arabier ?! karakter goed voor mij (12 jaar) ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

paardje25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-06 13:01

Kowloon1 schreef:
Hi! Ik woon vlak in je buurt
Heb zelf ook een arabiertje, reeds 2 -3 jaartjes. (was toen 14j)
Fokkerijen zijn er genoeg in België, maar ik ben gaan zoeken op marktplaats en ben zo terechtgekomen bij een advertentie van mijn huidig paard.
Hij komt van Nederland was van de bokker "kowloon"
Succes met het zoeken!

hey!
waar woon jij meschien ?

Hazzebaz

Re: arabier ?! karakter goed voor mij (12 jaar) ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:34

Wij hebben momenteel 2 paarden ( Arabisch Volbloeden)staan die perfect bij je zouden passen. Een 4 jarige vsmerrie en een 5 jarige schimmelruin. beiden zeer braaf, de ruin wordt ook bereden door een tweeling van 7 jaar en zal nooit een stap verkeerd doen. Zijn zusje idem dito, superbraaf, aanhankelijk en lief, en gek op kinderen.

Ze staan allebei te koop, wie weet is het iets voor je?

xAstrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 08:42

Hoi,
ik ben ook 12 jaar en heb 6 jaar rijervaring en heb ook een arabiertje...
ik heb haar nu een jaartje en ik moet zeggen dat ik er heel erg last van had om te wennen...... dus ik zou eerst een welshje nemen en daarna een arabiertje dat heb ik ook gedaan....

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 15:00

Arabieren zijn juist heel vriendelijk en zachtaardig. Je kan imo beter een arabier hebben dan een shetlander qua omgang.
Het zijn wel slimme paarden, ze laten niet met zich sollen. Maar als je ze eerlijk en rechtvaardig behandeld zijn ze je beste vrienden en doen ze werkelijk alles voor je

paardje25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-06 17:51

Hazzebaz schreef:
Wij hebben momenteel 2 paarden ( Arabisch Volbloeden)staan die perfect bij je zouden passen. Een 4 jarige vsmerrie en een 5 jarige schimmelruin. beiden zeer braaf, de ruin wordt ook bereden door een tweeling van 7 jaar en zal nooit een stap verkeerd doen. Zijn zusje idem dito, superbraaf, aanhankelijk en lief, en gek op kinderen.

Ze staan allebei te koop, wie weet is het iets voor je?

ja,heb je foto's ?

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:40

Ik denk dat je er gewoone en keer een moet uitproberen!
Arabieren zijn ontzettend gevoelig! En dat is juist waarom ik er zo verliefd op geworden ben! Het zijn vaak zulke eerlijke paarden. Als jij eerlijk en respectvol met je dier omgaat krijg je dat dubbel en dwars terug. Ze gaan echt voor je door het vuur!

Kijk vooral goed rond, bij GOEDE stoeterijen. En neem iemand mee die verstand heeft van paarden. Voordat je verkeerd geinformeerd word. Je hebt verschillende karakters! Zoek er gewoon 1 die bij jou past! Succes!!

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 18:51

Als dit het ras is wat je graag wilt hebben moet je het doen.
Binnen het ras moet je gewoon kijken wel paardje het beste bij je pas.

Jammer genoeg zijn er zo voor vooroordelen.
Of vooroordelen doordat jammer genoeg weleens mensen een verkeerde aanpak hebben.

Maar bij elke ras heb je heethoofden.....

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:05

Foto`s zat, alleen met plaatsen ben ik een drama.

paardje25

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 20:06

Hazzebaz schreef:
Foto`s zat, alleen met plaatsen ben ik een drama.

heb je msn ik wel ?! eloutvl123@hotmail.com

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:10

De karakters verschillen, je hebt ook hele rustige lieve arabieren, waar zelf kleuters op kunnen. Je moet maar net de goede arabier vinden. Ik zou maar goed op internet kijk, zoals: www.marktplaats.nl en soms een arabiertje uitproberen en dan zal het wel lukken denk ik.

