Wat kun je doen met een arabisch volbloed???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 00:51

rachellevis schreef:
IngeK schreef:
Natuurlijk kan 'een arabier' wel op concours. Zelf had ik alleen geen onbeleerd paard gekocht als kinderpony. Het lijkt mij veel leuker voor een jong meisje om een ervaren pony te hebben waar alle knopjes op zitten en die zich niet gek laat maken op een wedstrijdterrein. Dat heeft mijns inziens meer met leeftijd en ervaring te maken dan met ras.

waarom niet? Ze heeft al 1 pony, die alleen ingereden was, verder beleerd en een compleet groene pony alles geleerd. Dat beleren kont wel goed. En ik moet zeggen, deze Arabier heeft straks wel de maat dat ikzelf er ook nog op kan kruipen.

Omdat de meeste kinderen van die leeftijd gewoon nog niet zo handig of geduldig zijn. Zo'n jonkie is gewoon meer "werk", het is een stuk serieuzer project dan gewoon lekker spelen met een ervaren dier. Maar ik ken natuurlijk de ambitie en het talent van jouw dochter niet, dus praat slechts in algemeenheden.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 05:01

In mijn ervaring (ik heb zelf jonge russen en met regelmaat jonge Egyptenaren te logeren) zijn de egyptenaartjes een heel ietsjes tot soms heel behoorlijk drukker dan de rusjes, maar ze zijn allemaal net zo Arabier als de ander. Dus ik zou me er nog geen zorgen om maken ;) Als ze straks volwassen is draait het wel bij :) Ze groeien ook vanzelf naar elkaar toe.

rachellevis

Re: Wat kun je doen met een arabisch volbloed???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 07:40

En dat is nu net de reden waarom ik voor een jonge pony kies. Die twee zijn behoorlijk gek op elkaar. En het is het risico waard. De pony is op een bijzondere manier op mijn pad gekomen en ik kon haar voor heel weinig overnemen. Ze zag Super slecht uit en zat onder de luizen en wormen. Volgens mij is ze ook heel dankbaar. Ze leert inderdaad heel snel en is hondstrouw. Ik hoop dat dat zo blijft, dan heeft ze bij ons een mooi thuis.

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 07:52

Er lopen tegenwoordig meer "gekkere" KWPNers rond dan Arabieren ;-)
Ik rijd met mijn Arabje Western (L3) en dressuur (b+6) en kom in de ring regelmatig andere rassen tegen die heter en gevaarlijker zijn dan mijn Arabje. Tuurlijk is hij ook wel eens stout, maar het is een levend individu met een eigen mening/wil en dat respecteer ik. Kost wel eens een paar puntjes maar nooit het plezier wat we met elkaar hebben.

Doorntje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 08:20

Ik rijd zelf met mijn arabier Z dressuur bij de paarden. Darrnaast wordt er met hem gesprongen en gedressuurd bij de pony's met jonge kinderen erop. Wij komen zelden een andere arabier tegen omdat inderdaad iedereen roept dat ze niets kunnen en niet geschikt zouden zijn voor kinderen. Onzin dus!

kriistellx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 08:24

Mijn arabier is juist heel voorzichtig met kinderen en doet het ook prima op wedstrijden, dus dat is idd onzin :)

zoutenootjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:44

rachellevis schreef:
[url]WP_20130828_015[/url]Sinds een half jaar ben ik eigenaar van een arabische merrie. Ze word volgend jaar 2 jaar.
Ze heeft half papier, maar de rest is bij mij en het stamboek ook bekend.
Namelijk MS Deshara x Galinkas Conquestador. Ik heb haar in de eerste instantie gekocht voor mijn dochter van nu 9 jaar, zodat ze in de toekomst een concourspony heeft.
Nu word ik finaal uitgelachen, want arabieren zijn niet geschikt voor kinderen of concours.
Volgens de meeste mensen zijn ze "te heet in de kop" voor wedstrijden.
Nu ben ik vreselijk aan het twijfelen of dit wel een goede keuze is geweest.
Het is een super lief beest, maar inderdaad behoorlijk heet.
Voor diegene die haar willen zien lopen, ze staat op youtube onder MS deshara.
Dit was van de zomer.
Wat is wijsheid????

