Kosten Arabiertje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daniellekas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:01

Nou gewoon een toplijn met fijne gebruiks paarden.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:09

Wat ik nog als belangrijk aspect mis in je vragenlijstje is de schofthoogte. Ga voor de grap maar eens op zoek naar een AVS van min. 1.55 m nou das niet goedkoop kan ik je vertellen. En wat dat bitloos betrefd, daar komt een heel groot stuk vertrouwensband bij kijken. Ik weet wel dat een aantal arabische renpaarden die ze bij ons op stal verkocht hebben het heel goed doen bitloos. Er is er zelfs eentje tegenwoordig bezig met een halsring.

Kijk inderdaad eens bij shamal arabians, die hebben leuke paardjes te koop staan. Arabian fantasie zou je ook kunnen kijken, maar die fokken toch al gauw wat groter waardoor je dan al snel uitkomt op een starttarief van 4 a 5000 voor een onbeleerde 3-jarige. En hier in dit topic komen nog een paar leuke paarden voorbij
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 28-11-12 14:11, in het totaal 1 keer bewerkt

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 14:10

ShamalArabs schreef:
ja, das een dochter van shanaya ;)

Dat had je gezegd ja, die is dus van 2 kanten verwant :j

amyz

Re: Kosten Arabiertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 01:57

Huh, is groter duurder? Heb ik toch puur mazzel gehad met mn twee arabische reuzen denk ik :=

AF is idd vaak wat duurder maar je betaalt ook een beetje voor de naam.. Neemt niet weg dat ze gewoon goede paarden hebben staan natuurlijk :) Je kunt wel informeren en vragen of ze nog iets weten voor je, je weet maar nooit :)

Ik heb nog nooit gehoord van meer betalen voor maat maar heb daar ook nooit op gelet. Sterker nog; ik wilde helemaal geen grote :')

Maar met jouw budget moet je prima kunnen slagen hoor! :D

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 02:00

grote arabieren zijn over het algemeen duurder, ben al bijna 2 jaar aan het rondkijken voor grote arabieren en zie dus ook verschillende prijzen voorbij komen.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 02:01

Ik had er nog nooit van gehoord maar dus ook nooit op gelet :)

daniellekas

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:27

Nou daar heb ik ook nog nooit van gehoord .

IlonavL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:55

Ik denk dat de vraagprijs met een heel aantal factoren te maken heeft. Is het paard nog jong, onbeleerd, zadelmak of doorgereden? Daarnaast: wat heeft het paard al gepresteerd in zijn leven? Komt het paard uit bewezen bloedlijnen of ligt het dekgeld van de hengst vrij hoog? En wat is de reden van verkoop, moet het paard met spoed verkocht worden of is er geen haast bij? Dit zijn allemaal factoren die de prijs kunnen beïnvloeden. Met jouw budget kun je echt wel een leuk paard vinden hoor. Gewoon goed zoeken, kijk of het paard geschikt is voor de dingen die jij ermee wilt doen en belangrijker: voel of de klik er is. Ik weet zeker dat je dan je droompaard zult vinden :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:42

Groot is zeker wel duurder, mn als je het hebt over 1,60 of groter zul je dat zeker voelen in je portemonnee. (helaas)

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:47

anneliesdj schreef:
Groot is zeker wel duurder, mn als je het hebt over 1,60 of groter zul je dat zeker voelen in je portemonnee. (helaas)

is dat zo? :o deel deze mening niet. Heb in het verleden vaker paarden gekocht en verkocht maar de prijs is nooit afhankelijk geweest van de hoogte,maar vd kwaliteit van het dier.

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:50

tis een beetje vraag en aanbod, er is steeds meer vraag naar grotere maat, rond 1.60 of zelfs hoger, het aanbod is echter schaars, dus de prijzen zijn indd vaak ook wat hoger in deze huidige tijd.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:06

ShamalArabs schreef:
tis een beetje vraag en aanbod, er is steeds meer vraag naar grotere maat, rond 1.60 of zelfs hoger, het aanbod is echter schaars, dus de prijzen zijn indd vaak ook wat hoger in deze huidige tijd.

ben een tikkie eigenwijs wellicht Ilona :P , maar ik geloof niet dat de vraag naar grotere arabs hoger is dan het aanbod , daar de gemiddelde arab door de loop der tijd al aardig uit de kluite gewassen zijn gefokt, en arabs met een stokmaat van 1.55+ zijn er in legio te vinden. ;)

peach2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 15:47

:') nou ja, de vraag naar grote arabs met goede benen en rug is iig wel groter en het aanbod ervan schaars :+ wij fokken tussen 1.48 en 1.55 ;)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:11

sherif schreef:
anneliesdj schreef:

is dat zo? :o deel deze mening niet. Heb in het verleden vaker paarden gekocht en verkocht maar de prijs is nooit afhankelijk geweest van de hoogte,maar vd kwaliteit van het dier.

Maar kwaliteit blijft een eis, dat is logisch.
Maar de meeste volwassenen die er gewoon leuk mee willen rijden, zoeken geen paard van 1,52, op zo'n rank arabje voel je je al snel groot.
En tm 1,56 ongeveer zijn er inderdaad genoeg, het is daarboven wat moeilijker is vinden is.

Ariebren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 23:15

Heb eens gekeken in het profiel van TS.

13 jaar oud en dan ????

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 11:17

Ariebren schreef:
Heb eens gekeken in het profiel van TS.

13 jaar oud en dan ????

En dan wat? omdat ze een arabier zoekt? of omdat ze een paard zoekt dat nog niet volledig doorgereden is?

Kan allebei prima goed gaan hoor met wat begeleiding, zo te zien in haar profiel is ze zeker geen beginner meer.

Kirsie99

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-12 21:05

Super bedankt allemaal! Ik ben een stuk wijzer en erg blij dat ik binnen mijn prijsklasse een mooi paardje kan vinden!

En twee post's hier boven, volgens mij heeft leeftijd hier niks mee te maken. Ervaring daar in tegen wel. En ik zou mezelf geen beginner noemen. Ik rijd nu 8 jaar op een manege, en daar naast doe ik al 4 jaar aan NH. Ik heb meerdere paarden van niks naar beleerd gebracht en heb mishandelde paarden psyschisch een heel stuk verder geholpen in hun vertrouwen naar mensen.
Ik heb heel erg lang getwijfeld of ik wel een paard zou nemen, omdat ik nergens in een impulsieve actie aan wil beginnen maar ik denk zeker dat ik er nu klaar voor ben.