Mening over Arabieren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 14:24

Het is jammer dat zovelen nooit de posts over Arabieren lezen en dan heb ik het over de mensen met de vooroordelen. Zodra ze iets over Arabieren lezen, gaan bij de meesten de haren al omhoog staan en lezen ze dus een topic als dit niet waarin de vooroordelen weggenomen worden.

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:04

denk om een goed beeld te kunnen vormen over het Arabisch Volbloed je zelf er mee in raking geweest moet zijn

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:06

Dat is wel zo, en daarom vind ik dus al die vooroordelen zo jammer...

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:22

tja ben bang dat dat nooit anders zal worden....maar goed gel*l en gezeik heb je ook onder ons Arabierenvolk...laten we eerlijk zijn wij zijn ook erg gauw beledigd door bepaalde opmerkingen!

Tieneke

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:27

Ik laat me niet raken door negatieve opmerkingen. Iedereen met vooroordelen over eender welk ras, weet niet wat hij zegt. Over rassen en hun karakter, laat ik mij niet uit. Ik denk niet dat karakter echt rasbepaald is. Ik hou nu eenmaal niet zo van Haflingers, maar daarom ga ik ze niet afschilderen als boers of lomp of wat dan ook, want zo is het natuurlijk niet. Vooroordelen over rassen (dieren- en mensenwereld) zijn gewoon dwaas.

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:46

karakter van het arabisch volbloed is (voor mij althans)mede ras bepalend, zelf had ik liever gezien dat de bv bij een HK ook naar het karakter van de hengst gekeken wordt...want laten we eerlijk zijn wat heb je aan een verschrikkelijk mooie paard als het karakter niet goed is en karakter kan wel degelijk door gefokt worden! Zo ken wel een paar voorbeelden van top hengsten die niet echt geliefd zijn bij merriehouders puur door uw karakter...

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 15:56

Ik vind dat arabieren een geweldig karakter hebben en je kan er ook een hele sterke band mee opbouwen ik rij af en teo op een arabische merrie van iemand is echt een geweldig beestje en ik denk erover om volgens jaar in het voorjaar naast mijn ijslander nog een arabier erbij te kopen!

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 16:11

IJlander2 zo mag ik het graag horen

Maaiikii

Re: Mening over Arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:47

Ik vind de meeste Arabieren afschuwelijk maar sommige kunnen wel heel mooi lopen!

loetjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:50

I LOVE THEM!!!!!!!!!!
ben ook zwaaaar verliefd op een half arab op me manege(A)
(trouwens,, had even geen zin om me weer in te loggen dus ff ter verduideliking ik ben caroline (rudi) op bokt)

Le0nie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 17:56

Ik hou absoluut niet van arabieren Ik vind ze te ielig gebouwd (heus niet allemaal) maar de kont en de hals, zo overdreven, dat ik het gewoon niet mooi vind, het karakter vind ik wel leuk, eigenwijs hooghartig en fel..

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:22

de meeste arabieren nouja die ik ken dan die zijn niet eigenwijs ze zijn gewoon heel inteligent.

sherif

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:24

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 18:45

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 19:16

Ik vind Arabieren heel erg mooi.
Alleen hun karakter past niet zo goed bij mij want hou niet van hele drukke paarden (omdat de meeste nogal pittig zijn) maar vind ze echt heel mooi

Rawaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 21:43

Misschien toch heel even iets over dat DRUKKE

ze worden pas druk als de berijder niet weet hoe je met hen moet omgaan. Ze zijn worden druk doordat je ze te weinig ruimte geeft, omdat ze te gevoelig zijn, enzovoort

Bij ons rijdt een zwaar autistisch meisje met een dekhengst van 18 jaar op straat, er is enkel iemand die het paard vasthoud, want het meisje kan zelf niet sturen. De hengst bloeit helemaal open als hij het meisje ziet aankomen. Daarentegen als ik met mijn zadel aankom, zie je hem denken: 'oh nee, ze is daar weer om die zelfde oefeningen van elke keer, die ik 1001 keer gedaan en al op mijn duim ken, te doen"

Onze merrie die pas 2 weken onder het zadel loopt zal ook gaan ingezet worden voor autistische kinderen en mentaal gehandicapten.

Ik denk dat je hiervoor goudeerlijke paarden voor nodig hebt, dus dit is maar een klein bewijs dat ze niet druk, schrikkerig of om het even wat zijn. Om zo'n kind, dat niet stil kan zitten, zit te roepen, te schoppen, ... op je rug te willen houden moet je als paard heel emotioneel en wilskrachtig zijn.

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:56

Een arabier is zo druk als je hem zelf maakt!

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 22:58

Maar als je hem normaal en met respect behandeld is het je allerbeste vriend

Barcelano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:18

Ik denk dat alleen diegene die een echte Arabische Volbloed hebben of verzorgen of in aanraking gekomen zijn weten wat we aan dit Ras hebben.

De Rest is allemaal banketstaaf Praat

Een slechte oneerlijke bevooroordeelde persoon en een AV gaan nooit samen

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:35

Dat denk ik ook Barcelano

FabArab

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-05 23:56

Ik denk dat we allemaal bevooroordeeld zijn, ( wat men niet kent wat men niet eert ) Voor mij is een aArabisch volbloed echt niet hét ras. maar wel een een byzonder ras...

Paduc

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 13:56

De reacties van enkele komen op mij vreemd over en de wijze waarop zij hun afkeer t.o.v. de Arabier kenbaar maken kan ik rassistisch noemen. Het is een natuurlijk gegeven, dat je een voorkeur kan hebben, zoals de kleur/grootte/type/ras/sportieve mogelijkheden etc, etc. Maar een echte paardenliefhebber zal geen ander paard afkraken op uiterlijk.Afbeelding
Wat mankeert er aan een Arabier. Ik ben de trotse eigenaar van deze hengst en kan mij geheel niet vinden in de wat ongenuanceerde opmerkingen. Het is beter, dat de mensen eerst zich eens wat meer in de rastypische eigenschappen gaan verdiepen. Ongetwijfeld gaan ze dan meer respect opbrengen voor ieder paard of het nu een Shet/Fries/Holsteiner, KWPN'er of Arabier is!!

Majax

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:22

Wauw jou arabier is echt prachtig! En ik hoor ook vaak van die opmerkingen van dat een arabier te overdreven is en daar snap ik dus echt helemaal niks van ze zijn gewoon mooi en trots en dat mogen ze best laten zien vind ik!

FabArab

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:33

Ik ben het volledig met Paduc eens.
Ik denk dat een vooroordeel eerder iets over je zelf zegt, dan dat het structureel iets bijdraagt aan een discussie

By the way, Wat een schitterend paard !!
Daar kun je met recht wel trots op zijn.....!!

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 14:39

Die van mij is alles bevhalve druk.
Als ik hem niet af en toe een schop onder z'n kont geef (spreekwoordelijk hoor) dan staat hij het liefst de hele dag in z'n stal te vreten.

Als ik hem dan een beetje ga opjutten komt dat shwogedrag wel in hem boven. Maar als ik het genoeg vind is het ook klaar. Dan houdt hij gewoon op met "druk" doen.
En dat stukje waarin ze mogen showen, dat zien de toeschouwers. Daar komt het idee vandaan dat arabieren druk zijn.
Dat ze daarna weer helemaal rustig zijn zien de meeste niet/ willen ze niet zien.

En dat maakt ze nou juist zo leuk. In de ring zijn ze uitbundig, maar daarbuiten zijn de meeste zo mak als een lammetje. Er zijn uitzonderingen, maar dat heb je altijd, bij elk ras.