Arabieren in de wedstrijdsport - reacties omgeving?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gevonden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 17:39

ik heb een aantal jaren geleden ook een arabier gehad, er stond onderaan mijn protocol dat ik hem maar in de wei moest zetten want daar horen ze ( dat stond er echt) , kreeg krouwens wel 2 winstpunten, snappen jullie het???

hobbelheks

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-06 18:19

voor de western bestaat er de zelfs een speciale arabieren vereniging www.dawra.nl

topsylover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:11

Ik rijd bij Silverking op stal, en daar hebben wij 5 arabieren met meer dan 70% arabisch bloed, en een tuiger met arabisch bloed. Ik rijd daar nu op moeder en dochter maar die zijn nog niet uitgebracht, maar daarmee gaat het ook wel lukken denk ik .

Justnon

Re: Arabieren in de wedstrijdsport - reacties omgeving?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 09:23

Ik reed met mijn arabische kanjer ook tussen de paarden, en ja ik kreeg wel eens niet zo leuke opmerkingen als :" o jij rijd zeker tussen de ponys" dus ik antwoord: "nee tussen de paarden" gelijk een schuin oog en weg was ze, mar goed daar had ik echt schijt aan, ik heb M1 met hem gestart en wil deze zomer graag weer gaan starten

peggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-06 13:06

heb ook een tijd geleden een arabiertje tussen de paarden gestart. dat ging best goed. in het M stond er wel regelmatig te druk op mn protocol... wat ook terecht was. ze was ook pas 4 en een beetje onbehouden af en toe. heb er ook mee gesprongen bij de paarden maar door de afstanden is dat niet echt aan te raden.

rita1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 10:25

Wij hebben met Sinaï Al ray de nodige prestaties weten te behalen in 4 jaar tijd en moet zeggen dat het knokken was, hoor.Je wordt met je arabje vaak onder gewardeerd tussen de paarden en zeker als je op een heel hoog niveau rijdt als wij.
Enkele behaalde prestaties van Sinaï Al Ray en Kelly Outhuyse in de sport:

· Kringkampioen Utrecht-Zuid 2002 en 2003 dressuur
· Kringkampioen Utrecht-Zuid springen 2003
· AVS Kampioen Dressuur 2002,2003 en Reserve Kampioen 2004
· Nederlands Kampioen AVS Dressuur Z2 2005
· Eerste AVS Competitie Dressuur Z2 2005
· Bestgaand rijpaard 2002, 2003 en 2004
· Belgisch Kampioen dressuur M4 2004
· Belgisch Kampioen dressuur M6 2004
· Geselecteerd voor Rabobank Talentenplan trainingen seizoen 2002/2003 en 2003/2004
· All Nation Cup 2003 Dressuur klasse L: 3e plaats en klasse M: 2e
· All Nation Cup 2004 Dressuur klasse L: 2e plaats en klasse M: 1e plaats
· Brussels Reserve Kampioen Allround Classic 2002
· Internationaal Kampioen Allround Classic 2002
· Brons Europese Kampioenschappen Allround Classic 2003 (Oostenrijk)
· Brons Europese Kampioenschappen Allround Classic 2004 (Oostenrijk)
· Eventing Dressuur A – 2e (drie jury’s met een gem. 66,32%) (Oostenrijk 2004)
· Eventing Dressuur E.C. – 1e (drie jury’s met een gem. 69,68%) (Oostenrijk 2004)
· Dressuur Mono A – 1e (drie jury’s met een gem. 74,00%) (Oostenrijk 2004)
· Dressuur Mono E.C. – 4e (drie jury’s met een gem. 70,94%) (Oostenrijk 2004)
· Intermediaire I startgerechtigd

http://www.deynaiarabians.com/dressuur6.jpg

Naast deze geweldige prestaties heeft ze nog veel meer geresteerd zie verder op www.deynaiarabians.com

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:20

Enkele Arabische Volbloeden in de sport zijn:
- Lobeke
- Alexander
- Gomel
- Poker
- Durango
- RH Pajkovski
- RH Menuschkin
- RH Candanz
- Sinaï Al Raj
- Karami
- Poros HT

Deze bovengenoemde paarden lopen of hebben gelopen allemaal minimaal Z dressuur, waarbij sommigen ook springen, samengesteld oid. Gomel is zelfs met succes uitgebracht in de Grand Prix st. Georges.

Dus....wie zegt dat Arabische Volbloeden niet kunnen presteren in de sport?

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:26

We vergeten er nog een . A.R. Sivmayall, een 5-jarige hengst. Onder zadel vanaf november 2004.
Behaalde restaten met Ellen Wijnhout:
10 winstpunten uit 4 wedstrijden.

Nu heeft Sivmayall 9 winspunten uit 4 wedstrijden. In mijn ogen zekers een belofte voor de toekomst.

