Meer info Abdullah OX

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Amondi

Re: Meer info Abdullah OX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-06 13:07

Laatst bijgewerkt door Djilna op 30-10-06 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: foto's alleen als link

Oxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 00:16

Ik heb ook wel eens een pony gehad, welke een kleinzoon was van Abdullah! En hij leek verdacht veel op zijn opa (vond ik tenminste), maar dat kunnen jullie beter zelf beoordelen bij het profile van Spottie hiervoor. Voordat Amondi naar Friesland verhuisde, was hij van ons! En ik vind het superleuk om weer eens te zien hoe het met hem gaat!

Maar om bij het topic te blijven: Abdullah Ox was idd een hele mooie hengst en is zelfs wereldkampioen op de Arabieren show geweest. Zijn zoon Amal ox was ook wereldkampioen. Ik zou thuis bij mijn ouders eens moeten kijken voor meer info, was vroeger best fanatiek in het uitzoeken van bloedlijnen Knipoog

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 00:25

xESS schreef:
O m f g

Abdullah dit Abdullah dat, de overgrootvader van die pony, de opa van die pony.. Kom op zeg Clown Vork

Wat is daar mis mee? Verward

In paarden zie je regelmatig kenmerken terug van eerdere generaties. Daar is niets belachelijks aan. Zo'n flauwe reactie lijkt me dan ook nergens voor nodig.

Overigens is Abdullah ox ook de grootvader van mijn paard. Maar mijn paard heeft meer weg van zijn grootvader van moeders kant. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 05:37

Hmmm, ik zie er bij de jouwe anders echt wel Prins Abdullah Nomar in terug...

(Heb ook een Prins Abdullah en heb al een heel aantal nakomelingen van hem mogen zien, waarvan zondag eentje die qua bouw en kleur ongeveer identiek was aan de mijne)

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 08:44

Ik vind de mijne helemaal niet op Prins Abdullah lijken... Meer op de buurman van Prins Abdullah: Sjapoer. Heb ze ooit naast elkaar op de Nieuwe Heuvel gezien. Als ik op een wedstrijd een paard tegenkom dat op mijn paard lijkt, is het acht van de tien keer een Sjapoer (of een Saporos). Haha!

Maar ik zie toch ook wel een paar gelijkenissen met jouw paard, als ik zo naar de foto's in jouw profiel kijk. De jouwe voert alleen duidelijk meer Arabisch bloed (ook van moeders kant, de mijne heeft dat niet). Ik ken sowieso weinig bruine nakomelingen van Prins Abdullah, de meeste zijn vos of schimmel en dan vind ik het vanwege de kleur al moeilijk om gelijkenissen te zien. *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-06 09:44

Hmmm, heb toch al een stuk of 4 bruine nakomelingen van Prins Abdullah gezien en die leken allemaal op [***] qua bouw Lachen

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 19:23

Ook mijn vorige paard had als overgrootopa Abdullah in haar pedigree staan. Voor foto´s zie onderschrift.

Mariel89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-06 23:10

mijn toekomstige pony heeft Abdullah als overgrootvader Lachen
Hij lijkt er niet zo op.. meer op z'n vader: Sjapoer

Amondi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 16:37

Oxxie: wat leuk. de vorige eigenaar Haha! . zo kom je nog eens iemand tegen. en ja ook ik vind hem ontzettend op zijn opa lijken. het is ook gewoon een heerlijk beest Haha! net als zijn kleinzoon

Karrimh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-06 23:27

xESS schreef:
O m f g

Abdullah dit Abdullah dat, de overgrootvader van die pony, de opa van die pony.. Kom op zeg Clown Vork

hoor ik daar enig toon van jaloezie, je hebt zeker zelf een ezel..... waarom anders zo''n reactie Koe

ik heb ook een kleinzoon van hem, hij is net 2x Europees Kampioen geworden Afgod

Liberte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-06 20:02

Ik ga waarschijnlijk een pony verzorgen, waarvan de vader ook Abdullah is. Haha!

PaardGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:32

Ik heb sinds 2 weken ook een nieuwe arabier, en Abdullah is haar overgrootvader.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:36

Heb je enig idee hoe oud dit topic is?

PaardGek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:42

Ja, het is niet verboden om er nu nog bij te plaatsen, dus ik ga gewoon m'n gang.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:43

Wat een fijne toon sla jij aan. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:43

Nou, ik heb getemd dus er zal nu dankzij jou wel een slotje op dit topic komen. Daarnaast is het ook niet de bedoeling dat je foto's zichtbaar plaatst in zo'n topic; dat mag met een linkje.

Rian1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:45

Nouks ga zo door en je wordt Moderator.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:47

Heb ik helemaal geen zin in en tijd voor.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 10:49

Moderatoropmerking:
Voor arrogantie is hier geen plaats. Als iemand je ergens op wijst, kan je er ook op een vriendelijke toon op reageren. Daarbij krijg je een gigantische melding dat een topic oud is. In dit topic wordt duidelijk om info/foto's over de hengst zelf gevraagd. Reageren in oude topics mag, mits het een goede toevoeging is, wat hier echt niet het geval was. Sterker nog: het was off topic. Hier een slotje.