www.sport-horses.tk
daar onder kopje showhalster..

heb je nog vragen kijk op me site onder kopje contact of via hier pm

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-06 20:11

Hoi xxitsmexx ik heb je niet gemaild maar ik wil wel graag weten waar jij die ringetjes vandaan hebt. Ik heb op internet al gekeken en ik kan die van 2,5 cm wel vinden maar die van 3,5 cm niet. Bestel je die ergens of koop je ze bij jou in de buurt?
Er is ook een website waar twee meisjes als schoolproject showhalsters maakten en die gebruikten speciale, helemaal ronde ringetjes speciaal voor halsters. Ik heb die niet gevonden op google dus ik had hen even gemaild maar nog geen antwoord. Lijkt me handig en misschien steviger dan de sleutelringen.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 10:54

ik heb er 1 gekocht in egypte. ik weet niet wat ik er voor betaald heb

op de foto zit hij niet goed omdat er nog een bitje in moet en die heb ik niet. Ik had hem gekocht voor mijn verzorgpaardje maar die verzorg ik nu niet meer. Hij hangt nu op mijn kamer

Afbeelding

delete

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 11:08

@ Miekelover; Grappig halster, vooral leuk dat je hem in Egypte weg hebt Ja . Ik ga nog een keer eentje maken met touw en ringen dnek ik

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 13:58

Jalenka_Kiya schreef:
Hoi xxitsmexx ik heb je niet gemaild maar ik wil wel graag weten waar jij die ringetjes vandaan hebt. Ik heb op internet al gekeken en ik kan die van 2,5 cm wel vinden maar die van 3,5 cm niet. Bestel je die ergens of koop je ze bij jou in de buurt?
Er is ook een website waar twee meisjes als schoolproject showhalsters maakten en die gebruikten speciale, helemaal ronde ringetjes speciaal voor halsters. Ik heb die niet gevonden op google dus ik had hen even gemaild maar nog geen antwoord. Lijkt me handig en misschien steviger dan de sleutelringen.

ey ik heb ze bij paxis gehaald..als je wilt kan ik het natuurlijk wel opsturen..maar ik vind ze wel heel stevig..ik kan er echt best veel kracht op zetten (denk niet dat ze recht blijven als het paard gaat steigeren of heel erg trekt) maar ik heb ze alleen om voor de sier..en fotoshoots..
als je weet welke ringetjes hun gebruikte moet je mij maar even laten weten..

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-06 14:06

is ook een leuk halster die blauwe hoor...ik ben nu met mijn knal groene aan het versieren en met mijn knal oranje aan het vlechten...
heb intussen van mijn vriendin ook een halster gekregen die zij gemaakt heeft...ze verveelde zich op vakantie dus had ze die maar gemaakt..ze heeft geen maten mee genomen maar gewoon gemaakt en het zit precies goed..moet niet kleiner en moet niet groter...
zij heeft een neusriem erbij aan gemaakt..
let niet op juriel want die had er niet zo'n zin in..
Afbeelding
ik vind dit ook wel leuk zo'n halster maar ik maak ze toch maar met ketting..

Tmroes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 15:42

_Katinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-06 20:14

Weet er iemand wat de normale maat is van een Arabisch showhalster (dat je niet kan verstellen) ? Ik wil er graag een maken, maar ik heb zelf geen paard om de maten op te meten. Dus als iemand zo lief zou zijn om het eens op te meten Lachen

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-06 13:36

Ondertussen is dit echt een zelf-maak-showhalster topic geworden!
Ik heb sleutelringen via internet besteld van 3,5 bij 3,5 cm. Dat waren de grootste en ze zien er mooi en stevig uit. Ik ga zo naar de markt voor kralen en bedels en katoendraad en dan ga ik macrameën. Dat kon ik vroeger erg goed, dus als ik opschiet met het halster dan laat ik jullie wat weten. Ik plaats anders een nieuw topic, mensen kunnen elkaar dan misschien tips geven?! Weet alleen niet of het dan bij crea bea moet of ook bij arabische volbloeden mag...

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-06 17:59

ey leuk maar wat is macrameen?? srry voor die vraag

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-06 17:04

Macrame is een soort scoubidou alleen dan met katoenen draad. Het werd veel gedaan in de jaren 70 om kussens en wandkleden mee te maken. Je kunt er ook leuke armbandjes mee maken. Op google kun je wel wat voorbeelden vinden. Je kunt er ook kraaltjes in verwerken, dat ben ik nu aan het doen. Ik open zo snel mogelijk een nieuw topic, dan gaan we daar met zijn allen praten over het maken van showhalsters!

poekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 20:38

voor de liefhebbers....ik heb mijn halster te koop aangeboden.is niet zelfgemaakt door mij heb hem ooit eens gekocht op een kraampje bij de tulip cup
viewtopic.php?f=63&t=650968

Demian

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-06 21:10

Weet iemand misschien waar die rondgenaaide leren halsters te koop zijn? Zonder glitters, kraaltjes, kettingen enz.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 09:46

Kun je onder andere kopen op www.arabianhorsestore.com of even kijken op marktplaats. Bij arabian hebben ze oko zonder kralen en dan heb je echt zo een showhalster voor een arabier. Op marktplaats heb je er ook die op een hoofdstel lijken, voor alle soorten paarden.
Als je het niet kunt vinden laat het dan even weten, dan stuur ik je wat links!

Demian

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 17:39

De Massimo leather halter? Jammer dat er geen foto bijzit Clown