nakomelingen Moshai?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Shaiyan

Re: nakomelingen Moshai?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 18:29

Hallo iederen ik heb ook een nakomeling van Moshai

namelijk Shaiyan salam

het is een hengstje van 1jaar (vosje)
super lief en over de beweeeeging..... hij loopt super
info en foto,s (rico_shaiyan@hotmail.com)

hij heeft ook ongetraind de tulupcup gelopen en is daar 10e geworden
23-07-06 is hij weer tezien in alkmaar ook gaat hij naar exloo toe

Limgardur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 23:51

Wat leuk dit topic!!! Ik heb sinds afgelopen donderdag Mujannah thuis staan en zij is een kleindochter van Moshai en de dochter van Moshana. Ze doet het erg goed en heeft gister een barebackpad op haar rug gehad. Dus ze mag nu lekker veel leren en aan het werk. Maar het moet voor haar net zo leuk zijn en blijven als voor mij, dus veel afwisseling. Ik kijk uit naar de mooie en vele buitenritten en de endurancewedstrijden. Hier nog een fotootje van haar:

Afbeelding

Afbeelding

Groetjes van Heleen.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 08:56

Limgardur@ van harte gefeliciteerd met je prachtige nieuwe aanwinst! Wij zijn laatst ook bij Dana en Bob wezen kijken en zijn op slag verliefd geworden op ons "kleine" prinsesje Alishai Salam Knipoog zij is de dochter van Moshai Knipoog !
Wij wensen jou veel plezier toe met je mooie meid (ze is echt een knuffelkous die dol op aandacht is), maar dat gaat vast lukken!

Klopt het dat ik jou laatst bij de Ossestal in Epe heb gezien? Je was daar te paard met nog 3 meisjes te paard!

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 10:40

Limgardur schreef:
Wat leuk dit topic!!! Ik heb sinds afgelopen donderdag Mujannah thuis staan en zij is een kleindochter van Moshai en de dochter van Moshana. Ze doet het erg goed en heeft gister een barebackpad op haar rug gehad. Dus ze mag nu lekker veel leren en aan het werk. Maar het moet voor haar net zo leuk zijn en blijven als voor mij, dus veel afwisseling. Ik kijk uit naar de mooie en vele buitenritten en de endurancewedstrijden. Hier nog een fotootje van haar:

Groetjes van Heleen.

Hey wat leuk dat jij Mujannah hebt gekocht! Ze ziet er al een heel stuk beter uit dan van de winter toen ik naar haar ben wezen kijken.
Toen was ze wat magertjes maar niet minder energiek Knipoog
Je hebt haar gekocht voor de endurance? De bewegingen heeft ze er zeker voor!

Limgardur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 16:47

Hoi Djilan,

Hahahaha, die bewegingen heeft ze zeker!!!! Ze is trouwens geschikt voor alles volgens mij.... Ik heb haar al een pirouetje zien draaien op de achterbenen en ze kan vreselijk hard weg galopperen en ook net zo snel weer staan en omdraaien. Ze is vreselijk lief voor mij, maar mijn ouders kunnen niks met haar beginnen als ik niet thuis ben en er moet iets. Ze laat zich gewoon niet pakken... Als ik haar uit de wei of paddock moet hebben dan heb ik een halve appel in 4en en geef haar eerst 1 stukje om haar te belonen dat zij naar mij toe komt (als ik naar haar toe loop loopt ze weg), dan houd ik een 2e stukje onder de neusriem van het halster en doet ze braaf haar neus erin, pakt het stukje en ik doe het halster achter haar oren. Als het vast zit krijgt ze het 3e stukje... Dan lopen we naar de plaats waar ik zijn wil en als dat is gelukt krijgt ze het laatste stukje. Bij mij werkt dat perfect, maar bij mijn moeder grist ze steeds de appel weg en rent vervolgens weer een rondje door de wei of paddock om dan weer een stukje appel weg te graaien. En ja, mijn moeder geeft het dan op. Hahahaha, maar mijn moeder vind haar ook wel groot vergeleken met de IJslanders, Shetten en (kruising)Welshjes. Mujannah zal die onzekerheid vast wel voelen. We hebben alleen nog een grote Tinker (nog iets kleiner dan Mujannah nu, maar hij is 3 en groeit nog langer door en wordt ws. uiteindelijk nog groter dan Mujan). Ben benieuwd hoe het bekappen morgen gaat, want hoeven optillen is nog wel een drama... Dyus Natascha, begin maar meteen met Alishai te oefenen, want een 4jarige rechtop voor je te hebben staan is niet grappig! En dat met die lange benen....dan lijtk ze wel nòg groter.