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:45

Ik had het over paarden die hoog in de sport lopen. Een paard die al 2 jaar in de B dressuur hangt vind ik persoonlijk niet in het rijtje horen wat erboven staat. Er zijn tal van paarden die op het niveau van Sivvie lopen, en dat is niet slecht, maar zeker ook niet het uitspattende wat sommige paarden wél hebben.

mijns inziens kun je pas spreken over een belofte voor de toekomst als hij binnen afzienbare tijd een goede prestatie heeft neergezet, en daar versta ik de vorderingen van Siv niet onder.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ie niks kan of niet goed is oid, maar wil alleen het verschil aanduiden.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:49

Hazzebaz schreef:
Een paard die al 2 jaar in de B dressuur hangt vind ik persoonlijk niet in het rijtje horen wat erboven staat.

Dat Siv nu 2 jaar in de B loopt komt door de 2 ruiters die nooit hoger gestart hebben dan L2 Dus Ilona en Siv MOESTEN gewoon weer van onder af aan beginnen.... en ZIJ doen het lekker rustig aan, zo hoort het ook met een 5 jarige arabier... Maar komt helemaal goed met die 2, DAAR ben ik van overtuigd De potentie is er zekers Zij zijn afhankelijk van de AVS wedstrijden en ja... je kunt niet naar ALLE wedstrijden, zou wel prettig zijn

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 15:55

Ja, een genot om naar te kijken die 2 .In het protocol van de laatste wedstrijd stond toch ook dat ze zo op de KNHS DVD mochten?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:20

Hazzebaz schreef:
Enkele Arabische Volbloeden in de sport zijn:
- Lobeke
- Alexander
- Gomel
- Poker
- Durango
- RH Pajkovski
- RH Menuschkin
- RH Candanz
- Sinaï Al Raj
- Karami
- Poros HT

Deze bovengenoemde paarden lopen of hebben gelopen allemaal minimaal Z dressuur, waarbij sommigen ook springen, samengesteld oid. Gomel is zelfs met succes uitgebracht in de Grand Prix st. Georges.

Dus....wie zegt dat Arabische Volbloeden niet kunnen presteren in de sport?

Krimh verdient ook wel een plaats in dat rijtje toch... Mijn favoriet (en pappa van mijn eigen arabierenmanneke)

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:22

Mmm ik vind wel dat mijn kanjer Aurilla Gold in je rijtje thuis hoort, hoor Sam .
Die heeft ondertussen ook al aardig zijn best gedaan, hoop deze zomer mijn eerste ZZ-licht wedstrijd te starten.
Hij is nu heerlijk aan het herstellen van een virus.

De reactie die wij krijgen op wedstrijden zijn eigenlijk allemaal erg postitief te noemen.
Heb wel een periode gehad men Tigger aankondigde als My Little Pony, ik vond het wel een compliment .

Gr Em

Djilna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 16:23

En Tigger (Aurilla Gold) en Jahil...
Ook Z-dressuur (en Jahil ook nog klasse IV endurance)

Barcelano

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:44

Laats zei iemand tegen mij er zijn er maar heel weinig die hoger dan Z2 lopen hoor.
Mijn reactie:Als je kijkt naar de kwpners ja die zijn gewoon goed vertegenwoordigt in ons land dus dan lijkt het ook alsof er meer in lopen.
Bij het AV zijn het er minder om dat er minder in NL zijn.
Toen was het stil aan de andere kant:P

RhealLover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:46

Arabiertjes kunnen het ook heel erg goed doen in de westernwereld. Echter moet men wel een arabier hebben met complete controle, maar met de juiste ruiter komt men natuurlijk ver.

Verder hebben de meeste arabieren super springaanleg. Maar ook talent voor dressuur als men hun gangen mooi weten uit te brengen. Verder zijn het echte racekanonnen als je ze de kans geeft.

Mijn arabier is voornamelijk western bereden, maar een dressuurproefje kan er makkelijk vanaf en springen vindt hij helemaal te gek. Om endurance te rijden vindt ie helemaal lekker zonder al dat poespas. Echter ben ik zelf niet meer in staat om mijn paardje uit te brengen op wedstrijd. Misschien dat het ooit nog kan.

Groetjes

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:54

Jaaa, natuurlijk horen Tigger en Krimh in die rij thuis.

Sorry, was ze ff vergeten.

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:09

ArabianRanch schreef:
Hazzebaz schreef:
Een paard die al 2 jaar in de B dressuur hangt vind ik persoonlijk niet in het rijtje horen wat erboven staat.

Dat Siv nu 2 jaar in de B loopt komt door de 2 ruiters die nooit hoger gestart hebben dan L2 Dus Ilona en Siv MOESTEN gewoon weer van onder af aan beginnen.... en ZIJ doen het lekker rustig aan, zo hoort het ook met een 5 jarige arabier... Maar komt helemaal goed met die 2, DAAR ben ik van overtuigd De potentie is er zekers Zij zijn afhankelijk van de AVS wedstrijden en ja... je kunt niet naar ALLE wedstrijden, zou wel prettig zijn

Als Siv dan met Ellen de 10pnt in de B binnenhad, mag Ilona met haar L2 klassering gewoon L1 starten? Een een 5 jarig paard kan inmiddels best wat hebben hoor, als het goed is breekt hij niet af van wijken en doorsluiten, dat is juist alleen maar goed voor hem.

