Arabier en NH/VD?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SanneeH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-12 10:44

Wendy schreef:
Misschien moet je die vraag eens stellen op het NH onderdeel hier op bokt, ik weet in ieder geval van iemand daar die met de methode van clint anderson werkt.

Oké zal daar eens even een kijkje nemen :D

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 21:02

Aan VD doe ik niet maar rij wel op basis van NH Western, en dan met name methodes als Parelli of Warwick Schiller en de freestyle methode van Emiel Voest. Voor mij komt het eigenlijk allemaal neer op "good horsemanship" Maw weten (of leren kennen) hoe een paard communiceert en daar gebruik van maken met als doel met zo licht en min mogelijke hulpen je paard kunnen leiden.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-13 14:58

Ik zie dit topic nu pas, maar zie dat ik al wel genoemd ben :)) Ik doe ongeveer 2 jaar VD met mijn AV Noah. Hij kent al erg veel kunstjes, de afgelopen tijd hebben we weinig gedaan ivm blessure.
Hij is ontzettend enthousiast, en leert heel erg snel (wat soms geen voordeel is, je maakt 2x onbedoeld een beweging bij bijvoorbeeld de spagaat en hij denkt voortaan dat hij een buiging moet maken) dus je moet heel erg goed op jezelf letten. Ik film mezelf regelmatig zodat ik kan zien wat er goed en minder goed gaat, vaak komt het door mij als er iets niet gaat zoals ik gepland had.