zijn arabieren gevoelig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 05:50

ben zelf niet in het bezit van een arabier...
nou ja geen hele dan tenminste Knipoog
ben zelf helemaal weg van aparte kleurtjes, bont, stippen of iets anders wat je niet vaak tegen komt.
maar heb vroeger een arabiertje verzorgd, was echt geweldig.
heb haar vier jaar verzorgd en ze is geloof ik 1 x kreupel geweest door verkeerd bekappen van de smid Boos!
kwa karakter zijn ze wel wat gevoeliger, maar als je hier mee om kunt gaan heb je er echt een gouden paardje aan wat voor je door het vuur gaat

naast mijn appies ben ik dan ook de trotse eigenaresse van een kruising tussen een arabier en een appaloosa...
voor mij de ideale combinatie...
de gangen en de uitstraling van een arabier, het aanhankelijke en geweldige karakter van beide rassen en het aparte kleurtje van een appaloosa... (moorkopschimmel)

mijn mening, arabier zijn geweldig!
vind ze alleen vaak een beetje smal, dus vandaar mijn kruising met appaloosa voor het ietwat brede....

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 14:20

ik ga mee met appie!
qua karakter zijn de meeste arabiertjes toch iets gevoeliger.
Maar het zijn echt sterke paarden!

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-04 18:58

Jep, het zijn ijzerharde paarden! Gevoelig van karakter, maar dat is heerlijk om mee te werken

djamir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:41

Djinti schreef:
ps.. Ik vind 2000 euro wel veel!!
Ik heb de mijne gekocht als ze nog net geen 1 jaar was en heb er 750 euro voor betaald!! Ik heb nu wel wat medeleven gehad van die fokker omdat mijn paardje juist was gestorven en dan nog in zijn stal, maar 1000 euro lijkt mij toch een mooie prijs voor een veulen niet?

Wij hebben een arabisch veulen te koop staan, alleen het dekgeld was al 1500 euro, dus is 1000 euro echt wel aan de lage kant, denk je niet ?

djamir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 10:46

Djinti schreef:
moest je niet zo snobistisch ingesteld zijn en eens wat verder kijken dan dat je neus lang is zou je voor heel wat minder een goed "showpaard" vinden.. Als dat dan al nodig is.. als je natuurlijk eerst de superdure stallen afschuimd zal je ervoor betalen ook.

Wie is hier snobistisch ?
Wil je echt een goed showpaard kopen, moet je al helemaal niet in Ned. wezen (geen type), maar naar het buitenland en daar kost een veulentje al gauw 5000 euro.

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:08

Djinti schreef:
Een arabier is heel voorzichtig en zal dus niet snel blessures oplopen.

uhhhh.... dit zou ik niet algemeen voor een arabier willen stellen (misschien wel voor merries) Knipoog

Mijn arabierenruin zit nl regelmatig onder de wondjes omdat hij zich (in zijn enthousiame/onhandigheid) echt overal aan stoot en zich na 10x tegen hetzelfde aangestoten te hebben afvraagt waarom ik dat ding nu nog niet weggehaald heb (favoriet is onder andere de staldeur...) Haha!

spettic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-04 12:54

djamir schreef:
Wil je echt een goed showpaard kopen, moet je al helemaal niet in Ned. wezen (geen type), maar naar het buitenland en daar kost een veulentje al gauw 5000 euro.

Djamir, je moet hier maar niet teveel op in gaan hoor. Ze heeft er niet zo veel verstand van. Bloos! Haar eigen paard is een Anglo en ze denkt dat het een Arabisch Volbloed is Haha! Ik denk dat ze maar beter over dingen waar ze wel verstand van heeft moet discusseren.

denice

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:25

welnee, arabieren zijn heel "harde" paardjes, ze zijn wel gevoelig, maar dan in hun mond Knipoog t zijn indd hele mooie paarden, ze ik vindt t onzin dat deze paarden eerder iets zouden oplopen dan andere paarden, als je er maar gewoon en normaal mee omgaat. ze worden echt niet "sneller" kreupel of ziek ofzo hoor!!

Bashuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 11:47

geef Djamir gelijk een mooi typisch veueln is gauw in het buitenland 5000 euro . en in Nederland betaal voor je een schoonheidje ook gauw 2000 !
en ik vind snobistisch inderdaad een rare uitdrukking, maar je kunt aannemen dat zo iemand niet echt bekend is in eht wereldje..

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 12:32

Ben ik even blij dat ik niet van de showtypetjes houd maar meer van de sporttypes... Haha! Ik heb een geweldig arabierveulen dat als veulen nog geen 550 euro gekost heeft hoor (dekgeld inclusief inschrijfkosten bij het avs en opvoelkosten en entingen)... een prachtig compact sportexemplaar met een gouden karakter... maar eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat ik hem uit mijn eigen merrie gefokt heb en dat ik vreselijk veel mazzel heb gehad door een geweldige goedgekeurde dekhengst te vinden voor een absurd laag bedrag aan dekgeld die ook nog eens de perfecte aansluiting op mijn merrie was... Haha!

joepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 13:05

UUUHMM..... ik dacht dat het topic ging over wat anders... Verward

djamir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-04 15:48

vikki schreef:
Ben ik even blij dat ik niet van de showtypetjes houd maar meer van de sporttypes... Haha! Ik heb een geweldig arabierveulen dat als veulen nog geen 550 euro gekost heeft hoor (dekgeld inclusief inschrijfkosten bij het avs en opvoelkosten en entingen)... een prachtig compact sportexemplaar met een gouden karakter... maar eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen dat ik hem uit mijn eigen merrie gefokt heb en dat ik vreselijk veel mazzel heb gehad door een geweldige goedgekeurde dekhengst te vinden voor een absurd laag bedrag aan dekgeld die ook nog eens de perfecte aansluiting op mijn merrie was... Haha!

Smaken verschillen gelukkig Scheve mond

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-04 11:37

djamir schreef:
Smaken verschillen gelukkig Scheve mond

Leg de Scheve mond eens uit? En idd, gelukkig wel ja! Stel je voor dat we allemaal dezelfde smaak hadden... dan zaten we misschien allemaal achter hetzelfde paard aan... Haha! Dat zou een duur grapje worden... Maar ide Scheve mond is niet nodig hoor... ik heb echt een pracht van een hengst Tong uitsteken Maar goed, als de TS van een sport typisch arabiertje houdt ipv een prachtige showarab dan kunnen de prijzen heel wat lager liggen iig. Is voor de portemonnee wel fijn... Knipoog

loesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-04 17:10

tja, waarom zijn ze gevoeliger dan andere paarden? Yentl heeft ook engels bloed, de fokker zegt dat ze het gemene van haar engelse moeder heeft. arabieren hebben echt arabisch bloed, en dat maakt ze vaak wat pittiger!

x_shirley_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-04 17:54

djamir schreef:

Djamir..hoe oud ben je? ben wel nieuwsgierig want als ik die berichten zo van je leest denk ik niet dat je oud bent..

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-04 08:25

kan niks anders doen dan Djamir gelijk geven.

Krab54

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:08

pegassa schreef:
Wat een totale onzin. Arabische volbloeden zijn juist een heel sterk ras!
In de 15 jaar dat wij ze hebben en fokken is er nog NOOIT één ziek geweest. Ze zijn wel gevoeliger wat karakter betreft maar dat zie ik alleen maar als voordeel. Beter als stugge en flegmatieke paarden.

Helemaal mee eens!
Arabische Volbloeden zijn juiste heel erg sterk en echte doorzetters.
Succes!

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:26

Gevoelig misschien kwa karakter??

Ik heb ook zo'n schatje, al dertien jaar. Vanaf dat ze 5 maanden oud is.
Wel verkoudheidjes maar nooit ziek nooit kreupel enz.

Ze is een pony die haar leven voor mij wil geven!!
En arabiertjes zijn bikkels!!!