annehoe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:13

denk niet dat je zo over internet kan vragen of het een goed idee voor jou is..
de mensen kenne jou niet en weten niet hoe je rijd.
heb zelf ook een arabiertje, mijne is egt niet druk maar als hij iets ziet laat hij wel even zien dat het eng is (heeel eng kijken en lekker even stil gaan staan en dan chowen ) ik vind dit zelf helemaal neit erg en ook wel leuk.
en natuurlijk ieder paard is verschillend de ene is heter en reageerd sneller dan de andere..
als ik jou was zou ik gewoon op je eigen gevoel afgaan, maar er wel goed over na denken, je moet denk ik niet bang zijn als ie een keer weg springt of raar kijkt, want dat vind ik toch een beetje bij een arabier horen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:16

Hangt helemaal af van jezelf en van de arabier die je hebt.. natuurlijk zijn arabieren over het algemeen 'zo en zo', maar geloof me, ze zijn toch ook stuk voor stuk weer anders.
Wat voor ieder ras geldt, dus.. gewoon kijken of je een paardje vindt waarmee het klikt. Dat het klikt lijkt mij een van de belangrijkste dingen, of dat nou wordt met een Arabier of een KWNP

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:17

Wij fokken Spaanse Arabieren en deze zijn erg geschikt voor jonge ruiters die de sport in zouden willen. Paarden met een gedegen, rustig karakter die vaak veel aanleg hebben voor de sport en daarin veel kunnen bereiken.

Wij geven ook priveles en 2 van onze klanten is een tweeling van 7(!) jaar jong. Zij rijden op een 5 jaar oude ruin, een 14 jaar oude merrie of een 4 jaar oude merrie, allen Arabisch Volbloed.

Dus ook beginnende kinderen kunnen met av`s overweg.

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 21:27

Als je een Arabische volbloed aanschaf zorg dan altijd dat je er een papier op heb zitten.
Anders geld het dier dat je gekocht heb niet als vol.
Er zijn namelijk veel mensen die als ze een pittige paard/pony hebben staan en in de verkoop zetten als zijnde Arabier.........

Ik zelf kan me geen betere ras voorstellen.
Ik heb op vele rassen gereden bij een verkoop stal.
Zelf ben ik in aanraking gekomen tijdens me stage met de spanjaard.
Ik was meteen verliefd op een spaanse hengst toen was hij erg jong.
Z.A Barcelano is nu 4 een nuchtere hengst met een karakter van Goud.
Kar Hacedor x VD Farilla en is het fok product van HazzBaz.

Als ik het goed begrijp is de merrie een half zus van Barcelano.
Een merrie van goud en fijn om mee te werken.
Tja over die merrie......Je kan geen woord over verkeerd zeggen en dat is echt de waarheid....

Idemdito met die ruin als het Azrro is ook een geweldig paard om mee te werken...

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 08:04

Je vergist je niet, Jes. Het gaat idd om de broer ( JJ) en zus ( Baïra) van Barcelano.

Baïra ontpopt zich als een ware drsuurrcrack. Superbraaf, heeft heel veel in haar mars en met een ruiter die haar begrijpt dat je binnen de kortste keren hoog in de dressuur zitten. Haar karakter is werkelijk nog steeds een droom. Ze heeft met het beleren nooit aan de longe gezeten, nog nóóit geen bok(je) gegeven, weggesprongen of wat dan ook gedaan. ook buiten is de de braafste van de wereld. Kortom, een topmerrie waar je nog leuk mee kan fokken ook.

Maarre, wanneer kom je nou weer ns buurten???? Belofte maakt schuld, he.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:35

Ik wilde vroeger ook altijd een arabier, maar mijn vader zei altijd: Er komt geen arabier in huis (stal)!
"En pa een halve dan?", Daar werd mij verteld dat alles waar arabierenbloed in zat niet in huis komt.

Uiteindelijk heb ik een pony waar arabisch bloed in zit maar niet heel veel. Al merk je het wel aan haar gedrag.
Maar niet alle arabieren zijn natuurlijk hetzelfde. Kijk gewoon wat rond, bij fokstallen en informeer daar.Ik denk dat zij je een eind op weg kunnen helpen

JKiya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 11:46

Ik heb nu sinds 3 weken mijn eigen arabier. Vroeger zei ik altijd: voor mij alles béhalve een arabier en kijk waar ik mee thuis ben gekomen. Ik was toch beïnvloed geraakt door alle vooroordelen maar dat is later helemaal veranderd. Dat kwam vooral door mijn verzorgpaardje, Marco, een kruising arabier waar ik een heleboel lol mee heb gehad.
Toen ik op mijn speurtocht naar een paard een volbloed arabier in de buurt tegenkwam die zelfs in de stromende regen al een verpletterende indruk maakte was ik verkocht.