Weet je het al? Ik heb even het filmpje bekeken op youtube. Mooi meisje hoor. Ze ziet er veelbelovend uit.

Shanna7836

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 15:49

Ze kunnen prima concours lopen! Of ze geschikt is voor een meisje van 9 weet ik niet, dat ligt eraan of ze rustig blijft, niet snel boos wordt, en of ze de pony probeert te begrijpen.
Arabieren zijn vaak wel heet maar dit is niet altijd zo, ze zoeken wel een leider.
Maar het lijkt mij dat zolang je dochter zuinig met haar omgaat het zeker moet lukken! Veel succes en ze is erg mooi!

Hiltje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-13 16:20

Ik heb ook altijd een arabier gereden. Als ik er kinderen op zette dan liep hij net alsof hij een eitje op zich had liggen, heel lief. Maar als er iemand opging die dacht dat hij hem wel even aan zou pakken dan was hij niet zo lief :). Maar voor mij was het een topbeestje! Dressuur was niet zijn sterkste kant, maar hij heeft wel M gesprongen!

pareco

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 17:40

Ik heb een arabisch volbloed en hij is vaak zo lief, bijna nooit wild of hupsig (wauw is dat een woord? xd)

Elm0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-14 17:48

Heb zelf ook een arab, gekocht als sportpaard. Zijn springtechnieken waren altijd een beetje anders als 'gewone' paarden op de wedstrijden. En dat was niet alleen mijne, meerdere arabieren. Helaas blijkt hij ivm artrose en verbening van het hoefbeen niet meer geschikt te zijn voor de sport. Maar arabieren zijn inderdaad heel erg mens gericht. Mijne staat liever bij mensen dan in de kudde kan je wel zeggen. En je hebt haar nu toch al! Je kan het altijd proberen.

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:16

Ik werk al meer dan 35 jaar Arabieren en ik ervaar ze als heel betrouwbaar en werkwillende paarden, MITS je ze in hun waarde laat hun vertrouwen verdient én luistert naar hun behoeftes op alle gebieden, dan gaan ze voor je door het vuur!

Kijk maar eens in mijn profiel, is beetje verouderd, moet nog eens updaten, kan je zien wat we allemaal met onze arabjes hebben gedaan en doen.
Overigens zijn New Forest pony's ook uitermate geschikt voor kinderen!

Gea99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 10:22

Ze is nog geen 2, dus tegen die tijd is je dochter ook ouder. En nu kan ze er eerst lekker mee omtonten. En jullie weten wel waar je mee bezig bent, dus gaat vast helemaal goed komen.
En vaak zijn het vooroordelen van mensen die zelf geen arabier hebben gehad of er helemaal verkeerd mee omgingen. Het zijn over het algemeen gevoelige dieren en met respect behandeld, krijg je er heel veel voor terug. Succes en veel plezier ervan!

rachellevis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-14 15:32

Ik merk dat ze inderdaad hondstrouw is, maar ze blijft voorzichtig. We hebben trouwens ook een New forest van dezelfde leeftijd. Wat een verschil qua bouw en alles. Lola, de new forest, heeft al echt de bouw van een pony. Terwijl Sarah echt nog de bouw van een veulen heeft. Maar met Lola beginnen we volgend jaar langzaam, terwijl Sarah nog mag blijven groeien.Als ik haar dan nog heb, want ze past ook niet echt in de kudde. Ze staat altijd alleen. Als er iemand komt en haar een goed huis kan bieden, zal ik er zeker over denken. Als kleindochter van Thee Desperado heeft ze zeker een gouden toekomst.