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-04 10:27

Gevoelig misschien kwa karakter??

Ik heb ook zo'n schatje, al dertien jaar. Vanaf dat ze 5 maanden oud is.
Wel verkoudheidjes maar nooit ziek nooit kreupel enz.

Ze is een pony die haar leven voor mij wil geven!!
En arabiertjes zijn bikkels!!!

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:19

Lachen Als CAuvraySky een goedkoop veulentje wil is dat misschien niet zo'n goed idee, je moet dan al die jaren stalling en voer etc. betalen voor je er wat mee kunt gaan doen, misschien dat je beter een arabiertje van een jaar of acht kan zoeken, die is goed ingereden en dan weet je wat je koopt, koop je een veulen is het maar afwachten wat het word

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:35

ooh, ik zie dat jullie zelf een stal over hebben dan zou ik toch nog kiezen voor een volwassen arabier om bovenstaande reden, of zijn je ouders goed in het zadelmak maken en inrijden van een paard?
Want daar moet je wel deskundig voor zin, een arabier is erg slim namelijk dus je moet zorgen dat je slimmer bent!!

Suzanne

Re: zijn arabieren gevoelig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 22:12

eey
ik wil als ik later groot ben:p (sorry was een grapje want ik ben nu 13 en 148,5 Clown ) hahah nou als ik later dus oud ben Tong uitsteken iets van 21 ofzo hahah nog niet echt opud maar wel voor mij nu dan!! dan wil ik ook een arabiertje kopen van het geld wat ik nu al aan het sparen ben!! en ik heb nu al veel aan jullie natwoorden gehad, want ik dacht altijd dat ze heel gevoelig waren en dat je ze met heel erg veel respect en voorzichtig moest behandelen maar dat ze zo gevoelig zijn is dus bij sommige niet waar en dat met respect ja dat moet je voor elk paard doen toch Knipoog
ik ben nu dus al erg geholpen met jullie antwoorden en weten jullie ook wat een mooi volbloed merrie/hengst of ruin kan ook kost als die 6 of 7 is of ligt dat eraan welke afstamming??? ik weet namelijk nog niet hoe oud de arabier moet zijn als ik het (haar of hem) wil kopen!
maar ik denk dat ik er zelf wel tegenop loop dat ik gewoon er een tegenkom die ik geweldig vind!! net al Trevallon of Ravvens Jafer of Magnum Psyche (die zijn echt heel mooi vind ik dan)
maar ik wilde dus even zeggen dat ik erg veel van jullie antwoorden heb opgestoken en dat ik een onwijs arabierengek ben geworden sind (ik denk pas een half jaar) en ik probeer zoveel mogelijk over ze te weten te komen!!
is een arabier ook gewoon geschikt voor een strandrit of zal die dan te snel schikken???

ArabianRanch

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-05 23:50

Djinti schreef:
ps.. Ik vind 2000 euro wel veel!!
Ik heb de mijne gekocht als ze nog net geen 1 jaar was en heb er 750 euro voor betaald!! Ik heb nu wel wat medeleven gehad van die fokker omdat mijn paardje juist was gestorven en dan nog in zijn stal, maar 1000 euro lijkt mij toch een mooie prijs voor een veulen niet?

2000 euro is een 'schijntje' Cool

Youko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:10

Absoluut.... Je wilt dan niet weten wat voor bedragen bij de profs neergeteld worden voor een kwalitatief goed veulen...

Voor een Arabier à la Magnum Psyche mag je 2000 euro wel vermenigvuldigen met 50 Knipoog

Suzanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-05 20:34

hahha ja van magnum psuche zijn ze denk ik wel heel duur ja!! daarom ben ik ook aan het sparen Knipoog Haha! hahah maar ik zie dan allemaal nog wel! maar hebben arabieren ook bepaalde dingen waar ze heel slecht in zijn? zijn ze goed in mennen? (wil ik later niet doen maar wou het even weten)! en dressuur toch wel en springen toch ook???