arabiertjes!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:38

Ik heb ook een arabier. Russchisch gefokt, vader is Stallone (v. Purper) en de moeder is Myrouch (v. Sarouch)
Misschien kent iemand een van deze paarden.

Ik vind arabieren ook heel gaaf. Vroeger vond ik ze niet leuk, maar dat kwam vooral omdat ik een heel verkeerd beeld van ze het. Volgens mij hebben de meeste mensen dat. Ze denken dat arabieren alleen maar heel drukke paarden zijn waar je weinig mee kan en dat ze heel moeilijk in de omgang zijn.
Dat is dus absolutuut niet waar. Het zijn wel paarden met een eigen wil, ze hebben een heel sterk karakter. Als ze je niet kennen zijn ze op hun hoede, maar zodra je hun vertrouwen hebben gaan ze voor je door het vuur.
Dat vind ik zo mooi aan arabieren.

Qua uiterlijk vind ik ze niet allemaal even mooi. Die egyptische met veel type vind ik niet mooi, ik heb liever de wat grover gebouwde (zoals de russen)

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 11:58

heey is dat stallone van shamar?die ken ik ...
dan even over sharanne, heeft die weleens op paardenhoeve gestaan?ze was toen van een meisje met blond haar. ze lijkt er wel op

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 12:53

Er staat een foto van Anouar z'n vader in m'n profiel.

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 13:03

volgens mij is t hem wel. de afstamming klopt volgens mij ook. stallone heeft wel een blind ook aan de rechterkant....mooi paardje

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 14:10

Dan is het dezelfde, want "deze" is ook blind aan een oog.

Wat leuk dat je hem kent. Leeft hij nog?
Ik hem heel graag eens in het echt willen zien.

Somebitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:48

Ik ken Stallone ook! Hij staat gestald op manege Schamar in Steenbergen!! Erg mooi beestje En ja hij leeft dus ook nog.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 22:57

Ik wil al heel lang eens bij hem gaan kijken, maar het komt er steeds niet van. Steenbergen is voor mij niet echt om de hoek.

Wat weten jullie allemaal van hem? Ik vind het leuk om wat te weten over de vader van mijn paardje.
Hoe oud is hij nu?

Somebitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 23:22

Ik weet niet hou oud hij nu is.. Wel oud geloof ik..
Uhmm ja hij staat dus op een manege en dat zijn ook de eigenaren van Stallone ze heeft er vroeger veel wedstrijden mee gereden.

Als je wilt kan ik je hun telefoon nr wel geven.. Dan PB ik je die even.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-05 23:30

Als je dat zou willen doen, heel graag.

Dan kan ik eens bellen om te vragen of ik een keer kan komen kijken.

Somebitch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 10:03

Graag gedaan hoor!

rosiej_jali

Re: arabiertjes!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:31

heeyzz ik heb ook een arabier
hij heet jali en ik wil graag wat over zijn achtergond wetuh
zijn vader is niznji (ofzow) en mv is gon
ken ze niej en ik zoek foto's van ze maar ik kan ze niej vinden..
groetsies muself

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 21:33

lotttttttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-05 22:47

Heb vandaag effe foto's gemaakt van mn arab!

Afbeelding

Afbeelding

Ik hou het maar effe bij deze 2

Gioiello

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 00:27

CounTree

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 02:03

Yep, hier nog zo'n arabieren fanaat.
En hebben er zelfs 3!! Ze worden western bereden. Nog meer mensen hier die western rijden met hun arabier?

Onze volbl. Arabieren
Basciz Nirvana (g.basgier x priscilla)
Bas Almost June (g.basgier x silvana)
CounTree Shakira (saladinn ksi x basciz nirvana)

Tevens bij ons op stal:
Bakero (g.basgier x priscilla)

Zie ook mijn profiel.

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 15:58

Barcelano schreef:
hoe bedoel je met belachelijk doen.
En waarom heb je zelf een AV dan

nou ja piepen en overdreven doen, en arabier eigen is iets eng vinden en het eng blijven vinden. snel omdraaien afstoppen etc. De meesten die in een bakje lopen niet aangezien daar niet zo veel spannends is.
Maar ja ik heb er zelf eentje omdat ik op haar persoonlijk ben gevallen en ik vind het gewoon een topper

sunnyblue

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:05

Ligt eraan je moet op een arabier kunnen rijden en niet iedereen erop zetten. Ik heb zelf ook een arabier(prins Abdullah vNomar vh oxterveld (ofzoiets)) en mijn moeder rijdt er af en toe ok op maar bij haar probeert ze echt uit terwijl ze dat bij mij nooit doet. Ze hebben vooral 1 persoon waar ze zich aan hechten.