Groetjes van Heleen.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-06 11:26

Hoi Heleen,

Toen ik Mujannah zag liep ze samen met haar moeder en zus geloof ik, plus de kleine meid die Sherif heeft gekocht los in de binnenbak en was ze hondsbrutaal. Wilde steeds alle aandacht en als ze die niet van ons kreeg kwam ze gewoon in volle galop recht op je af om dan vlak langs je heen te stormen Clown Karakter heeft ze dus genoeg. Heb je alleen maar profijt van straks!
Leuk trouwens dat ze jou al helemaal geaccepteerd heeft. Goede keuze dus Ja

Gr Djilan

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:17

Hoe oud is Mujannah? Ik heb haar dacht ik als veulen gezien en ergens ook nog wel wat foto's liggen.
Groetejs Debby

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:22

Adhira schreef:
Hoe oud is Mujannah? Ik heb haar dacht ik als veulen gezien en ergens ook nog wel wat foto's liggen.
Groetejs Debby

4 jaar Knipoog

Limgardur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:24

Hoi Debby,

Mujannah is 5 mei 2002 geboren, dus 4 jaar nu. Grappig dat jij misschien foto's van haar hebt. Ik heb er van Dana ook veel op een cd-rom gekregen. Waar ken jij Mujannah van dan? Ze is echt super. Gister een zadel voor haar gekocht, maar ik moet nog met een zadelmaker kijken of ie op maat aangepast kan worden. Het is een Podium Endurance zadel waarvan de kussens steeds weer kunnen worden aangepast aan het paard. En dat is met een jong paard natuurlijk erg handig. het zadel is zelfs lichter dan de western Barefoot (boomloos) die ik op onze jonge Tinker heb.

En Mujannah wordt echt steeds leuker. Van de week kwam de hoefsmid en toen lag ze wat te dommelen in de wei. Ik kon zo liggend bij haar het halster om doen en toen wilde ze eerst nog niet eens gaan staan ook nog. Dat vind ik toch wel van vertrouwen getuigen, zowel in mij als in de kudde.

Groetjes van Heleen.

Limgardur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:26

Hoi Natascha,

We stuurden het berichtje net tegelijk... Ik ben morgen de hele dag vrij, dus als je leuk vind kun je wel komen kijken bij ons en Mujannah. Ik heb alleen zelf van 10 tot 11 les en ga nog met wat kinderen rijden. Maar als je even belt dan komt het goed. Ik mail je mijn nummer even prive, want ik weet niet zeker of je die nu al hebt.

Groetjes van Heleen.

Adhira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:33

Ik ging toen bij Moshai kijken im mijn merrie door hem te laten dekken.
Natuurlijk hebben we toen een rondleiding gehad en ik heb toen wat foto's geschoten van de veulens daar en van Moshai en Moshana.
Ik heb de foto al gevonden. Het is een beetje slechte kwaliteit want ik heb nu een foto van de foto gemaakt.
Mujannah was als ik mij goed herinner erg brutaal en kwam van alle veulens als eerste bij ons kijken.
Hier is de foto
Afbeelding
Groetjes Debby

Limgardur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 12:39

Hoi Debby,

Wat leuk zeg!!! Mujannah is nog steeds wel brutaal, hoor, maar ze leert nu aardig wat wel en niet mag. Zo schuurt ze ook graag erg hard aan je hele lichaam en onder het mom van een lieve knuffel krijg ik wel eens een kopstoot van haar. Maar als ik mijn stem iets verhef weet ze wel dat ze te hard was. En steigeren doet ze erg snel! Als haar iets niet zint, bv. stil moeten staan, dan wil ze al steigeren. En ook dat moet ze natuurlijk afleren. maar ze word al wel steeds rustiger. Ze is ook niet gauw echt bang vooriets. ze schrikt even en gaat achteruit hangen of zitten, maar dan is ze ook meteen zo nieuwsgierig om toch te gaan kijken wat er nu eigenlijk zo eng was. En dan blijkt het wel mee te vallen. Ze is alleen wel ècht Arabier, want de volgende dag zijn dezelfde dingen weer net zo eng... Nou, ik ga even een ander halster halen voor haar. Ik wil er een van Bucas, want die zijn zachter voor haar hoofd. Ze heeft zo'n dun velletje dat het snel kapot gaat. Elke dag heeft ze wel plekjes die ik moet insmeren.

Groetjes van Heleen.

