Egyptisch gefokte arabieren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

GevlektBont

Re: Egyptisch gefokte arabieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:41

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Betere foto's van betere momenten moeten nog gemaakt worden. Normaal gesproken rijden we meer opgericht en wat actiever rond. :D

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:37

eerlijk gezegd zou ik een paard met zo'n diprug vooral veel lang en laag rijden om te zorgen dat die rugspieren sterk genoeg blijven.

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:39

Oh ik rijd hem vaak zat lang en laag. :) Als ik een uur rijd bestaat zo'n 40 minuten daaruit. Maar voor de foto zou opgerichter netter zijn. Want ook dat kan hij onwijs goed!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:41

ah zo :) doet me wel heel veel deugd hem niet met zo'n afschuwelijke valse knik te zien :) Zeker bij arabs zie je dat gewoon te vaak

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:45

Vooral vanwege zijn rug doe ik er alles aan om dat te voorkomen! Des te langer zn rug bruikbaar en heel blijft, des te langer meneer nog bij me kan zijn. :D

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 10:59

Imperial Imdal wordt hier warm gereden voor een zadelrubriek tijdens de Egyptian Event

Afbeelding

en als 7 jarige toen hij daar weer de egyptian event won

Afbeelding

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 11:01

En over het "schrikachtige", hier wordt Imperial Baarez gereden in Egypte door een zoon van de eigenaar dhr Soliman.

Afbeelding

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:28

Ja ik meld mij :)

Mijn 100% volle Egyptenaar, een 7 jarige merrie, staat natuurlijk ook wel liever droog in haar stalletje als het regent, maar niet speciaal meer dan haar kwpn of lippizaner buren.
Verder is ze ook niet zo fragiel, ligt denk ik er aan het individuele paard.
Over het algemeen is ze onwijs lief maar als ze heet wordt, heb je daar echt idd je handen goed vol aan.

Ik zal later ook wel even een fotouploaden

JNFotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 15:20

jazz-fan schreef:
En over het "schrikachtige", hier wordt Imperial Baarez gereden in Egypte door een zoon van de eigenaar dhr Soliman.

[ Afbeelding ]

WAUW! Wat een prachtig dier.. Helemaal verliefd!

astridvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 20:54

Afbeelding

Dit is mijn toppertje ;) 15 jaartjes ondertussen en 100% egyptisch

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:41

woww

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:48

ara_fan schreef:
Wie heeft er een egyptische gefokte arabier op bokt?

Wat doen jullie hem hem of haar?

Ik heb altijd begrepen dat de Egyptische sneller geblesseerd is..?
En daardoor niet geschikt is als rijpaard?
Sneller problemen heeft met de rug dan bijvoorbeeld de rus?
Is het karakter ook over het algemeen (er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk) ook wilder van de Egyptische?

Hoop dat jullie me meer inzicht kunnen geven.

Ik heb een egyptenaar

Hij is nog nooit kreupel geweest en hij is super braaf, eigenlijk een beetje een sulletje. :D

Afbeelding
Het gaat om de voorste. De achterste is half arab half kwpn, dat is zijn zoon namelijk :D

Arabieren (trouwens alle paarden) gaan wel stuk van op stal staan en gereden worden in een onnatuurlijke houding. Je moet er eigenlijk geen dressuur mee willen rijden, ga lekker endurance met ze doen, zijn ze uiterst geschikt voor :-)

Mijn arab staat dag en nacht buiten, wordt gewoon pluizig in de winter, krijgt alleen hooi geen biks, heeft geen deken en geen ijzers.

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:52

goh, duidelijk familie :P wat is de stamboom van die van jou Arabesk? Ik vind hem leuk.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:52

set_elkol schreef:
goh, duidelijk familie :P wat is de stamboom van die van jou Arabesk? Ik vind hem leuk.

Uh..... er zit in de stamboom Furno Karpassia en Arabah Abbah (de zwarte dekhengst die alleen maar vosjes vererfde :') )

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:53

Arabah ken ik inderdaad :j

jazz-fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 06:45

Fawkiah staat ook gewoon buiten. 's nachts binnen. heeft geen deken op en is lekker teddybeer. Ze wordt alleen niet gereden omdat ikzelf niet meer kan rijden ivm evenwichtsstoornissen. Ze wordt wel gelongeerd en is nooit kreupel...

BARRAD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 18:30

Ik rij al jaren endurance en mijn 100% Egyptische arabier is in al die jaren 1 keer afgekeurd omdat hij zich op de bal van zijn voet gestaan had en daardoor onregelmatig liep. Een super paard met uithoudingsvermogen en kracht. Hij heeft daarbij een vrij lange rug maar nog nooit ( nu 19 jaar!) problemen mee gehad.
Ik zou niet meer anders willen dan een Egyptische arabier!

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-14 12:08

jazz-fan schreef:

[ Afbeelding ]

AAaww Rezzie!
Ik werk tegenwoordig op el Farida stud, en rijd Baarez elke dag, wát een gaaf paard is het zeg!

moet zeggen dat alle paarden hier (rijd 6 dekhangsten), graag achter het bit kruipen, maar met correct rijden is dat er goed uit te rijden, en komen ze goed over de rug.

Schrikachtig? nee joh! van alle hengsten hier springt er per maand misschien eens eentje in een knorrende piaff om een stukje plastic ofzo, maar dat is meer uit jolligheid. Ken er een heleboel andere rassen die ik minder vertrouw qua schrikkerigheid!

Blessures hebben ze hier eigenlijk niet. Één (lichte) peesblessure op zo'n 150 in een jaar vind ik niet gek...

Ik vind ze onwijs gaaf, en zelfs de dekhengsten die ik rijd heb ik liever dan een KWPN dekhengst denk ik zo... Natuurlijk zijn ze ook gewoon stout en hengst, maar nog steeds goed te doen, en nooit gemeen.

al_safy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:21

hoi allemaal! ik heb een handvol Egyptenaren en er is niks mis met hun ruggen hoor! ook zijn ze prima geschikt als sportpaarden in alle disciplines! ik denk dat er onder alle soorten arabieren goed en slecht gefokte paarden bestaan! de Egyptenaren zijn als groep niet meer of minder geschikt voor een discipline dan anders gefokte arabieren.
een goede of slechte rug is per paard verschillend, zo heb ik een merrie met een compacte lichaamsbouw en een met een langere lichaamsbouw maar niks mis met beide..nooit kreupel of zere ruggen nochthans

qua karakter (om antwoord te geven op alle vragen van ts) is het ook verschillend van paard tot paard, zo zijn al mijn paarden heerlijk in de omgang maar als je ze opjut worden ze toch wel aardig heet..het heeft ook met opvoeding te maken denk ik.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 08:05

Hi Buurvrouw, jij ook hier :).

Ik heb er inmiddels een KWPN'er bij, die gelijk al kreupel is. Met de Arabieren nooit wat aan de hand :+.

al_safy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 02:32

heey buuf! hahah ja doe mij maar arabs in plaats van elk ander ras <3 de mijne hebben af en toe vage ongelukjes in de paddock met elkaar maar degenen die ik rijd hebben nooit wat..behalve mn half arab pony, die is een huilerd en heeft snel last van zn benen vind ie :+ (de dierenarts vind echter nooit wat aan hem)