afstammingen van alexander..?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

debsterr

Re: afstammingen van alexander..?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 17:09

Alexander is toch bruin??
Of hebben we het nu over de verkeerde?

fhjarabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-07 19:27

pollew0p schreef:
Alexander is toch bruin??
Of hebben we het nu over de verkeerde?

Alexander vader Aron is een vos, maar mijn alexander vader mononov vader van de moeder Alexander die is bruin. misschien bedoel je dat?

mokary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 13:37

even off topic. fhj ik heb jou hengst in ermelo gezien. en vond hem erg aansprekend voor de pony fokkerij, niet te groot en mist de rasuitstraling vabn ze bij de arabieren willen. biedt jij hem ook aan bij de nrps daar zou hij zeer bruikbaar voor zijn. helaas kon ik niet blijven maar zag dat hij premieloos gebleven is. zonden aangezien hij zo sportgericht is. rij jij hem al?

fhjarabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:09

mokary schreef:
even off topic. fhj ik heb jou hengst in ermelo gezien. en vond hem erg aansprekend voor de pony fokkerij, niet te groot en mist de rasuitstraling vabn ze bij de arabieren willen. biedt jij hem ook aan bij de nrps daar zou hij zeer bruikbaar voor zijn. helaas kon ik niet blijven maar zag dat hij premieloos gebleven is. zonden aangezien hij zo sportgericht is. rij jij hem al?

Hallo,

Alexander is inderdaad premie loos gebleven, maar dit is vrij normaal voor zijn soort. Zoals je al is hij totaal op de sport gefokt en hij is ook nog eens redelijk pools gefokt. Poolse arabieren worden was echt arabieren als ze de 6 hebben gehad dan zijn ze opgedroogt zoals wij dat zeggen.

Alexander dekt alle rassen paarden, hij heeft voor dit seizoen al meerdere NRPS merries op zijn lijst staan voor het dekken. Ik blijf alleen wel eerst met een AVS dekboek dekken, maar ook dat is geen probleem voor het NRSP stamboek.

Wij hebben inderdaad alexander al aangereden en hij heeft gedaan wat zijn bloedlijnen beloven. zowel van oma's en opa's kant als van vaders kant zijn het zeer makkelijk te rijden paarden en zo ook hij. eigenlijk was het opstappen en weg rijden. Ik ga het alleen wel een jaartje rustig aan doen met hem onder het zadel. Zoals ik al zei poolse paarden zijn laatbloeiers dus ik gun hem de tijd om uit te groeien.

mokary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:16

wat leuk heb ik het toch goed gezien. ik vond het een zeer geschikt leuk paard voor de nrps echt iets ze kunnen gebruiken.
dekt hij geheel geen volbloed arabier of wel?

zelf heb ik ook een poolse hengst maar die is toch geheel anders en al flink aan de maat. hij gaat dit jaar ook beleerd worden.

fhjarabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:30

Alexander dekt ook arabieren. ik verwacht zelf binnen 5 weken zijn eerste veulen van een egyptische merrie. we zijn erg benieuwd wat dat gaat worden. in elk geval 1 met type (gezien mama) en met hele goede gangen (gezien beide ouders)

Ach en maat vind ik niet eens het belangrijkste.
Je hebt inderdaad veel verschil tussen de poolse paarden. Mijn alexander is natuurlijk niet kompleet pools. er zit ook nog egyptisch bloed in en zo. dat maakt het natuurlijk al gouw weer ander

mokary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:37

ik vind zijn maat juist positief begrijp mij niet verkeerd. zo`n soort paard moet niet te groot en juist zijn maat en bouw maakt hem geschikt voor de ponyfokker. als volbloed zou mijn keus er niet opvallen. maar dat geef jij zelf ook al aan gezien jij je er in kan vinden dat hij premieloos bleef bij het avs. dat hij niet geheel pools is had ik al vernomen. toch vind ik hem leuk.

fhjarabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:43

ach als je kijkt dat hengsten zoals Bishr van Aurid Muskee nu voor het 2de jaar premie loos is gebleven nou dan verwacht ik zeker niet dat een "sport pony" er wel 1 kreeg.
en ik heb op de hengstenkeuring gekregen waarvoor ik eigenlijk kwam. Mijn dekboek. Hij is goedgekeurd. dus wat dat betreft maak ik me nergens meer zorgen om. Het is zowiezo een raadsle over hoe het avs de laatste jaren zijn hengsten keurt. alles wat een beetje goed is knallen ze eruit en als je dan naar die hengst kijkt die samen met alexander in de ring liep hoe doorgezakte rug die had, ja en dat al op 3 jarige leeftijd, dan snap ik echt werkelijk waar niet waarom die dan wel een premie heeft gekregen. ik vind dat ze zulk soort onderdelen best hard mogen afstraffen. doorgezakte rug op 3 jarige leeftijd kan echt er niet beter uit gaan zien als hij starks 6 is hoor! vind ik tenminste

mokary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 19:58

mee eens.

wel vind ik lekai erg mooi en hij mocht door samen met het paard met de doorgezakte rug zal geen naam noemen. heb sinds kort enkele prachtige kais nakomelingen gezien en dat bevalt mee goed. zijn zijn prachtig. ik heb nog een kais dochter proberen te huren maar helaas is dat niet gelukt. ik denk dat pools goed kruist met russisch.

fhjarabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-07 20:47

pools met russisch is een bestaande goede kombinatie vind ik persoonlijk. en ja als je het over KAIS hebt.... dat is gewoon een topper die het ook kan vererven en dat zijn er maar weinig tegenwoordig. er lopen zoveel leuke hengsten rond met een mooi koppie en leuk lijfje, maar als je dan hun veulens ziet dan denk je gelijk ojee. en natuurlijk heb je ook een goede merrie nodig voor een goed veulen, maar ik blijf vinden en dan kan KAIS ook als je nakomelingen ziet hebben ze gewoon iets van de hengst/vader. en dat vind ik belangrijk. dat hij zelf neit alleen "mooi" is, maar dit "mooie" ook doorgeeft.

Shifralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 19:37

Patrickv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-08 08:15

Nakomelingen heb ik er nog niet van gezien maar heb Alexander zelf een paar jaar geleden gezien en leek me toen een interessante hengst (vosjes hebben altijd een boontje voor bij mij)

CxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 09:49

Shifralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 23:54

Is er ook een filmpje van Alexander? Lachen

Jaimyliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 00:02

dit lijkt mij een nogal oud topic? Een erg gave hengst moet ik wel zeggen.
Maar ik zal toch maar even temmen voor de zekerheid..

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-08 11:13

Ik denk dat gezien de vraag van TS deze informatie over andere afstammingen een jaar later niet relevant meer is. Vandaar een slotje.