Wat mijn eigen ervaring is, is dat arabieren over het algemeen een beetje eenkennig zijn. Het duurt even voordat je een band met ze opbouwd maar zodra die er is zullen ze alles voor je doen.

Qua temperament hangt het inderdaad helemaal van het paard zelf af, maar arabieren hebben wel meer temperament dan bijvoorbeeld een koudbloed (niks vervelends mee bedoelt) Het 'schrikken van een grasspriet-syndroom' komt ook nog wel eens voor. Maar wat ik zelf altijd gemerkt heb is dat arabieren wel heel eerlijke paarden zijn: ze schrikken en dan is het daarna wel over. Ze bleven niet uren doorgaan met stressen.

Maar goed, laat je goed informeren. Ieder paard is qua karakter heel anders. Als je een echte volbloed wilt, let dan op papieren. Anders is een kruising misschien ook wat voor je. Die hebben vaak wel een arabieren uiterlijk, als dat het is waar je naar op zoek bent.

Je kunt even kijken op www.avs-web.nl. Dit is de site van het Arabische Volbloed Stamboek hier in NL. Ook kun je je aanmelden op arabischevolbloeden.nl. Dit is een forum met veel info en je kunt er vragen stellen. Ze bieden ook arabieren te koop aan.
En veel uittesten zou ik zeggen! Ga niet over 1 nacht ijs. Je kunt nog jaren van je paardje genieten dus die paar dagen/weken extra wachten zijn dan niet meer van belang.

Veel succes!

JosjeBE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 16:09

Arabieren zijn schatten van beesten.
Ik zou gewoon naar paarden gaan kijken en als je de klik voelt dan is het goed.

Groetjes,
Josje

paardje25

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-06 11:48

hey!
alllemaal : bedankt voor de reacties !!!
groetjes !

giulia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:11

ik was 14 toen ik mijn 3,5 jarige arab kreeg die net op de baan had gelopen. naja en ik leef nog dus.. maar als ik jou was zou ik niet zo n jonkie nemen als ik. t is niet van een leien dakje gegaan iig.

succes

esther_sonja

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 19:18

nou ik raad het niet aan ! ik heb slechte ervarigen er mee.. zelf om gevraagt maja .... ik rijd 8jaar... en ik ben ook 12... ik ging rijden op een hengst van 6 jaar... niet een goed idee... ging er een beetje erg vandoor.... mijn zus heeft me "gered" ik ben haar nog steeds dankbaar.... sindsdien nooit meer op een arabier gereden...

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:08

het dochtertje van mn vriendin is vandaag 13 geworden maar rijd al een paar jaar de arabiertjes van haar moeder en dat zijn 2 pittige tantes maar ze zou geen ander paardje onder haar kont willen hebben meer!!!!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:12

Ze zijn wel erg mooi inderdaad, maar je hoort vaak wel dat het heethoofden zijn. Weet ik niet, geen ervaring mee! Of jij ze aankan kan ik natuurlijk ook niet over internet zeggen, misschien kun je dat aan je instructeur vragen? Die kan dat vast wel inschatten. Succes met je keuze!

giulia

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:21

loveshadow schreef:
Ze zijn wel erg mooi inderdaad, maar je hoort vaak wel dat het heethoofden zijn. Weet ik niet, geen ervaring mee! Of jij ze aankan kan ik natuurlijk ook niet over internet zeggen, misschien kun je dat aan je instructeur vragen? Die kan dat vast wel inschatten. Succes met je keuze!

vooroordeel.

waarschijnlijk is heeft die gene geen verstand van arabieren want echt als je ze aan t werk zet piepen ze wel anders, dan drijf je je oppeen het leplazerus.

drammerig is een beter woord. als ze druk zijn.

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 12:35

esther_sonja schreef:
nou ik raad het niet aan ! ik heb slechte ervarigen er mee.. zelf om gevraagt maja .... ik rijd 8jaar... en ik ben ook 12... ik ging rijden op een hengst van 6 jaar... niet een goed idee... ging er een beetje erg vandoor.... mijn zus heeft me "gered" ik ben haar nog steeds dankbaar.... sindsdien nooit meer op een arabier gereden...

Dat ligt toch echt niet aan het ras hoor.
Dat kan je op ieder dier van welke ras dan ook gebeuren...