En dus ben je dan automatisch een dressuurtopper? Kan aan mij liggen, maar vind het nogal ver gezocht. Ik denk dat je daar pas over kunt beginnen wanneer het betreffende paard écht een punt heeft gemaakt in de sport, iets wat niet zomaar te winnen valt.

Iedereen weet dat de AVSwedstrijden over het algemeen veel milder worden gewaardeerd dan de KNHSwedstrijden, en als je dáár meekunt, kun je overal mee komen.

Als ik ter harte moet gaan nemen wat op mijn protocollen staat, Sabrina, dan had Hacedor al ik weet niet wat geweest en had ik hem overal aan kunnen bieden als promotor voor de dressuur. Het feit is dat juryleden ook mensen zijn, die ontvankelijk zijn voor een leuk koppie. Dat heeft Haz, en Siv ook. Daarmee haal je je pnt al binnen in de B, al zit je achterstevoren op je paard.

Vergeet niet dat het AVS juist zieltjes wil winnen om in de dressuur mee te doen, vandaar die overdreven waarderingen en opmerkingen soms. Je paard gat er bijna van naast zijn ijzers lopen.

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:55

Hazzebaz schreef:
Als Siv dan met Ellen de 10pnt in de B binnenhad, mag Ilona met haar L2 klassering gewoon L1 starten?

Ilona heeft nooit L1 of L2 gestart, dus die moet met Siv GEWOON weer in de B starten. Tja, Siv heeft ook zoiets van maar goed... Het is niet anders . Siv en Loon komen er wel, nogmaals... daar ben ik van overtuigd

ArabianRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 20:03

Hazzebaz schreef:
En dus ben je dan automatisch een dressuurtopper?

... ik vraag me af wie dat gezegd heeft .... (niemand toch ?)

Target

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 21:49

Laatst bijgewerkt door Djilna op 26-05-06 21:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto alleen als link...

Target

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 22:04

Target schreef:
Wij verschijnen van `t voorjaar met deze kanjer in `t L1......
[

/knip
WD is niet bedoeld als fotoforum
En z`n stalgenoot Hacedor ook.

Heb de foto`s zelf even weggehaald, is vergane glorie.

Hazzebaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 08:41

ArabianRanch schreef:
Hazzebaz schreef:
Als Siv dan met Ellen de 10pnt in de B binnenhad, mag Ilona met haar L2 klassering gewoon L1 starten?

Ilona heeft nooit L1 of L2 gestart, dus die moet met Siv GEWOON weer in de B starten. Tja, Siv heeft ook zoiets van maar goed... Het is niet anders . Siv en Loon komen er wel, nogmaals... daar ben ik van overtuigd

Ow, dat is jammer. Anders had ze mooi door kunnen stromen in het L1, iets wat ie al makkelijk aan zou kunnen.

Je zal mij ook niet horen zeggen dat ze er niet komen, hoor.

marcelius

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:26

Hazzebaz schreef:
Iedereen weet dat de AVSwedstrijden over het algemeen veel milder worden gewaardeerd dan de KNHSwedstrijden, en als je dáár meekunt, kun je overal mee komen.

Als ik ter harte moet gaan nemen wat op mijn protocollen staat, Sabrina, dan had Hacedor al ik weet niet wat geweest en had ik hem overal aan kunnen bieden als promotor voor de dressuur. Het feit is dat juryleden ook mensen zijn, die ontvankelijk zijn voor een leuk koppie. Dat heeft Haz, en Siv ook. Daarmee haal je je pnt al binnen in de B, al zit je achterstevoren op je paard.

Vergeet niet dat het AVS juist zieltjes wil winnen om in de dressuur mee te doen, vandaar die overdreven waarderingen en opmerkingen soms. Je paard gat er bijna van naast zijn ijzers lopen.

Nou, dat is een lekker opsteker! Ben net begonnen met m'n arab met B-proefjes. Bij de laatse AVS-wedstrijd 2 winstpunten gehaald, maar blijkbaar stelt dat dus niets voor!

Gr., Merel & Torbah

Bashuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 17:58

marcelius schreef:
Hazzebaz schreef:

Nou, dat is een lekker opsteker! Ben net begonnen met m'n arab met B-proefjes. Bij de laatse AVS-wedstrijd 2 winstpunten gehaald, maar blijkbaar stelt dat dus niets voor!

Gr., Merel & Torbah

Beste merel, zo moet je Sam dr opmerking niet opvatten, maar het is gewoon zo dat ze iets milder zijn. Dat betekend niet dat jij en Torbah het niet gaan redden op de andere KNHS wedstrijden hoor. Juist niet. De goede opmerkingen werken als positieve motivatie om nog beter te worden en de wedstrijden van het AVS zijn allemaal een heel erg goede training en het is toch heerlijk om fijn puntjes te rijden? Dus blijf deze vooral rijden en ontplooi je verder
succes meid