Ashai

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 16:32

Hoi Allemaal,

Dat leuke schimmel hengstje waar jullie het over hadden.. Is mijn grote vriend Ashai Salam. Inmiddels is hij gecastreerd. Maar nog steeds erg groot met veel body. Over het algemeen hebben alle afstammelingen van Moshai het zelfde lieve brave karakter. Ashai is mijn derde Moshai zoon en in zou niet anders meer willen!!!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-06 17:18

hey meid, was gezellig he van het weekend bij Dana en Bob Haha! Ashai is inderdaad een heerlijk dier en ik ga zijn zusje (Alishai) zeker de spaanse pas leren (weet nu hoe of wat Haha! )

Ashai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:49

ALs je wat meer foto's wil.. dan kan ik die altijd sturen... Ben gisteren voor het eerst met hem in de bossen gaan wandelen.. wat een held op sokken zeg!!!!!! Liep in het begin ontzettend te brullen en te springen.. tot hij er achter kwam dat hij alleen in het bos was.. hahaha

Ashai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 16:51

En het was zeker heel gezellig bij Dana... Duurde even voor ik mijn ventje mee kreeg maar goed.. eind goed al goed.. hahahahaha

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-06 17:02

Ashai schreef:
ALs je wat meer foto's wil.. dan kan ik die altijd sturen... Ben gisteren voor het eerst met hem in de bossen gaan wandelen.. wat een held op sokken zeg!!!!!! Liep in het begin ontzettend te brullen en te springen.. tot hij er achter kwam dat hij alleen in het bos was.. hahaha

foto`s ALTIJD welkom meid!!!!

Ashai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:12

Okay, ik zal wat mooie uitzoeken van het weekend. Zal er ook een paar bij doen van zijn veulen tijd en van toen hij 1 was.. dan kan je de overeenkomsten echt super goed zien. Die smurf van jou en die uk van mij zijn als 2 druppels water op het geslacht en de kleur na. Vooral het hoofd en de blik in hun ogen , bijna eng gewoon!!!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-06 10:41

Ashai schreef:
Okay, ik zal wat mooie uitzoeken van het weekend. Zal er ook een paar bij doen van zijn veulen tijd en van toen hij 1 was.. dan kan je de overeenkomsten echt super goed zien. Die smurf van jou en die uk van mij zijn als 2 druppels water op het geslacht en de kleur na. Vooral het hoofd en de blik in hun ogen , bijna eng gewoon!!!

Haha! ben reuze benieuwd Knipoog van de week kwam er iemand bij ons op stal die zich afvroeg of het normaal was dat ze zulke grote ogen heeft Haha! Haha! en ook dacht ze dat zij een 2 jarige was, toen ik zei dat Ali een jaarling was keek ze me verschrikt aan...ben benieuwd of ze net als haar broer op 2 jarige leeftijd de 1.56 gaat halen (denk het haast wel) Knipoog

Limgardur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:01

Hey Natascha,

Leuke foto's zeg! Ik wil toch binnenkort wat freestyle met Mujannah gaan proberen. Ben bezig om een freestyledag te organiseren bij ons. Beginnen met het knopen van een halster onder het genot van koffie en thee en wat uitleg over de comminucatie tussen paarden onderling. Daarna lekker vrij bezig zijn met de paarden buiten. Het leuke van de paarden die ik heb vind ik dat ze zo verschillend zijn om mee te werken... De een loopt heel graag en de andere juist niet en de een komt zo los met je mee en de ander blijft stug staan... Lijkt me gezellig om wat mensen bij elkaar te krijgen en er een gezellige dag van te maken. Ik zit zelf te denken aan 4 november, dus wie interesse heeft moet me maar even mailen zodat ik bericht kan sturen als ik er meer van weet. Het is vandaag in me op gekomen nadat ik een buurvrouw hielp met plotselinge angst voor haar Tinker. Maar de komende dagen werk ik het verder uit, anders wordt het allemaal te kort dag.

Groetjes van Heleen en tot zaterdag!

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 13:07

hey meid,

Ik wil zeker wel langskomen, weet alleen niet of ik mijn kleine smurfje meeneem Knipoog tot zaterdag Haha!

Limgardur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-06 21:25

Hee natas,

Anders gebruik je mijn iets grotere smurf toch? In principe gebruik ik haar liever niet voor zo'n dag, maar jij hebt natuurlijk wel veel ervaring met dit soort smurfen... Hahaha, smurf is wel een grappig woord voor ze...ze zien zelf ook overal smurfen in. Ik heb trouwens de zalf voor Ali klaar liggen! Ik ben morgen vanaf een uur of 3 thuis en ben rond kwart over 6 weg. Daartussen kun je het ophalen en anders heb je het zaterdag. Hoop dat ze snel ontdekt dat het haar jeuk verzacht, want zoals van de week vond ik wel sneu... Bij Lyngvi helpt het heel goed.

Zie je!

Ashana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-07 17:53

hallow

mijn oom heeft een hengstje en de vader daarvan is moshai

de naam van het hengstje is shaiyan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-07 19:03

hoi nastas foto's zijn egt super mooi
en de kinderen van moshai zijn gewoon super mooi en hebben egt een super karakter heb je messchien ook goeien tips voor beginers die aan amateur keuringen wil meedoen ik zou het namelijk in de toekomst een keer mee willen doen en evaring opdoen groetjes viccy