Woogy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 16:38

kijk dat is absoluut waar, maar wat ik sowieso merk met arabieren is dat ze als renpaarden(ook ex renners) malen bijdehandter en eigenwijzer zijn en gewoon sneller lijp doen dan de gene die vanaf klein rijpaard zijn geweest of showpaarden. Wat me al helemaal zo opbreekt aan ze zijn die korte halsjes je hebt zo weinig voor je dus als ze stoppen ga je eroverheen als ze draaien en duiken er zit gewoon niks voor je. Gelukkig heeft de mijne wel een beetje hals breed en niet zo enorm kort, maar er mogen van mij nog wel wat centimeters aan

Liberte

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 17:02

ik ben ook een arabieren fan, maar ik heb geen eigen arabier, maar msichien in de toekomst wel

Arabian_Girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 18:24

heey

mijn merrie is juist weer super braaf met rijden je kan er kleine kinderen opzetten en mensen die niet kunnen rijden en ze doet geen stap verkeerd..terwijl als je ze echt aan t werk zet wel gaat proberen en stuiteren enzo..
maar voltige vind ze weer niet erg enzo...
vind t echt super paardjes

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:00

Die van mij heeft echt een eigen wil en laat dat ook duidelijk merken.

Hij is niet vervelend ofzo, hij is heel aanhankelijk en lief. Maar bij mensen die hij niet goed kent wil hij nog wel eens een geintje uithalen. De mensen van stal die hem 's ochtends buiten zetten krijgen hem heel vaak niet de wei in. Dan wil hij niet en weigert hij ook gewoon om maar één stap richting de wei te doen.
Met vreemde op z'n rug kan hij ook een draakje zijn. Dan gaat hij alleen maar bij het hek stilstaan en wil hij niet draven enzo.
Met rijden is hij wel wat moeilijk doordat hij zo'n sterke eigen wil heeft, maar in de omgang is hij heel erg lief.

Alleen wat hem niet aanstaat gebeurd niet, tenzij je hem echt weet te overtuigen. Boos worden heeft totaal geen zin, daar bereik je het tegengestelde mee bij hem.

Het is echt een paard met karakter en een gebruiksaanwijzing. Zodra je hem goed kent en hij jou gaat hij voor je door het vuur.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:01

En hij is echt liever lui dan moe.

So0p_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-05 19:51

ik heb een half arab.
foto's => profiel

AnneOmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 02:04

Woogy schreef:
Barcelano schreef:
hoe bedoel je met belachelijk doen.
En waarom heb je zelf een AV dan

nou ja piepen en overdreven doen, en arabier eigen is iets eng vinden en het eng blijven vinden. snel omdraaien afstoppen etc. De meesten die in een bakje lopen niet aangezien daar niet zo veel spannends is.
Maar ja ik heb er zelf eentje omdat ik op haar persoonlijk ben gevallen en ik vind het gewoon een topper

Ik vraag me af of jij wel een echte arab hebt :

Ik kan alles met mijn arab en hij is nergens bang voor behalve een vrachtwagen en een trekker dan Ik spring, dressuur en rij endurance met hem. Als ik buitenrij ga ik nog het liefste alleen en als Omar iets een beetje spannend vindt dan wil hij er juist naartoe om eraan te ruiken en te kijken. Bij ons op stal lopen er veel andere rassen rond die vaak spoken in de bak zien en dat stug blijven volhouden ieder rondje weer, maar dat heeft Omar nog nooit gedaan. Ik denk dus niet dat wat jij bovenzet arab eigen is!! In ieder ras heb je wel angsthazen.

Maar goed om verder te gaan met de vraag van de toppicstarter... Ik ben een groot arabieren fan en heb zelf een arabische volbloed ruin van 11 jaar die oficieel Omar Romeo Boy heet.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-05 02:17

Mijn vriendin heeft een arabier.Het braafste paard wat je je bedenken kunt.Nog maar een maand of zeven onder het zadel.Heeft vanaf het begin nooit gebokt of iets stouts gedaan.
Daarin tegen heb ik een kwpn muts van 13 jaar die regelmmatig last heeft van bakkabouters en aanverwante.

Zo ook haar jaarling ,oké bijna twee jaar oud.Geeft om niks ,braaf tot en met.Eigenlijk alleen geintreseerd in eten.Daarin tegen mijn jaarling een NPRS,is veel mutsiger.veel nerveuzer en veel drukker.

Ik vind arabieren om te zien prachtig, om te rijden iets minder .Ik ben lang en zwaar.En eerlijk is eerlijk ,ik vind wat gangen betreft een kwpn lekkerder rijden.
Maar arabieren blijven leuke paardjes hoor.